Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste- Logan 2005 1.5 motorina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
costy1
Firma la care lucrez pune in vanzare un Logan din 2005 motorina de 1.5
As vrea sa o cumpar insa nu porneste.
Mica ei istorie este urmatoarea: Prin Noiembrie anul trecut a fost lasata pe dreapta. De atunci nu a mai mers nimeni cu ea si patronul vrea sa o dea . Bateria bineanteles era moarta. Am pus alta baterie si dau la cheie. Rezultatul este ca motorul se invarte chiar prea repede ca si cand (daca tineti minte la vechile dacii cand scoteam fisele si bujiile si dadeam automat) nu ar avea unde sa dea scanteie.
M-am uitat dupa bujii si fise insa nu le-am depistat. Pe unde sunt? Sau unde as putea sa ma mai uit?
Trebuie sa recunosc ca sunt benzinar din '86 de cand conduc, iar motoarele astea pe motorina nu le dibuiesc neam.
Multumesc anticipat de raspunsuri.

PS: pe "cautare" nu am gasit ceva asemanator. Daca totusi sunt, imi cer scuze de acum.
AR-18-MOS
Pai daca de asa mult timp a stat, o minima verificare intr-un service ar fi bine sa faci.
Motorina avea in rezervor?
Amedeus
QUOTE(costy1 @ 30 Jul 2008, 18:58)
Firma la care lucrez pune in vanzare un Logan din 2005 motorina de 1.5
As vrea sa o cumpar insa nu porneste.
M-am uitat dupa bujii si fise insa nu le-am depistat. Pe unde sunt? Sau unde as putea sa ma mai uit?
*



Nu te mai uita dupa fise sau bujii ca nu are asa ceva, doar e diesel.
Daca a stat mult poate ajuta o amorsare a instalatiei de alimentare. (are o pompita)
costy1
@AR-18-MOS indicatorul arata ca mai are o liniuta (cati litri inseamna asta, nu stiu)


@Amadeus unde se afla acea pompita? Maine am sa fac o poza la motor(eventual) poate sunt si alte lucruri care mie imi scapa. De exemplu se vede in anumite zone motorina. Si asta in zona injectoarelor zic eu, dupa cum vad ca vin conductele.

Si acum pun si eu o intrebare, poate prosteasca, insa, nu are bujii? 017.gif
eXtenSion
Nu, ca motorina+aerul se aprind cand sunt comprimate de piston, fara sa fie nevoie de piston.
logan1.5dci
Pompita arata ca o para de cauciuc, se afla langa motor, in stinga.


...se aprind cand sunt comprimate de piston, fara sa fie nevoie de piston wacko.gif

....de bujie, am inteles.
BAC
Are si bujii, dar sunt incandescente, nu fac scantei. Ajuta la pornirea la rece ca sa incalzeasca camera de ardere.
Marty
Fisele de bujii sunt in vecinatatea mosorului de la frina de mina. In 2005 s-a pus mosor mecanic sau d-ala electronic, ca nu mai stiu?
cosmin_2300
Era mosor hidraulic parca huh.gif
Andy_ACS
Nu il mai luati peste picior ca a gresit, nu a facut vreo crima, mai bine sa incercam sa il ajutam smile.gif

@costy1
Masinile pe benzina au aprindere prin scanteie (fise, bujii)
Masinile diesel au aprindere prin compresie (se comprima amestecul foarte puternic in cilindru si se autoaprinde), deci nu au sistemul de fise si bujii. Majoritatea dieselurilor moderne au asa numitele "bujii incandescente", care nu functioneaza deloc ca cele de la benzina si nu au acelasi rol. numai numele e acelasi. Rolul lor e ca iarna cand e frig sa incalzeasza cilindrul astfel incat sa se realizeze autoaprinderea mai repede.

Dupa ce am clarificat lucrurile acestea, la subiect:
- verifica sa aiba combustibil
- verifica sa aiba bateria in stare buna (eventual incearca cu alta baterie)
- aeriseste circuitul cum ti-au zis colegii de mai sus
- eventual verifica filtrul de motorina, pompa de motorina, injectoare (cred ca asta nu o poti face tu singur).

