Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la sistemul DACIA...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
Pages: 1, 2
Virtuosity

Buna ziua,

Numele meu este Mihai si sunt din Ploiesti.
Am sa va relatez o intamplare (nefericita) legata de achizitionarea unui automobil, proprietatea sunbsemnatului.

Sunt posesorul unui autoturism DACIA SANDERO, in varianta LAUREATE cu toate optiunile, culoare gri-comete, achizitionata in data de 24/06/2008 de la dealer-ul autorizat S.C. IPSO SRL Ploiesti.

Masina este inca in rodaj, are 1500 km la bord (900 km la data anuntarii problemelor) si este in garantie.
Deasemenea masina face parte din primele loturi de DACIA SANDERO livrate pe piata din Romania !

Cu toate ca am fost initial programat sa ridic masina pe data de 24/08/2008, am primit telefon (mai devreme) de la dealer ca pot ridica masina in data de 29/07/2008 adica cu aproximativ o luna mai devreme...
Dupa ridicarea masinii, pe parcurs, am constatat existenta unor probleme:
- dupa un repaus de mai multe ore al masinii (cand este motorul rece), la pornire motorul se sub-tureaza (cateodata chiar se opreste) apoi imediat se tureaza pana la 1500-2000 rot/min dupa care incepe sa scada pana la numarul normal de rotatii (500 rot/min relanti).
- motorul emite un sunet ciudat, sacadat, in genul motoarelor Diesel, desi este un motor pe benzina (1600 cmc).
- garniturile (cheder-ele) de la geamuri, de la usi si de la stalpi (interior) sunt prost aplicate, cele de pe stalpi si de la usi sunt ondulate iar cele de la geamuri sunt indoite (colturile cascate) si prost imbinate.
- capitonajul de pe podea, unde urca pana sub bancheta din spate, este iesit in afara pe o anumite portiuni.

Ca urmare a acestor constatari, in data de 18/08/2008, am dat telefon la DACIA Vocea Clientului si am comunicat persoanei de la telefon existenta problemelor descrise mai sus solicitand si rezolvarea.
Doamna te la Vocea Clientului mi-a recomandat sa merg cu masina la un service autorizat DACIA pentru constatari si conform intelegerii mi-a facut o programare la S.C. NICOGEL SRL din Plopeni, jud.Prahova, pentru data de 20/08/2008.
M-am prezentat cu masina si cu un martor ocular la data mentionata la aceasta unitate de service unde, in urma constatarilor, au fost confirmate problemele reclamate de mine si in urma unui studiu mai amanuntit s-au mai constatat si alte probleme:
- prezenta unor puncte (mici umflaturi) la vopseaua de pe usa dreapta-spate. Concluzia specialistilor de la S.C. Nicogel SRL a fost ca aceasta nu este vopsea aplicata in fabrica ci ca aceasta usa a fost revopsita in service.
- cheder-ul exterior din partea de jos a geamului usii sus mentionate este ondulat prin comparatie cu usa alaturata (dreapta-fata) care are cheder-ul exterior drept (fara ondulatii). Concluzia specialistilor a fost ca acest cheder a fost scos pentru revopsirea usii si pus la loc nemaiputand fi montat ca in fabrica.
- in urma diagnozei efectuate pe computer, programul de diagnosticare, printre alte mesaje, a afisat si o eroare cu un mesaj de genul:
"INFORMATIE ȘOC DETECTATA" sau "INFORMATIE ȘOC PREZENTA ". Concluzia specialistilor a fost ca masina a fost lovita, reparata si revopsita.
- intre spatarele si bancheta din spate a fost constatata prezenta unor parti metalice care nu ar fi trebuit sa fie vizibile.

In urma acestor constatari reprezentatul service S.C. Nicogel SRL a luat legatura cu DACIA Vocea Clientului aducand la cunostinta doamnei ca sunt reale atat problemele reclamate de mine cat si problemele constatate de personalul tehnic de la S.C. Nicogel SRL.

In urma celor aflate doamna de la Vocea Clientului m-a sfatuit (in cadrul aceluiasi apel telefonic efectuat de Nicogel) sa merg cu masina si la service-ul dealer-ului IPSO, de unde am achizitionat masina, pentru ca si personalul tehnic de acolo sa verifice cele reclamate.
La IPSO mi s-a spus sa revin in ziua urmatoare (21/08/2008) pentru efectuarea unei expertize.
A doua zi, in urma unei verificari vizuale efectuate de catre personalul tehnic de la IPSO, s-a constatat existenta acelorasi probleme semnalate atat de mine cat si de S.C. Nicogel SRL.
Parerile dumnealor insa au fost impartite, unele persoane (de la IPSO) sustinand ca toate aceste probleme sunt datorate unor greseli "din fabrica". In final, domnul director de la IPSO mi-a propus sa las masina acolo pentru investigatii tehnice pentru doua zile !! Oare de ce asa de mult ?! In acelasi timp dansul s-a exprimat la modul „Asta nu trebuia sa fie problema noastra, este problema DACIA, noi doar vindem ceea ce primim de la dansii, pentru noi totul este transparent”.
Initial am lasat masina la IPSO, dar la scurt timp dupa aceea cam 1 ora, cand am realizat ca de fapt nu pot avea incredere in aceasta firma (dansii mi-au vandut masina asa cum este), m-am intors si mi-am luat masina de acolo.

Doresc sa mentionez ca, intre timp, am verificat si alte masini DACIA Sandero (inclusiv pe cea de drive-test !) precum si cateva masini DACIA Logan noi si am observat ca nici una dintre aceste masini nu avea problemele pe care masina mea le are.
Deasemenea mentionez ca am efectuat o inregistrare video (continua) asupra masinii mele legat de toate problemele pe care le-am reclamat.

Imediat dupa ce am luat masina am sunat la DACIA Vocea Clientului si am cerut in mod expres o expertiza efectuata de catre DACIA.
A urmat o serie de amanari, eu sunam, eram amanat, sunam din nou, eram din nou amanat si tot asa...
M-am vazut pus in situatia de a apela la forurile mai inalte ale companiei, inclusiv la Renault Franta, lucru care se pare ca a avut efect deoarece pe data de 26/08/2008 am fost sunat de doamna de la la DACIA Vocea Clientului, iar dansa mi-a comunicat ca personalul din conducerea DACIA a fost de acord cu efectuarea unei expertize de catre dansii la sediul IPSO din Ploiesti in data de 28/08/2008 ora 11 dimineata.
Imediat am solicitat doamnei, prin email, sa-mi trimita scris (pe email) toate datele legate de expertiza : data, ora, locatia precum si numele si pozitia in companie ale tuturor persoanele care vor participa la expertiza.

