Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme turbina 1.5 dci?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
e_ssergio
Salut.am un Logan diesel 1.5 din noiembrie 2005 si are cam 80000 km pana in momentul de fata.masina e achizitionata foarte recent si am cam doua probleme cu ea:

prima si cea mai putin importanta ar fi ca se aude un scartait la pornire cand masina sta la relanti si am observat ca scartaitul dispare dupa vreo 10 minute daca turez motorul putin.iar seara cand aprind faza lunga sau mai bag un consumator electric scartaitul parca se aude si mai tare..ma gandesc ca e ceva de la alternator dar nu stiu ce si cat de grav.

a doua problema si cea mai mare ar fi ca peste 2000 de turatii, atat in sarcina cat si pe loc masina soate un suierat, fluierat, ceva de genu, nu se aude foarte tare dar este sesizabil.ma gandesc ca e turbina pe duca sau poate fi altceva..? mentionez ca masina trage bine si nu scoate fum...dar..cine stie?
p.s. turbina apare la testul electronic CLIP? sau la alt gen de testare electronica?
si inca ceva..era sa uit..cand apas pedala de frana din compartimentul motor..adica din exterior in orice caz.se aude un zgomot..parca tot un scartzait..ceva..o fi de la vreo tija..sau de pe la etrierul de la roti?
va multumesc mult si va astept cu sfaturi( de asemenea daca stiti unde as putea face o verificare amanuntita sau cineva care se pricepe la turbine..ar fi un mare ajutor)
liviu2004
La prima problema probabil patineaza cureaua de accesorii, pe care trebuie sa o schimbi.
AR-18-MOS
Pai acel suierat care se aude destul de incet, nu e ceva normal la o turbina ... ?
Marso
si eu cred ca prima problema se datoreaza curelei de accesorii... probabil la revizia de 60.000 km nu a fost schimbata distributia... ai putea verifica tot ce te framanta in orice service,probabil cei de acolo s'au intalnit cu mai multe probleme asemanatoare cu a ta si vor sti sa le rezolve...cel putin teoretic... laugh.gif
BZN
Eu cred ca ambele probleme sunt cauzate de curea, posibil alternatorul, fulii...Scartaitul se poate transforma in suierat la o turatie diferita (cele 2000rpm fata de sub 1000rpm la ralanti).
rotnik
Suieratul care se aude incetisor e normal zic eu, chiar imi place cum se aude cand o calc ... dar se pare ca al meu Logan chiar are o problema cu alimentarea, poma sau vreun injector. S-a intamplat doar de 2 ori pana acum in interval de 5 zile dar ma ingrijoreaza ... s-a auzit un zgomot destul de puternic, un tacanit de injector si un tremurat ca si cum ar fi mers in trei pistoane, asta timp de 2 - 3 secunde de la pornire iar apoi, peste 5 zile cand am parcat cu spatele, acelasi zgomot timp de vreo 10 secunde pana am oprit motorul. La repornire a functionat normal si de atunci, cam de o saptamana n-a mai "zis" nimic. Luni, 18.08. merg la revizia de 30.000 si am sa expun problema acolo insa mi-ar prinde bine niste pareri si sfaturi si de la voi.
B-53-SDP
"Suieratu" turbinei la turatii mai mari este absolut normal. Era o problema in momentul in care nu se auzea evident o verificare niciodata nu stica.

Pentru mine acel zgomot e o placere sa il aud, pacat ca nu se aude mai tare sad.gif
rotnik
Am fost azi la revizia de 30.000 si le-am zis de zgomotul de la motor de care am povestit mai sus si raspunsul mecanicului m-a lasat masca. Mi-a zis: "Cand ati cumpatat masina nu v-ati consultat cu vreun mecanic auto?" Eu: "Nu"; El: "asta e o mare prostie" Eu:blink.gif El:"Un mecanic stia ca DCI-urile au probleme cu alimentarea, sunt cele mai proaste motoare diesel de pe piata, de este si combustibilul prost de pe piata"; Eu: Pai bag numai de la OMV, Petrom V si Rompetrol. El: Nu conteaza; Eu: Bun, dar garantia? Daca o sa cada vreun injector se schimba pe garantie nu? El: Mai intai se face analiza combustibilului din filtru (sau pompa, nu mai stiu ce a zis exact) si daca e ok abia atunci se aproba schimbarea pe garantie, sau daca se constata ca pilitura din filtru depaseste nu stiu ce limite. In fine ... au pus testerul pe ea cu motorul oprit si au spus ca e ok.
Acum nu imi ramane de facut decat sa astept sa vad ce se mai intampla, sper sa nu-mi mai faca nici o problema, am sa-i bag o solutie de curatat injectoare desi tot mecanicul ala a zis ca nu ajuta la nimic, ba din contra. A mai patit careva asa ceva?
Cocojambo
NU ma pricep deloc la motoare dar daca si un motor diesel cu common-rail e cel mai prost de pe piata, atunci...
E adevarat ca sunt mai pretentioase in ceea ce priveste calitatea combustibilului, dar de aici pana a spune ca motoarele dci sunt cele mai proaste de pe piata.... ala nu avea nici o treaba cu meseria pe care o practica
argon
pai zi-mi un motor mai prost! TDci, TDi, D4d, Crdi, poate HDi?! care din ele o fi mai prost (sau mai bun) decat Dci? nedumerire.gif pana la urma e acelasi lucru in mare, difera denumirea, ideea era ca Reno arunca pe Dacia niste motoare slabe calitativ, ca asa sunt ele, nu ca tehnologia denumita Dci e proasta.
Cocojambo
Eu nu ma refeream la motoarele pe care Renault le furnizeaza catre Dacia.
Ma refeream strict la tehnologia common-rail (oricum nu ma prea pricep) care din cate stiu e ceva mai avansata sau mai buna sa spunem decat TDi-ul. Oricum nu stiu diferentele dintre ele, insa stiu doar ca motoarele care au common-rail sunt ceva mai pretentioase in privinta carburantului.

