Baieti am si eu o intrebare oare pe dacia break, modelul fiind mai lung decat berlina sar putea monta o cupola de sticla cum este pe, peugeot 307/470 SW ? cam ce costuri ar implica, mentionez cupola de sticla deoarece o poti suda nu este ca trapa sa fie o parte mica din acoperis si nu din aia de stofa cum este la renault twingo ce ziceti ar merge o investitie?
Parerea mea este ca cea de pe 407 SW sar potrivi mai bine deoarece nu este asa mult cu `burta` in afara si partea din fata este dreapta se potriveste imbiarea cu geamul de la dacie
Ati face o investitie din asta sa zic daca sar ridica undeva pe la 4-5-600 E sa zic ? pt ca manopera tio poate face un tinichigiu bun mai scumpa e cupola aia cred
Adrian_Boy
10 Oct 2008, 06:17
Mi-e sa nu ai nevoie pe urma de omologare
... in rest masina merge bine ???
w00dy
10 Oct 2008, 06:24
dc sa fie probleme cu omologarea nu inteleg, dacia din fabricatie are un acoperis `moale` adica daca e sa te rastorni se face....stiti si voi cum nu vad ce omologare miar trebui, dar ar putea fi o problema si a aparut o intrebare
masina mea merge bine in afara de partea electrica (tre sa vad ce fac cu, consumul la statie ca ma omoara) nu are absolut nimica rau
ydaniel
10 Oct 2008, 07:00
cupola de sticla ,bre?sigur nu ai planetarele uzate??
klaus
10 Oct 2008, 08:49
Si de la ce masina te-ai gandit sa iei acoperisul ala de sticla, dat fiind latimea acoperisului berlinei? Sau il faci pe comanda?
argon
10 Oct 2008, 09:45
se fac termopane la orice marime..
Minel
10 Oct 2008, 09:54
QUOTE(argon @ 10 Oct 2008, 10:45)
se fac termopane la orice marime..
Ce sfatuiti voi omu' ...
driverx
10 Oct 2008, 10:13
Nu rade in halul asta. Pastreaza-te pentru momentul in care o sa faca topic cu intrebarea: "Incape bordul de Pejo 407 SW in berlina ? Ce modificari trebuie sa fac la sistemul electric?"
mihai1677
10 Oct 2008, 13:34
Daca nu este Heliomat geamul respectiv, o sa ai ditamai sera in masina, nota 10 pt idee. (in sfarsit o idee noua).
costi
10 Oct 2008, 14:22
QUOTE(argon @ 10 Oct 2008, 08:45)
se fac termopane la orice marime..
plasa de tzintzari o sa aiba ?
kta
10 Oct 2008, 16:47
QUOTE
plasa de tzintzari o sa aiba ?
Nu, dar o sa se deschida in 2 directii.
Acum serios, implementarea unei idei ca asta e imposibila. Trebuie geam la comanda, heliomat (cum s-a zis), caroseria modificata serios pentru rigidizare.
Bai ce oameni are si omu o idee si gata trebuie sa radeti de el, ala cu termopanu intai dezlipeste semnu cu nike si dupa aia vb, nu am postat de aiurea ca sa glumeasca unu ca tine, chiar vroiam un sfat si niste pareri serioase ca daca vroiam glume ma duceam in alta parte. si spre surpinderea ta driverx ia o ruleta si masoara cupola de la un 407 si acoperisul de la un break si poate ai sa constati si ramai uimit ca `ar incapea la perfectie` dar in fine daca asa se `glumeste` pe forumul asta o sa caut intrebari in alta parte
ms de sfaturi baieti eu cred ca o sa rad mai mult cand o sa am bani si o sa mi pun ideea n aplicare
nelu_1985
10 Oct 2008, 17:54
...se poate lua de mana cu alalalt cu frana aerodinamica...si parca vad ca le patineaza ambreiajele de abea pleaca de pe loc...
