Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie motor...1.5DCI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
sacallul
am doar 31.000 km parcursi, si motorul se pare ca vrea sa fie umblat in el. Are o bataie
anormala, ca si cum ar lovi un piston in ceva. Masina e in service de 2 zile, si inca nu am primit un raspuns privind cauzele acestei defectiuni. Imi aduc aminte ca la revizia de 10.000 km am mai intalnit un logan in service cu aceleasi batai. Ati mai intalni aceasta problema....ce parerea aveti?
Noroc ca masina este inca in garantie.
logan1.5dci
Dar cum, nu-i gasesc buba sau cum de sta de 2 zile in service?
Ai dus-o ai lasat-o in service si ai trecut sa o iei seara si ti-au zis ca nu-i dau de cap .
Ce au zis mai exact?
sacallul
cei din service nu stiu ce diagnostic sa ii dea
spyball74
Sal
Daca se aude din partea drepta a masinii si seamana a fi bataie de motor, verifica tubulatura de la turbina (cea metalica).
Asta am patit eu la a mea si tot la fel a stat vreo 2 zile prin service, dar i-au dat de cap. Cel putin asta mi-au zis mie si pare plauzibil.
De atunci masina a mai facut vreo 30.000 fara probleme.

Bafta
sacallul
diagnostic : tacheti, segmenti .....facuti praf
klaus
Ha? segmenti? Da din ce erau facuti segmentii aia sa pice in 30.000 km? din mamaliga?
logan1.5dci
Chiar interesant, dar de la ce, sa ne spui cand afli, sa ne ferim. Ai bagat ceva minuni de oleiuri in ea? Chiar ii intreb pe colegi, de la ce se pot duce piesele alea? Defect de fabricatie ori oleiuri minunate.

Conduci sportiv si nu o lasi sa se incalzeasca (4liniute), mai ales iarna?
ionutctn
Nu stiu de ce va mirati atat ca personalul din service nu poate da un verdict sigur. Nu prea s-au intalnit cu cazuri complicate.
sacallul
am un stil de mers, normal, am avut grija de masina din toate pctele de vedere. Am pus doar ulei ELF, si toate consumabilele originale. Mecanicul mi-a spus ca a gasit 1/2 litru de ulei in plus.
dacotec
de curiozitate..la ce turatie schimbi treptele de viteza?Ajungi pe la 3000 rpm sau la 2000 schimbi deja?Eu cred sa verifici si turbina, sa nu ai surprize si pe acolo...
sacallul
schimb pe la 2500 - 2600 rpm. La cat au desfacut ei la motor, si ce diagnostic au gasit, la un motor DCI, care nu ar trebui sa aibe probleme 200.000 km, le-as cere sa schimbe motorul complet. ce parere aveti ?



29 Aug 2008, 08:10:
ce sanse sunt ca motorul sa iasa OK, dupa interventia aceasta.
AL
poti obtine schimbarea motorului... dar e foarte greu.... in principiu intai accepti o reparatie si, doar daca problema revine sau persista sau "se rupe alaturi", atunci esti indreptatit sa primesti alt motor... mai bine concentreaza-te sa primesti schimbarea tuturor componentelor interne in miscare, chiar daca ele nu au fost afectate vizibil sau inca sunt in parametri... adica tachetii, distributia, setul motor complet, cuzinetii, seturile de curele si role, evident uleiul si filtrul, setul de garnituri pentru "reparatie motor" dar si garnituri noi la etansare rampa injectie si evacuare (cam au tendinta sa le puna inapoi pe cele vechi), semeringurile (de verificat daca e cazul... dupa o functionare cu mai mult ulei decat normal, pot fi afectate) etc.