Bafta!
costy1
Multumesc tuturor, chiar daca unii sunt rautaciosi.

Asadar:

- nivelul motorinei arata ca mai are o liniuta.
- bateria care o avea am dat-o jos (nu mai avea tensiune nici sa mai aprinda bordul la punerea contactului) si am pus alta baterie. Invarte dar nu da semn ca ar vrea sa o ia.
-@andy_ACS , "aerisirea circuitului"- te referi la pompita aceea in forma de para?
Am gasit-o insa nu stiu ce sa-i fac sad.gif . Am facut si o poza. Este cea din stanga imaginii.
[attachmentid=1627463422]
- referitor la filtru, pompa si injectoare ai dreptate. Poate pt filtru sa dau o cautare pe forum sa vad unde este.

Aceasta este alta poza. Daca vi se mai pare ceva ciudat, va rog sa-mi spuneti. Pana la urma nu vreau sa dau banii si sa plang dupa ei.
[attachmentid=1627463423]

Inca o data multumiri pt ajutor
alexys
Partea nasoala e ca are si ceva electronica pe ea, nu e un Diesel clasic. Problemele la un diese in mare pot fi clasificate astfel: 1) Lipsa compresie 2) lipsa combustibil in momentul "cheie". As incepe prin verificarea prezentei motorinei, scotand un furtunas de cauciuc din cele de retur sa vad daca trece motorina pe acolo. Daca nu, as cauta o electrovalva de motorina intepenita (nu stiu daca are poate nu mai e necesara) sau in continuare probleme pe traseul de alimentare inclusiv lipsa motorinei sau a aerisirii. Daca totusi motorina circula, recomand scoaterea injectoarelor afara si o verificare a compresiei fiindca zici ca pare a se invarti prea repede, eventual arunca-i in gaurile de la injectoare cate 2 cc de ulei de motor si invarte-o putin. Si in timp ce o invarti poti privi daca injectoarele de motorina pulverizeaza motorina. Daca nu pulverizeaza nici unul dar motorina are presiune, cauta o problema de electronica. Inca o chestie interesanta ar fi sa verifici daca admisia nu este obturata cu diverse. Iar daca totul pare ok poti verifica si evacuarea, dar nu cred ca e cazul, ar face urat. Nu cred ca e vorba de curea de distributie sarita fiindca probabil bloca motorul...

31 Jul 2008, 11:03:
Daca motorul "merge" e logic ca nu are rost sa mai dai. Daca intrebi ca sa mai dai la ea cand incerci sa pornesti, eu cred ca nu ajuta cu nimic. Mai repede ar ajuta sa schimbi motorina din ea si sa aerisesti circuitul cu cineva care cunoaste motorul asta. Parca ai si posibilitatea de diagnoza, numai sa fi tu amator sa investesti in diagnoza...
Geox16v
Fa o diagnosticare clara inainte de a da banii ptr ca daca are pilitura reparatia trece de 2500 euro
costy1
@alexys, din poza de mai jos( a doua poza, am postat gresit pe prima), dupa umila mea cunostinta, injectoarele sunt cele care din capul lor pleaca acele conducte, nu?
[attachmentid=1627463435]

@Geox16v , deja ma sperie aceasta diagnosticare.

Maine ii cumpar 5 litri de motorina si ii dau la pompita dupa aceea. Doamne ajuta sa porneasca.

Ca discutam mai devreme ce bube are, am omis inca 2 lucruri: Mochetele din masina si portbagaj trebuie schimbate, si daca o iau sa vad unde gasesc. Apoi trebuie dusa la curatat interiorul. Cel care a avut masina pe mana a fost un imputit.
klaus
Fa si tu o vizita in targ duminca, daca tot esti din bucuresti. Sa vezi ce de-a lucruri interesante se gasesc pe acolo, toate pentru logan...
liviu2004
QUOTE(costy1 @ 30 Jul 2008, 18:58)
Rezultatul este ca motorul se invarte chiar prea repede ca si cand (daca tineti minte la vechile dacii cand scoteam fisele si bujiile si dadeam automat) nu ar avea unde sa dea scanteie.
*



Cam ciudat fenomen, ar însemna că nu există compresie, ceva în neregulă pe la supape? Cine știe și cureaua de distribuție în ce stare o fi. La 120k nu trebuia schimbată deja a doua oară?