Nu am primit nici un raspuns la solicitarea sus mentionata iar a doua zi am primit un telefon de la domnul director in cadrul DACIA al departamentului de relatii cu clientii iar dansul mi-a comunicat ca raspunsul doamnei a fost o greseala si ca aceasta expertiza trebuie efectuata mai intai de catre IPSO si dupa aceea numai daca este cazul si de catre DACIA si ca totul se amana.

Practic, DACIA m-a trimis inapoi la IPSO, adica la cei care mi-au vandut masina aflata intr-o stare dubioasa inca din start, adica o masina cu multe probleme, care a suferit un soc fizic (impact) si care mi-a fost mie vanduta ca si masina noua.
Cum as mai putea sa am in credere in IPSO ? De aceea am cerusem expertiza DACIA.

De ce oare IPSO sustinea sus si tare ca „Asta nu trebuia sa fie problema noastra, este problema DACIA, noi doar vindem ceea ce primim de la dansii, pentru noi totul este transparent” ?
Si de ce DACIA sustine ca „IPSO v-au vandut masina, ei trebuie sa faca prima investigatie si dupa aceea vom vedea...” ?
La un moment dat chiar se jucau cu mine si aruncau problema din curtea unuia in curtea celuilalt.
Insa, in urma unor email-uri trimise catre forurile superioare ale companiei Renault–Europa lucrurile au inceput sa se miste.
In cateva ore, dupa acele email-uri, am primit telefon de la doamna de la Vocea Clientului si am fost informat ca expertiza va avea loc in data de 01/09/2008 la sediul IPSO unde va participa si un reprezentant DACIA impreuna cu personalul de la IPSO.

In ziua de 01/09/2008 la ora inceperii expertizei m-am trezit ca, pe langa personalul de la IPSO, a venit nu o persoana ci au venit cel putin 7-8 persoane care sa reprezinte DACIA !?!
In urma investigatiei efectuate de catre comisia formata din membrii DACIA si IPSO s-au constatat pe langa toate problemele semnalate anterior si alte probleme precum puncte pe vopsea sub forma de mici umflaturi pe toate usile masinii, nu doar pe usa dreapta-spate.
Dansii au incercat sa-mi explice ca masina a fost noua, nu a fost folosita si/sau lovita si ca toate aceste probleme sunt datorate unor erori din procesul de fabricatie propunandu-mi in acelasi timp ca personalul tehnic sa remedieze (repare) toate aceste probleme. Eu am refuzat aceasta oferta explicand ca odata ce am platit o masina noua doresc sa mi se dea o masina noua si nu una lovita si folosita.
I-am intrebat cum explica mesajul dat de computer in urma investigatiei efectuate la SC Nicogel SRL iar dansii mi-au propus sa mai efectuam o diagnoza si cu computerul de la IPSO.
In urma diagnozei efectuate pe computerul de la IPSO, suprinzator, mesajul „INFORMATIE SOC DETECTATA” nu a mai aparut !!!
Dansii atunci mi-au propus sa efectuam diagnoza pe computer si la alta unitate de service autorizata si anume SC Poliserv JG SRL din Ploiesti.
Ajunsi acolo, s-a efectuat diagnoza si pe computerul de la Poliserv si, din nou suprinzator, mesajul „INFORMATIE SOC DETECTATA” nu a mai aparut nici de data aceasta !!!
Banuind ceva, imediat am cerut sa mai efectuam inca o data aceasta diagnoza pe computer si la SC Nicogel SRL din nou.
Ajunsi acolo, s-a efectuat diagnoza si pe computerul de la SC Nicogel SRL si, din nou suprinzator, mesajul „INFORMATIE SOC DETECTATA” iarasi nu a mai aparut !!!
I-am intrebat pe cei de la SC Nicogel SRL cum explica diferenta dintre diagnoza efectuata cu aproape 2 saptamani in urma si diagnoza de acum si le-am amintit tuturor despre prezenta martorului ocular din data de 20/08/2008.
Domnii de la SC Nicogel atunci au cautat in fisierele cu istoricul tuturor diagnozelor efectuate (log-uri) din computerul lor si , SURPRIZA, mesajul „INFORMATIE SOC DETECTATA” a aparut asociat cu seria de fabricatie a masinii mele si cu data efectuarii diagnozei corespunzand cu data cand am fost prima oara acolo (20/08/2008).
Imediat am cerut o tiparire la imprimanta a acestui mesaj dar cei de la DACIA au refuzat, s-au enervat si au interzis celor de la NICOGEL sa tipareasca vreo informatie.
Imediat atunci am efectuat cateva fotografii la ecranul computer-ului pe care se afla afisat mesajul
„INFORMATIE SOC DETECTATA” pe langa toate celelalte informatii (serie sasiu, data ...etc).

Cand i-am intrebat cum explica acest mesaj, raspunsul dat de unul dintre reprezentantii DACIA a fost unul de genul „Nu stiu, probabil vreo eroare de program” !!! Fara noima, daca era eroare de program era aceeasi problema la toate unitatile service autorizate de DACIA.
Eu sunt dezvoltator de software chiar pe sisteme industriale tot in domeniul automotive si stiu foarte bine cum se construieste un sistem software. Chiar ca nu poate nimeni sa ma convinga cu explicatii banale de genul acesta.

Concluzia mea clara a fost ca, in intervalul de timp relativ scurt, cam 1 ora, cat am avut masina lasata la service-ul IPSO in data de 21/08/2008, acest mesaj „INFORMATIE SOC DETECTATA” a fost sters din computer-ul masinii de catre cei de la IPSO intr-o incercare de a musamaliza. Alta explicatie nu exista !

La final, in urma intregii expertize efectuate la service-urile sus mentionate, a fost incheiat un proces verbal de constatare in care au fost mentionate toate problemele gasite si au semnat toate persoanele care au asistat la expertiza adica reprezentantii DACIA, reprezentantii unitatilor service implicate in acest proces, doi martori oculari si subsemnatul.

