Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceasuri de Bord ELECTRO-PRECIZIA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
tzepesch
salut

am facut rost de un bord complet de Electro-precizia, cu turom.

eu am avut o ragalie de takosan, fara turom, la care nu mergea vitezometrul.


cu schemele in fata si urmarin traseele pe foliile bordurilor am reusit sa pun cam 95% la cap modurile de conectare de la unul la altul a mufelor A8, B6, C9 (8, 6, 9 e nr de fire pe conector)

am ramas in aer insa cu martorul de la indicatorul de benzina, ca nu stiu unde sa-l leg. becul de nivel minim...

eu la sonda, am 2 mufe, intr-adevar, dar spre bord vine doar unul, cel de indicatie a nivelului.

firul al doilea de pe sonda de benz. ce este? stiu ca la takosan, daca puneam invers firele la sonda acul se ducea in partea cealalta pe maxim. indica invers.


multumesc pt suport
argon
in bord trebuie sa-ti vina ambele fire de la sonda, unul e indicator nivel, care e pinul 6 din ultima mufa, si indicator nivel minim(becul), pinul 9.
tzepesch
a, super, merci de raspuns...


a, inca ceva, se gasesc cumva separat papucii aia cleme care vin in mufe? ca nu prea pot sa ascost firele de pe poziile vechi si voaia sa pun papuci noi


20 Jul 2008, 02:33:
sa inteleg ca se poate regla marja de eroare la vitezometru printr-un surub? e necesara demontarea completa in bucati a vitezometrului?
argon
doar la EP se poate regla, trebuie sa scoti ceasul propriuzis din panou, deci trebuie sa demontezi panoul si sa desfaci alea 2 suruburi care tin ceasul. O sa vezi acolo surubul in cauza, dar daca nu s-a mai umblat la el eu zic sa-l lasi asa. E foarte posibil sa nu-ti mearga jurnalierul ca 'asa fac toate' de EP.
tzepesch
mai, de invartit se invarte, iar butonul/rotita de resetare functioneaza.. bine, e trebui sa-i bricolez comba parghia aia care calca pe talpa-disc de pe axu rotitei
nelu_1985
si eu am schimbat ceasurile la mine, dar eu am inlocuit instalatia elecrica cu totul ca n-avea rost sa fac inadituri si oricum am luat-o gratuit de la dezmembrari cu tot cu panou de sigurante aproape nou, temporizator stergatoare, releu electronic semnalizare plus un bloc de lumini model nou.... tongue.gif .
si on topic...mi-a mers vitezometrul 1 saptamana frumos, dupa ce a inceput sa ticaie, contorul ala resetabil functioneaza perfect, dar in schimb "totalizatorul" se misca cam 10 km la 2500km efectuati......deci urmeaza sa caut unu bun sa-l inlocuiesc, ca-i chiar enervant sunetu ala pe care il scoate mad.gif
tzepesch
sa vad cand fac rost de papuci pt mufele alea...

cablul de vitezometru de takosan se potriveste ok daca tai clipsurile alea de plastic ? eventual sa-i fac un manson dintr-un furtun sa intre pe vitezometrul de EP
nelu_1985
mufe nu gasesti de cumparat, uitate atent la ele ca le poti scoate pe cele vechi, eu am scos 2 de la instalatia veche ca am avut nevoie de 2 fire cu papuci de modelul ala sa completez mufele din instalatia noua pentru martor dezaburire si martor lumini de ceata.
tzepesch
cum frate ca 1 ora m-am chinuit si n-am reusit sa scot papucii din mufe
ydaniel
cool.gif icon_mrgreen.gif
QUOTE(argon @ 20 Jul 2008, 08:18)
  E foarte posibil sa nu-ti mearga jurnalierul ca 'asa fac toate' de EP.
*


la mine merge bine mersi de atatia ani laugh.gif wink.gif
nelu_1985
tzepesh fi atent:
iei o surubelnita cu lama f ingusta din aia ce se foloseste pe la lucrarile electronice si o introduci in mufa, din exterior spre interior deci inspre partea papucului unde-i legat firul, dar nu intre lamelele papucului ci de o parte si de alta si aduni lamelele acestuiaca sa scape coltii de umerii mufei. Sper ca ai inteles:D, daca nu 0746139039. Faceam un filmulet maine dimineata, dar daca tine vremea plec in vacanta vreo 3 zile. spor...
tzepesch
merci... am reusit,

am mers azi in rematu d pe centura, dinsppre berceni si am luat manunchiu de fire cu cele 3 mufe cu 10 lei.

