Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: stupizenii si gafe in proiectarea solenza !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
marcellino
:shock: ...rasfoind mai multe forumuri diferite pe tema asta, am remarcat deja o serie de erori, am zice chiar grave, de proiectare la noua dacie-solenza si acum e timpul sa le semnalam.



Poate, poate or mai citi si colaboratorii frantzujilor aia imfumuratzi, ca sa afle mai din timp incotro sa-si corecteze (daca mai pot salva ceva!) fabricatia si de ce vanzarile atat de asteptate si clamate intr-o vreme sunt inca foarte departe (si vor fi si mai ...) de cele asteptate.



Si daca romanii de azi au fost majoritar dezamagiti de solnitza, macar urmasii (urmasilor) nostri, viitori posesori de X90 sau altceva similar si inca autohton, sa aibe parte si de o MASINA... Iar cei care au deja solnitza sa fie preventivi ... Si daca gresim, sa fim combatutzi ! La obiect !



Va sugeram asadar sa va plangeti aici cu toate belelele pe care le considerati a fi din nascare la acest nou specimen (solenza) dar numai cele care depasesc media stupizeniei in proiectare, in sensul ca nu ar fi necesare sute de $ pentru corectia sau inlocuirea lor, ci doar de putina judecata practica. Aceasta, din nefericire, se pare ca a lipsit pe alocuri la data proiectarii, asta daca nu a fost special prevazuta sa mai demoleze din concurenta fostei dacii pentru a revigora vanzarile autohtone ale renaulturilor importate masiv in aceeasi perioada...



Sa incepem cu cele mai relevante gafe, in special cu acelea care nu le mai vedem azi nici la cele mai proaste si depasite masini de pe piata interna si care au condus la destula lehamite mult trambitata speranta in "noul bolid" solenza...



1) dispunerea rotii de rezerva sub portbagaj, expusa la toate intemperiile si impacturile posibile chiar si la un parcurs normal, ca sa nu mai amintim de usurinta cu care putem fi scapati de ea cu un simplu cleste sficuitor cu brate din cele vandute ieftin in toate targurile... Acolo e locul unde sigur nu merita sa-ti bagi roata de noua si pe care sa te bazezi ca ti-ar fi de rezerva intr-un caz nefericit dupa cateva drumuri prin criblura si ploi...



2) cablul de la contactorul-pedala pentru stopul de frana, atarna liber riscand permanent agatarea cu talpa soferului cand apasa pedala de frana!!! Cu un anume joc de picioare pe pedalele cele mai critice ale masinii (ambreiaj si frana) poti scapa insa teafar !...



3) pompa de benzina cu motoras electric subdimensionat si imersat in benzina, a carei siguranta in functionare este indoielnica vizavi de riscul de explozie la scanteie cand benzina scade dar si vizavi de riscul arderii motorului in aceleasi conditii (noroc ca inca nu s-au uzat solenzele ca sa inceapa sa faca arc serios la perii...). Simpla uitare a cheilor in contact care pot arde motorasul sa te lase fara benzina cand tocmai plecai undeva dintr-o parcare la mare distanta de oras te poate lasa acolo pana dimineatza sau chiar mai mult... Brrrrrr !



4) bare de protectie care supraliciteaza increderea soferului in propria tabla de conserve ! Lipsa unor insertii elementare de ranforsare laterala si spate-fata adevarate si tablite subtiri sudate in multe multe puncte pe dedesubt ne fac sa ne indoim (ca si caroseria) de comportamentul macar acceptabil prin gropile patriei...



5) motorul prost facut cu multe plastice nu permite alternativa GPL decat...mort ! (aviz celor ce inca se mai intrebau prin diverse forumuri daca si unde se poate pune GPL pe supernova ... Si daca pe DSN nu se pune decat cu riscuri imense si modificari substantiale care si costa, pe solenza care inghite si mai mult plastic, nici atat - aici m-am informat deja pentru voi, din 3 surse sigure si chiar de la furnizori care ar fi avut tot interesul sa "ma-ncalte" cu vreo reclama ieftina... Europa si chiar ai nostri au anuntat ca de la anu' doar euro 4 direct ! GPL era o alternativa faina, ratata total de solenza ! Culmea e ca daciile alea paradite si vechi suporta fara nici o adaptare deosebita, intrinsec ! Sec !



6) ...va apartine ! sunt sigur ca noii posesori au gasit deja destule alte infamii de proiect. sad.gif :shock:
Wolfmark
Hmm....



