Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cuzineti, arbore cotit, nr de reparatii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
SSilent
salutare, am demontat motoru' si am inteles ca pe cuzineti este inscris daca a fost (si de cate ori) rectificat arborele, adica la a cata reparatie este... am niste inscrisuri pe cuzineti dar nu imi dau seama, daca ma puteti ajuta va multumesc biggrin.gif

deci, scrie asa:
611RR
591819ST
PaulT
Cel mai bine te duci la un service si il masori.Vezi cu ocazia asta si ce cota e si daca are uzuri sau nu.
SSilent
de ce sa-l duc la un service cand pot si io sa-l masor... ideea e ca ok, il masor, dar nu stiu ce sa fac cu masuratorile rezultate radmasa.gif
Muttley
Eu cred ca acel ST nu se refera la Staniu ci la STANDARD.

Masori fusurile arborelui in doua plane perpendiculare si compari cu datele din Mondiru wink.gif

Cu micrometrul, nu cu rigla!
IRONICK
Cu ruleta bre ...
SSilent
SPER sa fie standard, nu vreau alta cheltuiala in + si cu rectificari... care probabil vor trebuii facute la chiuloasa smile.gif

pe mine m-a speriat "RR-ul" ...nu vine oare de la faptu ca a fost rectificat de 2 ori? unsure.gif
Muttley
Daca-s ovale-n sectiune cu diferenta de lungime dintre axe mai mare de 0.02mm (parca) iti trebuie si rectificare.
SSilent
nu stiu tolerantele... o sa ma interesez... dar stiu ca oricum la tipul asta de motor sunt mai mari.... problema e ca io am gasit arborele "prajit" pe lagare... cuzinetii sunt tociti rau de tot, nu mai au santul ala de ungere, si mi-e frica sa nu trebuiasca cine stie ce investitie ca-mi bag picioru' rolleyes.gif
Muttley
Sant de ungere e doar la cei de palier. Acolo-n mod normal nu sunt probleme.

SSilent
sper sa nu fie probleme laugh.gif
si ar mai fi ceva, ca tot am mentionat de chiuloasa, daca schimb supapele cu unele noi, sunt sanse sa etanseze fara nici un fel de rectificare la chiuloasa? ca astea de sunt acum scapa... foarte putin dar nu vreau sa-l inchid asa... i mean ori fac o treaba ori nu
Muttley
Eu zic ca nu.
Duci chiulasa la un atelier de reparatii chiulase.

Scaunele se rectifica cu freze manuale, se refac fetele de etansare cu supapele, apoi se face pasuire intre scaune si supape cu pasta abraziva. Scoate-i ochii meseriasului sa-ti faca suprafata de etansare (cea la 45 de grade) de aprox 1 mm latime. Apoi uita-te pe supape ca urma lasata de respectiva suprafata sa fie-n mijloc.

Cel mai probabil chiulasa trebuie planata. Planeitatea se verifica cu o rigla metalica.

Probabil trebuie schimbate si ghidurile.
brigada_diverse
uzura lor nu e aceeasi cu a scaunelor pe care au stat supapele vechi, deci raspuns nu
e usor de rectificat....fa si asta ca nu e mare branza. trebe o pasta abraziva f usor de preparat si un furtun care sa intre pe axul de la supapa. se pune supapa pe scaunu ei. dai cu pasta abraziva, apoi ii prinzi furtunul de ax si rotesti de furtun(mai simplu de rotit furtunu cu mainile), ca ea sa se frece de scaun, sa isi sape locul necesar formei ei.

supapele se testeaza cu ele in sus. torni benzina in adancitura de pe chiuloasa de la fiecare piston si vezi care nu etanseaza, nu torni pe unde sunt canalele de la continuarea galeriei

si fara arcuri, nu au voie sa scape prea mult....cu arcurile puse nu ar trebui sa scape deloc

vilbrochenu daca nu e in limite rectifici sau iei altu, daca vrei sa iasa o treaba buna.

pompa de ulei....trebe verificata....

la altceva vrei sa mai umbli? la distributie?(ca tot ai ocazia)

P.S.
planezi chiuloasa numai daca e nevoie excl.gif , nu pierde banii si timpul degeaba icon_mrgreen.gif
ydaniel
daca tot umbli la chiulasa schimba:supape,arcuri,ghiduri,simmeringuri.
brigada_diverse
ydaniel.......daca piesele-s bune, ce rost are?
supapele daca nus- praf nu are rost sa le schimbi, arcurile la fel....
simeringurile se schimba ca-s 4 lei.....
baranga
ori iei pasta de slefuit supape(0 gasesti la orice magazin de piese auto)ori scuturi vreo 3 electrozi de sudura,pisezi bine praful ala si il amesteci cu ulei de motor;bagi supapele pe chiluoasa;prinzi supapa in bormasina(fara arcuri),dai cu amestecul ala pe supapa si dai drumul la bormasina;repeti procedeul asta pana nu mai curge benxina cu chiloasa intoarsa invers;tii cont cu ce supapa ai slefuit scunul si asa le montezi in aceasta ordine;schimba neaparat simeringurile supapelor;planeitatea chiluaosei o verifici pe sticla de geam sau cum a scris un coleg mai sus cu o rigla metalica.mult succes
brigada_diverse
nu direct cu borsmasina pe supapa, ca mai mult ca sigur nu ai calitatea de a tine borsmasina dreapta, sa nu strambi supapa sau sa ii frezezi scaun aiurea. pui un furtun pe tija supapei si in invarti in maini sau prinzi celalalt capat in borsmasina

SSilent
am impresia ca nu am semeringuri la supape...
ydaniel
atunci cumperi doar ghidurile supapele si arcurile;)
brigada_diverse
simeringuri mi se pare ca se pot pune....sa intreb si eu mecanicul la care repar rambleru...

mai ydaniel, ce rost are sa cumperi arcuri?
ydaniel
pai daca tot umbla la chiulasa,merita sa fie schimbate sunt ieftine;)
Muttley
Vezi-ti ma de treaba. Tu vrei sa vinzi arcuri si n-ai cui.

Daca-s arcuri originale si rulajul masinii nu e extraordinar de mare arcurile se pastreaza. Niaba stie ce petarde-s alea noi.
SSilent
pei aproape tot ce inseamna piese auto dacia din zilele noastre=pocnitori

revenind... un set de calitate? ce imi recomandati? de 1300 vreau setu, am inteles ca se potriveste si la 1210.... poate am noroc si gasesc ceva made in germany rolleyes.gif ,pan' la vara urmatoare am timp laugh.gif
ydaniel
pai de ce buget dispui?
SSilent
sa presupunem ca ar fi nelimitat laugh.gif
ydaniel
atunci e bine;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.