Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: corp clapeta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
danutmarchis
salutare supernovistilor am si eu o intrebare legat de corpul clapeta. Am dat jos corrpu l-am curatat si din lipsa de ecupatie am desfacut si chestia aia cu cap metalic ce are si un arc (scuze nu stiu cum i zice) si l-am tot insurubat si desurubat. Problema e in felul urmator ca nu stiu care e pozitia corecta ca de e prea desurubat nu porneste numa acelerata si de e prea insurubat se tureaza de o ia naiba. Aveti cumva o masuratoare la pozitia corecta a acestui senzor?
va multumesc mult
kat
Acela este motorasul pas cu pas. Da un "search" ca exista un topic despre calibrarea motorasului. Bafta.

30 Jun 2008, 17:37:
Am cautat eu ceva pentru tine
http://www.daciaclub.ro/motoras-pas-cu-pas-t103330.html
andri1940
nu te speria daca porneste turata tare sau daca da sa se opreasca. E normal, trebuie sa faci proba de drum si o sa revina ralantiul la normal. Oricum citeste posturile din link. Mie mi-au fost de mare ajutor rolleyes.gif
DJMaxx
aveti idee de problema mea? in timpu mersului daca o scot din viteza ramane accelerata pana pe la 2000 de ture ... dar nu mereu de la un timp incoa cam la fiecare drum patesc asta dupa care isi revine daca o accelerez putin ........
djasu82
Pai de ce o scoti din viteza? laso in viteza si ruleaza cu frana de motor faci si economie la benzina fiindca se taie injectia plus se raceste mai bine motorul . Verifica motorasul pas cu pas s-ar putea sa fie axul plin de ulei si mizerie .
ursu_florin2002
djasu , tu zici ca atunci cand mergi cu frana de motor (decelerare-iei piciorul de pe acceleratie) faci economie la benzina si ai si racire mai buna ?? La tipurile celelalte vechi era tocmai invers. Pai asa merg si eu de cand ma stiu: o turez pana pe la 3.000 de ture apoi rulez dand-o pe liber , nu bcu frana de motor - se aude cam naspa.Tu ce zici ca e bine ??
djasu82
o lasi in viteza masina nu o scoti din viteza si iei de tot piciorul de pe acceleratie si injectia se taie automat deoarce se citeste pedala cu ajutorul potentiometrului de pe clapeta de acceleratie asa a fost facut si asa se manifesta. Multi au boala de o scoate din viteza si motorul ruleaza pe 750 -800 de ture deci consumand combustibil. Obicei prost fiindca multi au avut dacie pe carburatie iar la dacie pe carburatie era invers daca nu aveai talpica preincalzitoare cu un circuit eletronic EBIO.
Vedeti in cartile de service super nova apare un releu care se afla in cutia de relee si acela taie automat injectia cand s-a loat piciorul de pe acceleratie cand motorul e turat si e cuplat la cutia de viteza. Daca e decuplat nu taie injectia.
Eu prima data am crezut ca nu are acest sistem implementat m-am documentat si chiar asa e ma miram de ce am un consum mic de benzina prin bucuresti fiindca am obiceiul sa rulez cu frana de motor de la 20 de mentru pana la stop sau printre blocuri la fel cand se negociaza o curba.
Poze cu corp clapeta motoras pas cu pas potentiometru.
NiNiU
Am si eu o intrebare: daca se "taie injectia", motorul cu ce mai functioneaza? blink.gif
djasu82
pai invata ce insemna trasmisie si afli raspunsul si dupa aceea revi si ne spui si noua. Ia gandestete asa putin masina se deplaseaza rotile se invart datorita planetarelor ,planetarele sunti legate de trasmisia din cutia de viteza iar cutia e cuplata de motor prin ambreaj. E in frana de motor injectia s-a interupt atunci cand tu iei piciorul de pe acceleratie si lasi cutia de viteza cuplata la motor , daca o decuplezi de motor cutia de viteza nu mai ai frana de motor plus injectia nu se mai taie iar turatia motorului cade spre 800 de ture isi intra in regim de relantii.
Peste 6500 de ture la fel se manifesta adica se taie injectia , daca nu e decuplata taierea din resoftare la acest regim de turatie nu se mai taie injectia ...si poate urca mai mult in ture.
Cand injectia e taiata motorul se invarte datorita cuplajului dintre motor cutie si trasmisie la roti evident daca masina se deplaseaza . Prin motor circula doar aer care intra pe la clapeta de acceleratie si pe la orificiul de la motorul pas cu pas.
NiNiU
Eu am intrebat fiindca nu stiu...Nici acu nu m-am lamurit calumea. Deh, cat traieste omul, invata.
ph07lnh
salut .... am o mare problema .... i-am scos capacul de la filtru de aer ...si am pus filtru de aer ..sport direct pe corpul clapeta ... doar ca am realizat ceva mai rau ..corpul clapeta ...se misca haotic .... ce dracu ii fac sa o prind ... pentru ca nu are nici un sistem de prindere ....
Maskatu
Exista niste chestii de metal care actioneaza ca prindere pentru corpul clapeta.Daca nu, improvizeaza tu o prindere.
uscatu83
Cred ca l ai tot insurubat si dezsurubat pana l ai stricat. Eu stiu ca ala este un mecanism de finete si nu se umbla la el. Probabil ca trebuie altul daca nu se mai calibreaza singur. trebuia doar sa il scoti si sa il cureti si il pune ai la loc fara sa umbli la el
quick
uscatu83 raspunsul tau nu are nici un inteles....altfel are prinderea corpul clapeta, care original este presat pe motor de carcasa filtrului de aer, dar daca ph07lnh a desfacut carcasa filtrului de aer si a pus filtru sport corpul clapeta trebuie fixat altfel pe admisie.....oricum daca cauta o sa gaseasca poze cum si-au facut altii, oricum nu-i mare inginerie doar putin habar sa ai.....daca gasesc vreo poza o pun.
ph07lnh
ms baieti de ajutor ...intradevar toate componentele corp clapeta senzori ...sunt originale din 2002 biggrin.gif am scos doar capacul filtrului ...si cand am vrut sa pun colierul de prindere al filtrului ...tanana ...ce sa vezi ...se misca ... haotic ... era iesit din locul lui ...

