Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va rog ajutor cu frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidius max
Va salut!

La o verificare am observad ca pierd lichid de frana. Am luat-o la puricat si am descoperit ca dupa un drum mai lung picura de pe spate dintr-un dispozitiv (? - Imi cer scuze dar nu stiu cum se numeste acel „dispozitiv”) in care intra conducta rigida si iese cea ce cauciuc care merge mai departe la repartitor. Acolo este si o garnitura (ca un dop de cauciuc) pe care daca apas iese cu generozitate lichid de frana.

Ce pot sa-i fac ca nici nu ma mai urc in ea pana nu rezolv?
kalyyyyyy
Dispozitivul,daca nu ma insel se numeste limitator de presiune.Daca iti curge lichid pe la imbinarea conductei(conductelor in caz de sistem cu 4 conducte si by-pas) sau la imbinarea racordului flexibil singura solutie este sa il inlocuiesti.Iti recomand sa folosesti piesa de origine si mai ales sa te pregatesti cu ceva bani in plus pentru reglaj ,care iti recoman sa il faci la itp(sau alt service) unde au stand de verificare a frinei,si nu la mecanicul de colt de strada care il regleaza cum ii vine lui.De acest dispozitiv depinde foarte mult distanta de frinare dar mai ales daca se blocheaza sau nu rotile din spate la frinare brusca.
Daca dispozitivul de care vorbrsti este pe axa din spate,el este un simplu teu(pe numele de repartitor).Si acesta se poate inlocui.
In ambele cazuri poti incerca mai intai sa strangi conducta la locul in care picura.
De mers cu masina ,daca nu curge ca la robinet poti merge un pic.Totusi e recomandabil sa nu iar daca mergi te uiti de fiecare data cand te urci in ea cat lichid mai ai in vas si completezi.Cum iti curge pe la circuitul din spate si sper ca nu ai pompa simplu-circuit o sa ramai cu frina pe fata chiar daca ramai fara lichid in vas.In toate cazurile frinarea pe puntea spate va fi ineficienta.
ovidius max
Am frana cu simplu circuit - cu 3 conducte. sad.gif
Stiu teul de pe axa dar, din pacate nu este acela. sad.gif
De picurat nu picura pe la imbinarea conductei sau a recordului flexibil sad.gif
ci pe undeva pe langa un dop de cauciuc (garnitura?). Am sa incerc sa fac o poza si sa o atasez,

kalyyyyyy
Avind in vedere ca e simplu circuit ar fi bine totusi sa nu circuli prea mult cu masina(mai degraba deloc).Tu stii cat de repede pierzi lichid,dar daca ramai fara ....
v_razvan_c
,,by-pas"

Hei, ce e asta si unde se gaseste? smile.gif
kalyyyyyy
Functia de by-pas o are a 4-a conducta si are rol de siguranta.In caz ca ramai fara presiune in pompa,se face un by-pas(notiune luata din medicina de la transplantul de artere,vene) prin cea de-a 4-a conducta,care preia tot sistemul de frinare.Ea este conectata la puntea spate,daca nu ma insel dupa limitator(in orice caz functia acestuia este eliminata).
v_razvan_c
Pfff, multumesc pentru lamurire, dar a IV-a conducta la mine e blocata du un dop, pompa are decat 3 conducte sad.gif
diaconuliviu
QUOTE(ovidius max @ 31 Aug 2008, 14:35)
[...]
De picurat nu picura pe la imbinarea conductei sau a recordului flexibil  sad.gif
ci pe undeva pe langa un dop de cauciuc (garnitura?).[...]

