Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aburirea geamurilor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
marcel8989
Salut. Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit nimic de aburirea geamurilor. Cum facem sa nu mai transpire geamurile iarna? Sau in momnetul cand ploua? La Logan exista aceea optiune de recirculare sau aer de afara. Este nemaipomenita, am verificat de cateva ori. Oare putem face ceva asemanator si la Daciile noastre? Sau un dezumidificator de masina, exista? Spunetiva parerea, ca eu nu am nici o idee in afara de un dezumidificator la 12 V. Numai bine, si cred ca ar fi cea mai buna imbunatatire la o Dacie
vis-a-vis
Bai frate, e caldura de mori si tu te gandesti la iarna? 04.gif

Smecheria e sa NU TII pe recirculare.
vijelie
Omu gospodar isi face vara condens si iarna aer conditionat tongue.gif
ramses86
iti recomand un spa pt evitarea aburirii de la Rally.....e cel mai bun pe care l-am folosit ...bate WURT oricand...scuzati de reclama!
marcel8989
radmasa.gif Tare. Eu vreau sa stiu cum fac sa nu mai ma aburesc cand ploua. Si ma pregatesc si pentru iarna, ca acuma vine si ma prinde fara bani pentru modificare. Si stiu ca se pe aer de afara ca sa nu te aburesti in Logan, ca doar are unchimiu, si merg destul de mult cu a lui. Deci care sunt solutiile?
ramses86
ti-am dat solutia mai sus...nu inteleg ce e de ras? ti-a dat si vis-a-vis o idee...pe scurt timp functioneaza!
daca iti functioneaza """clima""" bine...atunci ti-am dat solutia mai sus....geamul daca nu il dai cu o solutie se va aburi...e si normal: in interior ai aer cald..in exterior aer rece...la suprafata de contact (geamul) vaporii se aduna si se formeaza condens( ai invatat in clasa a 3-a, nu?)

daca nu vrei sa folosesti sparyuri...si ai ventilatia varza...scoate geamul ca asa nu se va mai aburi....sau tine-ti respiratia in masina si nu mai transpira sa eviti eliminarea de vapori de apa tongue.gif
bygy007
din cite am verificat o metoda buna este sa dai cu sampon pe geamul uscat , si nu mai ingheata , aceasta operatie trebuie facuta periodic la citeva zile wink.gif
adrianne
Marcel, daca ai bord CN3 sau 4 pune radiatorul tip vechi inapoi, sub parbriz, si mergi cu aeroterma folosind doar aer de afara, daca nu, mai cauta...
vis-a-vis
La mine singura solutie care functioneaza intotdeauna este sa intredeschid geamurile din fata (cam de 2 degete).
marcel8989
Am un CN (dar nu stiu ce numar e), este mai patratos decat ala de pe masinile cu zambetul lu iliescu. Eu vreau solutii, nu bataie de joc :
QUOTE
scoate geamul ca asa nu se va mai aburi....sau tine-ti respiratia in masina si nu mai transpira sa eviti eliminarea de vapori de apa

Deci aveti o solutie mai buna si de efect indelungat decat geamul crapat, sampon, si alte dastea? Oricum multumesc celor care siau spus parerea, dar eu vreau ceva cu efect garantat. Ma intelegeti?
ramses86
deja esti fantastic omule.....incearca cateva din ideile pe care le-ai primit...spraul e garantat...precum si ventilatia buna....
paul_damian
QUOTE(marcel8989 @ 28 Jun 2008, 11:27)
Ma intelegeti?
*

Noi te intelegem. Dar tu pe noi? wink.gif

Nu exista solutie magica sau panaceu universal. Aerul conditionat ajuta mult (elimina umezeala din aer) dar nu e o solutie viabila pentru tine. In rest trebuie sa gasesti metoda ta, care ti se potriveste. Cu cat e mai multa umezeala in aerul de afara cu atat se vor aburi geamurile mai tare. La fel, cu cat sunt mai multe persoane in masina.

Orice model de autoturism are optiune de recirculare a aerului, nu numai Loganul.

