QUOTE
Trabantul este "gratiat" in Ungaria pana in 2020
Guvernul Ungariei a hotarat luni ca masina emblema a erei comuniste, Trabantul, poate sa mai circule pana in 2020 fara catalizator.
Astfel, a fost extins termenul initial, care era 2008, informeaza Reuters. Catalizatoarele sunt atasate autovehiculelor pentru a filtra particulele toxice din emisiile de gaze ale masinilor.
Guvernul a hotarat sa prelungeasca viata Trabantului pana in 2020, intrucat posesorii acestor masini construite in fosta Germanie socialista au motivat ca numarul acestor masini aflate in circulatie a scazut mult, iar poluarea produsa de inecacioasele lor motoare in doi timpi este cu totul nesemnificativa.
Milioane de Trabanturi alergau candva pe drumurile Europei de Est, dar productia lor in Germania de Est a suprevietuit numai cativa ani dupa prabusirea comunismului, in urma cu doua decenii.
Trabantul, avand caroseria sa facuta din duroplast, un compozit din rasina si fibre de bumbac, a devenit o legenda automobilistica alaturi de Volkswagenul Beetle al Germaniei si britanicul Mini.
Se estimeaza ca pe soselele Ungariei mai circula inca vreo 40.000 de "Trabi".
Guvernul Ungariei a hotarat luni ca masina emblema a erei comuniste, Trabantul, poate sa mai circule pana in 2020 fara catalizator.
Astfel, a fost extins termenul initial, care era 2008, informeaza Reuters. Catalizatoarele sunt atasate autovehiculelor pentru a filtra particulele toxice din emisiile de gaze ale masinilor.
Guvernul a hotarat sa prelungeasca viata Trabantului pana in 2020, intrucat posesorii acestor masini construite in fosta Germanie socialista au motivat ca numarul acestor masini aflate in circulatie a scazut mult, iar poluarea produsa de inecacioasele lor motoare in doi timpi este cu totul nesemnificativa.
Milioane de Trabanturi alergau candva pe drumurile Europei de Est, dar productia lor in Germania de Est a suprevietuit numai cativa ani dupa prabusirea comunismului, in urma cu doua decenii.
Trabantul, avand caroseria sa facuta din duroplast, un compozit din rasina si fibre de bumbac, a devenit o legenda automobilistica alaturi de Volkswagenul Beetle al Germaniei si britanicul Mini.
Se estimeaza ca pe soselele Ungariei mai circula inca vreo 40.000 de "Trabi".
Sursa: http://www.ziare.com/Trabantul_este_gratia...020-358275.html
Ce parere aveti? Guvernul ungar da dovada de intelegere fata de cetatenii cu venituri mai mici, posesori ai unor masini "non-euro", si-i pasuieste inca 12 ani. Argumentul, de foarte bun simt: numarul acestor masini aflate in circulatie a scazut mult, iar poluarea produsa de inecacioasele lor motoare in doi timpi este cu totul nesemnificativa.
Comparati decizia ungurilor cu razboiul psihologic declansat de "ai nostri" guvernanti impotriva posesorilor de Dacii vechi si alte masini non-euro, ma refer la aluziile si amenintarile cu scoaterea din circulatie in 2011...
No comment!