1) Poate tie nu-ti place unde au pus roata de rezerva... insa ea e amplasata astfel si la alte masini ... cum ar fi Peugeot 206. Acum daca tu zici ca si cei care au proiectat masinuta aia sunt dusi cu sorcova...



3) Din ce am inteles de pe forum ... aceasi solutzie e folosita de mai multi producatori de masini. Si numai de DSN-uri care au sarit in aer n-am auzit pana acum...



5) Motor prost? Bine ca n-ai zis ca si cutia de viteze e de 2 lei...



O intrebare: de ce nu-ti cumperi un BMW sau altceva de acelasi calibru? Ca la ce ai zis pe aici ... nici macar un Clio Symbol sau un Peugeot 206 nu-i de tine. Oricum ... parerea mea ... nimic din ce ai enumerat tu nu e o gafa de proiectare. Eventual le putem spune "solutii ieftine" ... sau ceva de genul asta.
Marty
Va rog eu, treziti-l p-asta ca deja are cosmaruri......

Apropo, ce masina conduci, stimabile ?
bursuck
Cuprins de indignare semnalez o eroare de proiectare majoră:

Solența costă 5-6000 de euro și nu 1000 cât mi-ar fi convenit mie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif !

Acum serios, singura chestie care mă deranjează este imposibilitatea de a-i pune în spinare un portbagaj. Deh, am famelie, copil, cand plec la mare mi-ar fi utilă și o remorcă....
aviasol
apropo de pompa de benzina electrica.....este introdusa pe masinile din vest (cu apa calda cum le zicea un coleg de forum) inca din anii 80 si nu am auzit de Mertzane, Opele, BMWuri sa bubuie de la pompa de benzina.. :shock: :shock: :shock: :shock: ..ABERANT!!!! si oricum sunt convins ca acea pompa de pe SLZ sau DSN nu e nici macar romaneasca :shock:
daciaclub-cj666
Cica romanii au fost majoritar dezamagiti de solnitza... din cite am vazut pe forum, cam aia care nu o au! Dezamagiti sintem de echipa e fotbal da de solnitza nu chiar. Cum zice bursuck, daca ar costa 1000 de parai, as fi chiar indragostit de ea! :wink:
mariancd
eu sunt foarte multumit de ea si inca nu i-am gasit nici un neajuns de proiectare, iar asa zisele probleme enuntate la inceput mi se par carcoteli de vulpe care nu ajunge la struguri....
DSops
No iaCA CA o vedem si pe asta! Nu de mult cei care si-au luat un prapadit de Clio s-au simtit mari scule si au inceput sa ii minjeasca cu cacao pe cei cu DSN / SOLENZA. Acum s-au trezit si solnitarii ca le-a mai crescut un ou si ne dau cu tifla la cei cu DSN.

Rusinica.. rusinica.
Marty
DSops, pai cred ca ai inteles gresit! Ala de face valuri pe aici isi exprima nemultumirea exclusiv vis-a-vis de Solenza, nu zice nicaieri de DSN! Mai ciudat e faptul ca nu se stie ce masina are de face atitea valuri de nemultumire la adresa SLZ :?: Oricum, intr-un alt post, omul se declara nemultumit de faptul ca Dacia a dat la gioale "singurei fabrici de masini adevarate din Romania" referindu-se direct la Daewoo.

In concluzie, sa fie la el acolo !

icon_twisted.gif icon_twisted.gif
DSops
Gresala mea daca am gresit, pentru ca din greseli invatam sa gresim si mai mult. Personal sunt si eu putin nedumerit la ce s-au cheltuit zeci de milioane de euro pentru reproiectare, cand proiectele Nova + Supernova au costat mai putin. In ceea ce priveste raportul performante / pret achizitie el este evident cel mai bun de pe piata romaneasca, atat la SN cat si chiar la berlina / papuc. Daewoo nu au adus prea multe noutati in ultima perioada, cu exceptia unor preturi mai realiste si a unui marketing mai agresiv. Vezi Tacuma, care este prea scump in raport cu concurenta.