Nici eu nu stiu de dezumidificator care sa functioneze la 12V, dar poti incerca acele pastile de dezumidifcare care se gasesc (de la Ceresit, mi se pare).

Constatari logice: umezeala in aer -> condens. Persoane multe in masina -> plus de umezeala. Aer pe recirculare -> acumulare de umezeala.

Spray-urile ajuta. Mersul cu geamul crapat ajuta. Un pic de caldura ajuta.
marcel8989
Nu cred ca ati inteles deloc, si sper sa nu ma injurati sau sa mio luati in nume de rau. Apreciez ajutorul si interesul dvs. Desii am 19 ani, stiu cum se formeaza condensul (nu stiu de ce, dar aproape toti care ati postat miati spus cum se formeaza condensul). Eu vreau o solutie practica, un aparat ceva, daca exista. Pe timp pe ploaie, clar merg cu geamul intredeschis. Dar pe timp de iarna, mergeti voi cu geamul intredeschis, ca eu vreau si caldura. Mai bine caldura decat sa vad in spate (care nici nu ma deranjeaza, deoarece stiu sa merg din oglinzi laterale, fara spate. Am lucrat pe duba si stiu). Astea cu sprayul sau samponul sunt solutii de moment. Eu vreau ceva gen instalatie aeroterma Logan cu functie de aer de afara si recirculare. O adaptare ceva, un sistem sa fac la instalatia mea. Stiti?
ramses86
daca ar exista si ar fi utile s-ar monta pe masinile noi....
vis-a-vis
Schimba masina.
marcel8989
QUOTE
daca ar exista si ar fi utile s-ar monta pe masinile noi....

Ramses86 : te prefaci sau esti? Exista, si sunt in folosinta deja. Tu nu citesti chiar deloc ce scrie mai sus? Vreau ceva gen Logan, si multe alte masini au asa ceva, si anume: FUNCTIA DE RECIRCULARE SAU AER DE AFARA. Odata aeroterma data pe AER DE AFARA, nu te mai aburesti inautru. Intelegi?
Deci, parerea mea sincera si dezinteresata, daca sunteti in stare sa dati solutii bune, cu adevarat sa te ajute, bine, daca nu va rog nu mai postati doar de dragul sa faceti posturi multe. Numai bine si unii ar trebui sa se mai maturizeze, zic eu
paul_damian
Marcel, cred ca ai o mica problema... Tu intelegi sau nu ca aeroterma standard de pe masina ta proprie si personala are acea "FUNCTIA DE RECIRCULARE SAU AER DE AFARA" pe care o pomenesti?
vis-a-vis
Nu stiu daca se vede bine. Daca dai ca inecatu' pe clapeta de caldura pana la capat, se inchide pe recirculare.

user posted image
ramses86
mai marcel....cum ziceai tu TE PREFACI SAU ESTI ? in primul rand tu nu sti nici ce ai la masina ta. Sa zicem ca nu ai acea functie de selectare aer de afara/ recirculare...deci e clar ca aerul vine de afara...dar tot se abureste...hm...ce sa faci...poi pana nu se incalzeste motorul sa-ti bage caldurica sa iti sufle pe parbriz...dai cu un spray mai omule...sau dai cu carpa !!! posturi inutile cam dai tu....noi toti ti-am dat idei bune...dar tu nu stiu ce vrei...ca la LOGAN...ce pana mea are loganul ca la vecinul e aburit ca la 1310 pana nu se incalzeste motorul...sau mai amvem o idee...du-te la ING si acolo spiridusii iti vor da cu o pasta speciala.....restul e istorie...


ia du-te la o dezmembrare si cumpara un bord complet cu toate componentele (inafara de comp de bord tongue.gif ), deci un bord de Opel corsa...adaptezi un pic si opa ai bord misto in dacie...cu ventilatie calumea...si ghici ce? tot ti se va aburi daca nu iti e cald motorul...si iti va ingheta...etc etc..