Nu atasa nimic. E vorba de pierderi din limitator pe la pistonasul de limitare. Asta inseamna ca manseta de etansare e distrusa - boala veche a limitatoarelor. Schimba limitatorul, reconditionarea e greoaie, nu gasesti mansete (simeringuri in format mai simplu), nu stii daca nu e uzura si pe axul pistonasului intern..etc.
ovidius max
Dupa ce kalyyyyyy mi-a zis cum se cheama piesa am vazut si in manualul de reparatii Dacia 1300 ca limitatorul nu se repara. Am sa o duc in service.
gimsys
IMI MERGE PEDALA IN GOL ACUM !
am lasat masina pe loc , de la ce poate fii ?
e la 20 de km de mine masina
va rog ajutati-ma

cineva mia zis de la garnituri , mi-0am luat un set , se schimba greu ?
(nam service auto prin preajma)
ydaniel
ia pompa de frana noua:)
gimsys
QUOTE(ydaniel @ 21 Oct 2008, 10:41)
ia pompa de frana noua:)
*


e de la pompa ?

Ford_V6
Foarte posibil ... da mai intai vezi daca mai ai lichid ...
gimsys
QUOTE(Ford_V6 @ 21 Oct 2008, 12:10)
Foarte posibil ... da mai intai vezi daca mai ai lichid ...
*


Lichid mai am dar imi scapa pe la pdeala cate putin , catodata cand franam usor mergea pana in capat pedala fara sa franeze

cat costa o pompa ?

21 Oct 2008, 21:55:
am desfacut pompa era plin lichidul de frana cu mazga de-aia de a blocat pistonul , am deblocat pistonul am pus pompa inapoi am pus si am tot dat la pedala dar prinde doar acolo jos si nu foarte tare ( destul cat sa ma aduca acas

daca as aerisio s-ar rezolva problema ?
Ford_V6
Schimba pompa, curata instalatia cu alcool tehnic si pune un lichid de frana de calitate DOT4.

Mazga aia este acolo ca urmare a lichidului de frana de proasta calitate si neschimbat cu zecile de ani ...

Cati schimba lichidul de frana la 2 ani cum este dat la manual ??? Cati folosesc lichid de frana de calitate si nu mizerii gen 2+2 sau Lifrom ?????

Dupa aia toti se plang ca Dacia nu are frane .....
gimsys
QUOTE(Ford_V6 @ 21 Oct 2008, 22:16)
Schimba pompa, curata instalatia cu alcool tehnic si pune un lichid de frana de calitate DOT4.

Mazga aia este acolo ca urmare a lichidului de frana de proasta calitate si neschimbat cu zecile de ani ...

Cati schimba lichidul de frana la 2 ani cum este dat la manual ??? Cati folosesc lichid de frana de calitate si nu mizerii gen 2+2 sau Lifrom ?????

Dupa aia toti se plang ca Dacia nu are frane .....
*


Am auzit ca sunt probleme cu pompele ca multi au avut probleme cu pompe noi, e adevarat ?
unde gasesc cheie de-aia pentru aerisitoare ( la magazine auto sau de scule ?)
pun alcolul in borcanelul acela si incep sa "aerisesc" instalatia ?

eu mai am lichid lifrom dot 3 , nu e bun ?

Cipiotul
@ gimsys> ca si cheie pt aerisitoare poti folosi o cheie inelara de 8 biggrin.gif

intrebare pt V6 ... cum se face curatarea instalatiei cu alcool ? acum e in lucru o pompa noua si servo si inainte de a-i pune lichidul (nu stiu de care-i ... tre sa vad ...) as vrea s-o curat...
Minel
QUOTE(Cipiotul @ 22 Oct 2008, 10:11)
inainte de a-i pune lichidul (nu stiu de care-i ... tre sa vad ...)
*




Lifrom DOT 3 de Chimopar fabricat... smile.gif
motanpaul
Si eu am inceput sa fac franele, am gasit pe spate cilindri aproape blocati, vaselina prin tambur ajuns si pe la soboti. Aerisitoare infundate de minzerie.
Nu se pot face niste aparatori pentru aerisitoare sa nu mai intre minzerie?
cool.gif
Minel
QUOTE(motanpaul @ 22 Oct 2008, 10:39)
1.am gasit pe spate cilindri aproape blocati

