Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Suierat (fluierat) Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
daniel_ion_3
Salut tuturor. Pe scurt, problema mea este un suierat (sau fluierat) care apare ciclic in fata-dreapta la viteze mici. Ca sa intelegeti mai bine:

- Plec la munte din Bucuresti pe DN1. Merg intins pana cu 3km inainte la Ciolpani cand ajung la coada de dinainte de podul in lucru, loc in care ma opresc in coloana.
- Cand ma misc in coloana cu a 1-a si a 2-a, ruland incet, apare un suierat ciclic undeva in fata dreapta. Ceva de genul: suierat, pauza, suierat, pauza. Suieratul tine si de viteza cu care rulez: este mai rapid daca masina se misca mai rapid. Repet: vorbesc de viteze de mers in coloana, pana in 20-25 km/h.
- Daca calc o idee frana, suieratul se estompeaza si dispare.
- Daca franez normal, se aude clasicul scartait placute-disc si masina... se opreste, evident... Testata pe loc, apasarea franei nu produce nici-un zgomot.
- Imediat dupa ce trec podul, incep sa accelerez. Trecand de 30-40 km/h, suieratul (care apare-dispare din ce in ce mai rapid) dispare.
- La intoarcere, pe serpentine merg cu frana de motor, din nou in coloana (politie in Comarnic, deci din nou coada...). Din nou viteza mica, din nou suierat-pauza-suierat-pauza, din nou apas frana, din nou scartait placute etc.

Ce altceva?
- Masina are 32000 km, mers usor, sofer linistit, 70% oras.
- Parca masina trage foarte usor catre dreapta, nu sunt foarte sigur.
- Ca si nivel de zgomot, suieratul se aude destul de tare, cam ca la un scartait de placute. Adica il auzi bine si te scoate din minti.
- Distributia schimbata acum 4 luni.
- Placute si toata articulatia fata schimbate acum 2 saptamani. Discurile de frana nu, au fost polizate. Reglate si rotile dupa interventie. Ma dusesem din acelasi motiv - suierat fata-dreapta - care disparuse ulterior pentru cateva zile. Mi s-a spus ca erau niste piese cam uzate pe acolo.

Il cunosc personal pe mecanicul care s-a ocupat de cele de mai sus, deci sunt slabe sanse sa imi fi facut ceva la masina, dar pur si simplu as dori si alte pareri. Daca se poate, cu cuvinte cat mai simple, pentru ca sunt un profan total in materie de masina.

Are cineva vreo idee?
YR-ZBG
Zici ca ai schimbat placutele in urma cu 2 saptamani.
1. Ce marca de placute ai pus ? (sunt de origine?)
2. Ai constatat cumva daca se incalzesc jentile rotile ?

Ma gandesc ca ori placutele sunt ceva cam dure, ori din cauza uzurii discului (desi la 32000 km n-ar trebui) canalul ala de pe mijlocul placutelor se umple cu pilitura ceea ce duce la zgomote si incalzirea jentilor.

Asteptam detalii.
daniel_ion_3
Wow, raspuns dupa 8 minute! Fantastic... si multumesc.

Placutele sunt cumparate de la un magazin de piese Dacia de langa service-ul la care s-a facut operatia (Aveti placute de frana pentru Solenza? Da.), au venit intr-o cutie pe care scria Dacia, deci...

Habar nu am daca se incalzesc jentile, o sa le verific diseara cand ajung acasa, desi am un drum scurt de vreo 15-20 de minute si nu stiu daca e elocvent daca sunt reci.

Imi aduc aminte ca si mecanicul mi-a zis cate ceva de placute, discuri si pilitura de fier. Insa parca incerca sa imi justifice un eventual scartait la frana care ar mai fi durat o perioada oarecare, nu suieratul ciclic pe care speram ca l-am remediat.
djasu82
daca frig gentile cu siguranta una din placute sau ambele de peo roata sau cealata nu lucreaza cum trebuie , se da roata jos se desface mecanismul si se pileste putin la polizor se face un mic jos pentru culisare . Penele se lustuiesc cu smirghel fin si se ung cu vaselina pentru a culisa cat mai bine cand frana e actionata , vezi sa nu dai cu vaselina pe placute sau disc fiindca nu mai ai de loc frana !
benkenobi
cu siguranta atinge o placuta. de aceea zgomotul se aude ciclic. si de aceea iti trage dreapta. placutele de la roata drepta nu lucreaza cum trebuie.
daniel_ion_3
Multumesc mult de raspunsuri.

