Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rugina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
djsorinel1984
am si eu nevoie de o mana serioasa de ajutor...la solenza mea a aparut rugina la amortizorul dreapta spate dar nu la oala ci lateral spre interiorurul portbagajului...s-a umflat si a crapat tabla...dar fiind dubla s-a crapat cea din interior...ce ma sfatuiti...ca nici cu banii nu stau foarte bine dar nici sudura nu vreau sa pun pe ea. Exista vreo solutie sa stopez rugina sau sa o indepartez?aceeasi rugina am si la capota acolo unde se imbina tabla exterioara ci cea interioara, adica in botul masinii imediat sub capota unde e o pelicula de chit ,mastic sau ce e...la imbinarea foilor de tabla...VA ROG DIN SUFLET AJUTATI-MA...SUNT DISPERAT...
mii de multumiri anticipate
bobi19xx
daca poti pune niste poze
djsorinel1984
nu prea pot asa repede dar.... incerc
Fancyman
Daca nu vrei sa sudezi eu in locul tau as curata cu peria de sarma si apoi as da cu Super rost killer care neutralizeaza rugina si apoi vopsire locala.
argon
daca a crapat tabla degeaba inlaturi rugina, crapatura ramane...ai grija la gropi sa nu-ti sara oala cu totul..s-au mai vazut o gramada de cazuri...se repara prin sudura, nu stiu ce ai impotriva ei.
irontempest
Super rost killer este acea solutie cu feruginol ??? Daca da, unde se gaseste?
Daca nu, se mai gaseste undeva feruginol ?
Am vazut mai demult la Discovery emisiunea cu aia doi care reconditioneaza masini si le vand, a dat cu "feruginol", ce draci face aia ca topea oxizii din rugina de ramanea metalul ala curat blink.gif .
djsorinel1984
oala nu are cum sa sara...cred...dar acolo unde e crapata e pe lateral spre interiorul portbagajului si e tabla dubla.Mie mi s-a crapat (mancat) tabla dinspre interiorul portbagajului...partea nasoala e ca a inceput si la celalalt amortizor exact pe nervura sau santul de scurgere a apei.
De unde pot lua aceasta substanta de care s-a vorbit mai sus???multumesc celor care au raspuns
argon
nu sare la propriu, se desprinde din caroserie la un moment dat din cauza fisurilor.
ianacosti
Si eu am aceeasi problema, la ambele oale din interior.

Problema nu e cum o reparam, problema e cum facem sa nu mai intre apa intre cele doua table.

Eu m-am bagat cu capul la roata din spate si sus in dreptul surubului de la
amortizor sunt doua gaurele.
Pe acolo cred eu ca intra apa si ma gandeam sa le astup, dar nu sunt sigur, de aceea vreau si parerea voastra.

O sa pun si eu poze, poate impreuna gasim o solutie.
djsorinel1984
ianacosti ai dreptate dar in final tre sa scapam de tampenia aia de rugina...rugam ajutorrrrr cine stie si poate
mikemaniack
si eu am desfacut bancheta spate si am gasit pe oala pe interior cateva puncte de rugina.
eu ma gandeam ca la primavara / vara sa intorc masina pe o parte si sa o dau cu antifon ca si asa e anticoroziv si nu cred ca o mai ia rugina pe dedesupt.
alexandrusiri
si totusi ne poate spune cineva de unde putem cumpara super rost killer?sau feruginol?
ianacosti
Cea mai buna metoda:

Se duce la magazin si se cumpara doua oale de interior si
cu ciocan, dalta ,flex si aparat de sudura se schimba.

O sa fac eu singur chestia asta si o sa aduc poze.

mikemaniak, daca bagi capul pe la roata din spate o sa vezi o
tabla si sus langa amortizor o sa vezi doua gaurele ovale.

Daca te uiti prin portbagaj la oala o sa vezi alta tabla.

Sunt doua table diferite si intre cele doua e un spatiu in care intra
apa prin cele doua gauri ovale.

Degeaba curatam rugina din portbagaj pe o fata a tablei ca ea se maninca pe fata cealalta.
alexandrusiri
cred ca la asa ceva se refera.si la mine a aparut si ma gandesc la o rezolvare.plus ca mie mi-a mai aparut un punct de rugina si in partea stanga,sub cric.
miki_slz
Si e bine sau nu , sa astupam acele doua gaurele? ce rol au ?