2. Nu se pot face niste aparatori pentru aerisitoare sa nu mai intre minzerie?
cool.gif
*



1. Iti recomand schimbarea intregului ansablu cilindru receptor , si nu doar a garniturilor , mai ales daca au fost gripati , (depuneri de rugina , uzuri ,etc)
2.Se pot face din furtunul de la spritgel (de la parbriz ) , il incalzesti un pic un capat , apoi il presezi cu un pantent ceva , rezulta un capat inchis , apoi incalzesti si celalalt capac si il montezi direct pe purja (aerisitor ) de la etrier respectiv cilindru receptor ,roti spate ..

Bafta si spor la munci !!! smile.gif
Cipiotul
QUOTE(Minel @ 22 Oct 2008, 09:33)
Lifrom DOT 3 de Chimopar fabricat... smile.gif
*


na ca nu-i Lifrom mad.gif e Guzu
ambalajul nu arata ca cel din poza dar ala e "tip N" ... inca ma gandesc daca sa-l pun sau o sa caut DOT 4 (vad ca au si de-asta la Guzu)
emircea
QUOTE(gimsys @ 21 Oct 2008, 10:30)
[...]IMI MERGE PEDALA IN GOL ACUM! am lasat masina pe loc , de la ce poate fii ?
e la 20 de km de mine masina... va rog ajutati-ma[...]
*


Aviz amatorilor, nu exista ajutor 'la distanta' sau 'prin corespondenta' in cazuri ce tin de siguranta!!! Mai ales daca nu va pricepeti si nu aveti habar, apelati la un service autorizat, care sa dea garantie si sa verifice franele pe stand dupa interventie.
De pe forum in cel mai bun caz puteti obtine sfaturi, nu si depanare on-line!!!


Imi vine cu greu sa cred, mai ales intr-un caz ca cel de mai sus, ca franele au functionat impecabil, au fost revizuite si intretinute periodic si brusc te lasa. Asta, fara suparare, e de-a dreptul inconstienta.
gimsys
QUOTE(emircea @ 22 Oct 2008, 10:08)
Aviz amatorilor, nu exista ajutor 'la distanta' sau 'prin corespondenta' in cazuri ce tin de siguranta!!! Mai ales daca nu va pricepeti si nu aveti habar, apelati la un service autorizat, care sa dea garantie si sa verifice franele pe stand dupa interventie.
De pe forum in cel mai bun caz puteti obtine sfaturi, nu si depanare on-line!!!


Imi vine cu greu sa cred, mai ales intr-un caz ca cel de mai sus, ca franele au functionat impecabil, au fost revizuite si intretinute periodic si brusc te lasa. Asta, fara suparare, e de-a dreptul inconstienta.
*


Buna domnu , si mersi de ajutor dar n-am cerut sa mi se depaeze doar sfaturi ( ca doar de-aia e sectiunea asta a forumului daca stiu eu citi bine ) asa ca nu te mai impacienta asa

Am rezolvat frana si azi am sa le aerisesc daca am timp


Eu sunt adeptul zicalei cum ti le faci tu nu ti le face nimeni

Tu cum crezi ca au invatat mecanicii , asa din carte ? au invatat pentru ca au incercat

Am habar de mecanica , dar dacia o am de o luna doar
dry.gif

23 Oct 2008, 06:30:
cum dracu degripez aerisitoarele alea ca mi sa rotunjit deja , am incercat cu spray dar n-a mers
Minel
QUOTE(gimsys @ 22 Oct 2008, 11:59)

cum dracu degripez aerisitoarele alea ca mi sa rotunjit deja , am incercat cu spray dar n-a mers
*



