Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
lvl100
Am avut ceva recent probleme cu electromotorul.
Azi am incercat sa o pornesc impinsa sa ma duc la service. La mine porneste impinsa numai in marsarier , in fata nu vrea sa porneasca.

In fine, o imping baietii cu spatele si cand dau drumul la ambreiaj si cupleaza marasarierul se aude o pocnitura si ma trezesc ca schimbatorul e blocat.

De fapt intra usor in marsarier si a 5 a , dar restul sunt blocate.

Am dat un search pe aici , dar nu am gasit exact simtomele astea.

A mai patit cineva asa ceva sau macar are o idee ce ar putea fi mai exact ?

La reprezentanta Dacia din oras nici macar nu au vrut sa se uite cand au auzit ca e Nova sad.gif
cristidb
Cand o impingi in fata in ce viteza incerci sa o pornesti? Normal se porneste in treapta 2. Eu n-am mai vazut masina care sa porneasca doar impinsa cu spatele. Repara electromotorul. E jenibil sa o impingi tot timpul.

Legat de problema ta, e ceva rupt la furcile de comanda. Marsarierul blocheaza furcile pentru 1/2 si 3/4. Furca 5 nu e blocata. Probabil a ramas in marsarier ori s-a rupt ceva. Incearca sa cuplezi marsarierul si sa scoti impingand inainte nu oblic. Se poate intampla sa ramana in marsarier cand il decuplezi impingand oblic de maneta.
lvl100
Mi-am adus aminte de inca ceva.


Daca o bag in a 5 a si imping masina opune rezistenta normal, ca si cum ar fi bagata in viteza.

Dar in marsarier daca e impinsa nu opune nici o rezistenta, e ca si cum ar fi pe liber.

QUOTE
Cand o impingi in fata in ce viteza incerci sa o pornesti? Normal se porneste in treapta 2. Eu n-am mai vazut masina care sa porneasca doar impinsa cu spatele.


Nova mea asa e. Un service intreg s-a chinuit sa o porneasca in a2a juma` de ora. Cand a intrat intr-un colt au impins-o 2 metri cu spatele si a pornit.
S-au mai facut si alta data incercari, inclusiv tractata de alta masina, niciodata nu pornea in fata. Data cu spatele pornea la 2 metri.

QUOTE
Repara electromotorul. E jenibil sa o impingi tot timpul.


Nu cred ca am zis ca o imping tot timpul. Niciodata nu am facut rabat la masinuta asta cand era vorba de defectiuni.
Orice a avut cea mai mica problema la ea a fost schimbat cu piese noi, indiferent daca aveam bani sau nu. Masina e intr-o stare tehnica foarte buna.
Tocmai de asta ma oftic acum, ca daca s-a crapat ceva important in OZN-ul ala de cutie , toti banii bagati pana acum s-au dus dracului.
cristidb
In cazul asta cel mai probabil s-a rupt parghia care misca axul cu pinionul de marsarier. nu-i grav si nu trebuie desfacuta complet cutia.
lvl100
QUOTE(cristidb @ 15 Sep 2008, 22:29)
In cazul asta cel mai probabil s-a rupt parghia care misca axul cu pinionul de marsarier. nu-i grav si nu trebuie desfacuta complet cutia.
*




Mersi de sugestie, poate totusi am norocul sa fie ceva reparabil.

Mai ramane sa vad ce service gasesc prin oras dispus sa se uite, ca la cel mai mare din oras nici nu au vrut sa se uite.