iar la faza cu nu exista...m-am referit la scula ideala pe care ti-o imaginezi tu! daca ar exista asa ceva s-ar baga in toate masinile!
marcel8989
Imi cer scuze daca am jignit pe cineva. Eu am bord ca cel din poza mare, dar este un pic mai patratos. Iarna dau caldura la parbriz, ca sa nu se abureasca, dar se face racoare in masina. Daca dau sa vina aerul pe mijloc (unde este cu galben incercuit in poza mare) se abureste parbrizul. Acum imi cer scuze daca am postat in necunostiinta de cauza, dar eu nu stiu daca aeroterma de Dacie are aceste functii, si de unde se regleaza. Nu scrie pe nicaieri. Vis-a-vis, a scris ceva, dar nu am inteles. Te rog dezvolta chestia aia cu clapeta. De unde dau sa vina aer de afara? Si de unde dau sa recircule aerul. Numai bine, si imi cer scuze daca sunt peste masura
paul_damian
QUOTE(marcel8989 @ 29 Jun 2008, 18:13)
dar eu nu stiu daca aeroterma de Dacie are aceste functii, si de unde se regleaza. Nu scrie pe nicaieri.
*


Iti garantez ca are aceasta functie, dar n-am cum sa-ti garantez ca la tine functioneaza (poate sa fie defecta vreo capsula vacumatica). Si de scris scrie in manualul masinii! tongue.gif

Ai acolo o parghie care comuta de la aer rece la aer cald, da? Daca dai la EXTREME acea parghie (desi in manual scrie numai pentru partea de "cald", e valabil si pentru "rece") aerul nu mai vine de afara ci este recirculat. Chiar si pe simbolurile luminate de la acea parghie in partea stanga, la "cald", e un simbol de recirculare. Cel mai simplu ca sa verifici este sa pui la mijloc parghia si sa dai aerul pe consola centrala (cea incercuita cu galben in poza de mai sus) si apoi sa o iei la plimbare, pe cat posibil undeva unde sa ai ceva viteza. O sa simti ca vine aer de afara. Apoi incepi sa dai parghia spre dreapta sau spre stanga, si cand nu mai vine aer inseamna ca aceea e pozitia parghiei incepand cu care se inchide clapeta de acces a aerului din exterior, si aerul se recircula (evident, trebuie pornit ventilatorul). La parghiile noi exista un mic "hop" in cursa ca sa iti dai seama, dar acel "opritor" (de fapt o banala bavura de plastic) se uzeaza in timp.

Sper ca acum esti lamurit.
adrianne
Marcel, tu ai bord CN3. Daca functioneaza normal, reactioneaza cam asa:
a. maneta caldura:
-in dreapta maxim ai caldura pe recirculare
-in dreapta, la 1 cm de maxim, ai caldura cu aer extern
-la mijloc ai aer extern, fara caldura
-in stanga maxim ai recirculare fara caldura
b. maneta directie aer:
-in dreapta: parbriz
-mijloc: picioare
-intre dreapta si mijloc: ambele
in stanga: central (aeratoare din zona galbena)
intre stanga si mijloc: ambele

Sfatul meu e sa te joci la maneta de caldura, cu motorul la relanti si sa asculti cum trece pe recirculare sau aer extern (se aude) si cum lucreaza robinetul (doar pe zona rosie), pe cea albastra e deja inchis, nu mai lucreaza, maneta mergand mult mai usor. Cu motor oprit, la mana se simte ca merge usor pe zona albastra ceea ce presupune ca acolo e robinetul deja inchis, si mai greu pe cea rosie, ceea ce inseamna ca actioneaza robinetul. Putina rabdare, doar e Dacie...