Parerea mea este ca daca ii lasau pe ai nostri sa reproiecteze DSN, iesea o treaba mai buna cu un sfert din banii cheltuiti si la un pret ceva mai rezonabil.
bursuck
Ca venii vorba iarăși de Daewoo. Nu vreau să lansez iar o dispută Dacia - Daewoo. Puțină lume știe că în perioada 1996-1997 la uzina din Craiova s-au făcut teste cu două caroserii de Nova pe care se montasera motoare și cutii de viteze de Cielo clasic (1498 SOHC GLE-AC). La toate testele (pistă, traseu exterior,montan, macadam, oraș, etc.) au ieșit mai bine decat Cielo. Nu bat câmpii, informațiile sunt 100 % chiar de la sursă. Problema cu Nova, SN sau Solenza nu este proiectarea ci execuția resp. finisajul.
mariancd
la capitolul bani dati pe proiectari ma bag si eu in vorba. dupa parerea mea cand au facut SN s-au concetrat mai mult cum sa monteze motorul si asta nu a insemnat foarte multi bani. cand au scos solnita pe care se lauda ca o dau si pe alte piete a trebuit sa i-a in calcul si rezistenta caroseriei la anumite cereri (nu zic impact ca nu-mi imaginez eu ca au facut astfel de teste). asa ca pornind de la ideea asta si din studiul personal asupra caroserie cu care sunt dotat am ajuns la concluzia ca desi are in cea mai mare parte aceeasi forma si dimensiuni, ea a fost reproiectata. o reproiectare nu inseamna neaparat schimbare de forma, dar au aparut alte tiburi de imbinari intre diferite repere, au aparut elemente noi de rigidizare, etc. sunt multe de spus....
bogdan_o
Eu nu pot spune ca Solenza nu are anumite lacune si chiar mi-am exprimat nemultumirea vis-a-vis de aceasta problema, inclusiv cea cu roata de rezerva. Nu stiu de unde ai scos faza cu saritul in aer de la pompa de benzina, ca eu n-am vazut sa se fi intamplat la nici o masina. Acum, daca ar fi fost un Bentley, Aston Martin sau Jaguar poate ca unele aspecte ar fi fost considerate inadmisibile. In nici un caz totusi pompa de benzina sau motorul care spui tu ca are multe plastice. Constructori precum Opel sau General Motors au investit sume uriase in dezvoltarea unor motoare facute, atentie, complet din plastic!!!, asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca la toti marii constructori europeni motoarele au multe plastice. Nu inteleg de ce esti asa pornit impotriva celor de la Dacia. Chiar au facut un lucru bun, care ce-i drept poate fi imbunatatit. Totusi, arata-mi mie masina noua, din clasa Solenzei si cu acelasi nivel de echipare la un pret asemanator. Spre exemplu, un amarat de Opel Corsa care se incadreaza intr-o clasa inferioara Solenzei, la nivel de echipare standard (fara AC, RCD, geamuri electrice, jenti, etc) costa dublu.
DSops
Ai dreptate. Ceea ce reprosez cel mai mult proiectantilor este economia acolo unde nu trebuie: bec portbagaj, posibilitate prindere portbagaj aerian, mocheta portbagaj, difuzoare de 15000 si altele asemanatoare, care nu ar fi marit decat foarte putin pretul produsului final. A doua mare problema este inconstanta calitatii de fabricatie, deci disciplina tehnologica precara, chestie si mai greu de rezolvat. Cu aceste doua aspecte solutionate, Solenta actuala ar putea deveni ceea ce ne dorim cu totii: o masina ieftina, practica, adaptata drumurilor din Romania, usor de intretinut.
mariancd
din cate am citit p'acilea se v-a produce si in alta parte. tare imi doresc sa vad cum v-a arata aia!
chris
Dupa o experienta de vre-o luna la volanul unei Solenza, apropos de proiectare, am sa va spun si eu ce cred. Una calda, una rece smile.gif



A doua zi dupa ce-am luat-o am mers la un service sa-mi montez alarma. Bineinteles ca omuletzul de acolo a pus senzori (intrerupatoare) la deschiderea usilor. Incercand sa dea gaura in stalpii care sustin usile (dar si astfel de intrerupatoare) am constatat impreuna ca stalpul respectiv nu mai era construit doar dintr-un strat de tabla (cum stia omul la DSN), ci doua, al doilea fiind situat la cativa milimetri in interior. I-mi place sa cred ca rigiditatea si siguranta au crescut.



In schimb, ce cred eu ca este intr-adevar prost la masina asta sunt scaunele din fata.

1. Nu au sustinere laterala DELOC. Parca ai sta pe un scaun de birou. Drumurile lungi devin obositoare.

2. Sezutul scaunului. Este scurt. Ca e scurt nu ar fi nici o problema. Uitati-va la Matiz sa vedeti ca e scurt si ala. Dar pulpa piciorului este sustinuta mai sus decat fundul, obtinand astfel o pozitie comoda pt. picioare. Fundul sta intr-un fel de "scoica" daca vreti. laugh.gif

La Solenza nu exista asa ceva. Te simti nevoit sa-ti dai scaunul cat mai mult in spate pt. a obtine o sustinere a picioarelor.