În altă ordine de idei, se sting becurile în bord când pui contactul? Și mă refer mai ales la cel de motor, trebuie să se stingă înainte să dai la automat.

Eu aș verifica și filtrul de aer. Posibil să ai o surpriză.

Ar trebui schimbat și filtrul de motorină.

Lângă baterie e o cutie neagră, din spatele căreia ies niște mănunchiuri de fire. Vezi să nu aiba izolația strîpunsă vreunul din ele.

Apoi în față, ai 2 furtune de motorină care vin în pompa de presiune. Furtunul din dreapta are o cuplă, cu niște margini albastre. Apasă pe margini și dă cupla afară. Apoi dă la pompița aia și vezi dacă scuipă motorină. Daca da, pune cupla la locul ei și dă-i la automat. Vezi că trebuie să dai la pompiță destul de mult.
bogdan_90
eu zic sa iei un mecanic de la un service dacia ceva, il lasi sa se uite la ea bine si sa-ti zica ce are. daca nu porneste nu cred ca o sa poti singur sa i faci ceva.
aliuta2000
Exact cum s-a mai zis :
-verifica faptul ca dupa bord se stinge ledul rosu care palpaie (daca nu se stinge nu recunoaste cheia... cipul din cheie , si nu va porni in veci )
- dai la pompita pana se face tare (semn ca s-a amorsat).
-sa ai motorina buna in ea
- desfa capacul mare din plastic negru si vezi de filtru de aer, (pentru o pornire merge si fara ).
- si daca nu merge cred ca cel mai bine aplici metoda cu un om care se pricepe (vre-un prieten sau un cunoscut mecanic preferabil sa se priceapa la logan ) si ii dai de o lada doua de bere si lui sa vada daca poate sa o porneasca . ( vezi ca pe froum sunt oameni priceputi care pot sa iti faca si diagnoza pentru masina sa vada ceava erori .
Daca nu poti nici in final sa o pornesti e bine sa nu o cumperi sub nici o forma pentru ca e posibil sa bagi foarte multi bani in ea .
In orice caz pretul e bun fiindca e foarte probabil sa poti sa iti recuperezi banii in orice conditie (chiar daca nu porneste ).
paul_damian
Acu' ma bag si eu in vorba: oare nu e posibil ca motorul sa fi suferit de fenomenul "pilitura" si de aceea sa fi fost trasa pe dreapta? Ca si atunci se manifesta cam tot asa...
eXtenSion
E clar ca nu ai ce sa ii faci, ca nu toti ne pricepem sa verificam 123123 cauze.

Nu poti sa mergi la un service si sa rogi un mecanic sa vina sa o porneasca, iar dupa sa ii faca o mica "revizie" in service? Si-asa tot acolo ajungi.
nicu022003
cati km are masina?
BZN
Era bine de stiut in ce conditie era masina la momentul in care e fost trasa pe dreapta si de ce a stat atat!?

QUOTE(bobo77 @ 31 Jul 2008, 19:05)
Parca zicea mai devreme ca are 120 mii km si pretul era 2500 e, dar vad ca a editat sau am visat eu...
*



N-ai visat ...,editarea a fost facuta ca nu cumva sa i-o sufle careva , ce crezi unsure.gif .... laugh.gif
klaus
confirm, am vazut si eu visul. Atat cat s-a spus era.
alexys
Daca nu esti sigur 100% care sunt injectoarele, nu are rost sa incerci tu singur sa o pornesti, fiindca probabil n-ai la dispozitie cele necesare. E ca si cum as incerca eu sa scot splina la un pacient si incep sa intreb cum sa fac.
ProMotor
Trasa pe dreapta din noiembrie, dar electromotorul invarte de parca ai avea bujiile scoase. Acolo nu e ceva in regula.
Intrebarea cheie la care doar un apropiat al proprietarului iti poate raspunde. Mai ales daca restul conditiilor de ingrijire arata ca omul s-a purtat cu ea ca un tembel.

