Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Escort-X
Salutare ! sunt nou pe aici, de ceva vreme tot urmaresc posturile de pe forum si am rezolvat multe probleme si m-am gandit in sfarsit sa va cer ajutorul cu una mai serioasa...

Am probleme cu etrierul drept-fata cand pun frana iese, se apasa placutele de frana dar nu se trag la loc. Practic ramane blocat si roate merge infranata, asa am reusit sa schimb 2 seturi de placute si sa topesc si un capac (incingandu-se janta foarte tare) am mers cu ea asa vreo 2 luni dar macar aveam frane. Ieri am chemat un prieten care are un service si a zis ca e garnitura de la piston. A scos pistonasul, a schimbat garnitura cu una noua a montat la loc am pus roata(inainte am incercat sa aerisesc frana prin deschiderea furtunului de pe etrier, deoarece aerisitorul este rupt) si nu am putut aerisi frana, adik dadeam pedale se intarea totul parea ok si cu motoriul pornit lafel (diesel R19) cand am dat sa plec cu ea nu aveam frane deloc (nici stanga nici dreapta) am incercat sa aerisesc franele de la pompa si nimic, pana am apasat de multe ori frana si deodata sa infranat roata dreapta-fata si asa a ramas nu sa retras pistonasul si merge infranata rau(am mers o tura de cartier si iesea fum din janta...) la care am bagat pistonu inauntru cu o presa si am desfacut teava de la pompa si am blocat teava cu un cui exact unde se prinde teava de pompa prin insurubare, am aerisit franele si acum merge perfect frana dar nu am rezolvat nimic, deoarece am frana doar p roata din stanga. Pe spate sunt tamburi, credeti ca pot sa incerc sa le aerisesc pe cele din spate si sa franez in 3 roti sau sa " repar " pistonasul de pe fata-dreapta? si in acest caz ce sfaturi ati putea sa-mi dati, nu prea as vrea sa cumpar un etrier nou ca si asa nu mai tin masina mult timp dar pana la momentul oportun...

Si mai am o intrebare, sa desprins busonul de ulei si sa rupt si garnitura si picure mereu ulei pe langa el(dupa ce l-am pus cu o garnitura improvizate-diferita) aveti idee daca pot gasi undeva un astfel de busor de ulei cu tot cu garnitura ? Motorul a fost schimbat dintr-un carburator - corp dublu intr-un diesel 1.9 (tata sustine ca e de reno 5 si ca ar fi 1.6 dar cand am vrut sa fac un schimb de ulei baietii de la service au spus ca motoru e de 1.9 si ca seria de pe filtru de ulei corespunde unui motor N19 diesel).


P.S: In timpul testelor de franare foloseam frana de mana ca sa ma opresc... , la rotile din spate am aerisitoare functionabile nu am incercat sa le desfac ca imi e frica sa nu le rup si pe astea ca pe fata-dreapta. Am simtit o diferenta de performanta incredibila cand am astupat conducta de la etrierul fata-dreapta, imaginati-va ca eu la stop nu puneam frana... ci doar apasam ambreajul, etrierul isi facea singur treaba...
5inci
salut in legatura busonul de ulei cred ca te referi la busonul de la capacul culbutorilor , eu cand am avut dacia nova era unu infasurat cu carpa sa nu curga ulei dar degeaba si m-am dus la magazin am dat 1.5 lei si mi-am luat unul nou cu 2 garnituri , de atunci nu a mai curs, in legatura cu frana schimba tot ansamblu ca nu e scump ma gandesc ca il cumparai la cate placute de frana ai schimbat.
$$ilvviu
Pistonul nu e oxidat?
Nu ai acte pe noul motor?
Escort-X
Pistonul pare nou-nout, motorul e omologat ca renault 5 1.6 diesel dar la toate serviceurile imi spun ca e n19... smile.gif cat despre buson, ma refer la ala deasupra motorului unde se pune uleiul.


EDIT: azi am scos ambele etriere, l-am schimbat pe cel cu rpoblema, am pus placute noi, lichid de frana nou in fine acu merge perfect ceea ce nu inteleg eu e de ce nu ramane intarita pedala de frana cand plec cu masina de pe loc. Le-am aerisit pe toate 4 si par a fi ok dar frana se simte tare abea cand apas talpa.
gti98
Si eu a trebuit sa schimb etrierul (dreapta) ca mi se "barbierise" filetul in aluminiu al aerisitorului; deh, forta prea mare la strans...
Vezi ca aerisirea e "cu cantec"; daca nu ai umblat la spate nu ar trebui sa ai probleme cu teava a 2-a spre spate, dar aerisirea la etrier nu se poate face fara aerisitor (doar din imbinarea conductei) Oricum, inteleg ca ai depasit aceasta problema.
Si mie mi s-a lasat punctul de franare in jos. Daca tragi frana de mana la jumate si ti se ridica pozitia de franare a pedalei=joc mare intre saboti si tambur (ar trebui sa se regleze automat, dar...)(La berlina, parca mi-a pus un adaos in furca de pozitionare a sabotilor - tabla aia de sub cilindrul de franare...)
De asemenea, cand imbatranesc garniturile pistonaselor din spate, din cauza rigidizarii cauciucului, au tendinta sa traga aer in momentul defranarii (cred ca asta e problema mea!) Trebuie inlocuite, urmeaza iar aerisire, etc.
Spor la lucru!
MIHAI8888
am fost la itp si mi-a gasit dezechilibru la franare pe fata
tipu de acolo mi-a spus ca e foarte probabil sa scap cu o aerisire ,insa masina a inceput sa prezinte aceleasi simptome ca la initiatorul topicului(poate nu chia asa de grav ,se infraneaza cateodata mai ales la franari usoare ,tot pe dreapta fata ,taman etrierul de care ini povestea ala de la itp ca franeaza mai putin)
am inteles care e rezolvarea (etrier nou) insa ma framanta un aspect ; aerisirea despre care am auzit ca e o operatiune pretentioasa si nu as vrea sa ma apuc in necunostinta de cauza ,din cartea tehnica rezultand doar ca trebuie sa scot sonda icp ,cat despre ordinea in care se face nu spune nimic
cateva detalii va rog ,pt ca tin sa lucrez personal la masina iar daca o face altul sa fiu informat
multe multumiri
MIHAI8888
s-a rezolvat cu o aerisire si inlocuirea lichidului de frana
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.