Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pinion tr. a V-a schimbat?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
mariuz_GL_05_EOV
Salut!



Are cineva idee daca se poate schimba pinionul de a V-a cu unul mai mic?

am un prieten care are pe o berlina pinion de nova la tr. a V-a si merge OK.

Sunt compatibile pinioanele de la cutiile de pe alte modele Renault (laguna, etc)...?



Scopul meu ar fi sa pot merge cu 140Km/h cu motorul in 3000-3500 rot/min. nu cu 4000 ca acum.
Anonymous
Din cite cunosc eu pinioanele sint perechi.

Nu este suficient sa schimbi unul din ele, trebuie sa schimbi si perechea (mai mic inseamna diametru mai mic, mai putini dinti (eventual alta forma) si nu mai ajunge la cel care il antreneaza (nu se mai potrivesc).

Daca pinionul de a V-a este pe trenul fix (linga fratii de la tr.I pina la mers inapoi), trebuie schimbat tot trenul si asa mai departe. Nu cred ca merita. Cel mai convenabil este alta cutie.

Nu cred ca-ti doresti sa conduci o masina care face ca trenu' (suiera pt ca pinioanele nu sint pereche).
Marty
Eu vroiam sa bag un pinion de a 5-a de diesel (la un R21). Baietii de la dezmembrari mi-au zis ca au mai facut la citeva masini treaba asta.
aviasol
QUOTE
Eu vroiam sa bag un pinion de a 5-a de diesel (la un R21).  Baietii de la dezmembrari mi-au zis ca au mai facut la citeva masini treaba asta.


care ar fi fost rezultatul? efectele asupra demarajului in treapta respectiva?
Anonymous
Si "baietii" de la Dacia mi-au zis ca-mi vind o masina...
Marty
QUOTE
care ar fi fost rezultatul? efectele asupra demarajului in treapta respectiva?

tu ai nevoie de demaraj in a 5-a ?????

Vroiam sa fac taraba sa mearga cu motorul un pic mai putin turat si implicit sa-i cresc viteza (de la 220 km/h laugh.gif )
Anonymous
Si "baietii" de la Dacia mi-au zis ca-mi vind o masina...
aviasol
QUOTE
QUOTE
care ar fi fost rezultatul? efectele asupra demarajului in treapta respectiva?

tu ai nevoie de demaraj in a 5-a ?????

Vroiam sa fac taraba sa mearga cu motorul un pic mai putin turat si implicit sa-i cresc viteza (de la 220 km/h laugh.gif )


pai la Punto (1.9 JTD) in a 5-a la 3500 ai 140 dar motorul are cuplu la turatia asta (si in general are cuplu de la 1500) la o masina pe benzina nu stiu daca motorul ar face fata (dpdv al cuplului) la mersul la turatii mici. schimabrea pinionului cu unu de diesel poate duce la folosirea treptei a 4 la turatii mult mai mari si apoi la trecerea in aV-a modificata sa-ti cada la 2000 si sa fii subturat. io acum pot da a V-a de la 80 Km/h si am cca 2200 daca aveam alt pinion as fi avut 1.200 sad.gif iar ca sa evit asta ar fi trebuit sa merg cu a IV pana la 4000 ca sa saca apoi la 2800 - 3000 :?: nu mi se pare o solutzie viabila
Marty
Pai de obicei (la masina aia) schimbam la 5-6000 rpm, deci turatia nu ar fi fost o mare problema.

Cit despre a 5-a la 80km/h sau mai jos, tin sa te anunt ca daca ma faci al dracu', iti plec cu a 5-a de pe loc ! Dar numai daca razvratesti taritele de pe mine laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.