problema a fost ..ca de la inceput cand am pus filtrul de aer ..direct pe capacul filtrului ...am observat ca nu se aude cand trage aer ... si m-am gandit ca ceva nu e in regula si pe undeva este desprins ...

am observat ca e o pasta ... portocalie ... aia cumva ajuta si la prindere sau doar la etansare ? teoretic ... nu as vrea sa-l lipesc ..doar daca alta solitie nu am ... apelez la lipire biggrin.gif


razvan_78
Astazi am facut ceva reparatii la supernova mea si din neatentie am scapat o cheie pe scut.Uitandu-ma cu lanterna dupa ea sa vad exact unde a ramas, am observat sub filtrul de aer mai exact la clapeta de acceleratie toata zona inclusiv corpul clapetei de aceleratie plin de ulei. Inca nu am avut timp sa desfac acolo sa vad exact despre ce este vorba dar inainte sa ma apuc ma gandeam sa cer ceva sfaturi aici daca a mai patit cineva asa ceva. Va multumesc anticipat!
horsepower
QUOTE(djasu82 @ 22 Oct 2008, 14:05)
pai invata ce insemna trasmisie si afli raspunsul si dupa aceea revi si ne spui si noua. Ia gandestete asa putin masina se deplaseaza rotile se invart datorita planetarelor ,planetarele sunti legate de trasmisia din cutia de viteza iar cutia e cuplata de motor prin ambreaj. E in frana de motor injectia s-a interupt atunci cand tu iei piciorul de pe acceleratie si lasi cutia de viteza cuplata la motor , daca o decuplezi de motor cutia de viteza nu mai ai frana de motor plus injectia nu se mai taie iar turatia motorului cade spre 800 de ture isi intra in regim de relantii.
Peste 6500 de ture la fel se manifesta adica se taie injectia , daca nu e decuplata taierea din resoftare la acest regim de turatie nu se mai taie injectia ...si poate urca mai mult in ture.
Cand injectia e taiata motorul se invarte datorita cuplajului dintre motor cutie si trasmisie la roti evident daca masina se deplaseaza . Prin motor circula doar aer care intra pe la clapeta de acceleratie si pe la orificiul de la motorul pas cu pas.
*




Din nou aceeasi intrebare pentru ca nu are nici o logica ceea ce zici tu...Daca injectia se taie cu ce mai functioneaza motorul???decat cu aer???atunci de ce nu porneste motorul decat cu aer fara benzina?...mai gandeste-te
Iulikk
Ia porneste motorul impins... E acelasi principiu. Eu cred ca djasu are dreptate.
Maskatu
Ia si citeste aici. Poate intelegi principiul. smile.gif
horsepower
si atunci de ce nu este indicata pornirea masinii impinsa pentru ca se risca sa sara de la punct sau chiar sa se rupa cureaua???nu e acelasi lucru??bun si altceva....

mai sus s-a precizat ca injectia se taie cand este acceleratie eliberata complet datorita potentiometrului de pe clapeta atunci de ce sta motorul pornit la relanti fara sa il accelerezi, nu se mai taie injectia???
4x4
user posted image

Pentru unii si carburatia e prea buna.

Unul din avantajele injectiei e eliminarea consumului inutil de combustibil in regim de decelerare. Cand intri in frana de motor, nu ai nevoie sa arzi combustibil pentru a invarti vibrochenul.