Sfat: monteaza si caloriferul vechi si nu vei mai avea nevoie de recirculare nici iarna, exceptie zonele urat mirositoare. Ca exemplu, toata iarna am mers fara recirculare DAR cu caldura in masina (2 calorifere incalzesc mai bine decat unul). Cauta printre posturile mele sau revino cu detalii si rezolvam.
marcel8989
Sa vad daca am inteles. Clapeta de sus regleaza aerul rece si aerul cald (inchide sau deschis circuitul lichidului pentru incalzire). Am observat ca daca o misc, in compartimentul motor pe un furtun se inchide si deschide un robinet. La mine, daca dau din masina sa se inchida caldura, robinetul nu este chiar la maxim inchis, si viceversa, adica daca dau sa bage caldura din clapeta din masina, nu se deschide robinetul maxim. Din ce am inteles de la dvs: clapeta de pentru caldura o dau la maxim, dupa care trag 1 cm inspre rece ca sa dau pe aer de afara. Daca dau la maxim la caldura, se inchide pentru functia recirculare. Da? Este bine ce am inteles?
QUOTE
La parghiile noi exista un mic "hop" in cursa ca sa iti dai seama, dar acel "opritor" (de fapt o banala bavura de plastic) se uzeaza in timp.

Cand este la rece (la maxim) si vreau sa dau la caldura la maxim, undeva la mijloc se opreste, o fortez, dupa care vine la cald. Si invers, daca este la maxim la cald, si vreau sa o dau la maxim la rece, undeva la mijloc se opreste, o fotez, si merge mai departe. De acel hop vorbesti?
QUOTE
Sfat: monteaza si caloriferul vechi si nu vei mai avea nevoie de recirculare nici iarna, exceptie zonele urat mirositoare. Ca exemplu, toata iarna am mers fara recirculare DAR cu caldura in masina (2 calorifere incalzesc mai bine decat unul). Cauta printre posturile mele sau revino cu detalii si rezolvam.

Eu am un calorifer la parbriz (cel de sub duzele de stergatoare), si din cate am inteles ar mai fi unul in masina la aeroterma? Mai sunt altele in alte locuri? De cand am luato, nu am umblat la caldura (adica sa modific ceva la calorifer sau ceva de genul asta)
QUOTE
Si de scris scrie in manualul masinii!

Cartea masinii nu o am, deoarece masina o am la mana a doua.
Numai bine si multumsc pentru lamuriri, o sa verific tot ce ati scris. Si mai astept pareri daca mai sunt
Twister
Nu am mai postat d eo vreme pe acest forum. Tocmai de cauza habarnamistilor de 18 ani care isi dau cu parerea la orice topic. Mi s-a scarbit sa scriu fiecaruia ca debiteaza enormitati.

Now, marcel8989, intr-adevar aceasta e o problema majora la Dacia. Cel putin a amea e performera, prietenii o numesc submarin, asa de mult condes produce.
Parbrizul il poti dezaburi (cu consum mare de energie) daca ai bord CN, pui instalatie de incalzire sa traga aer de afara, treapta 4 si pozitioneze clapeta catre parbriz.
Luneta o poti dezaburi cu instalatia de dezaburire... sau mai bine zis poti incerca. E ineficienta ca orice dotare "moderna" de pe Dacie.

Alte solutii (eficiente si decente) nu exista. Tot acest necaz se datoreaza faptului ca geamurile Daciei au indice de transmisie a temperaturii aproape de 100%.
Toate automobilele de la ~1980 incoace folosesc suprafete vitrate tratate termic, aka geamuri atermice. Dacia deloc, Tico, tot pe acolo.

O idee ar fii sa cauti geamuri (ma rog, securizate) asemanatoare de la o masina de bun simt. Sa fie drepte (ca la 1920, da) si probabil putin mai mari, pentru a putea sa le tai la forma dorita. Nu cred ca exista asa ceva.
marcel8989
Twister, vad ca, cunosti sistemul de dacie (CN-urile), si cum se da acestea pe recirculare/aer de afara. Spunemi daca am inteles bine cu functiile lui. Numai bine
Twister
QUOTE(marcel8989 @ 30 Jun 2008, 17:08)
Twister, vad ca, cunosti sistemul de dacie (CN-urile), si cum se da acestea pe recirculare/aer de afara. Spunemi daca am inteles bine cu functiile lui. Numai bine
*