Am verificat jentile dupa 20 minute de mers, erau doar putin incalzite si fara diferenta de temperatura intre rotile din fata.

@benkenobi: Ce anume sa atinga o placuta? Ca sa sugerez sa fie verificat. Sa fie vorba de un defect al placutelor, de un montaj gresit, de altceva care nu sta cum trebuie si atinge placutele?

@djasu82: Scuza-mi ignoranta, dar ce sunt "penele"?

Am fost ieri seara pe la mecanic si l-am luat la o plimbare cu masina. Zgomotul s-a reprodus si verdictul sau a fost ca placutele sunt de vina. Ca placutele de frana sunt piese in cea mai buna traditie Dacia: depinde cum ti-e norocul, poti nimeri unele bune sau nu. Asa ca am cumparat alte placute, tot "de Solenza", tot de la magazin de piese Dacia, sunt tot in cutie albastra etc, si merg sa mi le inlocuiasca. Dupa cum am spus, cele existente au cca 1 luna si jumatate si ceva peste 1000km.

Si o intrebare. Am avut un fluierat ciclic mediu ca intensitate pe fata dreapta (nu spun ca era la roata, spun doar ca se auzea dinspre fata dreapta). Am schimbat placutele de frana, am polizat discurile, am schimbat articulatiile fata. Dupa 2 saptamani suieratul a reaparut cu intensitate mai mare tot pe fata dreapta. Acum schimb din nou placutele. Daca va reapare suieratul tot pe fata dreapta, ce sanse sunt sa fie tot de la placute? Si daca nu este de la placute, ce altceva credeti ca ar trebui verificat?

14 Oct 2008, 13:27:
Am fost la service, amicul mi-a schimbat placutele, nu mai aud fluieraturi sau scartaieturi. Doamne ajuta sa tina cat mai mult linistea asta!

Ca fapt divers, placutele erau cam uzate. Exista vreun loc de unde ati cumparat placute bune?
djasu82
toate sunt bune depinde de matrita in care au fost turnate fiindca nu su jocuri si stau prea rigide. Penele sunt doua la numar pe fiecare sistem de franare. Nu iti spun mai multe fiindca vad ca nu le ai si lasi pe mecanici sa te ajute.
daniel_ion_3
@djasu82: Amicul cu pricina mi-a aratat penele. Erau curate, netede si mai aveau inca niste vaselina pe ele, pe scurt erau in regula. In legatura cu matrita si statul prea rigid, vrei sa spui ca e posibil sa nu fie montate sau sa nu stea cum trebuie?

