Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Volan volan
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihaivasc
Nu am gasit un topic care sa ma lamureasca pe deplin de aceea am zis ca poate ajuta sa deschid unul nou pe aceasta tema.
Ieri am observat ca in anumite momente volanul parca ar fi intepenit in timpul mersului. Trebuie sa tragi mult mai tare de el decat de obicei. Mi-e frica sa nu se blocheze sa nu-l mai poti invarti deloc... Momentele alterneaza, adica peste cateva sute de metri poate sa se invarta ok. Stie cineva de la ce poate sa apara astfel de simptome?
Andy_ACS
- unghiuri directie (reglare)
- ax volan (schimbare??)
- caseta de ditrectie (schimbare/gresare)
- rulmenti arcuri (schimbare)
- presiune pneuri (unflare la 1.9-2.2 atm)

Bafta!
mihaivasc
Multumesc de indicii. Dintre acestea pot sa exclud in cazul meu urmatoarele:

- unghiuri directie (reglare) - s-a facut de putin timp (numai daca nu ii ceva problema si s-au modificat)
- caseta de directie (schimbare/gresare) - am inlocuit-o din cauza unor pcnituri in volan la invartirea pe loc, dar nu s-a remediat (sunt si acum)
- presiune pneuri (unflare la 1.9-2.2 atm) - e ok

In cazul celorlalte (ax volan si rulmenti arcuri) la service se pot diagnostica care sunt cu probleme pt a nu inlocui la intamplare?
Andy_ACS
Axul volan de obicei troncane. De asemenea daca invarti pe loc de volan are joc stanga-dreapta.
Rulmentii de la arc fac ca volanul sa 'mearga' sacadat. Se verifica eventual pe elevator, rotind rotile si vazand daca intampini rezistenta.
Relativ la directie - sunt 3 unghiuri de reglat acolo (fuga, cadere, convergenta), unul dintre ele (cel de cadere cred) e responsabil cu revenirea volanului dupa viraj, acum depinde pe care l-ai reglat tu si cat de bine au lucrat "mesterii".

Bafta!
TAI
La Nova ungiurile de fuga si cadere teoretic nu se pot regla, ele tin de configuratia caroseriei. Singurul unghi ce poate fi reglat este cel de convergenta (inchidere-deschidere roti fata) si se regleaza din bielete.
Atentie, este gresita reglarea unghiului de convergenta daca sunt uzuri la pivoti sau bucse, rezultatul e catastrofal pentru anvelope si tinuta de drum a masinii.
Unghiul de cadere se poate regla daca schimbi bascula cu una cu deport +/-, functie de necesitati dar practic nu se fabrica asa ceva pentru Nova, lucru verificat de mine la reprezentanta cu catalogul in mana, fiind direct interesat. Daca ai noroc poti gasi una cu cotele gresit realizate dar care sa se potriveasca, acesta fiind cazul meu.
Volanul troncane de la axul volan care si-a facut joc la garniturile de sub bord ori de catre caseta. Cum spunea cineva mai sus, la rotirea volanului pe loc nu ar trebui sa ai joc adica rotile trebuie sa se roteasca ferm stanga-dreapta fara perioada de repaus.
Nu ai precizat daca caseta de directie pe care o ai acum este noua sau veche si cum ai tras concluzia ca troncaneala ar fi venit de acolo deoarece eu banuiesc ca ai inlocuit inutil caseta.

Apropo, pe la contactul de pornire ai umbalt recent?
RIon
La capatul axului volan exista o ,,curce". Trebuie schimbata, boala de Nova, cauta pe forum si ai sa gasesti detalii.
abram_burel
Asta trebuie verificat neaparat. Pe scurt, pe articulatia aia se scurge apa din compartimentul unde este priza de aer si mecanismul stergatoarelor (sub grila din fata parbrizului) si se duce dracului vaselina in timp.
Troncanitul insa poate sa fie si de la mecanismul de fixare al volanului (reglaj pe inaltime).
Danny20
am patit si eu aceeasi chestie...unge bine crucea de la volan(inainte de intrarea in caseta de directie) si o sa vezi ca este ok

Bafta
abram_burel
Eu i-am pus o "gluga" dintr-un burduf de planetara, care s-o protejeze de scurgerea aia pe care au pus-o idiotii chiar deasupra articulatiei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.