Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Elemente de caroserie (fost Bara Fata)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Executron
Va salut!

Poate sa-mi spuna si mie cineva in cate suruburi "se tine" bara din fata la nova si unde se gasesc caci as vrea s-o scot happy.gif

Va multumesc.
scania
din cate stiu are 4 suruburi.. poate te ajuta asta mai mult
Executron
Mersi, dar nu cred ca ce mi-ai atasat tu acolo e bara fata smile.gif
scania
hmm te referi la spoiler?biggrin.gif nu stiu de ce ma gandeam la bara stabilizatoare...scz e vina mea
gti98
Bara fata e fixata cu 2X2 suruburi M8 cu piulite in colivie, vizibile de o parte si de alta a radiatorului, de cate un surub M8 aproximativ sub colturi (astea e suficient sa fie slabite, ca bara iese spre inainte) si cate un autofiletant spre varfurile spoilerului (in apropierea rotii) Scule necesare: Cheie de 13 si surubelnita in cruce. Atentie la firele farurilor de ceata, daca ai asa ceva (ar trebui deconectate inainte de demontare)

Spor la lucru!
burtik4u
eu unu .. la nova mea .. cand am vopsit'o am dat bara jos.. si se tinea doar in 2 holdsuruburi.. cate unu in fiecare capat al barei.. prins asa in sus de aripa
gti98
"Lucratura" romaneasca.... Si a mea e acuma la fel, ca sa ajunga la vopsitor (dar tot i-am pus si cate un surub in fata, ca n-am avut tupeul sa risc s-o calc..)

Toate cele bune!
Executron
Multumesc mult baieti! M-am prins biggrin.gif

Multumesc pentru promptidunea schemei smile.gif
burtik4u
nu e problema.. gti98 ca am luat eu bara inainte.. s'a spart doar un proector de ceata smile.gif)
sudoku
acum ca tat e cald topicul, un pret estimativ pt o bara stie careva?
Multumesc.
Executron
90-100 RON, din cate stiu eu.
Executron
Salutare!

Folosesc si eu topicul sa intreb daca imi puteti spune cum scot aripa fata smile.gif. Are o gaura de 2 x 2 cm si vreau sa incerc cu un kit de fibra s-o repar si mi-ar fi mai usor s-o scot de pe masina, vreau sa vad eventual daca contraaripa a fost afectata de rugina.

E sudata sau ceva? Daca e prea complicat atunci evident voi abandona operatiunea smile.gif

Multumesc!
cannis88
QUOTE(sudoku @ 13 Jul 2008, 17:33)
acum ca tat e cald topicul, un pret estimativ pt o bara  stie careva?
Multumesc.
*



am intrebat la un dealer dacia si era 120 ron...
abram_burel
- 2 suruburi (M10) jos intre portiera si roata
- 2 suruburi (M10) in lung de linie, dupa ce deschizi portiera, intre ea si aripa
- 3 suruburi (M10) in linia capotei
- 1 surub (stea)... parca prins de bara fata (sincer, nu-mi aduc aminte, dar parca trebuie data jos bara)
- mastic jos la primele suruburi
- mastic la cele 3 (mai ales pe partea soferului)

Daca vrei (... poti) desfa toate suruburile si... cutiteste chitul dinspre far spre parbriz in timp ce exerciti presiune in sus. La partea de jos, de langa usa, e un pic mai delicat dar aceeasi idee: incetisor, cu presiune constanta.

Ai dreptate: daca vrei sa faci treaba buna, desfaci aripa, cureti tot la "piele" cu flexul si pui chit cu ceva plasa de fibra (nu chit cu fibra, aiai e vrajeala).
Executron
Mersi mult abram_burel!