Cat despre treaba cu mecanicii. Nu prea am de ales, avand in vedere ca nu ma pricep o iota. Motivul pentru care am deschis topicul nu este ca sa inteleg cum functioneaza nu stiu ce piese, ci ce anume as putea cere sa fie investigat. Mecanicul mi-o fi amic, dar nu cred ca e super-geniu, asa ca orice idee cred ca e binevenita.
djasu82
am spus asa ca multe placute de frana mai trebuie strunjite la polizor ca sa intra frumos si sa aiba putin joc in locasul unde se vor monta fiindca daca nu au joc cand va fi frana placutele vor ramane pe disc si mergi cu roata infranata. Si eu am avut o belea de genul si nu m-am dus sa cumpar alte placute pur si simplu le-am loat usor la polizor de jur imprejurul placi respective si dupa aceea a intrat usor. Asa daca lasi discul se toceste directia are si ea pe parcurs probleme plus cauciul la fel se toceste iar franarea o sa fie dificitara riscul de-a te da peste cap.
daniel_ion_3
@djasu82: Merci de lamuriri, cred ca incet-incet incep sa inteleg. Am senzatia ca suieratpauzat-ul va reveni in forta, deja il aud in surdina deocamdata, dupa ce primele 2 zile a fost linistit. Deci, sa il rog pe mecanic sa mai slefuiasca oleaca placutele?
daniel_ion_3
Dupa inca o saptamana, remarc ca zgomotul a revenit, mult mai incet (aka suportabil) si mai rar, cu doua amendamente:
- nu mai sunt sigur ca e din dreapta, poate pentru ca il aud mai slab si nu il pot localiza precis din mers
- apare mult mai des la viraje scurte, tot la viteze mici, decat in mers drept
rratzoiusexos
am si eu o problema cu un suierat...fluierat sau ce o fi ..pe partea dreapta...dar la oglinda dreapta sau geam....nu sunt sigur...se aude de la 80km/h in sus..si e tare enervant..a patit cineva ceva de genul asta..?ca eu nu mi dau seama..am verificat chederele..usa se inchide corect..ce alceva poate fi?
arin
Si eu am o problema cu fluieratul in fata ,in general la viraje fluiera mai tare dar si mers ,placutele sunt noi BOSCH ,dar acelasi fluierat l-am avut si cu placutele vechi ,gentile nu se incalzesc am verificat oare ce poate fi?
Marian66
sigur suiera din roti, nu din motor (curea accesorii, distributie...) ?
metrix4you
o problema cu un suierat puternic pe la 80km/h am avut si eu.Chiar dupa ce mi-a curatat mecanicul injectoarele si a pus filtrul de aer la loc , a uitat sa prinda o conducta intr-o clema pe sub filtrul de aer si urla chiar frumos.
L-am luat pe mecanic la o tura sa vada si el , evident ca nu stia , eu ma juram ca nu auzisem fluieratul ala pana atunci , si cand a mai verificat odata carcasa filtrului de aer , a vazut ca conducta nu era prinsa in clema si vibra.
O treaba simpla , un fluierat puternic smile.gif
raff
QUOTE(rratzoiusexos @ 2 Dec 2008, 13:42)
am si eu o problema cu un suierat...fluierat sau ce o fi ..pe partea dreapta...dar la oglinda dreapta sau geam....nu sunt sigur...se aude de la 80km/h in sus..si e tare enervant..a patit cineva ceva de genul asta..?ca eu nu mi dau seama..am verificat chederele..usa se inchide corect..ce alceva poate fi?
*


exact aceeasi problema am si eu si se manifesta incepand de pe la 40-50 km/h. se aude un suierat continuu si creste in intensitate odata cu cresterea vitezei,e extrem de enervant.Provine,cred eu,de la oglinda dreapta,in orice caz in acea zona se aude.
exclus sa fie de la aeratoare,am testat si paratestat cu ele si inchise,si deschise,si cu aeroterma si fara...
@rratzoiulsexos : ai depistat cauza intre timp?
corbex
Un geam inchis imperfect?
raff
QUOTE(corbex @ 19 Jun 2012, 08:32)
Un geam inchis imperfect?
*


Exclud geamul inchis imperfect,toate se inchid perfect,chederele sunt ok,nu baga un strop de apa...
Danny20
vezi pe la chederul de parbriz.Am avut aceasta problema!
raff
QUOTE(Danny20 @ 29 Sep 2012, 22:49)
vezi pe la chederul de parbriz.Am avut aceasta problema!
*




si cum ai rezolvat-o? merge cu silicon? mersi pt raspuns
shade4free
QUOTE(raff @ 19 Jun 2012, 08:19)
exact aceeasi problema am si eu si se manifesta incepand de pe la 40-50 km/h. se aude un suierat continuu si creste in intensitate odata cu cresterea vitezei,e extrem de enervant.Provine,cred eu,de la oglinda dreapta,in orice caz in acea zona se aude.
exclus sa fie de la aeratoare,am testat si paratestat cu ele si inchise,si deschise,si cu aeroterma si fara...
@rratzoiulsexos : ai depistat cauza intre timp?
*