Stiam ca la Nova cutia e mai OZN, dar chiar asa sa fie spaima mecanicilor ohmy.gif
cristidb
NU sunt OZN deloc, dar majoritatea celor care se dau mecanici sunt idoti.
ct_23_msg_1
caut si eu o cutie de nova gti


18 Sep 2008, 18:36:
mi sa spart carcasa de la cutie unde vin rulmentii de la trenul fix si trenul mobil(caut cutie sau daca nu macar carcasa am fost la magazine si mi sa spus ca nu se mai gasesc nui se mai fac asa ceva)

18 Sep 2008, 18:39:
cunt sin constanta dar lucrez in bucuresti(0749551992 )
gabi1
cristidb@ , stii cumva,daca tot ai mai desfacut cutii de nova,din ce cauza se mareste jocul stanga/dreapta la schimbator(deci jocul vine din cutie nu de pe traseul timoneriei). In viteze intra binisor,doar ca s-a marit cursa intre pozitia marcharier si tr 5 iar la un moment dat a trebuit sa mai polizez putin din plasticul suportului timoneriei pentru a permite deplasarea levierului mai spre stanga.
cristidb
Din cutie nu prea are cum sa fie. Singura chestie care ar putea influenta jocul ar fi bucsile de bronz de la intrarea axelor de comanda in cutie.
BIBICU2008
azi am vazut o cutie de nova la dezmembrari si arata bine dar nu stiu cit cerea pe ia

<span class='edit'>19 Sep 2008, 11:24:</span>
QUOTE(gabi1 @ 18 Sep 2008, 19:26)
cristidb@ , stii cumva,daca tot ai mai desfacut cutii de nova,din ce cauza se mareste jocul stanga/dreapta la schimbator(deci jocul vine din cutie nu de pe traseul timoneriei). In viteze intra binisor,doar ca s-a marit cursa intre pozitia marcharier si tr 5 iar la un moment dat a trebuit sa mai polizez putin din plasticul suportului timoneriei pentru a permite deplasarea levierului mai spre stanga.
*



nu are nimic cutia ia toate legaturile de la maneta la bucsa de bronz si schimbale si cele de plastic eu azi am unblat la ia bucsa de bronz e cam greu de gasit dar dute la un mag de piese si cere o bucsa de 15mm si dai de un strungar priceput si apoi nu mai ai treba o schimbi cind vrei eu sunt strungar e 2 lei o bucsa BAFTA
DAR VEZI SI NUCA DINTRE TIMONIERA SI CUTIE ARE UN STIFT IL SCOTI SI IESE CU TOTU
cristidb
Bucsile de bronz sunt identice cu cele de la cutia de berlina in 5 trepte. Verifica si nuca de la schimbatorul de viteze.
gabi1
Nu este joc la timonerie,m-am bagat sub masina si am rotit stg/dreapta axul care intra in cutie(treapta 1 cuplata).Jocul este foarte mare si a aparut in timp.

Poate totusi a desfacut cineva cutia la nova si a facut niste poze mai detaliate... biggrin.gif
BIBICU2008
QUOTE(gabi1 @ 19 Sep 2008, 18:04)
Nu este joc la timonerie,m-am bagat sub masina si am rotit stg/dreapta axul care intra in cutie(treapta 1 cuplata).Jocul este foarte mare si a aparut in timp.

Poate totusi a desfacut cineva cutia la nova si a facut niste poze mai detaliate... biggrin.gif
*