Capish?
Mihai_DSN
QUOTE(horsepower @ 27 Aug 2013, 10:50)
si atunci de ce nu este indicata pornirea masinii impinsa pentru ca se risca sa sara de la punct sau chiar sa se rupa cureaua???nu e acelasi lucru??bun si altceva....

mai sus s-a precizat ca injectia se taie cand este acceleratie eliberata complet datorita potentiometrului de pe clapeta atunci de ce sta motorul pornit la relanti fara sa il accelerezi, nu se mai taie injectia???
*





Buna intrebare! Tare curios sunt care ar fi raspunsul...
MyKe89
Pentru ca in mers, cuplat intr-o treapta de viteza, motorul se invarte fara benzina datorita miscarii rotilor. Scoate-l din viteza sau apasa ambreiajul si va cobori la turatia de relanti, pe care si-o mentine prin consum de benzina.
bogdandsn
Eu dupa ce am luat masina avea fiultru de aer deja slabit si am mai mers si eu ceva fara sa ma uit pana am patit sa se ridice corpu clapeta la o pornire iarna. Abea am mai ajuns acasa nu mai statea deloc la relanti de la 500 sarea direct la 3000 am si inpiso ultima bucata din drum ca se incinsese ambreiaju rau. Dupa 2 zile mam apucat de desfacut si am vazut corpu iesit jumate si tragea aer pe acolo si pentru ca nu stiam ca ala sta doar tinut de carcasa am crezut ca s-a rupt prinderea....Deci lam fixat cu silicon pentru garnituri rezistent la temperaturi mari de la 2+2. Si am strans si carcasa calumea si am facut asa 20000 km fara sa mai am nici cea mai mica problema.
Killik
QUOTE(djasu82 @ 20 Oct 2008, 19:19)
o lasi in viteza masina nu o scoti din viteza si iei de tot piciorul de pe acceleratie si injectia se taie automat deoarce se citeste pedala cu ajutorul potentiometrului de pe clapeta de acceleratie asa a fost facut si asa se manifesta. Multi au boala de o scoate din viteza si motorul ruleaza pe 750 -800 de ture deci consumand combustibil. Obicei prost fiindca multi au avut dacie pe carburatie iar la dacie pe carburatie era invers daca nu aveai talpica preincalzitoare cu un circuit eletronic EBIO.
Vedeti in cartile de service super nova apare un releu care se afla in cutia de relee si acela taie automat injectia cand s-a loat piciorul de pe acceleratie cand motorul e turat si e cuplat la cutia de viteza. Daca e decuplat nu taie injectia.
Eu prima data am crezut ca nu are acest sistem implementat m-am documentat si chiar asa e ma miram de ce am un consum mic de benzina prin bucuresti fiindca am obiceiul sa rulez cu frana de motor de la 20 de mentru pana la stop sau printre blocuri la fel cand se negociaza o curba.
Poze cu corp clapeta motoras pas cu pas potentiometru.
*






QUOTE(horsepower @ 27 Aug 2013, 10:50)
si atunci de ce nu este indicata pornirea masinii impinsa pentru ca se risca sa sara de la punct sau chiar sa se rupa cureaua???nu e acelasi lucru??bun si altceva....

mai sus s-a precizat ca injectia se taie cand este acceleratie eliberata complet datorita potentiometrului de pe clapeta atunci de ce sta motorul pornit la relanti fara sa il accelerezi, nu se mai taie injectia???
*


Mai citeste cu atentie ce a zis djasu82 si ai sa intelegi.
bogdandsn
La pornirea inpinsa socu este mai mare si atunci exixta riscu sa se rupa cureaua sau sa sara de la punct, iar daca iei picioru de tot de pe acceleratie turatia scate usor fara nici un soc deci nu este nici o problema.
horsepower
Azi am facut test cu o dacia 1310 pe injectie.I-am dat capota jos,am desfcaut capacul care vine peste corpul clapeta astfel incat sa se vada injectorul.Am pus pe cineva la volan si am stat sus pe masina si m-am uitat la injector in timp ce cobora la vale in frana de motor si curgea benzina garla la injector si ca sa fiu sigur am pus degetul in capul injecorului sa nu mai intre benzina in admisie si s-a oprit motorul instantaneu....Frate daca nu are benzina nu merge e logic.

Teorema voastra pica...Eu raman la parerea mea...Un motor functioneaza cu aer si COMBUSTIBIL

djasu82 a zis: Vedeti in cartile de service super nova apare un releu care se afla in cutia de relee si acela taie automat injectia cand s-a loat piciorul de pe acceleratie cand motorul e turat si e cuplat la cutia de viteza. Daca e decuplat nu taie injectia.

