Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help ddt2000, erori?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
blackwire
Am facut o diagnoza la solnita mea si mi-a dat erorile de mai jos(atasament).Poate sa-mi spuna cineva ce inseamna, sau unde sa caut.Multumesc
[attachmentid=1627461506][attachmentid=1627461506]
IRONICK
Ce nu intelegi din "Capteur cliquetis"?
blackwire
QUOTE(IRONICK @ 20 Jul 2008, 17:40)
Ce nu intelegi din "Capteur cliquetis"?
*



Sincer nimic....Nu pot sa-mi dau seama ce insamna.
IRONICK
senzorul care capteaza detonatile
blackwire
Sunt ceva probleme mari????

20 Jul 2008, 17:53:
Trebuie inlocuit?Si ,, Pannes génériques Entrées/ Sorties'' ce inseamna daca nu te superi?Mersi
IRONICK
Este acelasi lucru. Trebuie sa verifici conectica la senzor sau sa il inlocuiesti in caz ca este defect. Probleme mari nu sunt, dar trebuie sa mergi cat mai putin cu el defect.
blackwire
Iti multumes frumos pentru ajutor...
NiNiU
Salut,

Am facut is eu o diagnoza si am exact aceleasi erori. Poate avea acest senzor influenta asupra functionarii "rotunde" a motorului?
La mine motorul nu merge rotund, fapt evident si pe turometru.
Am schimbat si corpul clapeta cu totul, am curatat injectoarele, am schimbat bujiile si fisele, am curatat contactele senzorilor (cel de turatie a fost curata cu totul) si tot degeaba sad.gif .
iuliano_smile
QUOTE(NiNiU @ 13 Jun 2009, 09:27)
Salut,

Am facut is eu o diagnoza si am exact aceleasi erori.  Poate avea acest senzor influenta asupra functionarii "rotunde" a motorului?
La mine motorul nu merge rotund, fapt evident si pe turometru.
Am schimbat si corpul clapeta cu totul, am curatat injectoarele, am schimbat bujiile si fisele, am curatat contactele senzorilor (cel de turatie a fost curata cu totul) si tot degeaba  sad.gif .
*


Da motorasu pas cu pas?

Daca da desfa filtru si acopera gaura pentru motoras. Daca motorul da sa moara imediat e bn, daca nu trage aer fals pe undeva sinu stie cum sa anuleze acest efect.
NiNiU
Nu-i de acolo. Am verificat si prin metoda ta si da sa se opreasca.
Initial am avut o eroare de mpp. L-am schimbat si a aparut eroare de clapeta fluture.
Dupa o (re)curatare si (re)montare a disparut eroarea dar a aparut asta cu detonatiile.
Am luat un corp clapeta de pe un motor de dsn si da exact aceeasi eroare si are aceleasi mici inconsistente in functionare.
Am sa inlocuiesc si bobina de inductie, poate are vreo buba.
driverx
Deci stai sa inteleg. Tu ai eroare cu detonatiile si schimbi tot ce apuci? Da' inainte de asta ai cetit manualul de service sa vezi ce zice chiar despre senzorul de detonatie? Sau senzorul l-ai verificat? Sau cablajul?

Am zis io pe alte topicuri ca scula asta de diagnoza nu e prea buna cand e in mana majoritatii. Degeaba faci clickuri si citesti ce e pe acolo daca nu pricepi ce ar trebui sa faci...

Ai scula de diagnoza si schimbi bobina de inductie, presupunand ca poate are vreo buba radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
NiNiU
Pai de curand a aparut asta cu detonatiile.
Pana acum am incercat sa rezolv problema micilor trepidatii, urmand sfaturile lui Klaus de pe alt topic, si am inceput sa le iau la rand posibilele cauze - si evident solutiile pe care le puteam aplica chiar eu.

Abia cand am dat de "cliquetis" am ajuns pe threadul asta.
Cat despre bobina de inductie - asta nu a fost schimbata in etapa anterioara, si ii veni si ei randul sa fie testata.
klaus
Mersul ne-rotund poate fi dat de o scanteie slaba (bobina defecta, fise imbatranite, bujii defectuoase, conectica bobina = ardere incompleta a amestecului din cilindru), de unul-doua injectoare deficitare, de un reglaj de culbutori neconform.
Probabil ca si senzorul de detonatii ar putea da un astfel de mers, pentru ca motorul merge in regim de "avarie" din punct de vedere al avansului.
Eu as verifica totusi reglajul culbutorilor. Detonatia in galeria de admisie apare daca sunt vapori carburanti in galerie si o aprindere. Cum supapa de admisie este normal inchisa la aparitia scanteii in cilindru, scanteia nu ar avea de unde sa fie.
Scanteie este daca supapa de admisie nu se inchide corect in unul din timpii in care e scanteie (pe compresie si respectiv pe evacuare)
De asemenea, amestecul carburant din gaelrie se mai poate aprinde daca amestecul din cilidru este foarte sarac si nu arde complet pana la deschiderea urmatoare a supapei de admisie.
In cazul cel mai nefericit ar putea fi o eroare de computer la numararea dintilor de pe volanta, si sa se dea scanteie cand e supapa de admisie deschisa.
Nu cred ca defectul senzorului de detonatie ar putea conduce la aapritia scanteii atat de intarziata incat sa fie concomitenta cu deschiderea supapei de admisie (adica sa intarize aprinderea cu o tura de arbore, ce naiba...). De asemenea s-ar putea ca eroarea aia sa nu insemna senzor defect ci defect constatat de senzor (adica aparitia detonatiilor care nu au putut fi eliminate doar din modificarea avanului).