Ca urmare a tuturor constatarilor facute concluzia mea este ca am cumparat la pret de masina noua o masina accidentata si reparata si nicidecum una noua.
Acest lucru nu este de acceptat, am platit masina noua, stiu care imi sunt drepturile intr-o situatie de genul acesta si voi merge cat se poate de departe. Legea este clara in sensul acesta !
In primele 6 luni daca se constata prezenta unor defecte de fabricatie (pe care ei deja le-au recunoscut in cadrul expertizei si in procesul verbal) se pot cere fie returnarea banilor fie inlocuirea produsului.

De un lucru sunt sigur. Nu voi mai cumpara niciodata DACIA, mai ales de la IPSO, de fapt nu cred ca voi mai cumpara niciodata vreo masina fabricata in Romania orice marca ar fi ea !!

Va multumesc pentru rabdarea de a citi acest post si va doresc sa NU ajungeti sa aveti o experienta similara.

Stefan
Nu ca as pune la indoiala ceea ce ai expus tu, dar daca tot zici ca ai facut poze si ai filmat, de ce nu ai inclus si aceste probe in postul tau? Ca sa citez pe cineva de pe forum: POZE, POZE, POZE!!! - o imagine face cat 1000 de cuvinte. (sau 2037 de cuvinte - atata are postul tau.)

PS: pentru cine se intreaba: nu, nu am numarat cuvintele, am folosit Wordul tongue.gif . 10 077 litere.
klaus
1. In astfel de situatii se strang TOATE dovezile posibile, inainte de a incepe lumea sa se enerveze. Printuri de pe diagnoza, poze de pe defecte, cu service-ul, cu oamenii de la constatare, se fac PV-uri de constatare etc.
2. In astfel de situatii NU SE LASA NICI UN MINUT masina fara sa fii langa ea.
3. Eu as apela la OPC pentru inceput, si daca nu are rezultat, la un expert tehnic autorizat de pe langa judecatorii sa faac o expertiza si cu aia as cere inlocuirea produsului care nu a fost nou ci folosit la data vanzarii
tkx
eu sunt sigur ca o sa puna si poze, dar sa mai asteptam, abia s-a inregistrat.

oarecum on topic: recent am observat la masina mea ca suruburile care prind capota portbagajului de brate sunt (re)vopsite cu pensula. semn ca s-a umblat la ele dupa procesul de vopsire. posibil chiar sa fi fost lovita capota si inlocuita...
paul_damian
Eu sper sa nu fie adevarat, fiindca ar fi cumplit...

Totusi, continuand chit-chat-ul din asteptarea autorului, mie mi se pare ciudata acea eroare de soc din calculatorul airbagul-ului. Adica... daca masina a fost troznita, autorii sunt fie in curtea dealerului, fie in cea a fabricii. In ambele conditii cei care au 'reparat-o' aveau lejer posibilitatea ca sa stearga eroarea. Atat de imbecili sa fie incat sa fi uitat? Pe de alta parte distrugerea ar fi putut avea loc si pe 'teritoriul' transportatorului, si atunci ar fi explicabil. Desi am mai auzit la stiri de camioane rasturnate cu Logane, din alea cu Sandero-uri nu.
einstein1984
Multe masini noi se lovesc in bizarca/in parcul inchis in drum spre dealer. Se repara si se vand. Si asta se face si la Nissan, VW si orice alta marca auto vanduta in romania in afara poate de Ferrari sau Bentley.
Stefan
QUOTE(paul_damian @ 10 Sep 2008, 21:58)
Desi am mai auzit la stiri de camioane rasturnate cu Logane, din alea cu Sandero-uri nu.
*




uite aici:

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...gan-si-Sandero/
bogdan_90
nasoala treaba tine tare de ei sa o schimbe daca nu asta e macar sa o repare calumea.
Stefan
Pai in cazul asta, eu zic ca nu merge cu "asta e". Ori returnati banii, ori masina noua.
bogdan_90
dar daca nu vor sa-ti dea bani nici alta noua ce e de facut? nimic.
Stefan
Exista cai legale, prin care ii obligi. Legea e de partea pagubitului in cazul de fata.
einstein1984
Nu stiu daca nu cumva a semnat pe undeva cand a primit masina si ce scra pe hartiuta aia semnata.....
YR-ZBG
Indiferent ce scria pe acea hartiuta exista acum niste expertize din care rezulta ca masina a avut cel putin defecte de fabricatie , daca nu a fost chiar lovita.
Legal vorbind va primi banii inapoi sau masina noua?....dar zilele pierdute, banii cheltuiti pt toate aceste probleme cine ii da inapoi?

ps. sper ca initiatorul sa revina cu amanunte ...pt ca sunt serios ingrijorat. sunt din ploiesti si de cateva saptamani urmaresc cu atentie tot ce apare despre Sandero pt. ca vreau sa il iau ...si cum Poliserv-ul nu il inghit ma gandeam la IPSO....acum deja ma gandesc la IATSA Campina.
Como
Daca a semnat, atunci a semnat ca masina nu avea defecte vizibile la predare. Dar asta nu inseamna ca nu pot fi defecte ascunse, ca altfel n-ar avea nici un scop garantia.
Cel mai probabil masina a fost lovita si reparata in dorul lelii, insa nu cred ca asta e motiv de inlocuire sau returnare a banilor - din punct de vedere legal. Trebuie vazut ce scrie in contract, daca scrie ceva. Probabil ca depinde de sensul expresiei "autoturism nou".
In cazul asta oare nu s-ar putea merge pe remedierea defectelor sub acoperirea garantiei, pe motiv ca masina n-a fost lovita dupa predarea catre client?
YR-ZBG
Nu bag mana in foc....dar din cate stiu conform legii in perioada de garantie se remediaza defectele aparute.
In cazul defectelor de fabricatie produsul se inlocuieste cu unul similar sau se returneaza banii.