Da, vezi ca in zona rosie a comutatorului sunt doua icon-uri: unul cu recirculare, altul de aspirare a aerului din exterior. Aceasta functie actioneaza o clapeta aflata sub bord, parte a sistemului de incalzire.
Porneste motorul si comuta pe "aspiratie din exterior". Asculta cu atentie, ar tre sa se auda cum sistemul pneumatic de comanda deschide clapeta. Daca nu se aude nimic, probabil ai o pompita de vacuum sparta.
ramses86
twister...ne bucuram ca ai revenit...da sa stii ca nu toti oamenii de 18 ani sunt habarnisti....referitor la acest lucru....te rog sa ne explici cum vrei sa tai tu un parbriz de orice masina de dupa 1960 (cand s-a impus o lege privind securitatea geamurilor)

marcel: din cate imi dau seama ai inteles bine, insa trebuie sa experimentezi tu asta ca este posibil ca sa nu-ti funcioneze comutatoarele....cum ziceau oamenii de mai sus...plasticul se uzeaza...se rupe etc... poate acele parghii nu mai sunt conectate...etc..
daca observi ca tregi de cate o clapeta si nu face nimica ....va trebui sa desfaci bordul si sa incerci sa recontectezi sau sa schimbi sistemul de actionare. Succes!
marcel8989
Inca o intrebare si ma duc la masina sa experimentez. Daca in caz ca nu merge, sa zicem ca au sarit alea din inauntru, capetele de plastic celor doua clapete (de aer cald sau rece si clapeta de directionare aer) ies? Am mai incercat eu odata sa o desfac, si nu ieseau capetele. Nu am mai continuat ca imi era frica sa nu o rup dinauntru. Deci sa trag tare de ele? Sau caut alta modalitate?
Twister
QUOTE(ramses86 @ 30 Jun 2008, 17:20)
twister...ne bucuram ca ai revenit...da sa stii ca nu toti oamenii de 18 ani sunt habarnisti....referitor la acest lucru....te rog sa ne explici cum vrei sa tai tu un parbriz de orice masina de dupa 1960 (cand s-a impus o lege privind securitatea geamurilor)
...
*



Nu ma intereseaza cum, nu e treaba mea, exista specialisti care stiu. Probabil le va taia asa cum le taie si aia in fabrica. Nu cred ca se nasc natural, prin vrerea lui Dumnezeu. Uite-te pe buza geamului si ai sa intelegi cum se taie.

Eu n-am chef de teribilisme si off-topic. Sigur ca nu toti "tinerii de 18 ani sunt ...". Asta e general all over in viata, nu se poate generaliza, dar e absurd sa mentionezi in fiecare fraza "zigur ca nu toti, sunt exceptii". Se subantelege.
Marcel, eu atat iti zic, problema la "abureala" Daciei nu e atat recircularea aerului, cat geamurile in sine.
Daca altcineva are alte idei, neaparat contrarii, va rog sa le publicati, eu mi-am consumat "minutele de emisie", revin peste un an.
os
Twister,

o sa-ti raspund tie la intrebarea altcuiva:

Geamurile de masina se taie INAINTE de a fi "securizate". Procesul de "securizare" este un procedeu termic (daca vrei un soi de recoacere), in urma caruia sticla capata tensiuni interne distribuite in asa fel incit sa produca la spargere efectul cuoscut. La parbrize (triplex) treaba e si mai complicata. Ca sa pun punctul pe "i": cind iese pe poarta fabricii niciun geam de masina nu mai poate fi taiat fara sa se faca farime.

Despre conductivitatea termica - stii tu ceva, dar nu stii bine. De fapt nu stii bine de loc.

Despre aburire: secretul este sa:
1. NU folosesti recircularea
2. folosesti climatizorul (daca masina are asa ceva)
3. folosesti ventilatie spre parbriz (daca vremea o permite, cu aer cald)
4. In ultima instanta -> geam lateral putin deschis.