Cu lichid de frana !!
motanpaul
Am pus sus tot la frane, am aerisit. Dar rotiile spate nu franeaza deloc. Am vorbit cu un vecin si a zis ca la 1310 am saboti cu autoreglare. Se poate sa nu ii fi pus bine saboti si sa nu imi prinda pe spate. Inainte prindea si spatele. Multumesc
emircea
QUOTE(gimsys @ 22 Oct 2008, 10:59)
Am rezolvat frana si azi am sa le aerisesc daca am timp
Eu sunt adeptul zicalei cum ti le faci tu nu ti le face nimeni

Am habar de mecanica , dar dacia o am de o luna doar

<span class='edit'>23 Oct 2008, 06:30:</span>
cum dracu degripez aerisitoarele alea ca mi sa rotunjit deja , am incercat cu spray dar n-a mers
*



Sorry, nu prea erai sigur pe tine. Si foarte ciudat mi s-a parut sa te lase, asa brusc, in drum. Noi, indiferent ce sfaturi ti-am da, daca alegi sa le faci cu mana ta si nu te pricepi prea bine, risti s-o dai in bara. Pe noi nu ne dor tastele sa dam sfaturi, dar inveti mai multe vazand un profesionist la lucru.

Aerisitoarele, daca-s la rotile din fata, dai jos etrierele, desfaci furtunele (le si inlocuiesti, daca sunt cumva si coapte, daca nu, preventiv, ca ai masina abia de o luna si nu stii cum a fost intretinuta, dar poti banui ca nu prea bine, de vreme ce te-au lasat franele), folosesti degripant si lichid de frana, ciocanesti usor aerisitorul si pana la urma cedeaza. Dupa ce-l inlocuiesti, musai ceri si folosesti capacele de plastic peste aerisitor, iar baza (dupa ce l-ai strans) o lubrifiezi.

La rotile din spate aplici acelasi procedeu cu roata data jos si masina suspendata, ca butucul nu poti sa-l iei cu tine, ca pe etrieri. Inlocuiesti si racordul de caucuic spre puntea spate, dai o geana si la repartitor, sa nu lacrimeze. E mult de munca, bafta multa daca vrei s-o faci singur.
QUOTE(motanpaul @ 23 Oct 2008, 11:23)
[...]a zis ca la 1310 am saboti cu autoreglare. Se poate sa nu ii fi pus bine saboti si sa nu imi prinda pe spate[...]
*


Nu intotdeauna functioneaza cum trebuie mecanismul ala de autoreglare. Nu am facut niciodata asa ceva, dar am inteles ca se da jos butucul, se mai 'intinde' mecanismul cu un dinte, apoi se verifica frana, dupa ce pui butucul. Daca memoria nu ma inseala, undeva la tutoriale, la un topic despre aerisire frane, scria si despre sabotii cu autoreglare.
gimsys
QUOTE(emircea @ 23 Oct 2008, 12:11)

Aerisitoarele, daca-s la rotile din fata, dai jos etrierele, desfaci furtunele (le si inlocuiesti, daca sunt cumva si coapte, daca nu, preventiv, ca ai masina abia de o luna si nu stii cum a fost intretinuta, dar poti banui ca nu prea bine, de vreme ce te-au lasat franele), folosesti degripant si lichid de frana, ciocanesti usor aerisitorul si pana la urma cedeaza. Dupa ce-l inlocuiesti, musai ceri si folosesti capacele de plastic peste aerisitor, iar baza (dupa ce l-ai strans) o lubrifiezi.

La rotile din spate aplici acelasi procedeu cu roata data jos si masina suspendata, ca butucul nu poti sa-l iei cu tine, ca pe etrieri. Inlocuiesti si racordul de caucuic spre puntea spate, dai o geana si la repartitor, sa nu lacrimeze. E mult de munca, bafta multa daca vrei s-o faci singur.


Mersi !
Chiar ca e mult de munca , acum tre sa schimb furtunele spate , ca sa rupt cand l-am desfacut

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.