Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
5inci
Salut citeam pe forumuri de alternatoare si am zis sa masor si eu sa vad daca e bun.Azi a venit cineva la mine cu un aparat de masura si aveam asa la relanti aveam vreo 14,2 iar cu faza lunga si statia si cd playeru deja aveam 12,9 12 turata, de cand am luat masina nu am avut probleme cu ea bateria e ok ba chiar intr-o noapte am uitat ambele plafoniere aprinse si de dimineata mi-a pornit...eu ma gandesc sa nu cosnume mult prea mult statia si sa-mi trebuiasca un condensator .Astept pareri
scania
salut si nici nu pornise GMV care mai trage si ala destul.... una peste alta, cum ai pornit statia a luat`o razna incarcarea pana acolo totul era aproape ok.....
5inci
nush ce sa zic deci daca pana la statie era totul ok , parerea mea e ca statiaa tragea prea mult de accea trebuie condensator:)
smecheras
tinand cont ca statia are cel putin o siguranta de 30 de amperi....
gti98
Condensatoru' e doar pentru varfuri de curent (daca nu stiti despre ce vorbim...)
Probabil ca depasesti posibilitatile alternatorului (vezi ca mai trebuie si turatie, peste 4000 ca sa ajunga la cei 50 de amperi!)
Daca "e musai" de statie, poate ar fi o solutie sa te gandesti la un alternator de "marca straina" si de curent mai mare (80-100A), cu regulator incorporat. Va trebui sa rezolvi prinderea si fulia... Vezi ca la modelele de putere mai mare se utilizeaza curele mai late! (Exista si acolo niste limite!)
Deci, fie
1 Ai cunostinte scule si indemanare (sau acces pe bani sau altceva, la un meserias, sa o modifici)
2 Fie utilizezi "cu moderatie" "**** -cenzurat!", pardon, am vrut sa spun statia, de care probabil ca esti si foarte mandru, dar pe care personal, nu o agreez
3 Te "incordezi" si iti iei o masina "mai mare", (eventual una cu AC, ca alea au rezerva de putere) care sa "duca" consumul....

Oricum, bafta si auditie placuta!!
smecheras
sau optezi pentru o baterie deep cycle
nu cred ca e prea dramatica scaderea de putere de care vorbesti...deja si faza lunga si playeru si statia vrei cam multe nu?
am avut statie cu subwoofer de vibra tabla pe masinile din jurul meu...si nu ma plangeam de baterie
condensatorul

"Condensatoarele de capacitati mari (>0,5F) sau stabilizatoarele de tensiune, au rolul de a stabiliza tensiunea intr-un sistem electric.
Intr-un sistem in care mai multi consumatori \"se lupta pentru putere\", atunci cand un amplificator incepe sa foloseasca putere intr-un ritm fluctuant, luminile din bord si farurile incep sa “palpaie”...
Acest fapt poate influenta functionarea corecta a celorlalte amplificatoare din sistemul audio. Este adevarat ca amplificatoarele bune au integrate condensatoare in circuitul de alimentare care au rolul de a furniza curent atunci cand este nevoie. Dar, energia pentru a incarca acesti condensatori trebuie sa vina si ea de undeva si in momentele de solicitare maxima (peak-uri) aceasta energie nu este intotdeauna disponibila.
Un condensator furnizeaza energie si curent unui amplificatory atunci cand acesta are nevoie. In mod normal o baterie de masina si un alternator furnizeaza curent mare in intervale \"mari\" de timp (Ah - Amperi-ora). Un amplificator lucreaza in intervale mici de timp – milisecunde – el cerand aproape instantaneu cantitati mari de current din sistemul electric pentru a sustine reproducerea fara probleme a unui sunet clar, curat, fara distorsiuni. Bateriile auto nu sunt facute pentru asta. Aici intervine roluil condensatorului.
El inmagazineaza curent si sustine putere in mod asemanator unei baterii numai ca il furnizeaza aproape instantaneu. Daca un amplificator nu are de unde sa consume curent atunci cand are nevoie el nu poate reproduce semnalul musical asa cum ar trebui. Teoretic asta se traduce prin distorsiuni. Daca un amplificator este lipsit in mod constant de curent si fortat sa lucreze in acest regim timp indelungat el va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin cresterea tensiunii. Acest fenomen duce la supraincalzirea amplificatorului, fortandu-l sa mearga inafara regimului sau normal de lucru, fapt care duce la scurtarea duratei sale de viata.
