Mersul ne-rotund poate fi dat de o scanteie slaba (bobina defecta, fise imbatranite, bujii defectuoase, conectica bobina = ardere incompleta a amestecului din cilindru), de unul-doua injectoare deficitare, de un reglaj de culbutori neconform.
Probabil ca si senzorul de detonatii ar putea da un astfel de mers, pentru ca motorul merge in regim de "avarie" din punct de vedere al avansului.
Eu as verifica totusi reglajul culbutorilor. Detonatia in galeria de admisie apare daca sunt vapori carburanti in galerie si o aprindere. Cum supapa de admisie este normal inchisa la aparitia scanteii in cilindru, scanteia nu ar avea de unde sa fie.
Scanteie este daca supapa de admisie nu se inchide corect in unul din timpii in care e scanteie (pe compresie si respectiv pe evacuare)
De asemenea, amestecul carburant din gaelrie se mai poate aprinde daca amestecul din cilidru este foarte sarac si nu arde complet pana la deschiderea urmatoare a supapei de admisie.
In cazul cel mai nefericit ar putea fi o eroare de computer la numararea dintilor de pe volanta, si sa se dea scanteie cand e supapa de admisie deschisa.
Nu cred ca defectul senzorului de detonatie ar putea conduce la aapritia scanteii atat de intarziata incat sa fie concomitenta cu deschiderea supapei de admisie (adica sa intarize aprinderea cu o tura de arbore, ce naiba...). De asemenea s-ar putea ca eroarea aia sa nu insemna senzor defect ci defect constatat de senzor (adica aparitia detonatiilor care nu au putut fi eliminate doar din modificarea avanului).
Din aceste considerente eu as verifica torusi 2 lucruri: starea injectoarelor (sa nu "picure") si reglajul culbutorilor (inchiderea supapei de admisie) dat fiind ca sunt si detonatii.
As verifica si zona bobinei de aprindere (bobina, fise, bujii), mai ales sa nu fie o scurgere intre bobinele bobinei (bobina e din 2 bobine) sau o descarcare la masa (izolatie distrusa a bobinei)