Acel releu despre care vorbeste el este pentru injectoare,rezistenta incalzire sonda oxigen,supapa purjare canistra,calculator injectie,pompa benzina,bobina aprindere.

Daca acest releu taie injectoarele ar trebuie sa taie tot ce am enumerat mai sus si fara toate astea mama ei de masina daca mai merge...
MyKe89
Omule, crezi ce vrei. Coboara cu Dacia pe o panta de minim 7%, in treapta III si de la minim 3000 rpm intra in frana de motor.

Ce ai vazut tu se datoreaza probabil faptului ca motorul avea sub 1500 rpm si isi incepea corectiile de injectie, scuipand benzina fiindca se apropia de turatia de relanti (daca nu era chiar la relanti).
neacsugabrie
Nu mai stiu pe unde,dar am citit ca peste 2000 de ture,in frana de motor,consumul este 0.Lucru verificat si de un amic care are CBU si de mine cu un Symbol.
4x4
QUOTE(horsepower @ 28 Aug 2013, 10:32)
... I-am dat capota jos,am desfcaut capacul care vine peste corpul clapeta astfel incat sa se vada injectorul.Am pus pe cineva la volan si am stat sus pe masina si m-am uitat la injector in timp ce cobora la vale in frana de motor ...
*




nu crede.gif coffee_spitsk.gif radmasa.gif radmasa.gif

Am inteles eu bine?

Deci tu te uitai la injector in timp ce te tineai de masina fara capota care cobora la vale. Bine ca era cineva la volan, altfel putea fi periculos.

bogdandsn
"surfing" pe dacaie...cu cb-u asa e si la mn pe sn in frana de motor consum 0.
corbex
QUOTE(horsepower @ 27 Aug 2013, 11:50)
si atunci de ce nu este indicata pornirea masinii impinsa pentru ca se risca sa sara de la punct sau chiar sa se rupa cureaua???nu e acelasi lucru??bun si altceva....

mai sus s-a precizat ca injectia se taie cand este acceleratie eliberata complet datorita potentiometrului de pe clapeta atunci de ce sta motorul pornit la relanti fara sa il accelerezi, nu se mai taie injectia???
*




QUOTE(Mihai_DSN @ 27 Aug 2013, 12:47)
Buna intrebare! Tare curios sunt care ar fi raspunsul...
*


Injectia se taie cind acceleratia e zero iar turatia motorului peste o anumita valoare, 1500 de rotatii parca.

Pornirea masinii impinsa e contraindicata degeaba. La fel poate sa rupa cureaua si electromotorul, si impinsul.
Killik
Eu la mine la tara merg mult cu a 2 fara sa accelerez, oare e bine, consuma mult?
corbex
Consuma mai putin decit intr-a-ntiia icon_mrgreen.gif
A treia ce are, e defecta?
Killik
QUOTE(corbex @ 30 Aug 2013, 12:48)
Consuma mai putin decit intr-a-ntiia icon_mrgreen.gif
A treia ce are, e defecta?
*



As merge si cu a 4, dar parca zdruncina prea tare. Sunt drumuri dinalea nasoale pietruite cu stanci.
Maskatu
La 2500-2800 poti sa dai a treia ca nu gafaie. Valabil si pentru celelalte trepte. In a doua poti sa mergi cu maxim 2000-2400. De consum nu stiu ce sa zic. Da nu cred ca mergi zeci de km in a doua sa zici ca ai un consum mare.
Iulikk
QUOTE(Maskatu @ 31 Aug 2013, 12:11)
In a doua poti sa mergi cu maxim 2000-2400.
*



De ce? icon_mrgreen.gif
Maskatu
Ca nu-i ferrari enzo sa ii dai blana in fiecare viteza. smile.gif
MyKe89
Nu-i Ferrari Enzo, dar cu cat mai sus in ture, cu atat mai bine. In functie de situatie, urc pana la 60 km/h cu tr. 2. Nu-mi place sa ma tarai in trafic.
Maskatu
Sunt si asemenea situatii. Dar nu este totusi uun motor de turatie. Nu poti sa schimbi mereu a doua la 50-60 in oras. Adta ar insemna ca nu prea ii dai a treia, de a patra nu mai zic. Consumul nu iese mic daca schimbi la 3-4-5 mii.

Fiecare cu stilul lui.
MyKe89
Atat timp cat ai puterea maxima la 5250 rpm (sau 5500?), este un motor "de turatie".

Ai spune ca taximetristul cu care vin eu de la munca in fiecare seara conduce foarte turat, schimba pe la 3500 rpm si de multe ori il uita Dumnezeu in tr. 3 la 70 km/h. Cu toate astea, are un consum mediu urban de doar 9.9 L/100 km. Clio din 2006 cu acelasi motor ca si al nostru. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.