Oricum sa dai 8-9000 euro pt o masina noua si sa primesti una revopsita este o problema. Chiar daca garantia la reparatii este egala cu cea a masinii eventualele probleme aparute dupa aceea la "reparatie" vor fi remediate cat sa treaca garantia.
Din experienta va spun ca garantia la "lucrare" la o usa vopsita este de 6luni (la IATSA Campina, pt o reparatie post-garantie).

roland
Dar in alta ordine de idei... Daca apare informatie de soc detectata, asta inseamna ca e la airbags. Bun. Inseamna ca a sarit airbag-ul nu? Nu e vizibil nimic in zona aia? Adica tocmai la sofer? Totul arata ca nou?
In al doilea rand, airbag-ul sare la un soc destul de mare... Degeaba intri putin in alta masina sau in zid... Trebuie sa fie un impact destul de serios! Nu doar o usa julita.
Ceva nu corespunde...
Si chiar exista aceasta informatie in computer? Se poate detecta ca a fost un soc prezent? Are cineva un raspuns sau un link tehnic? Fara presupuneri...
AL
parerea mea este ca aceasta discutie ar fi trabuit postata la Probleme Legislative, ea fiind orientata catre aflare de catre autor a drepturilor sale in situatia data, precum si catre relatiile si pasii de urmat in raport cu service-ul si cu Dacia... deci nu este o problema tehnica... totusi, find vor de un caz complex si strict particularizat pentru un Sandero, il voi pastra la Diverse Dacia Sandero...

discutia se va mentine strict la obiect fara a ne pierte in teorii despre relatia Dacia cu clientii si alte asemenea... alte mesaje decat cele leagete strict de caz vor fi tratate ca offtopic si vor fi sterse (+sanctiuni)

pe fond: 1. OPC 2. avocat 3. expert tehnic (eventual recomandat de avocat)... atentie ca OPC-ul poate (daca are bani si decide ca trebuie) sa ceara o expertiza platita de ei... dar sunt slabe sanse sa o faca... insa vor fi fericiti daca vei accepta sa achiti o expertiza care iti poate folosi si tie intr-un proces si OPC pentru a impune Dacia, printr-o decizie, inlocuirea produsului cu altul nou sau returnarea banilor... motivatia e "viciu de fabricatie ascuns la momentul vanzarii" sau "vanzare produs care nu era nou" iar solicitarea ta "inlocuirea sau banii inapoi"... de la OPC ceri explicitarea drepturilor tale in situatia data si, la pasul 2, ceri interventia OPC pentru sanctionare Dacia si determinarea ei sa faca ceea ce ai dreptul (conform celor indicate in pasul 1 de OPC)...

P.S. atentie ca in caz de proces ti se poate retine masina ca proba... adica se sigileaza si se depune undeva... adica nu o poti folosi pe durata procesului, ceea ce nu-i chiar de dorit
danydan
Tu cand ai dat comanda masinii, ai primit seria ei?
Sau ai decis sa cumperi o masina din stoc, livrata cand se poate?
Din ce spui tu, treaba ar pleca de la IPSO care apoi a incercat sa musamalizeze ceva cu posibila complicitatea Dacia.
Ai obtinut ceva oficial de la Dacia?
E posibil ca musamalizarea sa se fi incercat fara implicarea oficiala Dacia, adica prin niste persoane nedelegate oficial.
tkx
QUOTE(roland @ 11 Sep 2008, 10:38)
Dar in alta ordine de idei... Daca apare informatie de soc detectata, asta inseamna ca e la airbags. Bun. Inseamna ca a sarit airbag-ul nu? Nu e vizibil nimic in zona aia? Adica tocmai la sofer? Totul arata ca nou?
In al doilea rand, airbag-ul sare la un soc destul de mare... Degeaba intri putin in alta masina sau in zid... Trebuie sa fie un impact destul de serios! Nu doar o usa julita.
Ceva nu corespunde...
Si chiar exista aceasta informatie in computer? Se poate detecta ca a fost un soc prezent? Are cineva un raspuns sau un link tehnic? Fara presupuneri...
*



e posibil sa fi sarit airbag-ul lateral pt ca initiatorul zice ca are laureate cu toate optiunile
Amedeus
QUOTE(Virtuosity @ 10 Sep 2008, 16:24)
- dupa un repaus de mai multe ore al masinii (cand este motorul rece), la pornire motorul se sub-tureaza (cateodata chiar se opreste) apoi imediat se tureaza pana la 1500-2000 rot/min dupa care incepe sa scada pana la numarul normal de rotatii (500 rot/min relanti).
*



Turatia la mersul in gol nu este 500 rpm. Uita-te mai atent la turometru si la gradatiile lui pana la 1000 rpm.

In legatura cu eroarea, iata ce spune manualul: [attachmentid=1627470765]
IRONICK
buna asta ... cred ca nu isi da seama de gradatii
Virtuosity
Salut tuturor,

Revin cu ceva explicatii.

Nu cred isi are rostul sa depun aici dovezi care sa afiseze detalii.
Aceste dovezi sunt deja depuse la organele competente (OPC in cazul de fata) adica poze, copii dupa procese verbale ... etc.
In plus aceste documente (dovezi) vor ajunge pe mana mass-media atunci cand va fi cazul...

Nu cer sa fiu crezut ci scopul acestui post este de a primi sfaturi si idei de la persoane mai experimentate.

Acum am sa va raspund la cateva comentarii ale dvs.

Chestia cu gradatiile sper ca a glumit cine a spus-o.
Scrie clar acolo 1,2,3,4,... toate x1000.
Acul sta la relanti la jumatate intre prima linie (0) si 1.
Logic, asta nu inseamna 500 rpm ?!

Am si Logan Ambition (de 3 ani, 30000 Km) si acolo este similar doar ca gradatia este 10,20,30... toate x100 si acul sta la relanti tot la 500 rpm.

Nu am airbag-uri laterale, acestea nu sunt incluse nici macar la Prestige ci sunt o optiune complet separata pentru modelele Laureate si Prestige exact ca si acel kit de tuning (care am inteles de la IPSO ca este prost).

Cand am dat comanda si s-a facut bonul de comanda pe el a fost trecuta seria de sasiu UU1... Aceeasi serie figureaza si in istoricul cu mesajul dat de computerul de la Nicogel la care, dupa cum stiti, i-am facut poza.
Dar cum va spuneam am fost sunat cu 1 luna mai devreme de alt agent de vanzari de la IPSO cum ca pot ridica masina mai devreme, iar primul agent cu care facusem actele intial respectiv bonul de comanda, era "in concediu"...
Cand am intrebat de ce asa devreme (trebuia pe 24 Aug si a venit pe 28 Iul) raspunsul (pe care nu il pot dovedi) a fost "Mai conteaza ?"...

Klaus, in situatia data nu se pune problema la modul "produsului care nu a fost nou ci folosit la data vanzarii" ci "produsului care nu a fost nou ci folosit inainte de data vanzarii".