hai sa vb aici
sau pe mes soringrosu30@iahoo.com
gti98
Se uzeaza si bucsa (si la mine a aparut o uzura ca umbla tija pe directia sus-jos, tradusa intr-o "marire" a cursei dreapta-stanga la meneta) dar se mai uzeaza si "nuca" situata intre tije (cu aceeasi consecinta)
Referitor la cutia care "primeste" doar R si 5, se pare ca din cauza unei oarecari uzuri in mecanismul de selectie, ai reusit sa "scoti" "capul" cautatorului in spatele furcilor. Chiar daca ai gasi pe cineva care sa o aduca in pozitia corecta (cineva care stie sa "pipaie" mecanismul), ramane riscul de a iesi iar in aceasta pozitie (si eu am observat la demontarea cutiei mele o anumita uzura - largire - a spatiului de primire a capului cautatorului in furca de 1-2; cand scot din 2, o imping spre inainte, ca si cum as intra pe jumatate inapoi in 1, apoi revin pe linia de punct mort si dau spre dreapta si inainte pentru 3, aducand astfel furca 1-2 in pozitia corecta de punct mort) Se remediaza cu demontare si incarcarea in zonele uzate. Din pacate, asta inseamna imobilizarea masinii, dar si o demontare (fie laborioasa, fie costisitoare) a grupului motor-CV.
(Desi unii sustin ca au demontat DOAR cutia, eu nu am reusit decat fie demontand intai motorul, fie extragand ansamblul motor-cutie - de fapt am remontat motorul cu cutia fixata pe el, si m-am chinuit atata la punctele de fixare ca a doua oara nu o mai fac!)
Eu am folosit un "utilaj de ridicare" (nu-i spun macara...) care nu e chiar la indemana fiecaruia; demontarea cutiei e o alta chestie (trebuie demontate intai pinioanele vitezei a 5-a, pentru care e necesar de angajat si in marche-arierre si in treapta 5, pentru blocat arborii - iar surubul (19) si piulita (32) sunt stranse ca pentru sfarsitul lumii!)
De asemeni, atentie ca in tija furcii de comanda a vitezelor1-2, e un stift care daca il uitati - sau il gasiti dar nu stiti unde vine, ca mine, si mi se bloca cutia in a 3-a... - veti avea probleme...
Este recomandat foarte "viguros" sa nu demontati ansamblul balador ("chestia" care e deplasata de furca de comanda; sunt 3 bucati: pt. vitezele1-2, 3-4 si 5; crabotii au fiecare pozitia lui si daca ii puneti la intamplare, apar probleme) Se pot acum verifica si inelele de sincronizare - sunt galbene, intre balador si pinion; desigur, trebuie sa stii la ce te uiti, dar si experienta folosirii cutiei e importanta (un sincron uzat "produce": intrare greoie in viteza, "refuzul" de a intra la schimbarea "in jos" sau chiar "caraiala" - la masina lui socru-miu, sincronul de 2 e (iar) mort: nu pot schimba 3-2 decat cu dublu debreiaj...)
E bine sa incepeti prin a citi si intelege rolul si functionarea cutiei de viteze, apoi sa priviti un desen (tehnic) care descrie piesele, sa stiti ce veti gasi la demontare.
Vestea buna e ca, avand cuplajul cilindric si nu conic intre pinionul de atac si coroana diferentialului, ati scapat de problema reglajului acestui joc - destul de delicat la cuplajul conic.
O alta recomandare e sa cautati sprijin in cunostintele unui coleg care a trecut prin "distractia" unei astfel de demontari.
Veti invata despre masina multe, din pacate chiar mai multe decat destui "mecanici" de Service!... (parerea mea!)
Spor!
cristidb
Surubul de 19 si piulita de 32 nu sunt stranse "ca pentru sfarsitul lumii" Se strang la un anumit cuplu. Nu mai retin acum dar scrie in manualul de reparatii. E bine sa se respecte cuplul recomandat.
Cutia iese doar impreuna cu motorul. Motorul poate fi scos si fara cutie daca se scoate fulia.
gabi1
Pentru ca de vre-o doua luni am inca o masina,o sa fac un efort sa dau cutia jos,cu s-au fara motor.Nu e problema de suruburi s-au piese care e posibil sa nu mai reusesc sa le montez la loc,vroiam mai mult sa stiu cam ce piesa s-a uzat si daca o gasesc in magazine ca sa nu stau cu masina demontata.

Multumesc pentru informatii... smile.gif
Onyx
sal`tare am si eu o intrebare.
Am fost mai de mult la mecanic si printre altele mi-a schimbat si un inel la cutia de viteze(albe) cat degetu.(nu stiu cum se numesc).Problema e ca am auzit ca ar fi 4 de schimbat.Asa este?Am fost sa cumpar si la 3 magazine nu aveau si au spus ca nu se mai fabrica si nu se mai gasesc.Stiti ceva de asta??
Nu am probleme majore la cutie...dar dc sa nu mearga mai usor?biggrin.gif in "R" intra mai greu in rest OK.
ms pentru informatii biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.