Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: micile indoituri de pe capota
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
dede_alex_87
Solenza are o problema oarecum generala, asta depinzand de fiecare propietar, multi cand inchid capotele, sau ma rog inainte sa afle cum se face, apasau capota in fata, unde este destul de moale, iar rezultatul era ca tabla se lasa in jos,a reusit cineva sa le indrepte? si dc tot am zis de capota, de ce unele solenze au probleme cu balamaua la capota, iar altele nu? cum se rezolva?
cristio_79
Mie mi-a indoit-o inginerul de la dealer-ul de unde am cumparat-o.Imi venea sa-i dau cu cheia de roti in cap.Am vrut sa o indrept,dar indoitura este exact in dreptul acelei dubluri,asa ca m-am lasat pagubas.Nu am vrut sa o indrept doar cu chit.Oricum,este destul de putin,nu ma deranjeaza prea tare.
Referitor la balamale,foloseste WD-40 din cand in cand.Pe toate balamalele,nu numai pe cele de la capota.Au obiceiul sa se mai intepeneasca,mai ales bolturile de la usi.
dede_alex_87
da e o zona dificila pt ca are dublura, toti care nu stiu apasa cu podul palmei pe ea si se lasa imediat, ideal ar fi ca la inchidere sa se apese pe nervuri.
cristio_79
In carte se recomanda ca inchiderea sa se faca prin trantire de la aproximativ 15-20 cm inaltime.Eu asa o inchid.Prin apasare se poate sa nu se inchida bine si sa te trezesti ca se deschide in mers.
Hayonul se inchide printr-o apasare si nu prin trantire.
buge
ca si usita deschisa de la busonul de benzina, umflaturile(la cald) din bara spate de protectie si infundatura de la capota e prezenta la majoritatea solenzarilor (semne distinctive din categoria "asa face toate")
si la mine a aparut cand prietenii (vecinii) au facut o sueta pe capota masinii - de, saracii nu citisera instructiunile de folosinta ale solenzei (ca ei au alte masini biggrin.gif)
cat despre ingineria hayonului nu mai are rost sa comentam ca si de faci ca la manual tot nu iese bine ; mai nou de la atata apasat a inceput sa mi se desfaca(desprinda) ornamentul negru de deasupra numarului
cristio_79
Apesi pe hayon,chiar pe curbura sa,nu pe plasticul acela.
buge
QUOTE(cristio_79 @ 6 Sep 2008, 16:05)
Apesi pe hayon,chiar pe curbura sa,nu pe plasticul acela.
*



stiu - dar e prea inalt , e incomod, nu e intotdeauna curat (sau mai bine zis e mai mereu murdar), mai ai o cheie in mana si se zgarie
eu de obicei trag de platicul negru si cred ca in curand o sa cedeze
CIPTUNING
Pntru a preveni indoiturile..se poate gauri ramfortarea si se baga spuma expandabila in zona sensibila.
brici_85
La deschiderea capotei mie mi-a sarit un bolt (nit) ce o fie el, iar ca drept urmare capota mea se deschidea usor pe sfert, pentru a o deschide pana la capat trebuia sa trag de ea usor spre mine si sa ridic de ea cu o mana in partea din fata iar cu una in dreptul balamalei.

Rezolvarea a fost una pur romaneasca: am desfacut toate balamaua, am pus botul (nitul) pe pozitie si m-am folosit de ciocan si nicovala aplicandu-i o lovitura pentru a se inflori.

Acum nu mai am probleme cu capota (sper sa tina cat mai mult lucrarea facuta).
benkenobi
QUOTE(dede_alex_87 @ 6 Sep 2008, 12:49)
Solenza are o problema oarecum generala, asta depinzand de fiecare propietar, multi cand inchid capotele, sau ma rog inainte sa afle cum se face, apasau capota in fata, unde este destul de moale, iar rezultatul era ca tabla se lasa in jos,a reusit cineva sa le indrepte? si dc tot am zis de capota, de ce unele solenze au probleme cu balamaua la capota, iar altele nu? cum se rezolva?
*


acele indoituri se pot indrepta in service. cu conditia sa aibe scula necesara . se gaureste capota se introduce in gaura respectiva varful sculei care expandeaza pe dedesubt.
pe tija sculei culiseaza o greutate metalica. ascula are un opritor la capat. prin batere ( invers decat cu ciocanul) se trage tabla spre exterior. operatia se repeta din loc in loc pe toata portiunea indoita. gaurile se astupa cu sudura autogena. apoi -chit, slefuit, spritzchit, fuler, vopsea , etc,
sau cumperi o capota noua si o vopsesti dupa ce o pregatesti.
laur82
stiu ca nu s-a mai postat de mult pe acest topic dar cu probl asta ma confrunt si eu.Ieri am facut prostia sa inchid capota prin apasare si cum era normal s-a infundat..As vrea sa stiu totusi daca s-au mai gasit metode prin care merge sa o remediez pt ca nu as vrea sa schimb capota doar pt lucrul asta..si cam cat m-ar costa sa o indrept intr-un service??multumesc.
Iulikk
Pe asta cum o indrept? Sau cu alte cuvinte... merge indreptata? Am incercat cu un ciocan de plastic ph34r.gif dar nu a mers....
andri1940
Poti regla capota din tampoanele de cauciuc sa stea mai ridicata pe stanga.
bnedea
Din ce am inteles eu, rezolvarea pentru acele indoituri este urmatoarea:
Se ia una bucata textolit subtire (2-3 mm) in forma dreptunghiulara (40 x 500 mm) si se introduce prin lateral printre capota si dublura pana trece de zona indoita.
Se demonteaza incuietoarea capotei ( 2 suruburi) si se introduce prin gauricea ce ramane de la indepartarea cuiului de capota o surubelnita cu care se apasa pe textolit si nu direct pe tabla capotei. astfel suprafata care indreapta tabla se mareste si e posibil sa iasa indoitura daca nu e prea sluta si urata.
Mentionez ca inca nu am incercat pentru ca nu am gasit un textolit in forma necesara... (nici nu prea am cautat ce-i drept). Eu asa am cumparat solnitza mea (indoita) si chiar daca nu e mare indoitura aia imi sta pe creier (si nu mi se mai vad circumvolutiunile mele preferate). icon_mrgreen.gif
reddacy
Iulikk....ai luat un carlig de ai indoit-o asa acolo la radiator?

si eu am cumparat-o cu indoitura si m-am consolat mai ales ca odata eram nervos si am adancit-o mai bine.... sad.gif
bnedea
Pana nu ii indreapta tabla acolo la radiator nu rezolva nimic cu tampoanele de cauciuc. smile.gif Poate sa ii mai lipeasca vre-o 2 tampoane unul peste altul ca sa ajunga la nivel. Pare a fi sifonata putin caroseria...
De tabla de la caroserie intrebi Iulikk cum se poate indrepta? sau de tabla de la capota? (nu prea imi pare indoita capota)
dede_alex_87
desi revin tarziu cu rezolvarea acestei probleme (cu scuzele de rigoare) indoiturile de pe capota se corecteaza prin folosirea unui aparat cu arc electric, avand totusi un efect secundar si anume capota se arde local in zonele unde sunt prezente indoiturile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.