Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ambreiaj nova ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Barsu
Problema sta cam asa .. mergeam cu masina , 40-50 , opresc la semafor si vad ca numai pleaca de pe loc .. numai cupleaza treapta 1 , 2 , 3 ,4 ,5 .. R , nimic.. stiti de la ce ar putea fii problema ? am tractat-o pana acasa .. Si imi puteti recomanda si un service?

14 Jul 2008, 23:35:
citind pe forum , banuiesc ca problema ar fii de la timonerie .. cineva din bucuresti care se pricepe ? ( contracost bineinteles si care se poate deplasa ) masina nu intra in nici o treapta..
burtik4u
am patit cam acelasi lucru.. numai ca eram undeva pe un deal tongue.gif e sigur discul de ambreiaj.. dar nah.. mie imi ziceau mai multi sa vad daca se invart planetarele .. si mai multe altele.. dar eu iti zic ca sigur e ambreiajul tongue.gif daca stateai in Piatra Neamt, te ajutam eu sa pui discul.. eu mi l'am pus singur... inf.. eu cu inca unul, am dat doar motorul jos.. PS.. sa nu cumva sa incerci sa dai cutia jos.. e belea cate suruburi sunt tongue.gif... pe mine m'a costat doar discul de ambreiaj, am luat cel mai ieftin aproape 80 RON, dar na.. poate tu o sa vrei unul mai scump.. mie nu imi face probleme asta tongue.gif in service nu stiu . dar cred ca o sa iti ia pe putin 200 LEI numai manopera .. si daca tot umbli.. mai bine schimba si placa de presiune ca sa nu trebuiasca sa dai alti bani alta data.. tongue.gif mai scutesti din timp niste bani wink.gif) .. mult succes:P
Barsu
trebuie dat motorul jos ? am vb cu un mecanic si joi dimineata urmeaza sa imi dea cutia jos .. unde ai gasit disc ? ( si ce marime / dimensiune are ? ) si placa de presiune cat costa?
cannis88
acum un an si ceva am avut o problema asemanatoare cu a ta.numai ca eu eram in mers, am vrut sa cuplez a treia si cand sa debraiez, turam motorul degeaba...problema era discul de ambreiaj care cu cateva zile inainte fusese fortat zdravan, si am schimbat si placa de presiune, ca sa fiu sigur de kitul de ambreiaj ceva timp...totul m-a costat in jur de 350-400 ron cu tot cu manopera...
burtik4u
trebuie sigur dat motorul, cutia se tine in multe suruburi fata de o dacie normala.. si ai avea mult mai mult de munca wink.gif asa motorul se tine in suruburile de la cutie, si un singur "picior" de ala.. ca nu imi vine acum cum se cheama.. nu mai stiu marimea :-s
Barsu
Multumesc tuturor celor care mi-au dat PM . Dar nu am suficiente posturi sa scriu mesaje private. Si nu vreau sa fac posturi de aiurea smile.gif . Joi dimineata se va baga un "mester" in fata blocului sa vedem. Revin joi seara cu impresii.

Niste magazine de piese pt nova prin bucuresti sa nu ma rupa la bani stie cineva? Se aduc pe comanda sau din stoc ?

Multumesc inca odata tuturor.
apollo
QUOTE(burtik4u @ 15 Jul 2008, 21:52)
trebuie sigur dat motorul, cutia se tine in multe suruburi fata de o dacie normala.. si ai avea mult mai mult de munca wink.gif asa motorul se tine in suruburile de la cutie, si un singur "picior" de ala.. ca nu imi vine acum cum se cheama.. nu mai stiu marimea :-s
*