Si da, de la Dacia mi-a venit prin posta un raspuns scris ca rezultat al expertizei care spunea urmatoarele (reproduc doar frazele critice):

"In urma verificarilor efectuate de specialistii nostri, am ajuns la concluzia ca aceste aspecte semnalate de dumneavoastra nu reprezinta defecte de fabricatie, ci sunt rezultatul firesc al proceselor pe care un autovehicul le
suporta pe linia de montaj... Totusi in scopul eliminarii oricaror suspiciuni Automobile DACIA a decis sa va ofere solutionarea pe costurile companiei DACIA a celor constatate cu ocazia analizei.".

Observati cum pun cei de la DACIA problema ?!
Suna ceva de genul "Recunoastem ca avem un proces de fabricatie de 2 lei si ca producem marfa de calitate indoielnica" !!
Iar in continuare ar suna cam asa:
"Si acum fraiere odata ce ai luat marfa (produsul) iti facem un favor (de parca nu ar fi obligatia lor) si acceptam totusi sa-ti reparam problemele pe banii nostri ca un fel de praf in ochi ca sa nu mai ai ce comenta."

Sincer, domnii de la DACIA/IPSO trebuie sa stie ca nu ma multumesc doar cu atat nici pe departe !!

Si sa invete odata ca clientul trebuie respectat. Si nu ma refer aici la modul cum ii vorbesti clientului caci de faza aceea (comunista) am trecut demult ci
ma refer la situatii de acest gen pentru ca acest lucru reprezinta o si mai mare lipsa de respect fata de client decat daca i-ai vorbi in doi peri sa zicem (cum era odata).
Teoretic vorbind, as fi preferat sa imi vorbeasca mai putin politicos dar sa-mi dea produs bun !

Alta fraza citez: "Ca urmare a acestor trei teste (efectuate pe computer) distincte, dar cu rezultate identice, la unitati service diferite din Ploiesti si Plopeni putem afirma ca autoturismul dumneavoastra nu a suferit nici un soc..."

Dar nu specifica nimic in aceasta scrisoare despre informatia gasita in istoricul computerului de la Nicogel aparuta ca urmare primului test pe computer din 20 Aug facut inainte de orice expertiza si pana sa las masina 1 ora la IPSO !!
Si nimic nici de despre pozele pe care le-am efectuat !!

Sorry, credeam ca in sfarsit se face si in Romania ceva ca lumea, dar se pare ca m-am inselat !
Sa incep sa le dau dreptate celor cu masini SH din Germania ? Nu stiu, dar stiu ca nu voi mai cumpara de la DACIA si nici de la IPSO vreodata si poate nici masina frantuzeasca oricare ar fi ea.

Un lucru este insa sigur, DACIA/IPSO nu si-au ales deloc bine omul...

Numai bine tuturor si am sa revin cu informatii suplimentare pe masura ce vor evolua lucrurile.

Pana atunci orice sfat, idee sunt binevenite.

Va multumesc.
danydan
Mie imi pare ca magaria a inceput de la IPSO.
E foarte important concesionarul unde comanzi, dar si vanzatorul cu care discuti si apoi semnezi.
Teapa de aici pleaca in principiu.
Valabil la toate marcile, in mai toate domeniile (prietenii stiu de ce...), mai ales in RO.
Din pacate in Ro trebuie sa fii extrem de vigilent ... chiar si la budă.
Asadar, nu tine neaparat de Sandero, decat daca iei in considerare TIR-urile rasturnate (pe care erau si logane, de altfel).
Mare atentie la luarea in primire.
tkx
prima linie e 500 nu zero
roland
Pentru initiator:

Da, prima linie e 500. O gradatie e 125. Se si vede ca marime ca distanta intre prima linie si 1000 e jumate cat cea dintre 1000 si 2000.

In alta ordine de idei, lumea pune aici poze ca sa arate chestii banale: zgarieturi, butoane sarite, airbag-uri sarite, faruri sparte, etc. Tocmai pentru ca "o imagine face cat nu stiu cate cuvinte".

Cand e o problema serioasa, tocmai pentru a evita ca ceilalti sa te ia la misto, se pun niste poze, niste dovezi.
Altfel, toata lumea va crede ca e o incercare de discreditare a service-ului, a firmei Dacia si, nu in ultimul rand, a Loganului.

Nu uita ca esti la primele posturi deci nu ai o credibilitate printre membrii forumului. Nu inseamna ca insinuez ca minti. Dar nici nu inseamna ca te cred pe cuvant. Adica, au fost o gramada de useri noi pe aici cu incercari de discreditare a marcii Dacia. O gramada de la diverse firme de avocatura. Get the point?
Stefan
Corect roland.
Virtuosity, eu nu am zis sa pui scanate documentele cu dovezi si datele specifice. Eu vroiam o poza doua cu portiera in cauza, si chederele. Sa vedem si noi ce facuta tampitii.
Amedeus
QUOTE(Virtuosity @ 12 Sep 2008, 13:24)
Chestia cu gradatiile sper ca a glumit cine a spus-o.
Scrie clar acolo 1,2,3,4,... toate x1000.
Acul sta la relanti la jumatate intre prima linie (0) si 1.
Logic, asta nu inseamna 500 rpm ?!
*



Nu am glumit. Uita-te mai bine la turometrul ala. (in manual scrie : "gradatii x 100" ; de la prima linie pana la 1000 ai doar 5 gradatii, deci logica spune ca se pleaca de la 500) Unde iti sta tie acul, e 750 rpm. dry.gif
Vad ca ai Logan de trei ani si nu sti cat e turatia la ralanti ? ohmy.gif

Imi pare rau pentru ce ai patit, dar, daca crezi ca la un SH adus de dincolo teapa e mai mica, te inseli profund. sad.gif
cbogdy
Totusi... good point Roland! up.gif

Parca inainte sa ridici masina, te lasau sa te uiti la ea, nu?
Acum nu mai este asa la reprezentantele Dacia?
Eu pana sa semnez actele de ridicare m-am uitat la a mea, la toate chichitele, margini/colturi, de usi, capota, usa portbagaj, alinierea usilor, ondulatii pe tabla, diferente de culoare (si nu a durat mai mult de 10 minute). Ca tot pe aici, prin ceva posturi de la Logan am aflat, ca e bine sa te uiti inainte de a semna actele, ca nu cumva sa o iei zgariata sau "atinsa" (vezi lovita).
Daca nu e cu suparare, tu la ce te-ai uitat?
Aveau ceva gagici la receptie? Poate am fost un pic "Ironick" aici smile.gif prietenii stiu de ce smile.gif.