am legat aproape toatefirele... mai am sa trag in paralel de la ceasurile alaturate temperatura si presiunea.

am observat ca vitezometrul, functioneaza, dar are trepidatii acul, nu oscilatii intre indicatii. sta fix pe viteza pe care o indica dar dardaie rapid si scurt.

contorul mare de km merge, dar cel mic resetabil nu.

turometrul nu merge din pacate. am scos firul de la delcou din turometrul digital si l-am legat la turom. din bord. nu se misca deloc. trebuie legat pe -Bobina mai bine? am observat ca la cel de la care am luat bordul, pe masina lui, daca nu lega firul de la condensatorul delcoului impreuna cu cel de turometru nu-i functiona. avea alt bord, dar ziceam asa...

am inteles ca tre sa trag si din sonda de benz inca un fir pt becu de nivel minim.

vad ca incarcarea bateriei merge. se ridica usor acul si sta la limita dintre banda alba cu striatii si alb. banuiesc ca tre sa-i mai trag un fir pt becul de sub vitezometru. ala se aprinde cand e bateria moarta?

becul ((P)) nu stiu la ce sa-l leg.
becul acela verde cu 2 faruri stanga-dreapta cel mai din stanga de la turometru trebuie legat la pozitii?

iar becul de lumini de ceata de sus o sa-l leg la martor nivel lichid de frana. pt ca asa e cablajul de bord, dar desenul de pe bec e aiurea.


becurile de iluminare merg dar cel mai din drepata e mai slab la lumina... poate fi din reostat? il pot pune pe cel de la takosan ca-s la fel
nelu_1985
1) du-te inapoi pe la Remat si da-i una in freza lu ala care ti-a luat banii pe nimic
2) pentru turometru tre sa ai legat firul la bobina la " - ", n-are treaba cu condensatorul nici cu delcoul.
3) ai dreptate, de la sonda trebuie tras inca un fir pentru rezerva benzina, dar doar daca sonda e cu 2 fire, ca daca nu, nu ai de unde
4) becul de sub vitezometru cu incarcarea bateriei nu se foloseste. se numeste "lampa incarcare baterie"; eu nici nu mi-am batut capu sa-l leg. la mine ala ii singurul care nu face nimic. eu urmeaza sa-l folosesc pentru martor functionare ELV.
5) (P) - martor frana de stationare (de mana)
6) becul verde - pozitii, ai firul de la ceasurile vechi (martorul de pozitii)
7) martor lumini de ceata se ia de la intrerupator din bord nu are legatura cu (!)- care inseamna "alte pericole" si este corespunzator martorului "BREAK" din bord pe care nush daca l-ai avut inainte. lui ii vine semnal de la pompa de frana asta daca ai deaia dubla.
8) un bec de lumini vede mai slab ca restul......."asa fac toate". posibil din reostat...inca n-am studiat problema
In concluzie eu cand l-am terminat era ca pomu de craciun....asa sa iti iese si tie...so succes... wink.gif
tzepesch
pe ala veci n-aveam decat firu de faza lunga tras. celalt martor era pefaza scurta cica...

ma rof
frana de mana l-am tras la becu (!) de sus.

am sonda de benz cu 2 mufe.

firele le-am ales eu, sunt in regula, a eu le-am zis pe care sa le taie... n-avea cum sa le clasifice, asa ca mi-a dat suma cea mai mica pt cablaj. decat sa stau pana sapt viit pt cablaj complet, da-l naibii...

deci mut frana de mana pe (P) si lichidul de fran pe (!). am avut martorul ala Break.

iar la becu verde o sa-i trag pozitiile, cand i se aprind.

da, iluminarea probabil sa fie din reostat. i-l pun p-al de takosan ca merge perfect reostatul.

la bordu takosan eu i-am scos filtrele alea verzi si le-am decupat mai mult acolo la lumini, asa ca avea o iluminare f puternica... la fel am facut si la asta. doar ca nu i l-am mai decupat mai mult.

nu stiu insa ce sa-i fac la turometru. o sa-l trag de pe -bobina.
cel digital, numeric, il am tras de pe delcou.

au iesit din prima toate legaturile. rolleyes.gif cateva ore am urmrit cablajele de la unu si celalalt si am facut o schema. cum se legau firele la ala takosan si cum la asta EP

