Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: turatie oscilanta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
OXIGEN
Eu am o Nova GTI 1.6l din 2000. Acum cateva zile a inceput sa imi faca probleme cu turatia ! Conduceam spre casa si am observat ca relantiul a inceput sa imi stea la 2000 rpm apoi a inceput sa oscileze violent de la 900 la 2000 rpm fara sa ating pedala de acceleratie ! Am oprit motorul si am observat ca pedala de acceleratie erea "bleaga" lipita de presul de sub ea ! Am ridicat-o cu mana si am pornit motorul dar tot asa oscila turatia. Am bagat-o in viteza si am plecat asa spre casa dar si in viteza imi oscila se accelera pana la 2000 se frana cand scadea la 900 si tot asha m-am chinuit pana acasa cand o calcam peste 2000 de ture nu se mai simtea asa rau dar prindea din ce in ce mai multa viteza si nu puteam sa circul asa prin oras ! Cand m-a chinuiam sa vin cu ea acasa se auzeau niste batai urate la motor cand o turam mai tare sa trec de un semafor si incepuse sa miroase a plastic ars !! Am scos bornele de la baterie si le-am pus iar dupa 2 minute si tot asha urat oscila ! cand o mai pornesc din cand in cand nu mai face asha dar dupa cateva minute iar incepe !! Astept sfaturile voastre daca puteti sa ma ajutati !!
Ov
motorasul de relanti a luat-o razna. Teoretic se poate desface si curata. Citeste pe aici: http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t9010.html
OXIGEN
Multumesc mult OV dar cred ca o sa il cumpar nou deoarece nu stiu sa il repar ! Intrebarea este daca pot sa il montez singur fara ajutorul unui mecanic ?!?!?!?
abram_burel
Pai, daca motorasul de ralanti a luat-o razna, nu inseamna neaparat ca e vina lui (desi posibil sa fie).
Roaga pe cineva sa porneasca motorul si tu stai cu ochii pe "roata" clapetei de acceleratie (aia pe care e prins capatul cablului de acceleratie). Vei constata probabil ca se misca de capul ei.
Ca sa te descurci pana te mai lamuresti cum stau lucrurile, scoti mufa de la motoras si vezi ca pe undeva inspre spatele rotii e un surubel care actioneaza pe o cama a rotii. De acolo poti regla mecanic ralantiul (prin incercari repetate de pornire, pana cand ralantiul sta unde vrei), NUMAI daca motorasul NU! e cuplat (altfel el va incerca sa-si faca datoria si reglajul ala nu are nici un efect). In felul asta vei avea un ralanti relativ stabil, dar cu care nu trebuie sa mergi la nesfarsit.
OXIGEN
Multumesc mult pentru sfatul cu reglarea mecanica a relantiului, chiar nu aveam acuma banii necesari pentru un motoras nou smile.gif Dar cand o sa iau un motoras nou mai trebuie sa umblu la surubul ptr relantiu inainte sa il instalez ??
abram_burel
Teoretic, nu! Practic, "noteaza" pozitia "originala" si cand faci treaba ca lumea, adu-l la loc smile.gif
OXIGEN
Am verificat daca se misca clapeta de acceleratie cu motorul pornit atunci cand se tureaza aiurea si NU am observat nici o miscare a clapetei de acceleratie si nici a motorasului PAS CU PAS ! Eu am si instalatie BRC de gaz pentru injectie si pe benzina oscileaza cum am spus mai sus iar cand o trec pe gaz se tureaza pe la 4000-5000 rpm si mai mult !!!
abram_burel
Pai, inseamna ca "blegirea" pedalei descrisa in primul post a fost cauzata de cine? Ca atunci a fost primul simptom din cate spui. Daca explicam ce s-a intamplat atunci, probabil vom afla si ce se intampla acum.
OXIGEN
Pai am uitat sa mentionez ca am inlocuit si cablul de acceleleratie petru ca cel vechi se "desirase" smile.gif dar tot asa face ! de fapt mai nou cand incerc sa o pornesc nu mai sta nici la relanti wacko.gif dupa 5-6 incercari incepe sa oscileze
GTI2000
Exact aceeasi problema am avut-o acum cateva luni, aparea la putin timp dupa ce se incalzea motorul, probabil intra in zona de lucru sub cea acoperita de relanti, la rece. Reuseam sa alimentez motorasul clapetei de acceleratie (umblam cu conductori la mine) dupa ce il apuca "nebunia", cu motorul oprit si conectorul de sub filtrul de aer-stanga scos si il aduceam in "0" deoarece il gaseam blocat la maxim. L-am si curatat dar schimbarea acestuia a fost, pana la urma, inevitabila. Ai nevoie de un set de chei inbus (si torx parca-nu mai sunt sigur) ca sa poti demonta acest motoras.
danny62
Ceva straniu mi s-a intamplat in seara asta: am placat la serviciu. Pornire normala, la "sfert", asa cum porneste de cand o am. Ajung la serviciu,cca 8 Km, parchez, si pana sa opresc motorul observ oscilatii ale ralantiului intre 1000 si 1800. Mai sesizez si un fasait din zona motorului, ceva care indica aer fals. Intrucat afara era intuneric nici nu am putut zarii ceva sub capota.
Daca vi s-a intamplat asa ceva dati-mi si mie un sfat, o parere. Oricum maine, ziua am sa intervin si am sa va tin la curent cu cele constatate, eventual remediate.
Multumesc.
gti98
Prima data m-as uita la furtune - priza de depresiune de la servofrana - si oarece dopuri (daca nu ai reaspirarea vaporilor de benzina prin "canistra de carbon")
Spor!
danny62
Multumesc "gti98" !!!
Cu toate ca postul tau il citesc dupa ce am rezolvat problema, vin cu precizari.
Exact cum ai intuit si tu era vorba despre un dop, neavand canistra de carbon.
Oricum cu ocazia asta tin sa multumesc si lui Vaiable_Dynamics (nu stiu daca am scris corec)pentru excelentul tutorial legat de "motorasul pas cu pas", pe care l-am inspectat, cu toate ca problema era evident din alta cauza.
Multumesc inca o data!!!
Spor la treaba !
OXIGEN
Am rezolvat problema ! Am inlocuit motorasul pas cu pas si acuma este ok !:) Multumesc mult pentru ajutor !!! icon_mrgreen.gif
abram_burel
QUOTE(OXIGEN @ 15 Sep 2008, 19:43)
NU am observat nici o miscare a clapetei de acceleratie si nici a motorasului PAS CU PAS


Pai vezi?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.