Hai salutare
ete asa se auzea si la mine ,am incercat toate variantele,si am rezolvat
La mine fluiera pe langa chederul parbrizului si usa,prin fanta aia care se vede(chederul portierei fiind mai la interior)
sa fii sigur ca de acolo este si la tine(voi) fa asa, ia banda adeziva si pune pe acea fanta,adica lipeste usa pe partea dinspre cheder parbriz ,daca nu ma fluiera,de acolo este
Eu ca rezolvare am mai pus un cheder din ala cu adeziv, am vazut ca se mai floseste si la tocurile usilor chederul ala, L-am lipt pe caroserie langa chederul parbriz,iar cand inchid, portiera cade pe el ,nu mai intra aerul,nu ma fluiera
Sper ca am scris pe inteles
raff
QUOTE(shade4free @ 27 Nov 2012, 12:49)
Hai salutare
ete asa se auzea si la mine ,am incercat toate variantele,si am rezolvat
La mine fluiera pe langa chederul parbrizului si usa,prin fanta aia care se vede(chederul portierei fiind mai la interior)
sa fii sigur ca de acolo este si la tine(voi) fa asa, ia banda adeziva si pune pe acea fanta,adica lipeste usa pe partea dinspre cheder parbriz ,daca nu ma fluiera,de acolo este
Eu ca rezolvare am mai pus un cheder din ala cu adeziv, am vazut ca se mai floseste si la tocurile usilor chederul ala, L-am lipt pe caroserie langa chederul parbriz,iar cand inchid, portiera cade pe el ,nu mai intra aerul,nu ma fluiera
Sper ca am scris pe inteles
*



vrei sa zici ca nu mai etanseaza bine chederul portierei?
shade4free
nu are treaba chederul portierei
de fliuerat fluiera inainte de cheder,gadeste-te la fluier si la principiul lui de functionare,si ai sa-ti dai seama
dar cel mai simpul fa asa cum am spus,inchide portiera si lipeste-o cu scotch
daca fluierul dispare iti dai seama atunci unde trebuie sa pui cheder
raff
Shade, poti si vrei sa faci o poza la tine la masina,sa vad exact zona cu pricina? Raman dator smile.gif
marius80_eugen
Nu cumva este suieratul de la recirculare / ventilatie ?
Mi se pare foarte aiurea sa schimbi atatea seturi de placute si sa dai atatia bani si problema sa nu se rezolve . Daca ar fi de la placute/discuri , atunci cu siguranta se incingeau .
cgc64
si eu aveam acest suierat in partea dreapta.am verificat clapa recirculare si am observat ca nu mai vroia sa se deschida sau sa se inchida.asa ca am deschis clapa recirculare ,manual si nu mai am acel suierat.m-au ajutat postarile colegilor de pe acest site.
raff
nu e fratilor de la nicio recirculare, suieratul se manifesta la viteze peste 60 kmh,indiferent ca e pornita ventilatia sau nu. Se aude clar ca e vorba de aerul de afara care intra undeva in zona oglinzii dreapta
cgc64
eu nu mai am niciun suierat de cand am umblat la clapa de recirculare .
andreiask
Si la Solenza mea a aparut un suierat. Acesta se manifesta numai la accelerare mai puternica undeva intre 2000 pana la 3500 rpm. Am verificat cu ea pe liber, nu suiera. Am apasat frana nu suiera. Am turat-o in gol, si chiar pe lliber in mers, la fel nu suiera. Numai cand e in sarcina si accelerez. Sunetul e ca de ceainic, pe tonalitate inalta, sau pentru cine cunoaste, sunetul de flex pe benzina (are un fluier specific) si tine atat timp cat accelerez. Daca iau piciorul de pe acceleratie acesta dispare.
talmctln
Posibil sa fie de la cutia de viteze...ulei mai are?
andreiask
Am descoperit. Face si la 3500-4000 rpm, accelerat mai brusc, pe loc. Am pus-o pe prietena mea sa accelereze si am ascultat. Nu mare mi-a fost mirarea sa aflu ca e de la toba finala chiar la iesire. Sa fie fisurata sau ? Am schimbat-o acum 2 ani(stelco) nu are deloc urme de rugina pe ea
Maiorul
Nu cred ca e sparta ......nici mie nu imi place sunetul tot stelco avand.Din ce am vazat eu parca diametrul tevii careciese din toba finala nu e acelasi cu cea de origine , din cauza aceasta are o rezonanta mai ciudata.
andreiask
A fost catalizatorul. S-a infindat intr-un final. Am schimbat catalizatorul smile.gif
Maiorul
Si nu aveai si alte simtome la mersul motorului ?
andreiask
Nu. Mi-a scazut puterea pe serpentine. Am tras undeva si i-am dat sprițuri iar nepotamiu infunda toba cu mana, o lasa libera iar infunda. Pana la urma nu a mai vrut sa traga deloc si se ineca motorul. Ceramica venise pe evacuare si s-a infundat de a luat forma rotunda a tevii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.