Pilitura? Apa in admisie? Distributie praf?

Daca mochetele si interiorul sunt imputite, nu ar fi de exclus ideea ca masina sa fi luat apa bine. Daca masina e din 2005 iar reparatia era ieftina, nu cred ca o parca la vanzare cu 2500 Eur

Daca chiar vrei sa o cumperi:
Service -> Diagnosticare -> Negociere -> Cumparare
AL
pentru visatori... aici se discuta problema nepornirii motorului si nu pretul vanzarii sau alte asemenea... mesajele offtopic au fost si vor fi sterse... doar ca de acum incolo se va aplica regulamentul (avertizari, sanctiuni)... considerati asta o prima avertizare publica!
BZN
QUOTE(costy1 @ 30 Jul 2008, 18:58)
... motorul se invarte chiar prea repede ca si cand (daca tineti minte la vechile dacii cand scoteam fisele si bujiile si dadeam automat) ...

*



Poate sa fie nasol...
Manifestarea asta denota lipsa compresiei, posibil cureaua de distributie rupta, ceva supape duse.
tkx
la 120mii ar fi trebuit sa fi fost schimbata cureaua de cel putin 2 ori. daca n-a fost schimbata niciodata e posibil sa fie rupta
roland
Cat costa o diagnosticare in service? Ajunge la 100 EUR? Fata de pretul masinii nu cred ca mai conteaza. Prefer sa dau bani pe o diagnosticare adevarata si sa stiu ce are masina decat sa am surprize mai tarziu.
Andy_ACS
Mai e vorba si de transport pana in service, daca nu porneste e greu, trebuie platforma sau remorcat, plus ca masina nu e alui.

Bafta!
alexys
Lasati cureaua de distributie, o fi motorul asta turbo dar e diesel, dar m-as mira sa fie raportul de compresie asa de mic incat sa nu loveasca pistonul in supape si sa-l blocheze. Poate o mica posibilitate sa fie sarita 2-3 dinti. Si sustine ca a mers cand au garat-o, nu se rupea stand.
argon
Raportul de compresie e una, adica o valoare fixa, compresia e altceva, in fine, ce are compresia cu lovitul in supape?
einstein1984
Are! Ca la un motor cu raport de comprimare (si nu raport de compresie dragul meu argonel) mare camera de ardere e mica si ajunge pistonul la supape (adica mai mereu la diesel). Un otto cu raport de comprimare mic camera de ardere e suficient de mare incat pistonul la PMI e sub nivelul unei supape deschise la maxim.
Cel mai simplu e un diagniostic cu CLIp-ul , care am auzit ca vreo 100 ron. Inceraca la dacia asitenta, poate vine vreun dacotech cu laptopu la firma pentru o spaga.
roland
Cand eu cumpar o masina, proprietarul trebuie sa imi arate ca merge. Apoi, pentru a fi sigur fac si o diagnosticare.

Io zic ca firma ar trebui sa faca masina functionala.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 1 Aug 2008, 11:50)
Are! Ca la un motor cu raport de comprimare mare camera de ardere e mica si ajunge pistonul la supape (adica mai mereu la diesel). Un otto cu raport de comprimare mic camera de ardere e suficient de mare incat pistonul la PMI e sub nivelul unei supape deschise la maxim.
*





acum ai dat si tu gaura la macaroana, a zis sa "lasam cureaua de distributie", deci presupune ca e OK..sau nu?!

apropos, la benzinare cand se rupe cureaua da pistonul in supape de cele mai multe ori.
driverx
Eu ii sugerez sa lase masina aia cu totu......
BZN
Sustin lipsa compresiei, d-aia se invarte usor...,se poate verifica chiar impingand-o in viteza. Compresia se pierde si prin alte parti nu doar pe la supape...