sanse de ok sunt peste 70% daca se schimba tot ce trebuie si se respecta normele de reparatie (folosirea sculelor si dispozitivelor si a pieselor si consumabilelor indicate, fara refolosiri si alte ciobaneli facute "la ochi")... si chiar sanse mai mari daca se face sub supravegherea cuiva de la serviciul de experti tehnici Dacia wink.gif care pot si delegati sa asiste lucrarea indiferent de service-ul din reteaua Dacia ales.
sacallul
cat ar trebui sa am garantie la o astfel de lucrare, schimbat tacheti , segmenti....??
AL
conform practicilor Dacia si a contractului de garantie, se pastreaza durata de garantie a masinii... citeste in topicul dedicat garantiilor... la limita, daca iti schimba motorul cu o zi inainte de expirarea garantiei masinii, motorul ala va iesi din garantie a doua zi, odata cu masina... tot la limita, daca insisti ca e vorba de o lucrare importanta etc. poti obtine o extindere prin negociere cu Dacia pentru piesele schimbate sau pentru intregul motor.
sacallul
ms, AL
Merced
Mecanicu' ala nu cred ca a gasit juma' de litru de ulei in plus, mai degraba lichid de racire intrat in ulei. Nu scazuse nivelu' in borcan?
BIBANU78
QUOTE(sacallul @ 27 Aug 2008, 13:59)
am doar 31.000 km parcursi, si motorul se pare ca vrea sa fie umblat in el. Are o bataie 
anormala, ca si cum ar lovi un piston in ceva. Masina e in service de 2 zile, si inca nu am primit un raspuns privind cauzele acestei defectiuni. Imi aduc aminte ca la revizia de    10.000 km am mai intalnit un logan in service cu aceleasi batai. Ati mai intalni aceasta problema....ce parerea aveti?
    Noroc ca masina este inca in garantie.
*



Aceasi problema o am si eu cu un DCI speram sa nu am astfel de probleme , am o bataie la motor care nu isi dau seama "meseriasii" din servis ce are., Am sunat la Dacia Vocea clientului si am spus ca nu sunt de acord cu umblatul in motor atata timp cat acesta este in garantie si am cerut schimbarea acestuia cu unul nou. (sper ca mil vor schimba). A si inca ceva masina are aproape 3 ani si 56000 km bine ca nam iesit din garantie . Prima data am avut pornire grea la cald si au zis ca schimba injectorul 4 dar au mai facut un test si a iesit ca trebuie schimbate toate 4 , leor schimbat acum dupa ce le-au schimbat a inceput motorul sa bata, au inlocuit injectoarele intre ele de ma luat durerea de cap, 1 cu 4 2 cu 3 samd . dupe 4 zile de stat in service cu masina nu si-au dat seama ce are, acum cice trebuie sa faca un raport la pPitesti ca sa dea cei de acolo solutia tehnica de care au nevoie. Acum nu stiu ce sa mai fac am ramas si fara masina si cu ratele de platit dupa ea . Spunetimi si mie va rog frumos daca sa stricat ceva la motor sa zicem bate ceva un piston sa acept doar schimbarea acestuia sau sa schimbe tot ce este in miscare in motorul respectiv cum a spus AL . Va ros frumos astept un raspuns!!!!!!!!!
logan1.5dci
Citesc ce scrieti si ma inspaimant, multumesc loganelului meu ca nu mi-a facut probleme, aniversam 3 ani in toamna si 90k km .

Stie cineva, dci-urile(motoarele) au inceput sa se faca la noi?

Stiu ca orice lucru aflat in garantie trebuie reparat, daca nu se reuseste repararea intr-un termen stipulat in contractul de garantie , obiectul se inlocuieste cu unul nou.

Ce cred ca este, incompetenta celor de la service, toate domeniile se confunta cu o lipsa acuta de specialisti.
Pe vremea odiosului facem din kkt bici, si mai si pocnea, reparam si restauram orice masina cazuta, acum preluam de la straini un alt concept, s-a stricat? Nu ne mai batem capul cu reparatia, inlocuim tot subansamblul.
sacallul
ieri am scos masina din service, pe deviz erau urmatoarele piese: cuzineti, segmenti, garnituri, garnitura chiuloasa, surub chiuloasa, una din curele (o sa verific), ulei, filtru ulei, lichid racire, ....sper sa fie schimbate intradevar, nu doar pe foaie, si spre surprinderea mea, totul a costat 600 E cu tot cu manopera

2 Sep 2008, 12:04:
bibanu 78, incearca sa turezi masina, pe la 4000 ture, si vezi daca o sa inceteze, bataia pentru 1-2 minute.
BIBANU78
QUOTE(sacallul @ 2 Sep 2008, 12:01)


<span class='edit'>2 Sep 2008, 12:04:</span>
bibanu 78, incearca sa turezi masina, pe la 4000 ture, si vezi daca o sa inceteze, bataia pentru 1-2 minute.
*