Din aceste considerente eu as verifica torusi 2 lucruri: starea injectoarelor (sa nu "picure") si reglajul culbutorilor (inchiderea supapei de admisie) dat fiind ca sunt si detonatii.
As verifica si zona bobinei de aprindere (bobina, fise, bujii), mai ales sa nu fie o scurgere intre bobinele bobinei (bobina e din 2 bobine) sau o descarcare la masa (izolatie distrusa a bobinei)
NiNiU
Reglaj de culburoti am facut in service Dacia. Nu mai tin minte exact cand (cred ca prin toamna-iarna, verific pe factura) dar de pe atunci aveam probleme cu masina. Am zis sa o tai si pe asta de pe lista, mai ales ca motorul tacanea mai tare la cald si, gandindu-ma la vechea berlina, am vrut sa ma asigur ca nu-i de la "tacheti".
sandy461229
QUOTE(klaus @ 13 Jun 2009, 18:37)
Mersul ne-rotund poate fi dat de o scanteie slaba (bobina defecta, fise imbatranite, bujii defectuoase, conectica bobina = ardere incompleta a amestecului din cilindru), de unul-doua injectoare deficitare, de un reglaj de culbutori neconform.
Probabil ca si senzorul de detonatii ar putea da un astfel de mers, pentru ca motorul merge in regim de "avarie" din punct de vedere al avansului.
Eu as verifica totusi reglajul culbutorilor. Detonatia in galeria de admisie apare daca sunt vapori carburanti in galerie si o aprindere. Cum supapa de admisie este normal inchisa la aparitia scanteii in cilindru, scanteia nu ar avea de unde sa fie.
Scanteie este daca supapa de admisie nu se inchide corect in unul din timpii in care e scanteie (pe compresie si respectiv pe evacuare)
De asemenea, amestecul carburant din gaelrie se mai poate aprinde daca amestecul din cilidru este foarte sarac si nu arde complet pana la deschiderea urmatoare a supapei de admisie.
In cazul cel mai nefericit ar putea fi o eroare de computer la numararea dintilor de pe volanta, si sa se dea scanteie cand e supapa de admisie deschisa.
Nu cred ca defectul senzorului de detonatie ar putea conduce la aapritia scanteii atat de intarziata incat sa fie concomitenta cu deschiderea supapei de admisie (adica sa intarize aprinderea cu o tura de arbore, ce naiba...). De asemenea s-ar putea ca eroarea aia sa nu insemna senzor defect ci defect constatat de senzor (adica aparitia detonatiilor care nu au putut fi eliminate doar din modificarea avanului).

Din aceste considerente eu as verifica torusi 2 lucruri: starea injectoarelor (sa nu "picure") si reglajul culbutorilor (inchiderea supapei de admisie) dat fiind ca sunt si detonatii.
As verifica si zona bobinei de aprindere (bobina, fise, bujii), mai ales sa nu fie o scurgere intre bobinele bobinei (bobina e din 2 bobine) sau o descarcare la masa (izolatie distrusa a bobinei)
*



As mai adauga la cauze posibile supapa arsa sau scaun de supapa uzat (ciupit)
einstein1984
1,6 16V pe X84 are mereu probleme de detonatii. Si mai mereu sunt devina bobinele sagem. Deci eu unul mai repede as cauta problema la apindere (poti face o proba cu bobina unui amic).
Benzina e buna?
NiNiU
Am schimbat ieri bobina (am facut rost de un motor de dsn care are vreo 15000km de pe o masina cu dauna totala) si se comporta exact la fel.
Nu am reusit in schimb sa ma uit la senzorul de detonatii. M-am chinuit sa ajung la el pe deasupra dar nu se poate. Trebuie sa gasesc o rampa, si poate cu ocazia asta ma leg si de bucsele de la bara antiruliu.

Benzina pun de la petrom, si de 95 si de 99 alternativ.
NiNiU
De 2 saptamani am schimbat toate cele 4 injectoare cu cele de pe motorul de dsn si relantiul este exact la fel. Atunci am curatat si mufa de la senzorul de detonatii.
Ieri am facut iar un test si nu mai am acea eroare de detonatii - este drept si ca de la ultimul meu post am pus numai benzina de la MOL si poate are si acest fapt o legatura.

Nici nu stiu ce sa-i mai fac. Am vazut pe undeva pe forum pe cineva care a scapat de problema curatand filtrul de la pompa de benzina. Am sa caut o garnitura pt. capac rezervor si am sa trec si la treaba asta...
VyRuZ
Salut, bãieþi. Am fãcut ºi eu azi un test, astea-s erorile. Mã poate ajuta cineva cu interpretarea lor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.