Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: s-a oprit in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
DomnulK
aseara am pornit loganul, cand am pornit casetofonul de pe masina s-a oprit, lucru anormal, deoarece e legat pe plus permanent.
am mai mers eu cu ea din titan in drumul taberei, pe la razoare casetofonul se opreste iar. ajuns la locul de destinatie mi se parinde martorul de airbag in bord, dupa care se aprind restul martorilor si motorul se opreste.
incerc sa o repornesc, face un clanc si nimic.
ma-m uitat la betrie si era goala.
de la ce poate fi?

are cineva untest clip si se poate deplasa cu el in zona titan, sau v in eu sa-l iau de acasa si-l duc inpoi acasa?
IRONICK
Eu nu prea am inteles nimic. Cum adica bateria era goala?
roland
Poate s-a stricat alternatorul si nu incarca. A mers pe baterie cat a mers si apoi... game over.
mario1980
QUOTE(IRONICK @ 10 Sep 2008, 09:59)
Eu nu prea am inteles nimic. Cum adica bateria era goala?
*


Adica nu mai avea hainele pe ea. Acuma ai inteles?

Se mai intimpla, eu cred ca iese la pensie pe caz de boala.
DomnulK
adica martorul ala mic si rotund in loc sa fie pe verde era pe negru. deci bateria necesita reincarcare.
Petty
Daca era alternatorul in mod normal trebuia sa se aprinda becul de baterie sau probleme electrice mai degraba bateria .
fnp
Bateria s-a dus. Verifica nivelul de lichid din baterie. Desi scrie ca e fara intretinere se poate scoate capacul de plastic care acopera busoanele de umplere. Porneste masina folosind cabluri de curent de la alta masina. Se conecteaza in ordinea: + de la donator, + de la decedat, - de la donator, -de la decedat. Cu un voltmetru verifica incarcarea (in jur de: 13,9 v la relanti 14,4v turata, fara consumatori).

Dacă tensiunea reglată, cu motorul pornit, este mai mică de 13,5 V se verifică alternatorul.Defectul poate proveni de la:
- o diodă arsă;
- o fază întreruptă;
- praful de cărbune sau uzura colectorului.

Se pornește motorul și se turează până când acul voltmetrului se stabilizează pe tensiunea reglată. Această tensiune trebuie să fie cuprinsă între 13,8 - 14,8 V.
Se branșează maximum de consumatori; tensiunea trebuie să rămână între 13,3 -14,8 V.

LE: Valorile care le-am pus prima data erau din ce mi-am adus aminte de la 1300.
roland
No, pai totul e clar, nu?
Trebuie verificata incarcarea (alternatorul).
Daca nu e ok, se repara.
Daca e ok, atunci verifici daca bateria nu are probleme. Daca are, o schimbi.
Ar fi bine de verificat daca nu e un scurt undeva sa-ti descarce bateria (vezi un electrician)
Apoi vezi daca mai face :-)
DomnulK
da, e simplu, dar masina nu o pot deplasa din fata blocului unde am adus-o cu greu.
voi incerca cu o alta baterie..numai ca nu stiu sa masor pe baterie tensiune de incarcare.
Petty
Faci rost de o baterie 44ah-55ah o montezi firul rosu la plus si cel negru la minus pui contactul iar dupa acea iei un aparat de masura cu afisaj digital de preferat il pui sa masoare volti pe curet continu + - conectezi aparatul la bornele bateriei rosu la plus si negru la minus si trebuie sa ai 12.4-12.8 volti dupa care pornesti cu motorul pornit si fara consumatori adica cass faruri aeroterma trebuie sa ai 14.4-14.8 volti dupa care cu faruri si alti consumatori 13.5-14.2 volti Daca te incadrezi in aceste valori poti sa stai linistit si sa iti cumperi o baterie noua ca nu e alternatorul sau un scurt.
DomnulK
deci, bateria de pe masina mea are 1.6 volti in ea. astpet pe cineva sa imi aduca baterie sa probez.
hash
poti masura curentul prin bateria noua cand motorul e oprit si nu ai consumatori, sa vezi daca nu ai vreun consumator 'ilicit'.
DomnulK
stie cineva codul la alternator pentru logan 1.6 mpi cu ac si servo pe cureaua de accesorii?
pe almeu scrie bosch, dar nu reusesc sa descifrez codul lui. multumesc!
liviu2004
Eu am o problema in toata povestea asta:

- daca bateria moare in timp ce motorul e pornit nu vad nici un motiv pentru care motorul sa se opreasca. Chiar nici unul.
- daca se punea bateria in scurt (tensiune mica) sarea putin in aer, vad ca nu e cazul.
- daca murea alternatorul in asa hal incat sa nu mai incarce deloc, de ce nu s-a aprins becul de avertizare din bord?