Condensatorul furnizeaza amplificatorului ceeace el are nevoie - curent, permitandu-i acestuia sa functioneze la parametrii sai maximi fara probleme.
Un condensator nu va face sistemul tau audio sa sune dintr-o data mai tare – cu toate ca poate imbunatati acest lucru; nu va duce la o crestere in tensiune a sistemului electric auto – ci va face posibila mentinerea lui; nu va furniza putere in plus pentru consumatori – dar cu siguranta o va mentine.
Un condensator va fi un castig pentru majoritatea acelora care cauta calitatea sunetului si bineinteles principalul beneficiar este sistemul electric auto.
Ex. Suma consumatorilor intr-un system audio auto este de 68A.
Am nevoie astfel de o baterie de cel putin 72Ah, un alternator pe masura - 80Ah, si in functie de puterea amplificatoarelor aleg condensatorul (condensatoarele) necesar, (-e), dupa regula: 0,1F(Farad) minim / 100Wrms.
Acesta se va monta cat se poate de aproape de amplificator.
De asemenea trebuie tinut cont si de sectiunea cablurilor folosite in instalatie, blocurile de distributie si sigurantele de protectie aferente, etc… dar intram intr-o alta discutie… "
gti98
Multumesc pentru citatele facute de marketing-ul care vinde condensatoare (da' traducerea e cam...de balta!)
Subsemnatu' deschid trompeta in baza unei diplome de inginer electronist, si nu numai cu nota mare, dar si cu interes si practica pe domeniu:
1 Bateria in sine are capacitatea (tehnica) de a furniza sute de amperi (adica rezistenta interna foarte mica). E o cerinta pentru pornire, unde sunt instalate cabluri de 40-70 mmp. Daca ai instala asemenea cabluri pana la "amplificatorasul" tau de 800W (sau mai mult?), necesitatea "mega-condensatorului" ar fi mai redusa. In afara de problema de a furniza VARFURI de curent (si de a mai scoate niscai banuti de la cei cu deficienta de auz!), aranjamentul cu condensator are si un efect de protectie al amplificatorului; acesta nu poate furniza continuu sutele de wati - situatie in care probabil s-ar defecta - ci doar impulsuri, pana se descarca energia stocata in condensator. Dupa, tensiunea scade atat prin caderea pe rezistenta cablajului standard, cat si prin curgerea curentului de reincarcare a condensatorului...Aceasta reduce posibilitatile (reale) ale amplificatorului si-l protejeaza astfel....
2 O aritmetica simpla ne permite calculul bilantului de putere: suma puterilor "instalate" si utilizate simultan (poate ati observat ca la multe automobile mai moderne, comanda demarorului opreste radioul-playerul si poate chiar stergatoarele de parbriz; mai putin vizibile dar consumatoare mari sunt incalzitoarele electrice - luneta, retrovizoare, in scaune, care si ele sunt decuplate la pornire; oare de ce??)
Aceasta putere, impartita la 12 da necesarul de curent, furnizat normal din alternator (un automobil de fabricatie 2007-2008 se poate multumi cu o baterie de 50 Ah la motorul de 1,4 litri, dar are alternator de 80 de amperi (100 pentru varianta cu aer conditionat)!
Conceptia la Dacia e ca puterea instalata pe automobil e de aprox. 500W (totalul, nu doar "statia"! ( 50w aprinderea, 20w excitatia alternatorului, 150w iluminarea(faruri+pozitii), vreo 150-200w dezaburirea lunetei, 50w ventilatie plus alte "maruntisuri"; a se observa ca unele consumuri au caracter limitat - de exemplu dezaburirea lunetei.
De aceea propuneam doritorilor de sonorizare "tunet" un alternator mai "tzapan"!!
Cresterea puterii electrice la bordul automobilelor e o tendinta generala, nu numai pe mofturi gen statii sau lampi pe sub masina; se ventileaza ideea ca automobilele sa treaca de la 12(14) volti la tensiune tripla: 36(42) de volti.
Automobilele hibride, care vin "tare" sigur au tensiuni de lucru mai mari, dar ne indepartam prea mult..
Bafta!
abram_burel
Tensiunea mai mare e legata de obtinerea unor randamente mai mari la consumatorii principali (iar in cazul hibridelor vorbim de motoarele electrice).
1. Nu sunt adeptul statiilor de "putere", dar nu oricui ii sta la insemana sa schimbe alternatorul pe masina. Prin urmare, pentru varfuri (alea de 800W smile.gif ) un condensator e util.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.