klaus
10 Oct 2008, 18:09
QUOTE(w00dy @ 10 Oct 2008, 18:53)
si spre surpinderea ta driverx ia o ruleta si masoara cupola de la un 407 si acoperisul de la un break si poate ai sa constati si ramai uimit ca `ar incapea la perfectie`
Deci de pe un 407 vrei sa-l iei.... Si cam la ce pret l-ai gasit? Adopti si solutiile de rigidizare ale caroseriei de la 407 break? Si cum te-ai gandit sa prinzi geamul panoramic de acoperis? cu ce profile? Si ai analizat, are aceeasi curbura cu cea a plafonului breakului tau?
vis-a-vis
10 Oct 2008, 18:30
Sincer sa fiu, mi-a venit si mie aceasta idee nastrusnica in minte... si sa va zic de ce. Am avut un Aro 10 papuc si cabina cu doua locuri era rigidizata iar deasupra o acoperea doar prelata. Pe marginea decupata mergea la perfectie un cheder in care ar fi stat foarte bine un geam decupat din plexiglas. Insa am dat masina inainte sa pun in aplicare acest plan. M-am gandit ca si la dacie ar merge ceva de genul asta. Decupata tabla intre stalpi si ramforsari si geamuri din plexiglas in chedere. Asta ar fi solutia cea mai simpla si cat de cat ieftina. Alta ar fi decuparea pana in spate pe deasupra ranforsarilor a tablei pavilionului, dublarea sau ambutisarea marginilor astfel incat un geam din policarbonat (se poate face la comanda) sa fie lipit ca sa vina "la fata" in taietura.
Teoretic si chiar practic se poate face si cred ca e "senzatie majora", dar nu de un 4tuningaret scapat pe forumul asta. Succesuri!
argon
10 Oct 2008, 18:41
QUOTE(w00dy @ 10 Oct 2008, 18:53)
ala cu termopanu intai dezlipeste semnu cu nike si dupa aia vb,
De unde?
QUOTE(w00dy @ 10 Oct 2008, 18:53)
nu am postat de aiurea ca sa glumeasca unu ca tine
adica cum? ne stim de undeva?
QUOTE(w00dy @ 10 Oct 2008, 18:53)
dar in fine daca asa se `glumeste` pe forumul asta o sa caut intrebari in alta parte
si ce te retine? iti zic eu unul cul, incepe cu 4..
cosmin_2300
10 Oct 2008, 18:45
Cred ca suma de care dispui este MULT prea mica pentru ce vrei tu ... mai ales sa cumperi plafon pt Peugeot 407 SW ..
SGM.MYKE
10 Oct 2008, 19:03
Plus ca daca te prinde ala cu casca alba te lasa pieton.
vis-a-vis
10 Oct 2008, 19:05
Eu zic ca daca se vopseste plafonul in negru si se trage o folie neagra pe geam, nu se observa
Mr_Devil83
10 Oct 2008, 19:11
Acum o sa fiu rautacios si sa va spun ca am vazut saptamana asta o berlina care avea o turela pe ea, arata decent. Presupun ca tipul isi facuse geamul dintr-un plexic indoit sau poate a gasit tot sistemul pe o masina pe la dezmembrari si i s-a potrivit pe dacie. Nu stiu daca trebuie omologata si ce ar presupune asta.
Klaus, oare chiar trebuie intarita structura masinii pentru o cupola? Nu e doar o tabla moale deasupra? Eu am ramas cu impresia ca la dacie forta sta in lonjeroane, stalpi si praguri, stiu ca are o caroserie autopurtanta dar chiar asa de moale o fi fara taba de sus, daca este taiata de un tinichigiu care stie pe unde s-o taie?
vis-a-vis
10 Oct 2008, 19:23
Prin turela eu inteleg altceva... poate din cauza ca am facut armata la tancuri?
Cipiotul
10 Oct 2008, 19:34
[attachmentid=1627476186] TURÉLĂ, turele, s.f. Locaș blindat (în formă de cupolă) care se poate roti în jurul unui ax și care adăpostește tunurile la tancuri, vapoare, avioane, cazemate etc. – Din fr. tourelle.
driverx
10 Oct 2008, 19:50
QUOTE(w00dy @ 10 Oct 2008, 18:53)
... ms de sfaturi baieti eu cred ca o sa rad mai mult cand o sa am bani si o sa mi pun ideea n aplicare
Cu placere. Sper ca atunci cand o sa ai banii, o sa ai si capu' care sa te duca sa iei un Pejo 407, nu sa pui cupola si bord de 407 pe Dacie. Ca altfel tot noi o sa radem si mai tare. Si o sa fim si mai multi decat tine.
klaus
10 Oct 2008, 21:26
QUOTE(vis-a-vis @ 10 Oct 2008, 19:30)
Alta ar fi decuparea pana in spate pe deasupra ranforsarilor a tablei pavilionului, dublarea sau ambutisarea marginilor astfel incat un geam din policarbonat (se poate face la comanda) sa fie lipit ca sa vina "la fata" in taietura.