Rover
apropo de condens si aburire, pe un topic mai vechi, nu-l stiu acuma (cauta "luneta" si "dezaburire", ceva de genul asta) povestea cineva cum isi adaptase un foen de uscat parul pt luneta...si usca de n-avea nicio treaba smile.gif
ramses86
twister....referitor la geam...iarna m-am plimbat cam o saptamana cu un tuareg....si ia ghici? se aburea geamul...bine ca in 5 minute se incalzea motorul si puteam baga caldura sa se dezabureasca...dar ideea e ca parbrizul din cate stiu e in jur de 900 euro cu tot cu montat...si tot nu face fata!


as completa enumerarea lui OS : pana nu se incalzeste motorul si afara e rece....pana cand poti da aer cald catre parbriz foloseste cu incredere spray-urile si bineinteles carpa!
Twister
QUOTE(ramses86 @ 30 Jun 2008, 17:48)
twister....referitor la geam...iarna m-am plimbat cam o saptamana cu un tuareg....si ia ghici? se aburea geamul...bine ca in 5 minute se incalzea motorul si puteam baga caldura sa se dezabureasca...dar ideea e ca parbrizul din cate stiu e in jur de 900 euro cu tot cu montat...si tot nu face fata!
as completa enumerarea lui OS : pana nu se incalzeste motorul si afara e rece....pana cand poti da aer cald catre parbriz foloseste cu incredere spray-urile si bineinteles carpa!
*




@Tuareg, se abureste, insa mult mai putin decat la Dacie, astfel incat sistemul de climatizare rezolva problema. Asa el la majoritate masinilor pana in segmentul celor de lux.
Macar de-am avea noi geamuri cu indicele termic al lui Tuareg pe Dacie... dar nu la banii aia tongue.gif
Acum multi ani, prin '98 parca, am mers cu un BMW Alpina B12, masina aia avea intr-adevar geamuri atermice, nu facea condens deloc, chiar si fara climatizare pornita.
La Dacie cu bord CN, sistemul de incalzire, setat pe treapta maxima si pozitionat catre parbriz sufla foarte mult, ar tre sa faca fata in conditiile unor geamuri moderne. Asa, cu astea autohtone, da lupte grele ca sa poata dezaburi parbrizul. Numai parbrizul. E un inconvenient major, devine tare enervant, produce stress.
ramses86
bine acuma esti tare...tuaregul a fost proiectat la sf anilor 90...introdus in producite de prin anul 2003-4? nici nu mai stiu...dacia cand a fost proiectata?in anii 70.....deci...avansulin tehnologie...sad.gif

ps: saptamana trecuta am auzit o perla de noa 10: crapaturile si umflaturile din parbriz o repari cu ciocanul pentru indreptat parbrizul tongue.gif smile.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Twister
Nu conteaza cand a fost proiectata, Dacia a fost produsa pana in 2004 parca, ce i-a impiedicat pe inginerii de la Colibasi sa foloseasca geamuri tratate dupa 1990?
ramses86
prostia....da iti pun inca o intrebare....din momentul in care au cumparat licenta de productie pt dacia 1300 si 1310...ce i-a impeidcat sa o imbunatateasca sau chiar sa proiecteze alta masina? tot prostia...si iata ca dacia s-a dus draq....si acuma inafara de numele de Dacia...nu mai e nimica autohton in fabrica si in masinile produse....ops...aici am gresit> Mai e ceva: calitatea: vezi unele loganuri pe care le cumpara oamenii deja ruginite in unele parti etc...
adrianne
QUOTE(marcel8989 @ 30 Jun 2008, 15:07)
Eu am un calorifer la parbriz (cel de sub duzele de stergatoare), si din cate am inteles ar mai fi unul in masina la aeroterma? Mai sunt altele in alte locuri? De cand am luato, nu am umblat la caldura (adica sa modific ceva la calorifer sau ceva de genul asta)
*



Se pare ca la tine a fost bordul schimbat ulterior, astfel incat verifica daca ai si caloriferul din interior (din compartiment motor intra 2 furtune in habitaclu). Se poate trage linistit de cele 2 manete.