Speram sa nu trebuiasca sa dau bara jos, dar aparent nu scap. smile.gif

Treaba foarte buna nu stiu daca sunt foarte stimulat sa fac pentru ca in mod sigur aripa e compromisa (gaura e destul de aproape de far, la 6 cm de far, 6 cm de bolta de la roata) asa ca o carpesc acum pt ITP.
abram_burel
Stiu despre ce e vorba, eu tocmai am "preparat" ambele aripi in felul asta. Nenorocitii s-au zgarcit sa prelungeasca aparatoarea de noroi si spre fata, ca li s-a parut ca noroiul zboara doar in urma sad.gif
Oricum ataca si contra-aripa si, cum "atacul" e de pe "interior", nu ai cum sa faci treaba daca nu dai aripa jos. A facut cineva pe langa mine, o operatie cat se poate de meticuloasa, a curatat rugina pe afara de nu se poate, si dupa o luna aparuse din nou prin vopsea.
MIHAI8888
daca tot dai ripa jos de ce nu incerci un petec sudat
cureti bine decupezi un patratel pui petecu umpli cu sudura apoi polizezi si chitui la nivel
dupa asta refaci protectia la interior (grund+antifon)si vopsesti la exterior
sunt convins ca daca cumperi alta aripa ulterior nu va avea aceiasi calitate ca asta originala
Executron
@Mihai... Pai eu vroiam ceva temporar si ieftin, care sa port realiza eu. Ce-ai spus tu mai greu.

In legatura cu aripa.. Sa stii c-am avut un accident mai tare in 2000 si a fost schimbata aripa stanga... Sa stii c-a rezistat mult mai bine decat cea originala care e din 1998 (deci doar 2 ani dif).
gti98
Desi a trecut cam mult timp...
Asa am reparat si eu aripile (gaurile erau destul de mici, doar 1x1 cm) Mai laborios a fost cu contraaripile, care in zona farurilor erau cam...ciur!
Ras cu faiul la metal (cu disc, nu cu perie de sarma!); Chit bifazic alternat cu un fel de "hartie" din fibra de sticla (se foloseste la reparatii la rigips!) si plasa din fibra de sticla (tot de la rigips!). la contraaripa e mai putin pretentios; la aripa, aplicat pe spate, apoi dupa intarire, chituit+slefuit fata=iesit OK
Avantaj: nu e necesara sudura, netezirea imbinarilor nu e asa de dificila ca la cordoane sudate. La aripa nu e o problema, dar la multe profile mai apare imposibilitatea de a proteja metalul ars de sudura "pe dinauntru"; corodarea unor asemenea "lucrari" se produce in 1-2 ani (trebuie sa nu uitam ca se da jos doar portiunea cea mai ruginita, dar ramane o margine care totusi e atacata...
Se practica acum si aplicarea de petice fixate cu pop-nituri, tot in ideea de a evita sudura.
E foarte dificil, daca nu de-a dreptul imposibil de remediat eficient si durabil coroziunea (preferabil era de a lua unele masuri din fabricatie (galvanizare) si/sau cu masina noua, dar destui nu vor sa o "murdareasca" cu tratamente grase (uleiuri/ceruiri)...
Pana ne hotaram la una noua, tragem de "batrana carapace" cat se mai poate...
Numai bine!
Executron
Am rezolvat. Am reusit sa demontez aripa MERSI MULT colegilor forumisti.

Acum am alta problema.

Am scos radiatorul si am observat ca se tine in 2 surburi ... Adica 2 bucse de cauciuc in jos (din care una nu exista.................) si 2 cleme sus care prin aproximativ DAR NU FIXEAZA radiatorul (adica are joc destul de mare).

Este normal?! Sau de-a lungul vietii ei a fost schimbat cu unul ne-nova laugh.gif
gti98
Asa e el fixat sa suporte vibratii (daca e "intepenit" de caroserie, se desfac lipiturile cu cositor ale celulelor, sau fisureaza bazinele din plastic la constructiile mai noi)
Bafta!!
Executron
Inca o intrebare legata de aripa smile.gif

Care e ordinea "normala" de demontara pentru a facilita procesul de scoatere a aripii.

Nu mi-e clar, de fapt cum scot acele doua suruburi din partea usii (fara sa scot usa, evident.
variable_dynamics
QUOTE
Nu mi-e clar, de fapt cum scot acele doua suruburi din partea usii (fara sa scot usa, evident.