Da exact asa facea pela 4000 de ture inceta bataia nu mai facea ??
Sa fie exact ce e si la tine ?
Acum la tine mai face??
sacallul
la mine s-a rezolvat dupa interventia in service, era si culmea sa o scot la fel. in ce service ai lasat masina. Verifica si nivelul uleiului
BIBANU78
Uleiul e la nivel normal . Spunemi te rog chestia aia cu bataia care dispare la 4000 de ture e bine sau asa facea si a ta?????pentru SACALLUL
Masaina sta de pe data de 26 in service si nici eri nu au descoperit ce are si asta dupa ce iam sunat eu ca ei nu aveau niciun gand sper sa numi iau nici un WARN dar service ul nu prea le are e in TG JIU nu dau numele e singura reprezentanta RENO Dacia
argon
bataia nu dispare al 4000, ci nu se mai aude din cauza altor zgomote normale ale motorului la turatia aia.
sacallul
bataia nu dispare din cauza altor zgomote, e prea pronuntata sa nu fie auzita, cred ca este din cauza uleiului, find mai bine antrenat in miscare.
Astia in service, mi-au spus ca e primul logan cu problema asta, dar din experientele petrecute in timpul reviziilor, ma indoiesc de faptul asta, am mai auzit acest tacanit, bataie. Sunt curios ce diagnostic o sa primeasca bibanu
BIBANU78
Sunat la ei acum 10 min si au spus ca au dat comanda de una bucata turbo cica aia ar fii problema!! Inclin sa ma indoiesc si nu stiu de ce?
sacallul
din cate stiu eu sub 2000 de ture, turbosuflanta nici nu intra in functiune
logan1.5dci
Din cate stiu eu (la mine, 64 Cp) turbosuflanta e conectata permanent, la 85 Cp e altfel?
liviu2004
QUOTE(sacallul @ 3 Sep 2008, 13:58)
din cate stiu eu sub 2000 de ture, turbosuflanta nici nu intra in functiune
*



Pe la 2000 de ture ai cuplul maxim, cum sa nu "intre in functiune"??? Ca de alfel, ea lucreaza permanent.
BIBANU78
Asta ziceam si eu ! Stiam ca turbo lucreaza permanent dar sa fie de acolo bataia respectiva ??? Sau sa fie de la motor??
Voi ce parere aveti ?? Si apropo cat timp masina sta in servis si aceasta fiind in garantie nu trebuie sa mi dea o masina pe care sa o folosesc?
sacallul
asa ca fapt divers, sunt tare curios de ce mi-au schimbat cureaua de distributie, si intinzatorul, am inteles de la un amic, ca aceasta se schimba de fiecare data, cand este dat motorul jos, si la termen cand cere revizia. voi ce spuneti ?
AL
confirm... curelele se schimba de fiecare data cand se umbla si se demonteaza... iar intizatorul la fiecare reparatie de motor
BIBANU78
Dar de problema me ce ziceti o fii bataia de la TURBO sau nu?? Ce zici AL??
AL
offff... nimeni cred ca nu poate zice ce e fara sa auda... putem doar presupune prin similitudinea formelor de manifestare... ceea ce s-a facut mai sus... daca cei din service au insa solutii diferite, e posibil ca noua sa ne scape ceva... deci nu ma hazardez la pronosticuri... hai sa vedem ce se intampla dupa schimbarea turbinei
BIBANU78
Eu nu stiu ce sa mai zic am fost astazi la SERVIS si nici pina acum nu mi-a venit turbina astia de la DACIA sunt niste nesimtiti . Comanda cica a fost data de joia trecuta si nici pina azi nu a ajuns . Dati-mi si mie cateva sfaturi trebuie sa apelez la OPC ?? Ce sa fac sunt disperat am ramas fara masina si astia mio tin acolo de dragu de a o repara. Astept raspunsurile voastre . Numai bine!

<span class='edit'>10 Sep 2008, 07:44:</span>
Da dragilor am luat masina , intr-un final glorios si asa cum banuiam bataia persista. Nu au mai avut chef cei din servis sa o mai asculte...
Cica mi se pare mie ca bate ( "e diesel dom'le si asa face toate"). Se aude o bataie ca la vechile dacii, cand batea un piston ceva si bataia se aude numai la turatii foarte mici. Ca de exemplu se apasa pedala de acceleratie foarte foarte usor pina pe la turatie de 1500 rot / min , apoi daca se trece de aceasta turatie nu se mai aude bataia de motor. Am nevoie de ajutorul vostru! Ce sa fac ma duc la protectia consumatorului, sau sa ii sun din nou sa le spun ca motorul BATE in continuare. Astept sfaturi din partea voastra!!! 022.gif.

