QUOTE(argon @ 18 Jul 2008, 09:25)
[...]poti regla la presiunea corespunzatoare prin calibrarea corespunzatoare a returului, dar iti trebuie niste scule pentru asta[...]
Te rog sa ma crezi ca ideea ta nu este functionala.
La Opel-ul din semnatura, care era din fabrica prevazut cu injectie multipunct (da, si pe mine m-a mirat!!!) unul dintre fostii proprietari i-a lasat pompa electrica de injectie si i-a montat carburator. Masina aia n-a functionat niciodata cum trebuie pana nu i-am luat un regulator de presiune.
Am avut si eu ideea sa pun un T, la care sa reglez deschiderea returului si gasisem un dispozitiv cu un surub ce permitea reglajul respectiv. Daca reuseam sa fac relantiul sa fie ok si sa nu am amestec bogat, motorul nu mai tragea peste 2000 rpm. Daca voiam sa depasesc 2000 rpm, gatuiam returul, cu consecintele: amestec bogat, carburator inecat, benzina in ulei, consum de 1l/km.
Un regulator de presiune ok, adus din State, nu din Europa, ca e mai ieftin, ajunge ~ 110 euro cu tot cu transport.
T-ul nu merge din start pentru ca o pompa mecanica mareste debitul proportional cu turatia motorului, iar pompa electrica are debit constant, deci are nevoie de ceva care sa deschida sau sa inchida returul in regim dinamic, sa asigure presiune/debit constant pentru caburator, adica regulator de presiune.
L.E.: Am scris cele de mai sus deoarece m-am chinuit si eu pe drumul asta si nu merita repetata experienta (financiar) pana se ajunge la concluzia care trebuie. Eu am pierdut o groaza de timp si benzina...