Oricum, cum o fi, cum n-o fi, va spun ca am facut intr-o duminica o excursie de 400 km si am avut nevoie de 2 zile sa-mi treaca durerea de la piciorul drept care statuse incordat fara nici un sprijin, si mai mult, pe o pedala de acceleratie mult prea usoara.

Ok, intre timp am reusit sa ma acomodez, dar categoric nu asa ar fi trebuit sa arate scaunul ala.



Toate bune!
bursuck
QUOTE
Oricum, cum o fi, cum n-o fi, va spun ca am facut intr-o duminica o excursie de 400 km si am avut nevoie de 2 zile sa-mi treaca durerea de la piciorul drept care statuse incordat fara nici un sprijin, si mai mult, pe o pedala de acceleratie mult prea usoara.

Ok, intre timp am reusit sa ma acomodez, dar categoric nu asa ar fi trebuit sa arate scaunul ala.



Toate bune!

Sunt de acord cu tine în totalitate. Eu nici după 1600 km nu am reușit să mă obișnuiesc cu pedala enervant de ușoară. Mă gândesc să îi schimb arcul. Nu știu dacă e posibil, dar e singura chestie care mă deranjează în permanență... 183.gif
Marty
In mod normal, arcul se poate prinde la unul din capete, in 3 locuri diferite. Mai nasol este ca trebuie sa dai plasticul de pe motor la o parte.
Anonymous
Cea mai tare remarca de pina acum este aceasta cu amortirea picioarelor la drum lung din cauza moliciunii pedalelor. Nu spun ca nu este reala si foarte adevarata (saracu' Liviu cu drumurile lui dese), dar asta este, am vrut servo nu? La Dacia veche te doare piciorul de la forta necesara ambreiajului si asa mai departe... Omul nu este niciodata multumit.

Dar de aici si pina la gresala de proiectare este distanta mare. Nu o consider gresala de proiectare ci o adaptare la cererile pietei (doar este toata lumea de acord ca femeile sint din ce in cemai prezente in trafic si ca pedalele moi sint o necesitate pt ele...

Cit despre remarca cu scaunele este o alta remarca de mare finete si adevaraciune, dar scaune cu adevart bune nu am vazut decit la masini de talie mare ( Mondeo, Volvo s.a.m.d)
SpeedyGonzales
Bajetzi ... am condus: Berlina, DSN, Cielo Executive, Espero, Megane, VW Passat si... Lada Niva 4x4... vreti sa va povestesc cum e cu pedalele si schimbatoarele (sunt 3) la Niva ? 166.gif



DSN e parfum... si o deosebesti foarte putin fata de celelalte cu exceptia Nivei si Berlinei. Dupa 20 km te adaptezi super usor si te simti super bine.

Parerea mea... Stie cineva unde'i vodka ? 052.gif
Tibi
Buna ziua Domnilor,

Proprietar Solenza Clima--si mie imi amortesc picioarele pe un drum intins, dar am condus Berlina parintesca 7 ani si va zic sincer ca nu as da micuta mea pentru nimica in lume

:wink: unguru patriot :wink:
i96nds
Si eu am mers la drum intins, fara probleme. Daca asez calcaiul cum trebuie si duc piciorul drept mult spre schimbator ca sa il odihnesc, nu am nici o problema.



Scaunele mi se par insa destul de nasoale , nu mi se par confortabile. Sper sa se mai lase in timp. Oricum, nu mi se par a fi proiectate prea fericit.
aviasol
QUOTE


Scaunele mi se par insa destul de nasoale , nu mi se par confortabile. Sper sa se mai lase in timp. Oricum, nu mi se par a fi proiectate prea fericit.


cred ca e o chestie subiectiva cu scaunele. multi spun ca sunt super scaunele, altzii zic ca sunt tari sau inalte...etc. parerea mea e ca sunt ok.
bogdanelkva
Parerea mea,dupa 7 ani,e ca s-au tocit. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
vladut88
io nu stiu ce naiba sau zgarcit cu scaunele astea de solenza eu la un drum de 400 km is praf (am 1,95 si stau cu scaunu dat la maxim in spate) la aro am scaunele cu care a venit din fabrica da is scaune am condus intro zii 800 km da nu ma durut picioarele si soldurile cum ma dor la solenza dupa 200 km in viitorul apropiat acele scaune de solenza vor ajunge la gunoi
rratzoiusexos
cred ca asta e un record pe care l vad.redeschiderea unui topic dupa 7 ani.cat despre scaune..sunt total incomode,mai si scartaie..deh.eu mi am luat de prin carrefour suport lombar ca ma durea spatele
reddacy
mama lor de scaune......eu dupa 1,5 ore de condus tb. sa opresc sa-mi dezmortesc spatele.....