Vis-a-vis, daca nu spui si cum se face dublarea sau ambutisarea marginilor pe masina tot degeaba. Sa inteleaga initiatorul cat de simplu e, nu de alta...
w00dy
10 Oct 2008, 21:39
ms de sfaturile tuturor, o sa strang bani si o sa fac asa cum vreau eu pt ca la urma urmei banii intro dacie ii investesti uneori si din pasiune nu numai `ca sa nu ti mai patineze ambreaju` si driverx dak as avea bani si nu stiu ce sa fac cu ei poate mias lua un mitzubichi ca al tau sau vreun 407 dar as face si o dacie de sa muriti toti asa de pasiune.....
vis-a-vis
11 Oct 2008, 07:00
klaus, mi-as bate... tasta de pomana... Nu vezi ca acum "pasionat" inseamna sa vrei sa faci din rahat bici? Pentru mine "pasionat de dacie" ar insemna sa aduci caroseria la un nivel cat mai aproape de cel initial, sa schimbi componentele slabe cu unele de calitate, imbunatatirea tinutei de drum prin usoare "tuninguri" (eu as schimba tot ce se poate cu piese de R12 Gordini de pe mecaparts), insonorizare bine facuta si cu materiale de calitate. Apoi poti trece la alte nebunii, gen aer conditionat, inchidere centralizata+geamuri electrice, refacerea totala a interiorului, eventual imbracat tot in piele.
De la cupola de sticla pana la decapotabila e doar un pas... unii au rezolvat aceasta "problema" cu flexul. Din dacie se poate face orice, imaginatie sa ai, dar daca vrei ca produsul sa fie unul neletal... iti trebuiesc multe cunostinte tehnice si nu in ultimul rand, bani.
Eu unul va recomand sa nu va cenzurati... printre atatea idei aberante, mai exista si unele bune.
adrianne
11 Oct 2008, 07:39
Ca sa bat tasta in van: - plafonul daciei, fie el berlina, break sau sport, are nervuri zdravene care rigidizeaza caroseria; - schimbarea plafonului cu o cupola trebuie sa treaca prin RAR, pentru a avea dreptul de a circula pe drumurile publice; - trapa montata in plafon nu lezeaza acele nervuri, care de fapt sunt traverse profilate, astfel incat trapa inlocuieste doar un petic de tabla, iar caroseria nu-si ia rigiditatea din tabla exterioara; - orice caroserie, cat ar fi de rigida, tot are un grad de flexibilitate; - berlina pe cric are probleme la inchiderea usilor; - sasiul de berlina/break difera mult de cel de cabrio; - in medie, o caroserie 2 usi e mai rigida decat una 4 usi, iar una clasica flexeaza mai putin decat una hatch-back.
La decuparea plafonului caroseria se deformeaza elastic, dar cand se va monta noul plafon (fie el din tabla sau sticla) trebuie trasi stalpii la cotele originale.
Caroserie elastica: de ce un parbriz ciobit, care sta in cheder, "pleaca" mult mai greu decat unul care este lipit? pentru ca joaca in cheder. Daca este lipit pe caroserie, preia o parte din tensiunile generate de deformarea acesteia, "plecand" mai repede - concluzia: si caroseriile 2008 sunt elastice, nu doar cele din 1968.
Concluzia finala: cupola de sticla va "inmuia" caroseria, cred ca prea mult dpdv al tinutei de drum, si implicit al sigurantei in trafic.
vis-a-vis
11 Oct 2008, 07:42
"Ce bine le mai zici tu, Bibicule!"
