Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Directie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihaivasc
Am fost si eu pentru un reglaj de directie computerizat si mi-au zis ca nu pot sa il faca (cu garantie) doar daca schimb capetele de bara, bucsele si bieletele pe fata. Problema e ca la service-ul respectiv ii prea mare aglomeratie si nu ma pot programa decat la sf saptamanii viitoare, asa ca am zis ca ma duc in alta parte. Ma poate ajuta cineva cu ceva detalii in legatura cu piesele ca sa ma pot face inteles? La ce bucse putea sa se refere mecanicul? Stie careva cam cat ar costa in medie manopera la asa o lucrare?

PS am luat decizia de a regla directia datorita uzurii mari pe interior a cauciucurilor fata si datorita unei trepidatii in volan in momentul in care franez...
apollo
trepidatia e posibil sa fie de la un disc putin ovalizat.

normal ar trebui sa schimb biletele cu capetele de bara si pivotii.cred ca bucsele acelea sunt pivotii.
99MMH
salutare
@mihaivasc - cu telescoapele cum stai?pivotii? daca tot te apuci pune totul nou si verifica si starea telescoapelor. Trepidatiile la fanare asa cuma zis si apollo inseamna discuri ovalizate, sfatul meu este sa le schimbi pe amandoua.
toate bune RO_flag.gif
mihaivasc
Sa vedem ce zic si mecanicii dupa ce se uita mai in detaliu. Cum se manifesta starea proasta a telescoapelor? Am remarcat la mers pe drum mai rau sau chiar de tara o bataie undeva in partea dreapta fata. Cauza... sper sa o aflu. De schimbat o sa schimb tot ce e necesar mai ales ca o sa am niste drumuri mai lungi si ar fi cam nasol sa raman pe undeva. Nu stie nimeni un pret mediu pentru manopera acestor schimbari?
99MMH
@mihaivasc - posibil pivot si/sau bucsele de la bara de torsiune , la nova mea le schimbam anual.Nici unele nu au tinut cat cele din fabrica.
apollo
bataia pe dreapta de care zici o am si eu.la un drum cu denivelari pocneste...

sunt bucsile de la bara de torsiune...cele de sub bascula
99MMH
@apollo - tre schimbate toate 4, altfel nu faci nimik, pariez totusi ca bataia pe piatra cubica sau denivelari vine in principal de la cele din capatul lonjeronului. Oricum pretul lor este mic in comparatie cu efortul de montare.
mmi&g
Bataie asemanatoare am avut si io pe drumuri rele si erau flansele de la amortizoare de vina(120 ron 2 buc+ 60 manopera)
apollo
QUOTE(99MMH @ 4 Jul 2008, 08:30)
@apollo - tre schimbate toate 4, altfel nu faci nimik, pariez totusi ca bataia pe piatra cubica sau denivelari vine in principal de la cele din capatul lonjeronului. Oricum pretul lor este mic in comparatie cu efortul de montare.
*




stiu ca trebuiesc toate 4 schimbate.am uitat sa precizez.

eu am zis locul de unde vine bataia...cel putin asa e la mine.
anndi
La mine bata aia era din cauza ca era destrans jugul. L-am strans si nu mai facea, acum vad ca revine problema, se tot destrange.
mihaivasc
Azi este zi de service. Schimb rotule, bielete si capete de bara - pret 110 RON manopera, cu tot cu piese 310 RON. Dupa aceea urmeaza reglajul de directie si schimbul cauciucurilor de pe fata care le-am facut varza din cauza problemelor... Sa vedem cum se comporta. Merita cauciucuri reconditionate?
apollo
ca sa-ti faci o idee la cauciucuri reconditionate, am pus cateva poze cu ce am patit eu.

Nu mai fac prostia sa cred pe unu si pe altul ca nu-s reconditionate.
Imi vine sa-l omor pe vanzator..nu alta sad.gif
anndi
Bine ca nu ai murit! Decat cauciucuri reesapate mai bine pui SH. Dar dimensiunea ce o are nova sunt ieftine cauciocele noi, deci nu prea merita.
apollo
QUOTE(anndi @ 12 Jul 2008, 20:38)
Bine ca nu ai murit! Decat cauciucuri reesapate mai bine pui SH. Dar dimensiunea ce o are nova sunt ieftine cauciocele noi, deci nu prea merita.
*




m-am uitat mai atent si nu erau resapate.cauciul are stantat pe el o serie.intre caneluri undeva pe exterior si se vede acea serie.

ideea e ca l-am luat SH, arata bine cand l-am cumparat.sa fi fost cauciul prea imbatranit(ca material ma refer), copt de soare, etc?
MIHAI8888
QUOTE(apollo @ 10 Jul 2008, 02:53)
ca sa-ti faci o idee la cauciucuri reconditionate, am pus cateva poze cu ce am patit eu.

Nu mai fac prostia sa cred pe unu si pe altul ca nu-s reconditionate.
Imi vine sa-l omor pe vanzator..nu alta sad.gif
*


totusi alea mai erau cauciucuri de umblat cu ele
am aruncat mai bune decat alea
am tot resapate dar in 6-7luni de cand le am sunt foarte multumit de ele
MIHAI8888
as dori sa imi schimb si eu bieletele de directie in vederea itp
dilema mea cea mare e cum le pun inapoi astfel incat sa pot macar sa fac geometria undeva (am schimbat capetele de bara acu cateva luni si am brodit-o cu geometria dar acu?)
daca ar trebui sa stiu ceva ,vreun secret ,vreo smecherie ,va rog sa ma ajutati


multumesc
apollo
QUOTE(MIHAI8888 @ 8 Sep 2008, 17:46)
as dori sa imi schimb si eu bieletele de directie in vederea itp
dilema mea cea mare e cum le pun inapoi astfel incat sa pot macar sa fac geometria undeva (am schimbat capetele de bara acu cateva luni si am brodit-o cu geometria dar acu?)
daca ar trebui sa stiu ceva ,vreun secret ,vreo smecherie ,va rog sa ma ajutati


multumesc
*




numara de cate ori desfaci si apoi pe cele noi le infiletezi tot de atatea ori.

poate ca nu-ti va iesi geometria, dar vei ajunge la un service sigur.
Executron
Putin probabil (de fapt foarte putin probabil) sa-i iasa geometria folosind tehnica respectiva cu numarul de infiletari copiate. Totusi e vorba de sutimi, miiimi si greu de crezut ca poti copia ce-a fost initial.

Daca tii la cauciucuri eu as face geometria. Ca sa nu dau banii degeaba, as mai schimba pe acolo si alte bucse ca sa fiu sigur ca nu mai umblu la geometrie cativa ani.
abram_burel
Cat conteaza "sutimi"-le si "miimi"-le la un cauciuc desumflat cu 10%?
Sau la o groapa luata in plin?
Hai sa fim seriosi smile.gif
MIHAI8888
nu iese cu spirele mai ales ca ce am luat eu piese nu sunt de uzina
banuiesc ca pe partea casetei suruburile se streng la max iar cu capetele de bara vad eu mersi mult
MIHAI8888
am reusit m-a invtat un mecanic pensionar
am gasit punctul de mijloc al casetei (are o gaura), apoi am masrat cu sublerul mijlocul surubului de fixare a cadrului motor pe masdina pe ambele parti
inainte de demontarea bieletei vechi am masurat intre punctul de pe surub si varful surubului capatului de bara ,
la remontare am respectat distantele obtinute initial si treaba a iesit beton (masina se manevreaza excelent,volanul merge mai usor si nu trage deloc in parti atat la franare cat si la accelerare)
multumesc pt ajutor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.