Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: surubul buclucas de la senzorul de turatie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
thereau81
mi-am schimbat senzorul de turatie la solenza. si din teama de a nu scapa suruburile pe acolo...am scapat unu. problema e ca nu mai dau de el. s-a auzit un zgomot scurt si a ramas pe acolo pe undeva aproape. sigur nu a cazut pe scut sau pe jos dar nu pot da de el. daca a patit cineva asa ceva si l-a gasit il rog sa imi spuna si mie pe unde s-a ascuns surubul cu pricina
marius80_eugen
Habar nu am daca are loc sa iti scape in locasul de volanta , dar ar fi destul de grav daca ti-a cazut in interior . Putea sa-ti cada pe scut sau pe lonjeronul din fata soferului , dar totul depinde daca ti-a scapat drept , in fata sau in spate .
Parerea mea : salti masina fara sa pornesti motorul , desfaci scutul si bagi mana peste tot . NU pleca cu masina la drum cu surubul ala dat disparut .
Daca ti-a cazut la volanta in gaura se poate incerca recuperarea prin desfacerea tablei de protectie dintre motor si cutie .
Eu sper sa fie totusi in afara motorului si sa scapi usor .

P.S. Totusi de ce l-ai schimbat si de ce nu l-ai curatat doar ?
thereau81
nu l-am gasit indiferent ce am facut. intr-un final am plecat cu masina cu un singur surub la senzorul de turatie pt ca nu gasesc unu sa pun in loc. o avea ceva daca merg asa?
cat priveste surubul am impresia ca a cazut pt ca am auzit ceva zgomot cand am intrat pe un drum de piatra, insa nu l-am gasit pe jos.
L-am schimbat pt ca pornea greu in special daca lasam masina in soare, iar de curatat nu l-am curatat pt ca nu avea nimik pe el. mai bine sa il schimb decat sa ii dau de mai multe ori la cheie pana porneste.
marius80_eugen
Pe acel senzor de turatie de depune un fel de calamina , nu o sa "vezi" mare murdarie pe el , dar se curata incet cu o perie de sarma si se monteaza la loc .
Intelege ca nu lipsa acelui surub este problema , ci faptul ca , daca nu ar fi cazut afara din compartimentul motor puteai sa ai mari probleme in a-l scoate din compartimentul volantei , iar pretul ar fi fost cat al schimbarii kitului de ambreiaj , asa ca te poti considera norocos .
Suruburi poti gasi si prin targ la tarabe , eventual mergi pe jos , cu celalalt surub la tine si iei altul identic , altfel nu cred ca stie lumea de care este .
Brambus
Pe senzorul de turatie se depune pilitura metalica nu calamina.
thereau81
am vazut si eu pe alti senzori de turatie pilitura. aia se indeparteaza usor dar pe asta al meu nu am vazut nimik. din cate stiu eu acolo in el e o bobina si un magnet permanent. iar odata ce magnetul si-a pierdut proprietatile poti sa ii faci orice dar nu va mai functiona corespunzator de fiecare data.
am riscat putin cand am pornit motorul dar in prealabil ma uitasem cu o lanterna pe langa furca de ambreiaj si nu era nimik pe la placa de presiune wink.gif
vili
L-am schimbat pt ca pornea greu in special daca lasam masina in soare, iar de curatat nu l-am curatat pt ca nu avea nimik pe el. mai bine sa il schimb decat sa ii dau de mai multe ori la cheie pana porneste.


Si la mine porneste mai greu cand sta in soare(la prima cheie, dar trebuie sa las contactul mai mult). Zici ca e de la senzorul de turatie?
IRONICK
QUOTE(marius80_eugen @ 30 Aug 2008, 20:03)
Pe acel senzor de turatie de depune un fel de calamina
Esti beat? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
cipoc
deci ca sa inteleg..curatirea acelui senzor consta doar in faptul de a scoate acel contact si sa`l curati?nu implica sa desfaci suruburi si alte minunatii..
pun si poza sa vad daca am nimerit bine

cristio_79
Se desfac cele doua suruburi cu o cheie de 10,se scoate mufa si se curata varful acela care "citeste" de pe volanta.
cipoc
deci nu e suficient sa dai mufa aia afara...am vazut ca e cam incomod spatiul ala..mi`e sa nu patesc ca semnatarul topicului:D
thereau81
"Si la mine porneste mai greu cand sta in soare(la prima cheie, dar trebuie sa las contactul mai mult). Zici ca e de la senzorul de turatie?"