La mine inca nu am vazut nici un inceput de rugina dar ma gandesc ca o sa apara.
alexandrusiri
pai nu sriu daca e bine si nu stiu nici ce rol a,dar eu le-as astupa ca mai mult ca sigur pe acolo a intrat apa.poate ne spune cineva care stie mai multe depre masini ce rol au cele doua gaurele.
sabinmq
Salut,
Este un defect de proiectare sau de fabricatie, parerea mea. Este zona cea mai espusa. Si la mine au aparut cateva pete de rugina. In cativa ani este posibil sa apara la majoritatea. Se pare ca intre cele doua table nu exista nici un fel de protectie impotriva ruginii si in plus exista sudura in puncte..."sursa" de rugina. Si pe tablele respective se vede iarna condensul...aer cald din masina, aer rece in exteriorul pasajului.... Vedeti ca si la SN s-a intamplat acelasi lucru. Este cineva care a postat poze inainte si dupa reparatie si sincer pe mine m-a convins metoda lui. La momentul oportun cred ca o sa procedez la fel. Pana atunci am introdus periodic (la fiecare schimb de ulei) cu seringa ulei de motor, ulei curat. Sper sa nu fi intervenit tarziu. Schimbarea cu piesa de uzina implica peste un timp reaparitia problemei.
miki_slz
Atunci ar fi cel mai bine sa astupam cumva gaurile si la o anumita perioada sa desfacem si sa mai bagam niste ulei. la cei la care a inceput rugina nu ar fi mai bine sa bagati niste solutie pentru neutralizarea ruginii? Se gaseste la orice magazin de chimicale si se numeste Feruginol. Am folosit la chedere la geam(la usi in partea de sus) costa vre-o 3 - 4 lei . Cu toate ca pare ieftina si-a facut treaba smile.gif
CIPTUNING
Poate cineva sa puna o poza cu gaurile respective?
ianacosti
Pun eu poze.

E buna ideea cu uleiul, o sa incerc si eu .
ramsen
va salut
ufffff...ce bine ca eu la SLZ mea am bagat asta vara ulei cu seringa ,bine dupa ce am astupat acele gauri din partea de jos pe unde curgea uleiul.aceasta operatie am facuta de 3-4 ori cu seringa si dupa am astupat acele gauri din partea de sus cum prezinta colegul ianacosti poza 2 cu vaselina bagata pe gaura cu degetul tot de vreo 3-4 ori impinsa cu degetul.sper ca am facut bine ce am facut eu si mai sper sa nu imi apara rugina pe acolo.am intrebat meseriasul si acolo are SLZ probleme mari cu rugina ca acolo sint 2 table una peste alta,ce sa ii facem este masina romaneasca.bafta la astupat gaurile colegi
ursu_83
si mie la fek mi-a aparut rugina acolo,am reparat a 2 oara cu solutii impotriva ruginii...si degeaba...dupa ce vopseam aparea la loc in 2 saptamani,cred ca pana nu le inlocuiesc apoi astup acele gaurele de la exterior deasupra amortizorului nnu o sa reusesc sa odovedesc rugina

si am mai observat ceva la chederul haionului pe interior in partea de jos a lunetei s-a umflat chederul,am tras utin de el si ce sa vezi???acelas lucru rugina,de aia cum se poate scapa???a mai patit cineva la fel???solutii....

8 Nov 2008, 18:18:
uffff cu daciile noastre si cu tablele lor,chiar ma oftic ca am probleme cu tabla,eu sunt multumit de ea si de"performantele" ei,de ce trebuie vesnic sa ne plngem de tabla???chiar asa greu o fi sa faca si ei o tabla cu care cativa ani buni sa nu ai probleme,sper sa nu apara si la praguri ca o sa fiu dezmagit si o sa sch.masina....
daniel8810
ursu 83 si la mine la haion a aparut rugina fix acolo sub cheder......asta e....mai intra si apa pe acolo prin partea dreapta fix pe la colt ..am pus eu niste silicon dar nu ma astept sa tina prea mult....
romanvs
Aveti idee daca ataca si vopseaua Feruginol-ul.Ma gandesc ca daca dai cu Feruginol sa cureti de rugina, sa nu curete si vopseaua.La exterior(in portbagaj) nu ar fi o problema pt ca poti vopsi la loc, dar intre table...
Daca curata tot intre table ,partea curatata ramane fara protectie si ca sa poti sa o protejezi nu ai acces.