21 Jul 2008, 22:25:
am inteles insa ca se poate regla nivelul la care sa se aprinda becul rosu la benzina. 1L, 2, 3, 4, 5L... etc.
argon
din sonda, si pe probate, nu iese la fix, fara incercari prea multe totusi ca rupi lamela.
tzepesch
am pus si firul de turometru pe bobina. merge perfect si indica f f aproape de cel digital. nu se fataie, nimic.

nu stiu insa ce sa fac cu vitezometru.. sa fie din cablu? desi cablul ala era nou, de takosan i-am taiat clipsul ala si l-am bagat asa... sa trebuiasca fixat mai bine pe filetu ala de la vitezometru?
argon
normal ca trebuie fixat bine, piulita aia de la EP il tine fix, ceasurile Takosan nu sunt asa sensibile si au stutul mai solid, si la alea merge clema/furtun.
tzepesch
asa... azi am tras firele pt sonda de ulei si apa.

am luat sonda noua. aia de srl pe care o aveam se fataia int-ro fericire, iar cand indica arata presiunea f mare. ciudat. am schimbat-o. asta arata presiunea mica. sub2, undeva la 1 in relanti si 3 in sarcina.

am tras fi firul de bec de pe sonda de benzina.

am mutat niste fire de becuri.

cum sa leg sa mi se aprinda becul ala cu baterie cand am contactul pus?

la rezervorul pompei de frana am capac cu sonda in el si 2 fire care se duceau la un bec. la break. cum le leg sa aprinda ((!)) in caz de urgenta? manocontactul ICP de pe pompa de fr, unde se leaga cu firul?

cum fac mansonul acela pt vitezometru, pt cablu. de ex daca merg cu 60/H acul sta fix, nu se mai bataie.

sunt super incantat de turometru. arata exact ca cel digital, fara bataieli.
multumesc pe aceasta cale userului de la care il am.
argon
cum ai vrea sa arate turometrul ca e electronic la fel ca ala digital, ai mai vazut cu bataieli?
tzepesch
da
am un prieten la care se falfaie turometrul a nebunul. cu toate ca masina merge ok, nu are rateuri sau d-astea


23 Jul 2008, 19:21:
am rezolvat si cu becul de benzina, numai ca e un maxm chin ca nu da la masa cum trebuie la rezervor... tre sa-i trag un fir cumva...

cum fac sa trag fire separate la presiune si apa? l-ema conectat pe cele originale in bord dar as vrea sa le pastrez si pe astea cu cifre, din dreapta
nelu_1985
pai tre sa tragi inca cate un fir de la sonde, unul de la manometru de presiune ulei si celalalt de la bulbul de pe chiulasa.
eu nu am mai tras fire si pentru ceasurile alea ca mi-a fost lene si vreau sa inlocuiesc si plansa de bord cu una care nu o sa crape....dar nu stiu de unde.Pana la urma probabil ca o sa achizitionez un bord scoica nou.
tzepesch
ok, merci...

alta dilema ar fi cu vitez. are un surub cu arc de reglare. daca il strang ce se intampla, daca-l desfac ce se intampla?

l-am montat fara geam, si am regalta acul la 60/h la 2200 rpm fix, cat ar trebui sa indice la turatia aia. 2200 si pe turom digital si pe cel cu ac. acu. dupa ce ca se fataie acul pana pe la 50, iti mentine indicatia corecta pana pe la 80, apoi indica cam cu 8-10km mai mult. de ex. in loc de 110, indica 120-125.

raportul e luat dupa turatie si sincroanele cutiei
nelu_1985
si sl meu face talente, da io tre sa schimb melcu ala din cv., ca am scos cablu din ceas si am constatat ca nu se invarte, deci intr-o prima faza inlocuiesc plasticele
tzepesch
care plastice?
nelu_1985
piesele alea 2 de plastica din cutia de viteza, un melc si o coronita parca, oricum nu le schimb io ca am "mecanicul familiei"....smile.gif
argon
Melcul nu stiu din ce e, dar roata aia zimtata din angrenaj mi se pare ca e de aluminiu..bine, am vazut si de plastic infect..
nelu_1985
chestia ii ca nici io nu stiu exact cum arata alea, da ma duc la o pravalie sa vad cum arata si oricum va trebui sa le cumpar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.