Mult noroc si inca mai astept poze edificatoare!
YR-ZBG
Dragi colegi...totusi daca initiatorul nostru chiar are aceasta problema (si eu chiar cred ca o are) trebuie sa recunoastem ca cel mai bine este sa nu posteze si sa nu difuzeze nimic din ceea ce ar insemna DOVADA intr-un eventual proces cu dacia.
Si cum din cele relatate se pare ca se va ajunge la un proces eu zic ca cel mai bine e ca aceste imagini sa nu apara pe aici...ci direct la tribunal sau in mass-media, pentru ca altfel exista n+1 variante prin care avocatii dacia sa desfinteze punct cu punct fiecare dovada.
Avand in vedere cum e justitia in romania, eu zic ca din colegialitate (si prin ceea ce am trecut toti cu daciile noastre) sa acordam prezumtia de nevinovatie colegului si nu celor de la dacia/ipso .
Sunt convins ca dupa rezolvarea problemei vor apare si poze si alte documente...dovada este si faptul ca omul a revenit cu ceva explicatii.

Acestea fiind zise ...BAFTA si sa auzim de bine.
roland
Daca pui problema asa... da, ai dreptate. Chit ca nu stiu daca ar fi o problema, din moment ce pozele sunt concludente, dovezile indubitabile...
E doar chestia ca multi au incercat (mai ales in ultima vreme) discreditarea Logan-ului si de aceea, pentru credibilitate, e bine sa vii cu ceva pe forum. Macar partial.
Virtuosity
Cbogdy, "daca nu e cu suparare", da, aveau o tipa superbeton acolo de mi-au picat plombele si orbit frumusetea ei n-am mai vazut nimic, am luat masina inconstient si fara sa o verific si am plecat acasa fericit de ceea ce putusem sa vad la fatuca aia...

Acum serios vorbind, pe romaneste, asta se numeste teapa fraierului care nu se pricepe !
A mai fost si euforia ca imi ridicam masina cea "noua" si frumoasa (chiar este frumoasa cel putin in comparatie cu Logan-ul) si tot asa...
De fapt exact pe asta s-a si mizat in momentul in care s-a decis sa se livreze aceasta masina asa cum este.
In plus la acest gen de probleme acestea nu se prea vad din prima, mai ales daca nu esti cunoscator, ci se vad pe parcurs. Iar unele probleme nu le vad din prima nici chiar cunoscatorii adica gen mesajul dat de computer.

Roland, de ce as incerca sa discreditez Dacia avand in vedere ca sunt deja la a doua masina produsa de aceasta marca ? Cum as putea sa-mi cumpar doua masini de la o marca de care nu imi place ?
Cum am mai spus anterior, detin si un Logan Ambition si de care sunt super multumit. Nu am avut nici o problema cu el !!
Repet, de ce ar vrea un om sa discrediteze o marca de la care a cumparat doua masini ? Si este nemultumit doar de a doua masina nu si de prima !
Si de ce as vrea sa-i discreditez si pe IPSO si nu doar pe DACIA ? De ce nu am incercat sa-i discreditez si pe cei de la POLISERV acum cativa ani ?!? Va spun eu de ce, pentru ca nu am avut motive. Eu zic haideti totusi sa fim seriosi !

Si cum spuneam, nu cer sa am credibilitate.
Am venit aici ca sa cer ajutor, sfaturi, idei de la cei mai experimentati.
Daca nu se poate, fara nici o problema, voi parasi acest forum si voi apela la altul. Sunt cu miile pe internet !

Cat despre poze, am ezitat sa le pun din motive similare cu cele expuse mai sus de colegul YR-ZBG.

In mod cert le voi pune atunci cand va fi cazul.

Numai bine tuturor.
YR-ZBG
up.gif rugaciune.gif

victorie.gif

Bafta !...si sa auzim de bine.
Virtuosity
Salut,

Revin pentru a va mai cere cateva sfaturi.
Acum cateva zile am fost la IPSO ca sa cer sa mi se prelungeasca inca o data numerele provizorii. Cum era de asteptat nici nu au vrut sa auda.
Luna trecuta, la sfarsitul lui august (masina fiind luata la sfarsitul lui iulie), mi-au dat alte numere, bineinteles tot cu cearta, asadar acum sunt la al doilea set.
Acum insa nu vor sa imi mai dea alte numere provizorii (al treilea set) sub motivul ca prima data "mi-au facut un favor".

Eu nu doresc sa inscriu aceasta masina pana nu se rezolva acest litigiu (exista dosar deschis la OPC de ceva vreme).

In ziua cand am primit acest al doilea set initial fusesem la politie la inmatriculari, nestiind cum stau lucrurile si care este legea, iar acestia (politistii) mi-au spus ca este o lege noua intrata in aplicare de cateva zile care spune ca in situatii de acest gen nu mai este treaba politiei sa faca aceste prelungiri ci ca ESTE DATORIA DEALER-ului care a vandut masina sa se ocupe de acest aspect.

Acest lucru mi l-a confirmat si doamna de la DACIA Vocea clientului (exact cea care gestiona dosarul meu deschis pentru investigatia DACIA).

Acum practic ce se poate intelege decat cei de la IPSO fac abuz si nu vor sa respecte legea !?!
Ei spun ca nu stiu de aceasta lege noua.

Ma poate ajuta cineva ? Mai precis de unde pot afla daca sigur aceasta este legea in situatii de acest gen si de unde pot afla mai detaliat numar articol data intrarii in vigoare...etc ?!

Nu de alta dar as vrea sa sa le dau peste nas "cu legea in mana" smile.gif.
Poate asa ii voi convinge.

Va multumesc.
adimatis
orice lege intrata in vigoare este publicata in Monitorul Oficial. mergi la biblioteca locala si ar trebui sa le aiba acolo. sau la judecatorie, poti sa consulti MO gratis, din cate stiu eu.
YR-ZBG
Pai cel mai simplu...tot OPC. Adik ori politia si Vocea clientului te dezinformeaza, ori IPSO face abuz. Cei de la OPC cunosc sigur cum sta treaba.
In alta ordine de idei 90% din MO din ultimii ani le am in format pdf. Daca afli numarul MO da-mi un PM si pot sa caut si daca il am ti-l dau pe mail cu cea mai mare placere.