imi iau si eu o husa cu suport lombar,cat de curand......
bogdanelkva
Si eu dupa un drum de 400-500 km,la cei 1,90m ai mei,cand ma dau jos am impresia ca sunt anesteziat,tre sa invat sa merg ca sa-mi revin.pozitia e cam nasoala,scaunele inca nu scartaie.nu sunt ca la alea straine,care parca te tin in brate... biggrin.gif
catalin_p6
Ce ne mai place noua la romani sa criticam orice.Luati-va fratilor tigai din anii 80- 90 daca nu va convin scaunele la solenza ca asa e moda acum.Eu tocmai am venit de la Lugoj dupa 800 km in 11 ore si chiar nu am nici o problema.dus intors plus cativa km pe acolo si prin Timisoara 1750 km.Mai bine va-ti gandi la drumurile proaste si la timpul mare care il petrecem in masina ca daca am avea si noi autostrazi am sta mai putin in masina.
CIPTUNING
Ce sa facem, atat poate oferi, pentru banii care a costat si pentru locul de care dispune... Cine isi permitea mai mult, isi lua una mai mare, mai confortabila si "mai" straina.. Dar asta e, ne miscam si noi cu ce avem.
O adevarata gafa de proiectare sunt gaurile neastupate de la oalele spate.
bogdanelkva
Alea da!asta toamna mi-am dat si eu seama,cand a rasarit rugina.mama lor de gauri,ca dupa ce le astupi,deja e tarziu.
romanvs
Scaunele nu sunt ele de cea mai buna calitate este adevarat in sensul ca au un pic de joc si pe drumuri proaste daca nu e nimeni pe scaunul pasagerului acesta trepideaza,au o sustinere laterala foarte slaba,dar nu mi se par obositoare la drum lung.Am mers cel mai mult cam zece ore la volan si nu m-am simtit obosit de la ele.Conteaza in acest caz foarte mult pozitia corecta la volan.

O mare greseala de proiectoare este aceea ca s-au lasat acele gauri la contraaripile spate prin care intra apa aruncata de roti si cu timpul apare rugina in portbagaj.
Am avut si eu probleme si am schimbat oalele spate si am astupat acele gauri,nu inainte de a injecta ceara.Am dat apoi cu insonorizant si dupa aceea cu ceara si sper sa nu mai am probleme.
ramsen
la vechea berlina schimbasem scaunele fatza cu unele de pe o lancie...cind am fost la mare in vara lui 2007 ma dureau soldurile de imi venea sa o iau pe jos...in 2008 cind am plecat cu solenza nu am avut nici o durere ...deci totusi sint bune...
marea greseala la solenza o spune colegul romanvs despre acele gauri de sub aripile spate...eu le bag ulei ars in fiecare an si le astup cu vaselina...nu am inca probleme cu rugina la ele...
andreiy
Inca nu a iesit rugina la suprafata tablei,dar intre table iti garantez ca ai rugina.
i96nds
Daca tot ati dezgropat acest topic vechi...

Cea mai enervanta greseala de proiectare e la stergatoare si la sistemul de stropire a parbrizului. Cu restul greselilor m-am mai obisnuit dar asta cu stergatoarele e cea mai enervanta.

Alta tampenie s-a dovedit a fi amplasarea UCE cu mufele in sus - asa ca intra apa pe la cheder parbriz incat strica si UCE-ul.
Iulikk
La faza cu stropitoarea, poti monta de Matiz (cele de luneta), daca gasesti prin magazine. Se prind direct de bratul stergatorului. Vezi ca este topic pe aici. A montat cineva. Eu caut de vre-o luna 2 stropitori d-astea, dar nu gasesc. Vreau sa scap de stropitoarea masinii.