ai uitat de tampoane.unul in spate si 2 in fata parca. smile.gif
Barsu
Complicat.. sper sa se rezolve
burtik4u
nu apollo.. asta uitam cum se cheama.. se tine doar intr;un singur tampon pe partea cu filtrul de aer.. se mai tine in de cutia de viteze si atat, bine ca se mai tine si galeria de motor... deci, doua suruburi la tampon, si 4 suruburi parca intre cutie si motor, si 2 suruburi la galerie tongue.gif
succes wink.gif
Barsu
mersi burtika smile.gif , un id de messenger se poate pe priv ?
apollo
QUOTE(burtik4u @ 16 Jul 2008, 10:01)
nu apollo.. asta uitam cum se cheama.. se tine doar intr;un singur tampon pe partea cu filtrul de aer.. se mai tine in de cutia de viteze si atat, bine ca se mai tine si galeria de motor... deci, doua suruburi la tampon, si 4 suruburi parca intre cutie si motor, si 2 suruburi la galerie tongue.gif
succes wink.gif
*





si in partea din fata in ce se mai sprijina motorul?eu am tampon si in fata si in spate.

am sa verific.imi aduc aminte cand mi-au dat motorul jos ca sa schimbe discul si restul, ca a desfacut si din fata.


am cautat si am gasit o poza.tamponul vine sub pompa de benzina..cel din fata motorului...am incercuit cu rosu unde e.
burtik4u
pai da mai.. eu ce am zis?.. se tine doar intr;un singur tampon.. cel din fata.. ca pe partea cealalta nu se tine in nimic.. daca te uiti bine ai sa vezi wink.gif

17 Jul 2008, 20:36:
si barsu... id e burtik4u
apollo
QUOTE(burtik4u @ 17 Jul 2008, 19:35)
pai da mai.. eu ce am zis?.. se tine doar intr;un singur tampon.. cel din fata.. ca pe partea cealalta nu se tine in nimic.. daca te uiti bine ai sa vezi wink.gif

<span class='edit'>17 Jul 2008, 20:36:</span>
si barsu...  id e burtik4u
*




care ne poate lamuri aici?eu am uitat sa ma uit.

e tampon si in fata si in spate.exact cu cel din spate(din dreptul cu axul volanului) am eu probleme.

motorul trebuie tinut si din fata si din spate...
burtik4u
salut.. voi face niste poze sa va lamuresc smile.gif la mine se tine doar pe partea cu radiatorul intr-un singur tampon... pe partea cealalta, unde e galeria ... nu se prinde cu nimic... nu stiu cum e la voi tongue.gif
variable_dynamics
Sa incerc eu sa va lamuresc... Ansamblul Motor-C.V. este prins de cadrul motor in 3 tampoane, dupa cum urmeaza:
[attachmentid=1627461496] [attachmentid=1627461497] [attachmentid=1627461498] [attachmentid=1627461499]

In pozele 1 si 2 se pot observa tampoanele frontale: tamponul 1 prinde C.V. de partea frontala a cadrului GMP iar tamponul 2 prinde motorul de partea frontala a cadrului GMP;

In poza 3, la imbinarea C.V. cu motorul(adica in zona carterului ambreiaj, spre habitaclu) se poate observa o piesa metalica, piesa care este prinsa de cadrul GMP prin intermediul tamponului 3.

In poza 4 este ilustrat(scuzati calitatea pozei) ansamblul Motor-C.V.(GMP) montat pe cadrul GMP. Am indicat si numerotat pe poza localizarea celor 3 tampoane.

Numai bine.
G I M
QUOTE(Barsu @ 14 Jul 2008, 23:20)
Problema sta cam asa .. mergeam cu masina , 40-50 , opresc la semafor si vad ca numai pleaca de pe loc .. numai cupleaza treapta 1 , 2 , 3 ,4 ,5 .. R , nimic.. stiti de la ce ar putea fii problema ? am tractat-o pana acasa .. Si imi puteti recomanda si un service?

<span class='edit'>14 Jul 2008, 23:35:</span>
citind pe forum , banuiesc ca problema ar fii de la timonerie .. cineva din bucuresti care se pricepe ? ( contracost bineinteles si care se poate deplasa ) masina nu intra in nici o treapta..
*