QUOTE(alexys @ 1 Aug 2008, 11:21)
Lasati cureaua de distributie, o fi motorul asta turbo dar e diesel, dar m-as mira sa fie raportul de compresie asa de mic incat sa nu loveasca pistonul in supape si sa-l blocheze. Poate o mica posibilitate sa fie sarita 2-3 dinti. Si sustine ca a mers cand au garat-o, nu se rupea stand.
*



1. Eu n-am vazut ca a sustinutt ce ai zis tu asa ca las-o cu "se rupea stand"...
2. Cam greu sa sara 3 dinti ,dar, ma rog...
alexys
Citat din prima postare: " Prin Noiembrie anul trecut a fost lasata pe dreapta. De atunci nu a mai mers nimeni cu ea si patronul vrea sa o dea . " Mi-am permis sa presupun de aici ca nu a fost adusa impinsa, trasa sau din inertie. Dupa o perioada lunga de stationare, din experienta mea am constatat ca problemele mecanice de gen pistoane sparte, curele rupte, biele strambe, etc, nu apar. Mecanic exista riscuri de intepenire a diverse elemente permanent presate de un arc sau care au stat intr-un lichid ce putea lasa depuneri (gen electrovalve, supape suprapresiune, supape de sens) si poate chiar segmentii daca au avut depuneri pot intepeni (ar explica lipsa compresie). La distributie poate fi intepenit intinzatorul de lant deci pot sari 2-3 dinti daca incerci repetat sa pornesti. In schimb apar o gramada de probleme electronice datorate oxidarilor (conectori de la : ECU, sezori, elemente de comanda etc). Oricum poate fi si o combinatie de factori mai ales ca nu pare un motor intretinut. Daca in plus a mai mesterit cineva la ea, apar complicatii, gen piese demontate, odata am intalnit un electromotor schimbat dar care invartea invers. Cat despre comprimare sau compresie, pentru domnul care s-a deranjat, data viitoare o sa folosesc inclusiv simbolul grecesc dar inca nu l-am gasit pe tastatura.
Marty
QUOTE(ProMotor @ 1 Aug 2008, 01:57)
Trasa pe dreapta din noiembrie, dar electromotorul invarte de parca ai avea bujiile scoase. Acolo nu e ceva in regula.
*


In conformitate cu cele scrise aici, cureaua-i sarita! La revedere, drum bun, pa!
AL
[L.E... am sters o prostie pe care o scrisesem aici... multumesc celor care m-au atentionat]

trebuie determinat cumva daca e cureaua sau nu intreaga... asta ar fi prima problema de verificat... hai sa incerc alta metoda care imi trece prin minte... scoate bosunul pe unde se baga uleiul si da la cheie... ar trebui sa vezi pe acolo daca se misca culbutorii... daca se misca in timp ce invarte electromotorul, e cel mai probabil ca sa fie cureaua ok... metoda asta e ok??? biggrin.gif

daca nu-i cureaua de vina, eu zic sa treaca sa vada sistemul de alimentare cu motorina... adica daca ajunge si pana aunde ajunge motorina... ajunge in cilindru?... sau macar la injectoare?... abia apoi sa se uite la sistemele electrice...

dar se poate alege calea simpla... pentru 600 k lei se cheama dacia asistenta cu un computer de diagnoza... insa sunt cam reticienti... mai bine se duce la service-ul dacia cel mai apropiat si vorbeste cu inginerii de acolo (cu dacotec-ul) si il convinge cumva sa vina cu scula de diagnosticare...
costy1
Scuze ca nu am mai postat insa sunt pe drumurile Bucurestiului.
Acum sa raspund la posturile anterioare:
- am dat la automat dupa ce ledul rosu s-a stins. Stiam pt. ca in acelasi mod procedam si la Solenza.
- masina a fost parcata pe roti, adica nu a fost adusa pe platforma
- in aceasta perioada cel putin cat am fost eu la birou nu a "mesterit" nimeni la ea
- mai devreme am dat la pompita destul de mult pana s-a intarit.
- sa duc masina intai la verificare intr-un Service este exclus. Nu vrea patronul sa fac miscarea asta. Va da-ti seama ca asta a fost primul lucru la care m-am gandit, insa....... . Si asta nu ca ar sti ca are buba masina, ci din principiu.Singura varianta ar fi sa aduc pe cineva cu dacotec-ul.
- am sa incerc sa o pornesc astazi dupa terminarea programului. Daca tot nu vrea , cred ca vin maine cu trusa de scule si curat toate contactele si senzorii ( pe care o sa-i gasesc, bineanteles)
- bineanteles ca filtrele sunt imbacsite. Am tras joja de ulei si ce am vazut acolo, m-a blocat. Ulei asa negru n-am vazut in viata mea.
- am sa urmez sfatul cu verificarea curelei pe la capacul de la culbutori.