[editat de moderator... te rog scrie corect romaneste (cu cratime, semne de punctuatie etc.) si marcheaza inceputul si finalul frazelor deoarece nu se intelege corect ce vrei sa spui si ne este si nou amai usor sa citim]

Cu scuzele de rigoare! Eram foarte grabit!
Petty
Unele defecte sau zgomote , vibrati ii depasesc si pe cei din service si o incearca pe ghicite iar daca nu reusesc cu una doua incercari se plictisesc si te trimit acasa asteptand ca defectul sa se agraveze pentru a putea localiza problema si a o repara in garantie dar cu mari batai de cap pentru client . Asta e Romania si asta e politica Renault aici sa mearga numai la castig .
P.S. Cred ca simtoma cu bataia e mai degraba de la un injector care nu mai inchide debitul de motorina au facut testul volumetric la injectoare , debitul pe fiecare injector ?
BIBANU78
Au facut si testul cu bidonasele de mi a fost rau de cate ori lau facut. ! Sper sa fie de acolo! sa nu fie problema colegului SACALLUL
sacallul
salutare, eu nici acum nu imi dau seama cum la doar 30.000 s-au distrus cuzinetii, chiar nu inteleg cum s-a putut intampla lucrul asta. Tare mie sa nu se duca si astia dupa alti 30- 40 de mii de km.
BIBANU78
Salut din nou. Imi mai puteti da si mie vreo idee ce sa fac. Sa ma duc cu ea la un mecanic bun nu la "carpacii " din servisurile dacia. Sa vad ce spune si dupa aceea sa ma duc la astia din nou! Pentru ca bataia persista!
AL
@bibanu: IN NICI UN CAZ LA "UN MECANIC BUN"!!!!... pierzi garantia si "mecanicii buni" oricum nu dispun de toate sculele speciale si de cunostintele necesare (din notele tehnice si manualele de reparatii Dacia) chiar daca ei repara oric alta marca auto (si aia tot "dupa ureche" de regula)... Sfatul meu e sa te prezinti din nou la service si sa reclami din nou bataia, cu mentiunea ca e revenire dupa reparatie... ceri inregistrarea in scris a reclamatiei si copie dupa nota de constatare/comanda sau cum se numeste... ATENTIE!... la service-uri au tendinta sa te puna sa semnezi pe hartie de la inceput inclusiv pentru finalizare, adica pentru receptia masinii la final... SA NU SEMNEZI decat dupa ce esti convins ca masina e ok si nu mai exista bataia... sau semnezi cu obiectii (chiar langa semnatura daca nu ai rubrica) apoi ceri copie... incearca sa retii seria notei de comanda/foii respective pentru cazul in care iti refuza eliberarea unei copii... ca sa te poti referi la ea ulterior in relatia cu VC si OPC... ceri de fiecare data consemnarea reparatiei in cartea de garantii (conform legislatiei), indiferent daca ti-au inlocuit sau nu vreo piesa!!!!!!

@sacallul: cuiznetii se distrug ori daca la montaj a fost vreo suprafata neprelucrata corespunzator sau vreo impuritate prin ulei sau piesa defacta sau gresit montata... dar cel mai probabil datorita lipse sau insuficientei ungerii... problema ungerii la motoarele Renault si in speta la motoarele din familia E7J si variatiile ulterioare (montate pe SuperNova, SLZ, LGN) este cunoscuta si au fost mai multe cazuri cu motoare/seturi+cuzineti schimbate de-a lungul timpului datorita uzurii premature datorata ungerii insuficiente in special la pornirea motorului... la motoarele pe benzina... la diesel, din cate stiu, problemele majore au fost la anumite generatii la turbine si nu la angrenaje...

exista referinte pe forum despre asta... iar eu sunt unul dintre cei care am beneficiat intai de reparatie capitala apoi de schimbare motorului la Supernova pe care am detinut-o din 2001 pana in 2004... setul motor a fost inlocuit la ca 18000 km iar motorul a fiost inlocuit la cca 26000 km... am vandut masina in buna stare cu 75000 km la bord... problema se manifesta prin batai la pornirea la rece care dispareau dupa un timp... cauza: ungerea la pornire... de ce?: calitatea proasta a filtrelor de ulei care permit scurgerea uleiului in baie la stationare indelungata, mersul subturat care nu asigura o presiune sificienta a uleiului (fiind stiut la la motoarele Renault circuitul de ungere este lung de la rampa de ulei pana la ultimul loc unde se produce ungerea componentelor), calitatea uleiului... dar si potentiale probleme ale componentelor motorului etc.