Salut.Si eu am avut probleme cu discul de abreiaj la nova ...cam aceeasi problema ...cand sa plec de pe loc nu mai cupla nicio treapta(cu motorul oprit intra in viteza). Am dat motorul jos si cutia ,este prins in 3 tampoane (2 in fata si unul in spate).Problema era de la un arc de la discul de ambreiaj care sarise si ramasese blocat intre discul de ambreiaj si soarele de la placa de presiune.In 2 zile am facut-o si m-a costat in jur de 1,5 mil fara manopera (discul de ambreiaj + rulmentul de la placa de presiune),placa de presine fiind buna.Pe un prieten anul trecut l-a costat 6 milioane (cu manopera)tot kitul(de nova) in service la Iatsa .
Toate cele bune!
burtik4u
da variable_dynamics .... dar eu ziceam, ca daca da numai motorul jos, nu are decat un singur tampon.. celelalte 2 tampoane sunt prinse cutia tongue.gif..
gti98
Felicitari pentru Variable Dynamics! Clar si cu imagine!

Si mie mi s-a parut mai simplu si usor de demontat motorul (de altfel nu prea cred ca se poate demonta cutia fara motor, ca nu mai are in ce se tine acesta!!! Si nici nu vad pe unde ai putea scoate cutia?)

Vad a nu stiu cata oara o necunoastere a functionarii ambreiajului (conceptul de "cutie neagra" care isi face treaba - probabil prin magie? - dar despre care....aproape nimeni nu stie ...cam nimic...)

Daca s-a "terminat" discul - uzura ferodourilor dar si ruperea materialului in unele situatii = patinare (motorul se tureaza, dar masina nu accelereaza

Daca nu intra in viteza deloc sau intra greu si uneori greu+caraiala (cu motorul in mers) = defect la placa de presiune, (arcul "diafragma", sau "soarele", plesnit radial. Sau, uneori defect in parghie (cea de tabla) sau cablul mult lungit (dar asta se vede destul de usor, ca ruperea se produce 95% la capatul spre furca)

Bafta si fara pene!

Barsu
Multumesc tuturor pt sfaturi . Masina acum merge , i-am schimbat ferodourile si discu .. dar mai am cateva probleme ( intra greu in 1-a , si in Marsalier ) cauza inca nu o cunosc..Ceva sfaturi ?
variable_dynamics
@Barsu:
Refa reglajul timoneriei de comanda si schimba cele doua bucse de plastic aferente.
Procedura este descrisa aici. Vezi postul #10.

Daca zici ca ai schimbat discul de ambreiaj, trebuie refacut reglajul cablului de ambreiaj(adica al garzii ambreiajului)Cursa libera la furca ambreiajului trebuie sa fie de 2,5 pana la 3,5 mm. Ciclul este:reglezi,verifici. Daca nu merge, refaci reglajul modificand cursa libera dupa care verifici. Si tot asa.

Spor la treaba!

Numai bine.
anndi
Daca intra greu 1 si R incearca sa mai reglezi timoneria. Intai verifica daca ai jocuri la timonerie si elimina-le daca e cazul.
Barsu
variable_dynamics , un id de messenger se poate pe privat ? ( sunt cam incepator si nu prea am habar nici unde e timoneria ) .
burtik4u
mai bine scrieti aici, sunt mai multi incepatori si vor sa invete, defapt, pentru asta e forumul asta.. nu ?tongue.gif
MIHAI8888
va deranjez si eu cu o problema vizavi de ambreiaj
in timpul staionarii cu motorul pornit si schimbatorul al punctul mort se aud batai in zona ambreiajului (un fel de trancaneala metalica )
acestea dispar in momentul in care debreiez dar apare imediat dupa ce eliberez ambreiajul
am consultat manualul si diagrama aia spune ca trebuie reparata cutia, dar cutia functineaza perfect nu face zgomot in mers , intra perfect in toate treptele de viteza ,nu suiera nu fluiera ,nimic ,in mers
pe loc in schimb apare problema asta , eu banuind rulmentul de presiune , insa am desfacut la maxim cablul astfel incat sa fiu sigur ca nu atinge cumva in placa si tot se aude
daca este cineva care a intalnit o problem asemanatore sau stie cum as putea sa o rezolv ii sunt recunoscator
multumiri anticipate
danny62
Tot legat de ambreiaj: in vitezele 4 sau 5, la solicitari mai bruste ( gen accelerare in vederea depasirii), motorul se cu tureaza cu 3-400 rpm, fara ca masina sa simta, dupa care scade la valori anterioare, si incepe sa accelereze lin.
G I M
QUOTE(MIHAI8888 @ 15 Aug 2008, 14:39)
va deranjez si eu cu o problema vizavi de ambreiaj
in timpul staionarii cu motorul pornit si schimbatorul al punctul mort se aud batai in zona ambreiajului (un fel de trancaneala metalica )
acestea dispar in momentul in care debreiez dar apare imediat dupa ce eliberez ambreiajul
am consultat manualul si diagrama aia spune ca trebuie reparata cutia, dar cutia functineaza perfect nu face zgomot in mers , intra perfect in toate treptele de viteza ,nu suiera nu fluiera ,nimic ,in mers
pe loc in schimb apare problema asta , eu banuind rulmentul de presiune , insa am desfacut la maxim cablul astfel incat sa fiu sigur ca nu atinge cumva in placa si tot se aude
daca este cineva care a intalnit o problem asemanatore sau stie cum as putea sa o rezolv ii sunt recunoscator
multumiri anticipate
*