Oricum , am sa va tin la curent .


PS1:Uitandu-ma astazi mai amanuntit la motor, am vazut chiar langa injectoare, bujiile . Spunea cineva pe aici ca nu are !? Banuiesc ca a spus-o in gluma, nu?

PS2:Daca am omis sa clarific unele din intrebarile/nelamuririle voastre imi cer scuze. Oricum, multumesc foarte mult. Mia-ti dat o gramada de idei privind problema mea.


LE: Un coleg imi sugera sa o pornim trasa cu sufa. I-am spus ca este o timpenie. Ori sare de la punct ori se rupe cureaua(daca mai este intreaga si nu este deja rupta)

LE: Am incercat iar sa o pornesc, dupa ce am dat la pompita sa verific daca impinge motorina. Dupa aceasta operatiune, motorul nu mai invarte asa repede, a inceput sa sune mai normal insa nu vrea sa o ia. Cureaua am verificat-o si este intreaga. Ma gandeam sa desfac sensorul de la vibrochen(parca asa se cheama) poate are mizerie si nu citeste.Am sa caut pe forum sa vad pozitionarea lui.

Acum nu stiu ce sa mai zic.Ce naiba are!?
Este cineva dispus in weekend sa vina cu mine la masina pt maxim 30 min ? Poate la fata locului este altceva.Daca are si dacotech ar fi super.Bineanteles ca transpotul, cash-ul si berea asigurata. smile.gif Il rog sa-mi dea un PM cu nr. lui de telefon si il sun eu.
Amedeus
QUOTE(costy1 @ 1 Aug 2008, 16:23)
PS1:Uitandu-ma astazi mai amanuntit la motor, am vazut chiar langa injectoare, bujiile . Spunea cineva pe aici ca nu are !? Banuiesc ca a spus-o in gluma, nu? 
*



Bujiile alea nu sunt parte componenta a sistemului de aprindere (ca la motoarele "pe benzina"). Ti-a explicat cineva pe aici la ce folosesc. Ele functioneaza doar scurt timp la pornirea motorului, dupa aceea sunt decuplate automat. Nu dau scanteie ci doar incalzesc aerul ce se admite in cilindru (la pornire). Credeam ca ai inteles din prima sad.gif Daca e asa greu si dupa atatea explicatii, eu zic sa apelezi la specialisti (reali nu virtuali, de pe forum biggrin.gif )

P.S. Ce e ala dacotech ? wacko.gif
einstein1984
QUOTE(driverx @ 1 Aug 2008, 11:53)
Eu ii sugerez sa lase masina aia cu totu......
*


Si sa inceapa si el un otpic de tipul "ce caruta sa-mi iau?" mai bine nu!
Cum s-a zis mai sus, daca cureaua era rupta/sarita, cel putin o supapa era deschisa. Si daca era asa, o plesnea un piston. am vazut K9k cu distributia rupta si stiu sigur ca asa se intampla.
costy1
@amadeus, am inteles de la bun inceput insa atunci cand unul zice alba iar altul neagra, si cand esti necunoscator tu pe cine ai crede?. Oricum multumesc pt precizare.

@einstein1984 , nu doresc nimanui sa fie in situatie mea de acum, dar si o caruta este buna pentru mine.