Lui i-ar fi spus mecanicul ca un "mecanic" ar trebui sa stie ca DCi-urile sunt motoare proaste, nu ca Dci-urile de pe Dacia sunt motoare proaste, e o diferenta totusi.

Sper as nu fi zis vreo balarie pe aici. :|
DMP
pai common rail sunt toate cele enumerate de argon, cu exceptia unei mari parti din TDI-uri (sunt si motoare diesel de la VAG care sunt common rail desi se numesc tot TDI).

cred ca ideea e ca mecanicul ala de i-a zis ca dci-ul e slab s-a referit la dieselul common rail facut de Renault nu la tehnologia common rail in general. pentru ca dci-ul e dieselul common rail conceput de la Renault.

einstein1984 a scris intr-un topic ca 1,5 dci e dieselul cel mai ieftin in clasa lui de putere. pretul pe cal putere e cel mai mic.
de aici s-ar deduce ca si fiabilitatea ar fi mai slaba decat la concurenta ... pe ideea ca nu exista ieftin si bun.
B-53-SDP
QUOTE(rotnik @ 18 Aug 2008, 10:52)
Am fost azi la revizia de 30.000 si le-am zis de zgomotul de la motor de care am povestit mai sus si raspunsul mecanicului m-a lasat masca. Mi-a zis: "Cand ati cumpatat masina nu v-ati consultat cu vreun mecanic auto?" Eu: "Nu"; El: "asta e o mare prostie"  Eu:blink.gif  El:"Un mecanic stia ca DCI-urile au probleme cu alimentarea, sunt cele mai proaste motoare diesel de pe piata, de este si combustibilul prost de pe piata"; Eu: Pai bag numai de la OMV, Petrom V si Rompetrol. El: Nu conteaza; Eu: Bun, dar garantia? Daca o sa cada vreun injector se schimba pe garantie nu? El: Mai intai se face analiza combustibilului din filtru (sau pompa, nu mai stiu ce a zis exact) si daca e ok abia atunci se aproba schimbarea pe garantie, sau daca se constata ca pilitura din filtru depaseste nu stiu ce limite. In fine ... au pus testerul pe ea cu motorul oprit si au spus ca e ok.
Acum nu imi ramane de facut decat sa astept sa vad ce se mai intampla, sper sa nu-mi mai faca nici o problema, am sa-i bag o solutie de curatat injectoare desi tot mecanicul ala a zis ca nu ajuta la nimic, ba din contra. A mai patit careva asa ceva?
*



Omu nu are treaba cu mecanica. Omu nu stia sa iti raspunda la intrebare si atunci ca sa nu se faca de kakao in fata ta a bagat si el din burta.

Cunosc mecani care lucreaza la DACIA si care au 1,5 dci si chiar nu au probleme cu ele si nu au aceeasi parere cu acel "cioflingar auto" care se crede mecanic.

Cand am fost cu al meu la revizia de 10 000 mecanicul care se ocupa de masina mea si pe care il cunosc avea pe rampa un 1,5 dci care avea la bord nici mai mult nici mai putin de 170 000 km masina fiind de firma deci calarita bine se vedea dupa cum arata interiorul si exteriorul care era atins pe toate partile dar motorul mergea si se auzea mult prea bine pentru km pe care ii avea.

Asa ca la mecanici ca astia sa te tot duci sa iti umble la masina.
rotnik
Mda ... ideea e ca mie mi-a tacanit un injector (din cate imi dau eu seama) de doua ori pana acum si parca se aude altfel motorul de la o vreame ... e mai zgomotos. Si mai am o nelamurire ... calculatorul ala nu trebuia sa fie conectat la masina in timp ce motorul mergea, stiu si eu ... sa inregistreze niste parametri de functionare atunci, pe loc?
B-53-SDP
testerul se conecteaza la masina cu motorul oprit si apoi se porneste si motorul pentru a inregistra asa cum spui tu niste parametrii.

da la ce service ai facut tu revizia de ai dat peste tot felul de asa anumitii mecanici ?
rotnik
La dealerul Dacia din Constanta .... singurul! Nu mai stiu cum se cheama ...
rotnik
scuze pentru off topic .... pentru "bobo 77", nu pot raspunde pe PM (n-am destule posturi) ... din Navodari
RIon
E o idiotenie sa sustii ceva daca tie nu iti place. Cu ce a comparat cand a zis asta? A facut o analiza SWOT, sau ii era scarba de firma unde munceste?

E clar diferenta intre dci si tdi, mai ales ca motorul dci e mic si tdi e mare... se simte in depasiri, dar dci e generatie noua supusa imbunatatirilor.
Ce dobitoc!
B-53-SDP
Plus de asta dci-urile sunt mai silentioase decat tdi-urile.

Mie nu imi plac tdi-urile pentru ca la relanti fac ca niste tractoare.

Ce e drept asa cum a zis si colegu 2 motoare de aceeasi putere un tdi trage mult mnai bine decat un dci.
mariuscond
OFF:
Era o vorba...
"Un dci vechi sună ca un TDI nou..."
RIon
smile.gif de aia avem muzica in masina...
sa stii ca dupa 2-3 saptamani te obisnuiesti.
didosdoru
cine fabrica turbine pentru renault:
http://www.made-in-china.com/showroom/cmet...rger-KP35-.html
RIon
Se fac si pentru masini mai scumpe in RO. Sunt foarte bune. Garret, parca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.