Am vazut muuuulte masini noi cu condens pe geamuri, care condens NU are treaba cu atermicitatea sticlei! Ce are una cu alta?!?
Geam atermic = caldura de la soare mai mica in habitaclu, condens = vapori de apa. Daca merg pe ideea ca geamul aterimc atenueaza condensul inseamna sa accept ca efectele atermicitatii geamului (in speta intra mai putina caldura de la soare in habitaclu) scade condensul, sau altfel spus temperatura mai coborata din interior diminueaza aburirea, si atunci de ce mai am calorifer in masina?!? Uneori bunul simt ma obliga sa gandesc logic inainte de a afirma un lucru de care nu sunt convins.
marcel8989
Am fost la masina. Mam jucat la maneta de caldura, si am observat cele doua functii desenate. Am scos grilajul din fata, sa ma uit la interior. Spunea cineva ca se aude un fasait cand dau pe recirculare sau aer de afara. Eu nu prea aud nimic, parca se aude ceva ceva, dar nu sunt sigur ca e ce trebuie (se aude tare? sau ce sunet trebuie sa faca?). Acum sa vad cum se comporta iarna, ca din cate am inteles, cand este pe rece nu merge functia de aer de afara sau recirculare. Am mai citit o chestie in posturile dvs, ca daca nu merge inseamna ca este un furtunas blocat. Acel furtunas este cumva unul din cele 2 care intra sub aparatul de directionare a aerului? Numai bine si multumesc de lamurire
ramses86
cel mai simplu: zi la cineva sa dea cate un pass de spray la grilajul unde suge aer entilatorul....daca il simti in habitaclu...e pus pe aer de afara...daca nu...clar!
adrianne
Ba merge functia de recirculare si pe rece: la mijlocul cursei (exact intre cald si rece) este pe "afara", iar cand maneta merge in dreapta trece pe recirculare. O alta treaba: cu flacara de la bricheta la gurile de admisie (grila de sub parbriz) si aeroterma la treapta mare se vede daca este pe recirculare sau nu (exact ca la tocul usii, unde se obsearva curentul de aer). De altfel, se aude cand trece pe recirculare sau inapoi, iar aeroterma isi schimba putin sunetul. Iar in clapeta de comanda vacuumatica intra 4 furtune: unul de la servofrana si celelalte 3 de la supapele vacuumatice; chiar sunt si schite pe forum. Repet: recircularea merge si pe cald si pe rece, iar acolo unde maneta de caldura merge greu, e pe cald (misca robinetul) iar unde merge usor, e doar pe rece si se presupune ca robinetul este inchis. De altfel, inchiderea completa a robinetului se regleaza din cablu, iar pentru a fi cald in masina nu trebuie ca acel robinet sa fie 100% deschis, merge si cu 75%; important este ca pe returul de la calorifer sa vina apa calda, ceea ce presupune ca debitul apei este suficient pentru a acoperi transferul termic necesar aerului debitat de aeroterma. De altfel, e posibil ca unele supape sa nu lucreze bine, iar controlul lor se poate face cu mana, la relantiu, dupa ce in prealabil se da jos cutia de acte - in speta se misca de maneta de directie aer si se simte la mina daca tija de comanda de la fiecare supapa se misca. Daca nu se depune putin efort pentru solutionarea problemelor, mai raman 2 variante: lasata asa cum este sau mers in service!
marcel8989
QUOTE
De altfel, e posibil ca unele supape sa nu lucreze bine, iar controlul lor se poate face cu mana, la relantiu, dupa ce in prealabil se da jos cutia de acte - in speta se misca de maneta de directie aer si se simte la mina daca tija de comanda de la fiecare supapa se misca. Daca nu se depune putin efort pentru solutionarea problemelor, mai raman 2 variante: lasata asa cum este sau mers in service!

La mine, daca redirectionez aerul, pe gurile de mijloc, la parbriz, la parbriz si picoare, numai la picioare, merg toate. Deci unde misc, acolo se duce aerul. Sper ca la asta teai referit unde am dat quote
QUOTE
Iar in clapeta de comanda vacuumatica intra 4 furtune: unul de la servofrana si celelalte 3 de la supapele vacuumatice

Eu la prima vedere, am vazut decat 2 care intra sub comanda de redirectionare aer
QUOTE
De altfel, se aude cand trece pe recirculare sau inapoi, iar aeroterma isi schimba putin sunetul.