Dai jos roata si aparatoarea de noroi si vei avea acces la suruburi. Iti recomand sa folosesti o tubulara cu clichet si tija prelungitoare sau sa tai in jumatate o cheie fixa de marimea potrivita , deoarece e destul de incomod(stramt).
[attachmentid=1627484873]
Nu-mi aduc aminte exact, dar CRED ca suruburile au cap hexagonal de 12 sau 14(sincer, pot fi diferente ale dimensiunii capului suruburilor in functie de anul de fabricatie...deh, au pus si cei de la Dacia ce-au avut la indemana)
Spor la lucru!
Numai bine.
Executron
Salut, prieteni!

Am reusit sa scot aripa no prob, in mare parte datorita ajutorului vostru!

DAR am o problema acum. Am vrut sa scot bara de tot pentru a avea acces la cele doua suruburi din partea dreapta a aripii si mi-a fost imposibil sa scot surubul din dreapta din bara, prin care armatura se prinde de contraaripa, din dreapta (cel de 13). Evident ca incercarile mele stangace (dar si ruginirea avansata a acelui surub/piulita) au avut ca rezultat "ciuntirea" surubului respectiv si acum nu prea am cum sa-l desfac.

Are cineva vreo idee ce as putea sa fac.

Taierea e exclusa pentru ca nu as avea cum sa prind bara din nou tinand cont ca acel surub este integrat in armatura.

Ms mult smile.gif
ionutt daniel
Pentru acel surub recomand imbaierea lui in WD40 sau lichid de frana, si a doua zi cu o inelara buna se reia operatia. Daca nu merge- se taie si dupa scoaterea barii se desface ce mai ramane cu un cleste de instalatii sanitare, apoi se inlocuieste.
In legatura cu gaurile din aripa/caroserie:
-Se decupeaza cu piatra de flex portiunea afectata de rugina, se curata bine de jur imprejur, se da cu grund.
-Se decupeaza o bucata de tabla cu forma gaurii, dar mai mare cu cel putin 0.5 cm pe fiecare latura
-Se modeleaza dupa modelul ce lipseste din aripa(daca e nervura, parte ondulata)
-Se gauresc aripa si peticul asa incat sa se poata prinde in nituri(pop-nituri) cat mai subtiri si dese. Peticul se pune pe partea dorsala, iar niturile se pun dinspre exterior.
-Dupa primul nit se aplica pe ambele piese un grund anticoroziv, timp in care se termina si operatia de nituire.
-Se bate usor spre interior partea cu nituri
-Se aplica un strat de chit de fibra, care se slefuieste, apoi urmeaza chituirea de finisaj si restul operatiunilor de vopsire.

Nu recomand astuparea gaurilor prin sudura pentru ca aripa(partea de caroserie) se onduleaza din cauza caldurii. Se pote face si asa, dar cu mare atentie, cu ajutorul unei carpe cu fibre de azbest aplicata in vecinatatea sdudurii, ce se uda energic. Este mult mai complicat si nici nu are rezistenta in timp ca cealalta procedura, slacind prind ardere/decalire materialul si asa de proasta calitate.

Din pacate, din lene eu am astupat la Nova gaurile direct cu chit de fibra, fara tabla, dar sunt constient ca va dura max 2 ani(am experimentat pe vechea Dacie)
Executron
QUOTE(ionutt daniel @ 1 May 2009, 21:28)
Pentru acel surub recomand imbaierea lui in WD40 sau lichid de frana, si a doua zi cu o inelara buna se reia operatia. Daca nu merge- se taie si dupa scoaterea barii se desface ce mai ramane cu un cleste de instalatii sanitare, apoi se inlocuieste.


Pai surubul respectiv se poate inlocui din armatura? Ca mie-mi pare integrat in armatura, cumva. unsure.gif

Executron
Poate sa-mi confirme sau sa-mi infirme si mie cineva daca surubul acela este "integrat" in armatura sau daca poate fi inlocuit.

M-am tot chinuit la el si deja i-am cam stricat filetul, singura solutie fiind taierea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.