eu aveam si dovada ca era de la senzor pentru ca am pus-o pe tester de doua ori si de fiecare data mi-a indicat acela-si lucru.
ca sa fi sigur ca e de la senzor trebuie sa mergi la un service si sa faci o verificare cu testerul. daca ai acolo ca defect memorat ca nu ti-a citit sezorul ar trebui sa te astepti sa iti faca din ce in ce mai des probleme la pornire.
mai sunt si alte cauze pentru care nu iti porneste din prima dupa ce a stat in soare cum ar fi probleme la canistra carbon-are rol de degazare a rezervorului prin reducerea presiunii in el si prin transformarea vaporilor de benzina la loc in benzina lichida.
vili
Pana sa ajung in service sa vad ce zice testerul, m-am gandit sa curat senzorul de turatie, ca nu are ce dauna. Problema e ca nu am reusit sa scot mufa si altfel nu am acces la al doilea surub(ala dinspre sofer). Si asa e inghesuiala mare acolo.
Puteti sa-mi spuneti daca acel conector are vreo siguranta si unde anume e pozitionata, sau trebuie doar sa trag de el cu nadejde?
Other
Are o siguranta pe care trebuie sa apesi in timp ce tragi de mufa , altfel sigur o rupi !
thereau81
QUOTE(vili @ 5 Sep 2008, 19:40)
Pana sa ajung in service sa vad ce zice testerul, m-am gandit sa curat senzorul de turatie, ca nu are ce dauna. Problema e ca nu am reusit sa scot mufa si altfel nu am acces la al doilea surub(ala dinspre sofer). Si asa e inghesuiala mare acolo.
Puteti sa-mi spuneti daca acel conector are vreo siguranta si unde anume e pozitionata, sau trebuie doar sa trag de el cu nadejde?
*


hai sa iti spun un mod destul de usor de a scoate mufa. iti trebuie o surubelnita mica cu cap drept. trebuie sa o introduci pe langa mufa tata (cea de pe calbaj ce intra in mufa senzorului) dinnspre fatza masinii. dupa care tragi usor de mufa tata pentru ca surubelnita tine ridicata piedica. bafta
alex_axn
in ultimele zile am avut ceva probleme cu pornitul la prima cheie si suspectez senzorul de turatie.

imi poate spune si mie cineva cu ce cheie se pot desface suruburile senzorului de turatie? adica trebuie inelara sau cu vreun cot ceva sau se poate desface si cu cheie normala?

multumesc
ramsen
eu l-am desfacut cu cheie de 10 inelara dreapta.dar atentie sa nu iti scape si tie inauntru cum ia scapat colegului de mai sus
alex_axn
i'll do my best smile.gif

e ok cu inelara sau te cam chinui?

merci
cristio_79
Eu in doua minute l-am desfacut cu tubulara de 10.Sunt acele tubulare micute care se gasesc in trusele acelea chinezesti si japoneze.Daca folosesti o cheie mai mare,s-ar putea sa nu ai loc de manevra,spatiul fiind destul de mic.
vasile
thereau81, ai gasit surubul scapat de la senzorul de turatie? Daca nu, iti dau eu o sugestie ca am patit si eu asa ceva. Eu l-am scapat in spatele motorului intre electromotor (demaror) si motor. E un spatiu ingust acolo si nu are cum sa cada jos, eu l-am scos tare greu cu ajutorul unei sarme otelite.
mekgun007
VILI te rog spune-mi si mie daca dupa inlocuirea senzorului de turatie s-a rezolvat problema cu pornirea!

si eu am aceeasi probleme si anume nu porneste la prima cheie daca sta in soare catusi de putin.


salutari!
vili
Nu l-am inlocuit, doar l-am curatat. Acum nu se mai intampla, dar nici nu prea am avut parte de soare in ultima perioada...
Totusi, nu cred sa fi fost de la senzorul de turatie, ce daca sta in soare, se dilata ceva pe acolo? La cele pe benzina spunea cineva ca e de la canistra de carbon, care condenseaza vaporii de benzina. Stand in soare creste cantitatea de vapori. Nu stiu daca si cea diesel are asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.