Indiferent de solutionarea dosarului e clar ca IPSO iti va face zile fripte cu orice ocazie, deci mai baga-le o reclamatie la OPC....nu exista decat doua variante:
1. nu exista acea lege
2. legea e in vigoare si IPSO va lua amenda si va fi obliata sa respecte legea.

Tu nu ai nimic de pierdut ci doar de castigat daca varianta 2 e cea corecta.

Bafta!
aliuta2000
Salut
in legatura cu eroarea care ai avut-o la prima verificare, ea poate sa fie stearsa din memoria calculatorului, deci nu te minuna ca nu mai apare(poate sa fie stearsa chiar atunci cand iti face diagnoza((ceva de genul stergerii "gunoiului din windows")).
daca vrei sa fii ferm convins ca masina nu a avut airbag lateral, verifica scaunele(ar trebui chiar sa ai etichete pe ele, ceva coduri de bare , ca toate produselede pe masina, identificari si vezi daca sunt identice stanga dreapta, si chiar cu spatele , si sub ele, sau pe o laterala trebuie sa fie cablajul de la airbag(care sa se imbine cu cel al masinii, si in mod normal verifica si husa , pt ca trebuie sa aiba un element , ceva ,care sa indice airbag ).
Daca ajungi la certuri ,mari, cu ei e bine sa stii ca masina trebuie sa aiba un istoric cu toate codurile de piesecare au fost folosite pe ea, si acele coduri trebuie sa coincida cu ce ai tu real pe masina , serie sasiu, motor cutie viteze, scaune ,airbaguri tot ce sa folosit pt a o cosntrui, pt ca asa au toti constructorii de masini , si ei sunt obligati sa tina aceasta informatie(cel putin cei din vest pt a compara vrreodata autenticitatea masinii si a componentelor masinii( ceva gen cazul tau)).
Sper ca aceste informatii sa iti fie de folos , si sa rezolvi problema. (cat despre revopsire veziurme de gazare )
PS Verifica seria de pe factura ,proforma pe care ti-a dat-o prima data cand ai facut comanda (mi se pare prea mare avansul cu care ti-a fost livrata masina , pentru ca toti dealeri de masini , indiferent de marca se invart in jurul datei de livrare pe care o spun prima data ,nu livreaza chiar cu o luna inainte (mi se pare suspect)(vine de la dacia) cu ce ai tu pe masina si in acte (daca nu coincid poti sa discuti chestia asta cu dacia,si sa ii intrebi de ce nu ai seria care ai comandat-o si de ce ti-au trimis-o pe cealata , si daca tu ai alta serie roaga-i sa verifice cand a fost produsa acea serie, si daca e asa vezi si cand a fost livrata la deler) .
bafta sa iti rezolvi problema(sincer cred ca oricat de prost ar lucra, si chiar prototip sa fi fost in dacia acea masina , nu ajungea asa la tine,pt ca banuiesc ca nu sun chiar asa de tampiti sa iti trimita o masina varza de noua(or fi avand si ei CTC final ??!! )
FLP
Eu in continuare asstept sa vad pe topicul asta ceva concret... eu sunt mai Toma Necredinciosu asa.... un scan ceva , o poza ?
Virtuosity
Salutare !

Revin cu ceva noutati.

Raspunsul OPC a fost (deocamdata neoficial) dupa cum asteptam negativ.
Negativ pentru mine bineinteles smile.gif
Urmeaza sa primesc si rezultatul oficial de la ei, vreo hartie ceva, in cateva zile.
Ce nu ma asteptam insa, in cadrul ultimei discutii telefonice avute cu inspectorul care se ocupa de caz, in contextul in care eu am abordat discutia finala cat se poate de normal si de politicos, nu ma asteptam la o atitudine de genul: "N-ai sa primesti nici o masina in loc domne' ! Hai si acuma lasa-ma ca am treaba !". Urmata de incheierea apelului telefonic ! Inspector OPC !!! blink.gif

Asadar, pasul urmator si logic a fost intentarea de proces la tribunal.
Peste cateva zile voi avea si prima infatisare.
Acum sa vedem ce mare branza o sa iasa si aici... sleep.gif

FLP: legat de Toma Necredinciosu, te rog frumos citeste posturile precedente.
Acum nu pot sa-ti spun decat atat, toate la vremea lor...

Va doresc numai bine.
FLP
Uite, treaba sta in felul urmator.
Si pe mine m-a sunat dealerul sa vin sa iau masina mai devreme cu vreo 10 zile. Tot laureata.... ce pot sa zic, din ce ai povestit tu pe aici stau putin cu morcovu, poate ma prostesc si pe mine ...

Si poate in felul asta sunt mai multi ca mine. Nu e bine sa induci panica aiurea... adu`ne si noua dovezi
RIon
Eu de abea acum am citit topicul, insa pot concluziona:
1. la ridicarea unei masini, cauta si pipaie peste tot, in comparatie cu alta masina de langa
2. in cazul tau nu ma complicam, angajam un avocat din start
YR-ZBG
Bafta multa la tribunal.
Acum sincer eu zic ca ar fi bine sa te gandesti si la implicarea massmedia. Nu e normal ca un inspector OPC sa iti dea cu flit bazandu-se probabil pe faptul ca pe el n-ai cui sa il reclami.

ps. cum ai rezolvat problema numerelor provizorii? Poti sa circuli in momentul asta cu masina?
Virtuosity
QUOTE(YR-ZBG @ 16 Oct 2008, 08:28)
Bafta multa la tribunal.
Acum sincer eu zic ca ar fi bine sa te gandesti si la implicarea massmedia. Nu e normal ca un inspector OPC sa iti dea cu flit bazandu-se probabil pe faptul ca pe el n-ai cui sa il reclami.

ps. cum ai rezolvat problema numerelor provizorii? Poti sa circuli in momentul asta cu masina?
*



Salut,

Nu s-a rezolvat cu numerele rosii nici macar acum in decembrie...
Am facut cerere la ei si mi-a venit raspuns ca in baza nu stiu care legi, articol, aliniat ... bla bla bla ... cererea mea nu este justificata... etc. sleep.gif
Stau pe bara in continuare mad.gif
Noroc ca mai exista si cealalta masina (Logan) pe care insa o impart cu cineva.