Eu nu prea am auzit nimic, dar se aude ceva cum ca sar inchide ceva in momentul in care schimb directionarea de pe gurile de mijloc pe parbriz. Atunci se aude un fasait mai tare, un sunet clar ca se inchide ceva. Dar cand schimb de pe rece pe cald si invers, nu prea se aude nimic, doar un fasait mic mic mic, abia sesizabil, in momentul cand e pe cald si dau in spre rece. Misc un pic de la maxim stanga, si incepe fasaitul acela pana la maxim dreapta. Acela sa fie ce imi spuneti voi?
Oricum am sa incerc si metodele cu sprayul si bricheta. Imi dau toata silinta, deci nu munciti degeaba cu mine. Va multumesc
adrianne
Daca se da jos torpedoul se va putea ajunge usor la supapa de recirculare, ce actioneaza o clapa destul de mare ce inchide aerul de afara. Astfel am aflat ca respectiva supapa (cel putin la mine) inchide 80% in prima secunda si 20% in urmatoarele doua. Intr-adevar, zgomotul de schimbare (fasaitul) este mic, dar spor la treaba si revino cu intrebari sau detalii. La cat este de simpla Dacia, chair se merita ingrijita a.i. sa mearga toate cele.
recinalcol
Chiar daca are vreo 3 ani topicul asta mi-a fost de foarte mare ajutor.Am scapat de umezeala din masina si de geamurile aburite.
Chiar daca da mai putina caldura pentu ca trage aer din exterior geamurile sant curate ca lacrima.
Cam asa aratau inainte sa aflu ca nu trebuie sa trag maneta la maxim in stanga.
ghitza
laugh.gif tongue.gif
recinalcol
Chiar daca am folosit cam multi 'chiar' (eram prea entuziasmat) este un topic bun,care ar trebui sa stea pe aici pe sus mai ales ca au venit frigurile.
Mai sant nestiutori asa ca mine,dar mai sant si puturosi care nu citesc sau nu folosesc minunata functie SEARCH tongue.gif

Ma bucur ca am scapat de sampon si pasta de ras 124.gif
Andyno
nici eu nu am prob cu aburirea...dar la vieteza mari afara nu prea baga caldura.. de ce?

la mine numai functiuneaza clapeta de inchis/deschis caldura..adica cablul ala de sarma care deschide robinetul numai functioneaza ok, si l deschid manual.
la mine la viteza imi baga aer de afara mult...cum fac sa i dau pe recirculare?
recinalcol
Daca tragi de cablul ala (care vine la robinet) de afara ar trebui sa se miste clapeta in interior,daca se misca inseamna ca ai o problema la robinet.
Ca sa dai pe reciclare aer (sa nu-ti traga aer din exterior) dai meneta de caldura maxim spre stanga (spre sofer).
Ca sa vezi daca iti merge pastila vacuumatica,pornesti motorul si dai aer rece,aer cald,ar trebui sa se auda un fazait ca atunci cand schimbi aerul de la parbriz la picioare de exemplu.
Daca dai pe reciclare (clapeta de caldura maxim stanga) o sa ai mai multa caldura dar in acelasi timp o sa ai umezeala si geamuri aburite,ca in pozele mele de mai sus.
Andyno
am dat clapete in dreapta dar nu se aude nimic..cu motorul pornit..cum se poate repara?
bucatzel
QUOTE(bucatzel @ 2 Aug 2011, 16:06)
Incalzire / Ventilatie / Dezaburire

Supape directionare aer bord CN
*



Spor la citit.
AndreiMel92
QUOTE(Andyno @ 27 Dec 2011, 15:15)
am dat clapete in dreapta dar nu se aude nimic..cu motorul pornit..cum se poate repara?
*


e cea mai simpla supapa de schimbat . E situata in spate. Singurul chestie : e 30 RON o supapa. Si nu e cine stie ce inginerie in ea. Spor la treaba!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.