Ceva nu se leaga.
roland
Mai era un topic in care la unul i-a murit bateria si nu i s-a aprins martorul din bord.
DomnulK
deci, am pornit masina cu o alta baterie. 13v.
am pus bateria mea pe masina cealalta 13v
cand am scos borna de plus de l amasina mea , sunetul ciudat a incetat.
am scos mufa aia mica de pe alternator cu plusul la baterie pus, zgomotul a incetat.
cineva mi-a zis ca ar fi releul de incarcare sau grupul de diode.

unde e releul de incarcare, ca grupul de diode banuiesc ca e pe alternator.
klaus
toate-s pe alternator... Ca ie electronic, nu e cu releu
DomnulK
si se poat schimba piesele alea electronice de pe alternator sau tre sa iau alternatorul cu totul?
DomnulK
aha, deci se schimba!
si in palsticul ala e si puntea stabilizatoare si releul de incarcare?

un cod al piesei respective pentru masina mea< 1.6mpi cu ac si servo pe cureaua de accesorii>?

ma voi apuca maine de desfacut, acum e prea intuneric.
Petty
Eu cred ca sa o faca cat mai ieftina masina au scos si modulul electronic de avertizare cand incarcarea sau tensiunea de incarcare a bateriei nu este corespunzatoare , asta numai la Dacia se poate . Releul electronic din alternator este simplu si nu este controlat de calculatorul masini, cel controlat mai are o mufa in afara de cea cu 2 pini , mai are una cu 3 pini care comunica cu calculatorul si monitorizeaza tensiunea din circuit si daca apar fluctuati mari sau alte defecte avertizeaza cu martor la bord imediat .Asta e Dacia si ca sa o faca cat mai ieftina scot tot ce se poate scoate si lasa un minim de functionare . Bafta !
P.S. Ai masurat cum ti-am scris si ce valori ale tensiuni ai obtinut si cum ai ajuns la concluzia ca este alternatorul ?
DomnulK
sper sa scap doar cu regulatorul si releul de incarcare sa fie incorporat in regulator.

am masurat cu aceeasi baterie pe masina mea si pe masina doantoare de baterie
la mers in gol ambele aveau 13v
12.9 -13v
la mers cu consumatori a maea avea 11.8v
cealalta tot 13 v
deci ori loganele is praf, ori n-ammasurat bine...ori ceva e putred in danemarca.
cum am mai spus daca pornesc multi consumatori mergand doar pe alternator<cu plusul de labaterie scos> masina moare.
dar cu plusul de labaterie scos, sau cu mufa aia cu un fir si 2 craci care intra in capacul alternatorului , acesta din urma<alternatorul> nu mai face zgomotul ciudat.

mentionez c ain urma cu vreo luna, taica-miu a reusit sa fac aun scurt pe electromotor.
IRONICK
Problema este ca nu se gasesc de cumparat ... dar in schimb merg de la alte modele.
DomnulK
am gasit de cumaprat la 100 lei nou sau sh<dezmembrari>.
ideea e ca nu stiu daca si releul de incarcare si puntea redresoare sunt in acea capsula sau sunt separate.
liviu2004
QUOTE(kAndrrei @ 10 Sep 2008, 20:24)
mentionez c ain urma cu vreo luna, taica-miu a reusit sa fac aun scurt pe electromotor.
*



Trebuia sa mentionezi la inceput. tongue.gif

Si apropo: las-o mai moale cu scosul plusului. Daca ai avea alternatorul in stare buna, nu garantez pentru ECU si altele.

Si de obicei prima borna care se scoate e minusul.
DomnulK
corect, am mai fost avertizat, nu mai pun mana pe borne.

voi demonta alternatorul si-l duc al cineva sa il masoare sa vada ce are.
DomnulK
se pare ca alternatorul meu si-a dat obstescul sfarsit.
are cienva idee daca vreun alternator de diesel se potriveste la 16 benizina?
AR-18-MOS
Banuiesc ca cel pentru dCi-uri e mai puternic decat cel pentru MPI-uri ...
DomnulK
exact, cel de diesel este de 110a, iar cele de benzina sunt intre 70 si 100 amperi.
acum nu stiu cati amperi are cel de laureate, bosch-ul mai exact< in manual scrie ca ar avea 100, iar niste dragi colegi coforumisiti spun ca ar avea 85a.
klaus
Ala de diesel cred ca mai are si un conector suplimentar
DomnulK
gata, gasit piesa, dar cum o spal? pot sa o spal cu apa si sapun lichid? sau cu benzina?
DomnulK
l-am spalat cu benzina si azi l-am montat pe masina. alternatorul vechi era perfect functional doar ca avea fulia<care e compusa din 2 parti una mewtalica si una de plastic> desprinsa< partea metalica de partea de plastic> si in monetul in care o invartea cureaua piesa metalica patina pe piesa de plastic.
in concluzie vechiul alternator este de vanzare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.