Mihai...eu banuiam rulmentul de presiune ,dar daca zici ca ai acolo un jos si nu atinge inseamna ca vine de al altceva...ce am patit eu acum un an..am scris mai sus ... discu are niste arculete pt amortizare..se rupsese o ureche care prindea un arculet dala si a iesit cu un cap afara si s-a intepenit in soarele de la placa de presiune ..si a trebuit sa schimb discu ca nu mai puteam schimba decat cu motorul oprit ...e posibil sa fie si la cutie ceva probleme la tine ,sper sa ma insel!
Sa auzim de bine
variable_dynamics
@ mihai8888 - cel mai probabil este rulmentul de presiune. "Urechile" de prindere ale acestuia(doua la numar) au obiceiul de a se rupe(cate una), caz in care testul pe care l-ai facut slabind cablul la maxim nu este foarte concludent deoarece rulmentul "flencane" pe-acolo. Mai investigheaza si revino cu noutati.

@danny62 - iti patineaza ambreiajul. Posibil sa pierzi ulei pe la priza de putere iar acesta sa fie improscat pe discul de ambreiaj sau ambreiajul(garda acestuia) este reglata necorespunzator.

Spor la reparatii!

Numai bine.
G I M
QUOTE(danny62 @ 15 Aug 2008, 14:51)
Tot legat de ambreiaj: in vitezele 4 sau 5, la solicitari mai bruste ( gen accelerare in vederea depasirii),  motorul se cu tureaza cu 3-400 rpm, fara ca masina sa simta, dupa care scade la valori anterioare, si incepe sa accelereze lin.
*


Un inceput de sfarsit al discului de ambreiaj...patineaza ,din ce in ce o sa fie mai rau...
MIHAI8888
am verificat si nivelul uleiului in cutie cum scrie la manual si, cu toate ca are 2 saptamani de cand e schimbat si eu am bagat 4 bidoane a 1L fiecre, ei bine uleiul meu era sub nivel asa ca am mai cumparat un bidon din care a intrat aproape3\4 in conditiile in care din cutie nu curge semnificativ (nici macar scutul nu se pateza la interior) si surprizaaaa zgomotul a disparut
am o banuiala ca in bidoanele alea nu au chiar 1l plus pierderile de pe bidon ,si terenul usor inclinat ,m-au indus in eroare cand am efectuat schimbul
multunesc pentru sfaturi si sper sa fi fost doar atat
scania
si eu am ambreiajul cam subred, patineaza, trebuie sal repar.....pana atunci o mai lungescsa folosesc ambreiajul doar la plecat de pe loc in rest schimb fara si merge de vreo jumate de an sper sa o mai duca una buna....
apollo
cred ca vrei sa schimbi piesele din cutie si nu stii cum smile.gif
MIHAI8888
am bagat totusi 4 bidoane de 1L
se auzea doar cu motorul cald pana acu e ok
danny62
Demontat motor+cutie (dureri de spate), inlocuit disc, placa presiune, rulment presiune (cca 320 RON toate). Pot spune ca am masina din nou.
Spor la treaba!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.