Procesul la tribunal merge in continuare dar presimt ca va fi un proces foaaaaarte luuuuuuuuunngggg !
Iar asta se intampla pentru ca avocatii IPSO se agata de tot felul de chestii (avocatesti) ca sa intarzie totul cat mai mult...
Probabil pentru ca stiu decizia finala nu prea are cum sa fie in favoarea lor si atunci o lungesc ca sa ma faca pe mine sa renunt.
E o tehnica si asta wink.gif

Bafta si sarbatori fericite tuturor ! smile.gif
vadim_braia
De ce nu apelezi la mass media ? Doar tre' sa dai un tel la ProTv si afla toata tara ce se intampla la Dacia biggrin.gif
andri1940
Vorba colegului de mai sus, nu inteleg ce te tine sa apelezi la presa.

Nu de alta, dar lucrez in domeniu in Pitesti si stiu sigur ca ii doare foarte rau cand apare cate ceva despre scumpele lor logan sau sandero (spun din experienta biggrin.gif ).

De ce nu ti s-a facut dreptate la OPC, nu e greu de intuit: inspectorul care s-a ocupat de caz a fost potolit de catre cei de la Dacia cu niste beneficii grase, daca nu cumva s-a ajuns sa se mituiasca chiar seful OPC din judetul tau.

Bafta in justitie 10412898.gif
annem
QUOTE(Virtuosity @ 12 Dec 2008, 13:49)

Iar asta se intampla pentru ca avocatii IPSO se agata de tot felul de chestii (avocatesti) ca sa intarzie totul cat mai mult...

*



Contractul (Bon de Comanda, citeste fata-verso) este intre tine si Dacia. Nu stiu ce a zis avocatul tau, dar in proces trebuie ca printre piriti sa se gaseasca (in primul rind) Dacia. Parerea mea este ca piritul trebuia sa fie numai Dacia.
Tot pe verso scrie si care este instanta la care partile din contract se adreseaza in primul rind, daca problemele nu se rezolva pe cale amiabila.
psychoo
felicitarile mele initiatorului! uite ca se poate! cand ai dreptate mergi pana`n panzele albe! este de neconceput sa cumperi o masina NOUA cu cheder stramb, usi vopsite aiurea, elementi de prindere portbagaj vopsiti cu pensula!!! blink.gif
bravo! astept cu nerabdare mai multe informatii despre cum decurg lucrurile.
parerea mea este ca atunci cand toti romanii vor lua masuri precum initiatorul topicului si vor urla la nedreptatile care li se aduc (in loc sa inchida ochii sa zica "asta e...tara de rahat") atunci vom vedea cum dispare nesimtirea asta si tentativele de prostire pe fata. cand or sa realizeze ca nu le merge sa intimideze, ca nu rezolva nimic cu tentative de musamalizare, atunci se va schimba ceva in tara asta. pana atunci noi suntem principalii vinovati pentru ce patim pentru ca le permitem (marea majoritate nu isi bat capul ca deh...las ca indrept eu, dreg eu, decat sa stau fara masina 3 luni cat tine procesul...).
multa bafta in lupta cu "gigantii". pana la urma or sa caute sa o dea la pace pentru ca nu prea au cum sa castige. imi este frica sa nu cumva sa zica referitor la poza ca nu este proba in proces. eu as fi insistat sa printeze rezultatul acela cu impactul detectat. daca nu l`au sters din baza de date poti sa mergi acolo sa le ceri rezultatul diagnozei, ba chiar te oferi sa il si platesti. in felul acesta nu se pot lega de faptul ca poza nu poate fi admisa ca proba.
si eu as fi apelat de mult la presa. dar atunci este mai nasol cu dat`ul la pace pentru ca se creeaza vâlvã.
noroc si sa se rezolve cat mai repede.
sergiu-iulian
parerea mea este sa apelezi si la mass media.poate asa se va termina mai repede procesu,nu o sa-l lungeasca asa de mult avocatii de la Dacia sau cei de la Ipso(parerea mea).
si oricum poate si cei de la Dacia ofera ceva spaga celor de la OPC sau tribunal si tu ai ramas cu buza umflata,si cu masina.(parera mea).
adrian_c
Am citit si m-am enervat, mahnit si ingrijorat simultan cu ceea ce se intampla in tara asta !!!

Vreau sa il intreb pe initiatorul topicului cati km avea masina in momentul cumpararii, chiar daca intrebarea nu este relevanta deoarece putea fi lovita pe durata transportului etc etc.

Poate ca ar fi bine daca cumparatorul impune vanzatorului ca masina sa nu aiba mai mult de un anumit nr. de km (ex: 2km, 5 km sau 10 km).
Virtuosity
QUOTE(andri1940 @ 17 Dec 2008, 01:34)
.........
De ce nu ti s-a facut dreptate la OPC, nu e greu de intuit: inspectorul care s-a ocupat de caz a fost potolit de catre cei de la Dacia cu niste beneficii grase
..........


Cred ca asta s-a intamplat deja si in justitie... rolleyes.gif
Cum se face oare ca s-a judecat in lipsa mea iar eu nu am primit nici o citatie ?
Rezultatul, evident, in favoarea lor.
Iar avocatul (al meu) a afirmat ceva de genul: "Eu nu am stiut nimic !"... mincinos.gif
Oricum lucrurile nu se vor opri aici...

QUOTE(andri1940 @ 17 Dec 2008, 01:34)
.........
Nu de alta, dar lucrez in domeniu in Pitesti si stiu sigur ca ii doare foarte rau cand apare cate ceva despre scumpele lor logan sau sandero (spun din experienta biggrin.gif ).
.......


Ok, asta e bine (excelent chiar) de stiut ! icon_twisted.gif

Ar fi ceva... mai ales in situatia asta de criza... naughty.gif
aphophis
ia-ti un avocat mai bun. Ce fel de avocat e ala care nu stie de faptul ca nu s-a tinut procesul?

21 Feb 2009, 02:10:
QUOTE(Stefan @ 10 Sep 2008, 20:36)
Nu ca as pune la indoiala ceea ce ai expus tu, dar daca tot zici ca ai facut poze si ai filmat, de ce nu ai inclus si aceste probe in postul tau? Ca sa citez pe cineva de pe forum: POZE, POZE, POZE!!! - o imagine face cat 1000 de cuvinte. (sau 2037 de cuvinte - atata are postul tau.)

PS: pentru cine se intreaba: nu, nu am numarat cuvintele, am folosit Wordul  tongue.gif . 10 077 litere.
*


corect rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.