Dar vreau sa te contrazic cu o chestie. Plafonul propriu zis, n-are nervuri, e tabla dreapta si chioara. Insa e ramforsat cu acele traverse. Ideea e sa decupezi doar tabla de deasupra, ca pe cutia de conserve, nu sa bagi flexul in traverse si asezi geamul deasupra lor. Vei avea deasupra capului o traversa care poate fi imbracata in tapiterie. Ca se va pierde mult din rigiditate, sunt de acord.
w00dy
11 Oct 2008, 07:47
bine am inteles si multumesc frumos de explicatie, poate ai mai inchis unele guri, dar intrebarea mea era `DACA ATI AVEA` BANI ATI FACE ASA ? sa faceti ceva ca la carte ? nu trebuia sa sariti toti cu termopane si alte glume am intrebat frumos si am crezut ca primesc un rasp la fel d sincer nu o gluma cu termopane...dar in fine ms de sfaturi adriane
stiam ca `sub tabla` subtire de la dacie sunt si niste `traverse` care intaresc acoperisul, dar poti face intariri prin alta parte in fine, cand o sa am bani poate o sa ma joc cu asa ceva si sa fac o investite sa mai inchid niste guri :-w
vis-a-vis
11 Oct 2008, 07:50
Cand o sa ai bani, o sa-ti iei BMW ursulet, crede-ma
adrianne
11 Oct 2008, 20:47
QUOTE(vis-a-vis @ 11 Oct 2008, 07:42)
Plafonul propriu zis, n-are nervuri, e tabla dreapta si chioara. Insa e ramforsat cu acele traverse.
Corect. Ad litteram, am gresit.
CriSTI68
17 Oct 2008, 22:03
asta nu am mai auzit-o pana acum
TuNiNgVibes
22 Oct 2008, 06:37
E buna ideea,insa prea periculos la Dacia.La ce drumuri avem,trebuie amortizate vibratiile care de obicei la Dacie nu sunt puse din fabrica si simti si cele mai mici gropi iar chestia e ca trebuie omologate.Eu din cate stiu,orice modificare exterioara sau dispozitive luminoase exterioare trebuie trecute la RAR.Deci e ceva clar ca va fi si aceasta modificare luata in atentia politistilor.Pe langa faptul ca ramai fara permis,ramai si cu un premiu frumusel.Dc nu te rezumi la jumatate?Doar partea din fata,si e ok.Iar in spate,nu cred ca ai nevoie Se va vedea din fata,daca chiar vrei ceva special,monmteaza in pavalion un mic neon UV si lateral in spate,de la un capat la altul al lunetei langa portiere interior poti pune niste lumini albe.Cum e la masinile de lux
22 Oct 2008, 06:38: Sper ca ai inteles ideea mea,chiar daca nu m-am exprimat corect
emircea
22 Oct 2008, 09:58
W00dy, treci din cand in cand pe la dezmembrari, pe unde au dacii, si vezi cat de bine se pupa ranforsarile alea cu ideea de plafon transparent. Asa iti dai singur raspuns la toate intrebarile.
Ranforsarile alea n-ai cum sa le modifici fara omologare. Nu cred ca-ti doresti sa faci asta.
Ideea e interesanta, dar nu aplicabila la Dacie. Daca te gandeai un pic inainte sa lansezi intrebarea, n-ai fi primit replicile de pana acum - no offence!
vis-a-vis
22 Oct 2008, 10:16
QUOTE(emircea @ 22 Oct 2008, 10:58)
Ranforsarile alea n-ai cum sa le modifici fara omologare.
Si eu care credeam ca nu le poti modifica fara apcant, aparat de sudura si alte alea. Daca tot uzitati de omologarea asta, stie cineva in ce consta ea?
w00dy
22 Oct 2008, 11:41
bun am inteles trebuie omologari si nu se pot taia...dar totusi la alte masini cum de au, au stalpii intariti totusi..cu putina investitie cred ca se poate face ceva in fine...
va las 2 poze sa vedeti ca se poate si pe alta masina, si totusi la tico cred ca e mult mai nesigura decat dacia
Kruger
22 Oct 2008, 16:36
Da, si eu cred ca e mai nesigura. Ambele se fac pilaf, dar la dacie ai mai multa tabla in jurul tau. In schimb ticolino e ceva mai rigid decat dacia. O idee.
