Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum din bord
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
dreher
Salut!
De cateva zile sunt (ne) fericitul posesor al unei Dacia SN ,injectie, productie 2002,motor frantuzesc, cumparata la sh.Masina merge bine ,consum bun ,mai putin o ciudatenie care mi s-a intamplat ieri.Dupa ce am pornit ,am dat sa intorc cu spatele si dintr-o data ,din bord a inceput sa iasa fum.Mai precis din gaura butucului cheii de pornire si din primul aerisitor din dreapta volanului (scuze pentru limbajul netehnic dar inca invat smile.gif ).Am oprit motoru,l am scos cheia din contact si am pregatit extinctorul asteptandu-ma la ce este mai rau.Fumul a disparut.Am mai incercat sa pornesc odata aceeasi treaba .Am desfacut capacele volanului crezand ca daca este vreun scurt este vizibil si este undeva pe langa butucul cheii de pornire,totul era in regula .Am pornit si a treia oara, merge perfect ,am toate luminile exterioare (semnalizari ,de noapte etc)dar parca atunci cand pornesc, luminile din bord se comporta altfel...mai precis ...astept sa se stinga becurile, dau cheie sa pornesc, pornesc motorul,se mai aprind toate odata ,se sting toate mai putin martorul presiune de ulei care mai ramane aprins cateva fractiuni de secunda.Ideea este ca i-mi este frica sa mai merg cu ea (pericol de incendiu).Puteti sa ma ajutati ?
Urs
In locul tau as scoate si capacul de deasupra pedalierului sa vad ce-i parlit pe acolo, daca scoate fum inseamna ca problema e pe undeva pe la + -ul principal pana intra in panoul de sigurante, daca ar fi scurt dupa sigurante s-ar arde una din ele fara sa mai apara fumul. Din cate am vazut eu anul trecut cand m-am chinuit sa-mi montez alarma singur, am atins din greseala + -ul care vine la contact de masa (-) si chiar daca mi-a tras niste scantei si-o trosnitura serioase, nu mi-a parlit nici o siguranta.
Si la mine la pornirea motorului se mai aprind odata luminile in bord.
Daca e prea complicat fugi la un electrician, si pe mine m-ar "strange sutienul" sa merg cu o masina care risca sa ia foc din senin.
Cu becul de la ulei care nu se stinge imediat ci mai sta aprins o secunda am patit-o si eu cand am luat un filtru de ulei (ieftin) si la care nu functiona calumea supapa ce mentine presiunea de ulei in rampa cand motorul este oprit. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1333697
argus
Bine ai venit pe forum.După cum zice Urs s-ar putea să ai ceva fire neizolate perfect și de aceia iasă fumul ăla ,caută să vezi dacă este așa și apoi izoleazăle bine altfel riști să apară ce este mai rău.În privința martorului de presiune ulei schimbă filtrul de ulei,al meu este Bosh și nu am asemenea probleme.Să auzim de bine și cât mai mulți kilometri cu mașinuța. salut.gif
deconectat
Daca ti-a iesit fum si prin aerator, atunci nu e de la contact.
Eu te-as sfatui sa te uiti la tabloul de sigurante (in stanga volanului, deasupra clapetei de unde se deschide capota) sa vezi daca e ceva modificat pe acolo (vreun fir in plus, sigurante prea mari, sarme). Daca acolo e totul ok, ridici capota si te uiti daca iti pleaca vreun fir in plus de la baterie spre interior (poate fostul proprietar a tras + pe direct pentru casetofon sau ceva).

Daca totul e ok, as suspecta aeroterma, pentru ca e singurul consumator mare din interior.

Daca a iesit fum din cauza unui scurtcircuit, inseamna fie ca siguranta e prea mare raportata la grosimea firului (iar cele originale nu sunt), fie ca ai un fir pe direct. Oricum ar fi, e urata problema si te sfatuiesc sa o rezolvi repede, pentru ca daca ajunge sa iti ia foc pe sub bord, nu prea ai ce sa-i faci cu instinctorul.