deci, in general, dupa o reparatie capitala, problema se rezolva...
BIBANU78
Multumesc mult pentru sfaturi! O sa incerc sa le urmez!
natalia
Salut. Am un logan diesel din 2006 cu 70.000 km la bord cu care nu am avut nicio problema tehnica, dar de cateva dimineti la pornire se aude o bataie la motor care dureaza cam 4 secunde(seamana cu bataia de tacheti, ca la vechea dacie). "aceasta bataie se aude numai dimineata la prima pornire". Masina nu mai este in garantie iar uleiul pe care il folosesc este elf evolution 5w 30. este normal sa se auda aceasta bataie?
poe
Nu prea e normal la un motor cu 70000 km, incearca sa schimbi marca de ulei, eventual vascozitatea, treci pe 10W40. Acea bataie este cauzata de intarzierea uleiului care nu ajunge in rampa si motorul merge un pic neuns in cele cateva secunde. Nu ar fi rau sa verifici si presiunea la ulei la un service, de obicei astfel de batai se aud la motoare uzate. De exemplu la a mea de la-nceput de la prima revizie i s-a pus ulei 10W40 am intrebat de ce si mi-au raspuns ca numai daca vreau imi pot pune de-ala mai scump 5W40.

Si vezi ca pe dacia nu exista deocamdata motor 2.5 dci.
natalia
scuze..... 1.5 dci am vrut sa scriu
roland
Nu trebuie sa schimbi vascozitatea. Motoarele astea merg cateva sute de mii de km fara probleme. Alta e problema acolo.
5W40 e un ulei foarte bun (nu ma leg de producator ci de vascozitate). 0W... nu e voie in diesel-ul Logan (scrie in notele de service).

Uleiul se schimba cu unul mai vascos numai la motoare care mananca ulei, motoare uzate. La 70000 nu e cazul.
natalia
salut. este posibil ca acea bataie de care am spus sa fie de la altceva ci nu din cauza ungerii proste la pornire? aceasta bataie imi aparuse de cand am bagat motorina efix. acum ca s-a terminat si am bagat iar motorina euro3 sau 4(ieftina) de la lukoil si acea bataie la pornire a disparut. o fi coincidenta sau sa ma astept sa reapara?
uli
am un dci 85cp de curand si am facut 2000km cu el cu max 2500tur/min si aud un tacanit sau bataie la motor care parca se accentueaza in momentul in care cresc turatia motor. Acum nu stiu ce sa cred pt ca s-a auzit de cand am luat masina dar nu am turat-o pana acum,schimband vitezele pe la 2000turatii(rodaj),si se auzea doar ca un rontait care stiu ca este specific la diesel.Va rog sa-mi spune-ti dc e ceva normal blink.gif
andmik
am avut si eu prb. de genul asta cand am alimentat afara si apoi la intoarcerea in tara! De''batut'' ,bat injectoarele pana ''optimizeaza'' calculatorul parametrii de aprindere in functie de calitatea motorinei!(cel putin asta mi-au spus cei din service la sesizarea mea).
uli
sper sa fie doar atat,motorina am pus omv,mol,petrom si rompetrol. poate ca nu ar mai trebui sa pun din atatea locuri si doar dintr-o benzinarie? Iar cateodata cand calc pe acceleratie...nu se intampla nimik,ca un gol de motorina...dupa o secunda incepe si se accelereaza. S-a mai intamplat la cineva lucrul acesta la dci 85cp???Am condus foarte mult benzina iar diesel numai aro si camioane asa ca nu stiu ce este si ce nu este normal la acest tip de masina. Va multumesc pt sfaturi.
BIBANU78
Salut din nou!
Am dus masina in servis, la sfaturile lui AL si au gasit urme de ulei pe turbina proaspat montata - Problema "meseriasul" care a montato a spart conducta de presiune si pierdea ulei.
Bataia a persistat la motor! - Au facut un test de presiune al motorului si au constatat ca pistonul 4 are pierderi de presiune , adica nu face presiune cum trebuie cam cu 3 liniute mai jos decat restul de 3 pistoane!
Masina a ramas in SERVICE , sa-i dea jos CHIULOASA ??? .
Acum am o intrebare la voi, in momentul in care se umbla la motor cam ce trebuie sa schimbe pe la el? (ma refer la curele , ulei samd, ce defect o avea etc). Ca sa stiu si eu ce sa le cer sa inlocuiasca!
AL
daxca umbla doar la chiulasa va fi obligatoriu sa demonteze cureaua de distributie... si iar obligatoriu sa puna alta noua.... idem garnitura de chiulasa, idem garniturile de etansare a galeriilor de admisie si de evacuare... practic toate garniturile elementelor care vin prinse de chiulasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.