Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa electrica la carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Sorin_18
un prieten a lovit masina ,el a spus ca imi da mie rezervorul (de care am atata nevoie) dar problema este ca are pompa de injectie,se poate adapta la carburator?problema ar fi returul de unde pot sa trag acest retur?
SGM.MYKE
Pui un "T" pe tur cam ca in poza.
diaconuliviu
1. Pompele de alimentare injectie au de regula returul si REGULATORUL de presiune situat pe RAMPA de injectie.
2. Acea presiune de injectie este de 1-1,5 bar, MULT mai mare decit presiunea dezvoltata de pompa de Dacia (~0,15 bar). Cum orice aparat regulator e facut sa lucreze pe o plaga apropiata valorii nominale (deci ceva de genul: p nominal = 1,5 bar => p reglabil = 1-2 bar) nu vei "convinge" acel regulator, chiar daca ti-l da si-l adaptezi, sa mentina refularea pe 0,15 bar precis. Daca ai presiune mai mare, motorul merge inecat pt ca presiunea va invinge forta poantoului.
3. Daca, totusi, reusesti, returul este, din cite stiu, pe acel regulator. De fapt, tot ce refuleaza regulatorul merge retur spre rezervor.
Daca pompa aia are regulator incorporat, ramine de rezolvat reglajul.
Vezi Muttley, el adaptase o pompa de Damas.
SGM.MYKE
Eu am pus rezervor de genul asta de 1310i, dar pe un carb dublucorp care are retur incorporat.
argon
poti regla la presiunea corespunzatoare prin calibrarea corespunzatoare a returului, dar iti trebuie niste scule pentru asta.

Si parca pompa clasica dadea 0,24 bar, nu 0,15.
diaconuliviu
Bine. Ia lumineaza: cit trebuie sa fie gaura pt retur? Stiu, prin incercari, prea complicat...
gino73
Mai bine renunta, sa nu iei foc. Sau scrie pe ea "Pericol de incendiu".
Sorin_18
la partea cu T-ul mam gandit si eu,dar nu va influenta mersul masini|?debitul care ajunge in carburator ar fi mult mai mic.

20 Jul 2008, 09:50:
QUOTE(gino73 @ 19 Jul 2008, 14:15)
Mai bine renunta, sa nu iei foc. Sau scrie pe ea "Pericol de incendiu".
*


radmasa.gif radmasa.gif nu cred ca se poate ajunge pana aici
emircea
QUOTE(argon @ 18 Jul 2008, 09:25)
[...]poti regla la presiunea corespunzatoare prin calibrarea corespunzatoare a returului, dar iti trebuie niste scule pentru asta[...]
*



Te rog sa ma crezi ca ideea ta nu este functionala.

La Opel-ul din semnatura, care era din fabrica prevazut cu injectie multipunct (da, si pe mine m-a mirat!!!) unul dintre fostii proprietari i-a lasat pompa electrica de injectie si i-a montat carburator. Masina aia n-a functionat niciodata cum trebuie pana nu i-am luat un regulator de presiune.

Am avut si eu ideea sa pun un T, la care sa reglez deschiderea returului si gasisem un dispozitiv cu un surub ce permitea reglajul respectiv. Daca reuseam sa fac relantiul sa fie ok si sa nu am amestec bogat, motorul nu mai tragea peste 2000 rpm. Daca voiam sa depasesc 2000 rpm, gatuiam returul, cu consecintele: amestec bogat, carburator inecat, benzina in ulei, consum de 1l/km.

Un regulator de presiune ok, adus din State, nu din Europa, ca e mai ieftin, ajunge ~ 110 euro cu tot cu transport.

T-ul nu merge din start pentru ca o pompa mecanica mareste debitul proportional cu turatia motorului, iar pompa electrica are debit constant, deci are nevoie de ceva care sa deschida sau sa inchida returul in regim dinamic, sa asigure presiune/debit constant pentru caburator, adica regulator de presiune.

L.E.: Am scris cele de mai sus deoarece m-am chinuit si eu pe drumul asta si nu merita repetata experienta (financiar) pana se ajunge la concluzia care trebuie. Eu am pierdut o groaza de timp si benzina...
Sorin_18
deci gata mai lamurit,exact cum banuiam,ata vroiam sa stiu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.