Cel mai mult ma enerveaza faptul ca trebuie sa opresc motorul ca sa pot deschide portbagajul, pentru ca acesta se deschide doar cu cheia.
vladut88
de ce nu pui un actuator de inchidere centralizata cu un buton?

asa arata mecanismu complet gata de montat ul am aproape de 2 ani si merge super
kaspersky
hmm, am facut cu solenza destule drumuri lungi, 8-10 ore, oprit doar pentru a face plinul dar nu mi s-a parut ca scaunele ar fi mai nasoale decit la alte masini
vladut88
nu zic ca nu e asa , dar depinde de inaltimea fiecaruia si de lungimea picioarelor
romanvs
@i96nds--Nu am inteles ce te deranjeaza la stropitoare si la stergatoare.
Daca regelzi jeturile stropitoarei bine stropeste bine,iar stergatoarele daca sunt noi si de calitate isi fac treaba.

Ar mai fi faptul ca plafoniera se aprinde doar cand se deschide usa din stanga fata.
Cum a spus si @iulikk,treaba cu oprirea motorului ca sa deschid portbagajul. Am sa pun si eu pana la urma un actuator.
vili
Eu am facut o cheie pe care o tin prin masina si o folosesc pt a deschide portbagajul. Am dat pe ea vreo cinci lei.
bogdanmardare
@romanvs: si eu sunt nemultumit de sistemul de stergatoare: am reglat duzele de stropit, si am avut destul de munca (recunosc, dupa operatie stropeau ok). Problema a fost cand am schimbat stergatoarele (am pus Valeo) si jeturile stropeau exact in ele... alte reglaje.
Pe mine ma mai oftica dara de apa lasata de stergatorul dreapta la capatul de cursa de sus, care parca imi curge in ochi. Asta s-ar rezolva prin scurtarea unei parghii din mecanismul de antrenare (ca si la Logan, destul de munca).
b64chr
Mie o gafa de proiectare mi se pare punerea pe direct, fara temporizare sau alta protectie a comutatorului pentru dezaburire luneta. Daca uiti dezaburirea pornita cateva ore, arzi sigur comutatorul.
Alta ar fi sistemul de reglare a farurilor din interior, nu stiu la cati mai functioneaza, la mine nu a functionat ca lumea niciodata.
Mai este becul de la bricheta, gresit dimensionat si dificil de schimbat, sunt curios daca mai exista vreo SLZ cu becul original.
tatabobu
Nu are temporizare, sa se decupleze in 15 minute?
romanvs
Nici nu stiam ca exista bec la bricheta.Am luat masina second si nu a mers.
Referitor la reglajul farurilor am avut si eu probleme cu el dar am umblat la comutator ,am reglat la faruri si dupa aceea a mers.Acum nu stiu daca mai e functionabil ca nu il prea folosesc.
Dezaburirea luneta nu o mai folosesc de cand am metalizat geamurile.Am vazut la cineva curs si arata urat si de atunci am hotarat sa nu o mai folosesc.
canea_dragos
se poate sa puna cineva o poza cu locatia acelor gauri de sub contraaripi?

multumesc
rratzoiusexos
alta prostie e cheder la luneta.puteau sa o lipeasca si ei..ca nu mai suntem in 80
CIPTUNING
QUOTE(canea_dragos @ 15 Feb 2010, 15:49)
se poate sa puna cineva o poza cu locatia acelor gauri de sub contraaripi?

multumesc
*




In prima poza gaurile de sus. Pe cele de jos le gasesti mergand pe directia sagetilor.
A doua poza este explicatia detaliata a ceea ce se afla de fapt acolo.
andreiy
QUOTE(rratzoiusexos @ 15 Feb 2010, 19:55)
alta prostie e cheder la luneta.puteau sa o lipeasca si ei..ca nu mai suntem in 80
*


Avand in vedere ca nova/supernova/solenza sunt masini a caror caroserie torsioneaza foarte mult,luneta/parbrizul nu a putut fi pus direct pe caroserie(lipit cu mastic) deoarece se spargeau.
PS:Acum nu stiu cat de adevarata este afirmatia,eu o spun din auzite,dar avand in vedere ca am vazut parbriz si luneta lipite de caroserie pe dacia 1300(care si ea torsioneaza destul de mult)fara sa se sparga ar fi o incercare buna lipirea parbrizului/lunetei de caroserie.
Iulikk
QUOTE(b64chr @ 15 Feb 2010, 13:11)

Mai este becul de la bricheta, gresit dimensionat si dificil de schimbat, sunt curios daca mai exista vreo SLZ cu becul original.
*



Becu' de la mine vad ca si-a revenit dupa ce am luat o groapa ceva mai tare radmasa.gif icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.