Acum ceva ani am intalnit urmatoarea problema la o 1310: firul de + de la casetofon era tras direct de la baterie si siguranta era in capatul cu casetofonul. Cine a tras firul l-a lasat prea lung, in timp s-a infasurat pe coloana de directie, s-a frecat si a ramas fara izolatie. Din fericire cel care era cu masina a smuls repede o borna de la baterie si nu s-a intamplat nimic grav.
dreher
Multumesc Urs, Deconectat si Argus pentru raspunsuri ...nu stiu ce sa mai zic..O sa mai incerc la sfarsitul saptaminii asteia sa mai verific pe sub bord dar nu cred ca o sa am succes.Ma gandeam la un moment dat sa nu fie vreun contact imperfect si din cauza asta sa fi scos fum si apoi sa se fi sudat pe acolo din cauza arcului electric .Altfel ce sa zic aeroterma merge ,luminile brici,casetofon asisderea ,nu stiu ce saa mai zic .Oricum o sa va tin la curent.
dreher
Si acum ...destul de tarziu, sa va spun ce anume am gasit in legatura cu problema de mai sus.
Si sa incep cu inceputul:pana acum mi-a mai scos fum de vreo doua ori dupa care si-a "revenit " dar cu ocazia acestei reveniri casetofonul,aeroterma si stergatoarele au inceput sa functioneze "cind vor muschii lor" asa ca m-am decis sa schimb contactul.
Am gasit la 120 de RON cu doua chei cu capete (si chip inclus) .Am schimbat contactul (nu stiu sigur si vreau sa va intreb si pe voi ,la contact ii spune "dispozitiv antivol"ori fac eu confuzie?) si acum merge brici.Aaa sa nu uit am aschimbat si capetele de cheie cu toate ca la un moment dat computerul i-mi acceptase una din cheile noi.
Si asta a fost tot .
ps:contactul cred ca s-a stricat din cauza unuia din cele doua suruburi care tin partea electrica a contactului de contactul propriuzis ,adica din cauza unui contact imperfect sad.gif
variable_dynamics
QUOTE
(nu stiu sigur si vreau sa va intreb si pe voi ,la contact ii spune "dispozitiv antivol"ori fac eu confuzie?)

Nu, nu faci nici o confuzie. Contactul(butuc cu blocare mecanica a coloanei de directie + parte electrica) = mecanism antivol.
QUOTE
Am gasit la 120 de RON cu doua chei cu capete (si chip inclus)

Cam ieftin. Eu banuiesc ca tu de fapt ai cumparat contactul+ partile metalice(mecanice) ale cheilor care aveau niste capete de cheie goale. Daca intr-adevar ai cumparat contact+ inserturi metalice+capete de cheie cu doar 120 RON...inseamna ca ai avut noroc(le-ai gasit ieftin).
QUOTE
Aaa sa nu uit am aschimbat si capetele de cheie cu toate ca la un moment dat computerul i-mi acceptase una din cheile noi.

Nu este posibil ca UCE decodor sa "recunoasca" alte capete de chei decat cele cu care a fost programat(La SuperNova, acestea sunt programate din fabrica, motiv pt. care se inlocuiesc LA SET, adica capetele de chei+UCE decodor). Foarte posibil este insa, ca atunci cand ai pus contactul cu o cheie noua, sa fi avut in apropierea contactului un cap de cheie original. smile.gif

Numai bine.
dreher
variable_dynamics multumesc pentru raspuns.Contactul chiar asa l-am luat din magazin(vanzatorul zicea ca ar fi pentru dacia pe motorina) cert este ca atunci cand am schimbat capetele de chei, inauntru am gasit aceeasi chestie (chip ) ca si in cheia veche.Si mie mi sa parut ieftin.Acum intrebare : stie careva strict principiul de functionare al sistemului antidemaraj? Eu nu i-mi explic cum naiba chipul care in speta cred ca este un emitator RF, ajunge sa emita fara ca sa fie alimentat la curent.Se alimenteaza inductiv?
deconectat
Da, se alimenteaza inductiv. Google RFID.
ideeart
Am patit si eu la fel ca "dreher" acelasi fum, aceleasi simptome, mi-a scos fum si la a doua cheie... dupa care gata.. a pornit, dar a pornit cu un zgomot ciudat.. apoi a mers normal
-un prieten zice ca ar fi ramas cuplat electromotorul, nu stiiu ce sa zic,

Intrebarea mea este: daca las bateria cuplata pana ajung l a eslectrician risc sa imi ia foc masina?

Daca scot bateria pierde ceva?(adica se reseteaza calculatorul...se pierd date despre eventualele defectiuni tehnice?

2 Mar 2009, 19:06:
Voi ce parere aveti?
ideeart
Mi-am dat seama ca este din contact, pentru ca ramane blocata cheia in ultima treapta, avand in vedere ca a iesit fum eu as vrea sa va intreb, daca schimb partea mecanica de la contact, cam cat m-ar costa, si asta inseamna ca trebuie sa schimb si cheia?
ideeart
Deci am schimbat parea pecanica si ce electrica( se vinde la set, am dat 128 de le dar electricianul mi-a zis ca gaseam si la 80 de lei si el a zis ca era de la contact )
mirosea a ars. L-am desfacut sa vedeti si voi poate ajuta pe cineva

6 Mar 2009, 20:07:
Scuze pentru poza de mai devreme , cred ca e prea mare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.