stef88
16 Oct 2008, 20:32
am si eu o intrebare mai ciudata...eu scoala de soferi am facut pe opel astra ultimu model...ma cam invatasem cu el
...adesea am avut ocazia sa ma plimb ca pasager cu diverse masini straine...care ma lamureste si pe mine de ce daciile noastre tremura din toate incheieturile cand cupleaza ambreiaju...adik totusi cand faceam scoala si abia stiam sa ridic ambreiaju nu facea asa urat ca la dacie...pe nova gti a mea...pe la curbe cand mergi cu viteza mica si o mai tii cu a 2-a tremura naspa de tot pana ia oleak viteza...si la treapta 1 cand plec de pe loc tot la fel...pe cand la astea straine nici nu se simte tremuratu...daca nu-i "place" se opreste pur si simplu...dar nu tremura...ce au masinile straine in plus si nu au daciile???
abram_burel
16 Oct 2008, 20:43
Chiar ai tu impresia ca intre 1999 si 2008 si intre Romania si Germania nu e nici-o diferenta?
Nu mai compara "mere cu pere", o Nova model '99 chiar si cu injectie se poate compara la performante cu vesticele de prin '89 nu cu cele din 2008.
Masinile straine mai noi au de regula mult mai multa putere la aceeasi capacitate cilindrica a Novei asa ca probabilitatea ca un incepator sa o "balbaie" la plecarea de pe loc e mult mai mica, La fel e si cu viteza a 2-a in curbe, adica cam la aceeasi turatie a motorului alea straine au mai multa putere.
abram_burel
17 Oct 2008, 14:56
Sau, ca sa fim mai exacti, cuplu
Daca tremura masina in cazurile mai sus mentionate ar fi cazul sa va mai schimbati ambreiajele! S-a dus dracu discul si probabil pe placa si pe volanta ai numai valuri, de aia tremura asa la cuplare.
mihai0070
20 Oct 2008, 20:54
masinile noi fin toate cu ambreaj hidraulic , nu pe cablu , si exista si modele de masini care au cilindru receptor chiar in acelas ansamblu cu rulmentul de presiune , crezi ca alea o sa tremure ca o dacia cu un ambreaj pe cablu ?
D-FENS
20 Oct 2008, 21:21
QUOTE(stef88 @ 16 Oct 2008, 21:32)
...care ma lamureste si pe mine de ce daciile noastre tremura din toate incheieturile cand cupleaza ambreiaju...adik totusi cand faceam scoala si abia stiam sa ridic ambreiaju nu facea asa urat ca la dacie...pe nova gti a mea...pe la curbe cand mergi cu viteza mica si o mai tii cu a 2-a tremura naspa de tot pana ia oleak viteza...si la treapta 1 cand plec de pe loc tot la fel...pe cand la astea straine nici nu se simte tremuratu...
Cred ca ai o problema la masina,am avut si eu Nova,dar nu m-am lovit de asa ceva timp de 7 ani cat am detinut aceasta masina.
Tremuratul la cuplarea ambreiajului e semn de uzura neuniforma in ansamblul disc-placa de presiune si, mai putin probabil, volanta. E de suspectat si o oarecare inclinare a rulmentului de presiune (de fapt a ghidajului lui)
Faptul ca e hidraulic sau pe cablu nu are relevanta; existenta unor jocuri anormale - de exemplu la axul furcii - cum am eu - poate constitui, de asemeni o cauza a acelui tremurat.
Remedierea e relativ laborioasa (ar cam trebui demontat si mai trebuie si un mecanic priceput, care sa stie sa recunoasca defectul, si sa si vrea sa-si bata capul...cu rezolvarea!!) (Ma cam tem ca solutia "standard" - inlocuirea piesei - e posibila pentru disc- placa, dar carter de ambreiaj doar prin AlfaCentauri, daca mai gasesti...)
Succes!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.