Daca se considera ca acest topic este neinteresant si nimeni nu mai doreste sa acorde ajutor subsemnatului , rog adminii sa inchida acest topic. Inteleg sa ne ajutam , nu sa deviem de la subiect si aici ma refer strict la "caruta" ori alte apelative asemanatoare.

Multumesc pt intelegere
Amedeus
einstein1984 nu facea misto de tine sau de masina aia. Exista un topic deschis de driverx pe tema asta ("ce rabla sa-mi iau")
Daca ai ajuns deja la concluzia ca masina a fost neingrijita si e intr-o stare nasoala, zic si eu sa o lasi balta (chiar daca e ieftina o sa te coste mult dupa achizitie intretinerea si aducerea in stare buna)
einstein1984
Scuze, nu mai stiam exact titlul topicului lui driverx, adica asta. Iti urez sa fie o avarie simpla si usor de remediat si sa o iei ieftin. Insa sper sa ne intelegi si pe noi ca diagnoza de la distanta, fara sa vedem fierul e putin cam greu de facut si de aia ti-am recomandat sa lasi un specialist sa o vada.
costy1
Din acest motiv am si rugat mai sus, daca este un forumist amabil sa ma ajute, Citez:

"Este cineva dispus in weekend sa vina cu mine la masina pt maxim 30 min ? Poate la fata locului este altceva.Daca are si dacotech ar fi super.Bineanteles ca transpotul, cash-ul si berea asigurata. Il rog sa-mi dea un PM cu nr. lui de telefon si il sun eu.
alexys
Am uitat sa specific inca ceva important si usor de facut, poate ca ti-ar folosi mai ales ca zici ca acum se invarte relativ normal (probabil chiar baga motorina si a deblocat segmentii facand ceva compresie). Anume verifica daca bujiile alea sunt alimentate fiindca motorul descris de tine (turbo deci raport de compresie mic si in plus uzat si nepornit de ceva vreme) nu poate porni fara ele la cheie. E usor si la indemana oricui. Prima oara ia o lampa de control (un bec de semnalizare si 2 fire) si cand iti pune cineva contactul vezi daca intre firul de alimentare al bujiilor si masa ai tensiune (lampa se aprinde). Apoi demonteaza de la toate alimentarea si da cu lampa de control intre borna pozitiva a bateriei si alimentarea bujiilor, daca sunt bune, lampa se aprinde. Si tot bujiile le poti demonta si da la cheie (atentie cu alimentarea bujiilor sa nu dea de elemente metalice si sa faca masa. Vezi daca aerul iese cu putere si amestecat cu motorina. In rest, te-as putea ajuta saptamana viitoare foarte posibil si cu un tester compatibil, dar nu pot spune exact acum cand dau pe acolo... Daca ai posibilitatea asta, sa faci verificarile cred ca va fi mult mai simplu apoi sa te ajutam, ai avea informatiile cam despre tot ce ii trebuie ca sa porneasca.
liviu2004
alexys, din cate stiu eu, bujiile la o temperatura exterioara mai mare de vreo 5 grade, nu sunt alimentate la pornire.

Sa demonteze bujiile? nu stii probabil ca la multi mecanici le tremura mana cand sa schimbe bujiile de la common-rail. Daramite sa le desfaca cineva fara experienta, fara spray degripant.
alexys
Recunosc, pana acum am vorbit din notiuni teoretice depsre motorul asta, nu stiu cat poate fi de greu, dar totusi teoria imi spune ca un turbo are un raport de compresie mic si nu porneste rece decat ajutat. Iar practica imi spune ca majoritatea motoarelor diesel au probleme la pornire la rece daca bujiile nu corespund (la lungime spre exemplu) desi nu sunt turbo. Manual de reparatie pt. respectivul motor am abia la servici adica luni dar nu cred ca "tehnologia commonrail Renault" a compensat lipsa temperaturii scuipand motorina sub forma de plasma. Si de ce dracu s-ar speria mecanicii, au schimbat forma bujiilor, ca eu pe toate care le-am vazut tot cu cheia tubulara se desfaceau. Macar daca poate verifica partea fara demontare, poate ne lamurim...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.