Siconi
23 Oct 2008, 13:01
Daca tot insisti pe tema asta, urmeaza ideea lui vis-a-vis, idee care mi-a venit si mie in cap citind inceputul acestui topic, fara sa ajung la replicile lui: foloseste plexiglass-ul. Daca te agiti un pic, gasesti asa ceva cu grosime de 10mm peste care tragi folie pentru geamuri. Ca sa nu slabesti asa tare caroseria destul de incerta in unele situatii, poti taia doar tabla, nu si traversa dintre stalpii laterali sau cea din spate. Plexiglass-ul la grosimea data de 10mm e mult mai rigid decat tabla aia de 0.5 ce acopera plafonul masinii. Iar daca vrei rigidizare in plus, poti monta traverse la distante egale intre ele si sa faci un acoperis cu mai multe fante, in locul unuia panoramic complet. Si tot e ceva, iar caroseria are de castigat. Plus de asta, plexiglass-ul poate fi modelat la cald la forma sau curbura necesara, dar iti trebuie o matrita pentru modelare.
Eu, unul m-as concentra pe alte detalii legate de estetica Daciei. Ideea e interesanta, dar greu de aplicat. Apropo, nu cred ca are a face cu omologarea prea mult, dar e posibil sa te frece si la capitolul asta.
Iar ca sa raspund intrebarii-titlu spun asa:
"NU, nu as face asa ceva masinii mele, Dacia. As invesi banii in sistem de franare mai performant, poate chiar ceva Brembo, daca ar fi posibil. As omologa noul sistem si as trece la suspensie, apoi la directie (poate un servo mini, de ce nu?!) si apoi la motor, daca chiar vreau sa am ceva senzatii in Dacia."
Salutare tuturor.
woden665plus1
29 Oct 2008, 11:17
QUOTE(Siconi @ 23 Oct 2008, 13:01)
plexiglass-ul poate fi modelat la cald la forma sau curbura necesara, dar iti trebuie o matrita pentru modelare.
Ca matrita poti folosi vechea cupola de dacia pe care o vei taia de pe masina, sau una de imprumut daca vrei sa ai intai plafonul si doar dupa aia sa treci la sculpturi cu flexul.
vis-a-vis
29 Oct 2008, 16:14
Eu mi-as pune usi de sticla, ca la Sand'up...
TuNiNgVibes
29 Oct 2008, 17:57
Usi de sticla? fratilor voi va gandi-ti si la consecinte in caz de accident?
vali vtk
29 Oct 2008, 18:02
QUOTE(TuNiNgVibes @ 29 Oct 2008, 18:57)
Usi de sticla? fratilor voi va gandi-ti si la consecinte in caz de accident?
E buna ideea, scapi de blestemata de rugina
vis-a-vis
29 Oct 2008, 18:04
Eu unu-l, nu ma gande-sc la nici-un acciden-t.
MihaiD
29 Oct 2008, 19:02
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Oct 2008, 11:11)
Acum o sa fiu rautacios si sa va spun ca am vazut saptamana asta o berlina care avea o turela pe ea, arata decent.
Era probabil versiunea pentru armata, Dacia Turela
Muttley
29 Oct 2008, 19:05
QUOTE(TuNiNgVibes @ 29 Oct 2008, 17:57)
Usi de sticla? fratilor voi va gandi-ti si la consecinte in caz de accident?
Ete aici
vis-a-vis
29 Oct 2008, 20:23
Mor aici!
mishujkl
29 Oct 2008, 20:25
QUOTE(Muttley @ 29 Oct 2008, 19:05)
Ete aici
Siconi
29 Oct 2008, 20:34
Aia nu e sticla, ci e un material antiglont, deci la impact suporta forte cu mult mai mari decat tabla. Oricum, modelul respectiv e doar un concept, deci nu poate intra in discutie ca idee fiabila. Ideea e interesanta in sine.
vis-a-vis
29 Oct 2008, 20:41
Antiglont zici?
Cipiotul
29 Oct 2008, 20:48
QUOTE
Sand'up atrage atentia prin faptul ca este un fel de pick-up targa, cu usi din material plastic, transparent.[...]