Ce parere aveti?
Ar fi perfect daca ne-ar spune cineva, care a folosit Feruginol, cum lucreaza.
ursu_83
QUOTE(daniel8810 @ 9 Nov 2008, 14:49)
ursu 83 si la mine la haion a aparut rugina fix acolo sub cheder......asta e....mai intra si apa pe acolo prin partea dreapta fix pe la colt ..am pus eu niste silicon dar nu ma astept sa tina prea mult....
*




pai si cum facem sa scapam de ea???totusi sper sa nu ne trezim cu luneta in portbagaj...ar fi culmea...

9 Nov 2008, 21:52:
sincer eu cred ca rugina a aparut acolo tot din cauza condensului care se scurge de pe luneta si se strange sub cheder...
miki_slz
AM folosit feruginol la chederele de la usi in partea de sus. Nu a afectat vopseaua dar au ramas cativa picuri si s-au scurs pe usa. Am observat dupa cateva zile si nu a mers jos decat cu WD 40(pentru cei care nu stiu, dizolva si petele de bitum, si nu afecteaza vopseaua).

La haion in partea dreapta a aparut si la mine. Eu am mai observat si pe la mijloc in partea de jos. am curatat cu feruginol si apoi am Siliconat pe exterior . A prins foarte bine si vad ca tine.
Fancyman
Pentru rugina de la luneta
Am dat jos luneta (am taiat chederul vechi si mi-a parut rau dup-aia pt ca cel nou e de SN cred si e mai ingust), am curatat cu peria de sarma rugina de pe cadru, am dat cu Super rost killer (chiar daca a mai ramas rugina, asta e tot spilu ca SRK anihileaza rugina), am asteptat cateva ore sa se intareasca , am dat cu vopsea , am montat luneta si apoi mastic BISON negru pe la exterior si gata. Acum nu mai am treaba cu apa care se infiltra in special pe la santurile de scurgere si ajungea in portbagaj.
ursu_83
SE MONTEAZA/DEMONTEAZA GREU INAPOI???SAU AI FOST LA SERVICE......CAT AI DAT PE srk?
Fancyman
Auzi, oi fi tu urs da' nici chiar asa, sa strigi la noi !
daniel8810
chiar fancyman..se demonteaza/monteaza greu luneta...as face si eu treaba asta...dar nu stiu de unde sa incep:D
LIVIU26
Benjamin moore ,convertizor de rugina,transforma rugina si face metalul inert la rugina.cautati pe net adresa .e pe undeva in buc.in zona centrala.Folositi cu incredere ca am avut si eu sn.
Fancyman
QUOTE(daniel8810 @ 10 Nov 2008, 18:57)
chiar fancyman..se demonteaza/monteaza greu luneta...as face si eu treaba asta...dar nu stiu de  unde sa incep:D
*



Daca ai un meserias langa tine sa stie ce si cum, e usor. Eu nu m-am bagat s-o demontez singur ca n-aveam chef s-o sparg. Ca sfat, du-te la un atelier specializat, ti-o demonteaza , te duci acasa, rezolvi problema cu rugina si a doua zi inapoi la atelier pentru montare.
CIPTUNING
Referitor la gaurile de langa amortizor... Sunteti siguri ca ele comunica cu acea cavitate interioara, pe acolo ajungand apa inauntrul ei? Sau apa se curge pur si simplu prin gaurile de jos, care au corespondenta cu cele de sus, prin acel canal rezultat in urma ambutizarii tablei, neavand acces la cavitatea ascunsa? Eu ma cam indoiesc ca pe acolo intra apa si asta ar fi cauza ruginei, dar cel mai bine ne-ar putea lamuri cine a decupat oala si a vazut cum arata in interior.
ursu_83
se poate cumpara separat oala de pe interior de la amortizor???adica cea din portbagaj???si eu as vrea sa le schimb sa nu imi iasa naiba amortizoarele prin portbagaj daca pun greutate in masina..


1 Dec 2008, 08:32:
la mine sunt atinse putin de rugina desi le-am mai reparat ....
pana la urma le schimb si gata
Maskatu
Eu cred ca e de la condens. Si eu am la fel rugina in aceste zone, am si la capacul acela de tabla care vine pe rezervor. In lipsa de altceva, am dat pe zonele afectate cu vaselina sau silicon la tub... macar sa nu mai avanseze rugina asa rau pana la primavara. De la roata pana in portbagaj stiam ca sunt 3 straturi de tabla. Nu prea cred ca a trecut apa prin toate 3. Solutia cea mai buna cred ca ar fii o aplicare masiva de grund + silicon in toate crapaturile posibile . Si eventual inca o ramforsare cu un rand de tabla.
sabinmq
Salut!
Orice se va face este degeaba. In timp rugina va manca totul pentru ca nu exista nici un fel de protectie. Solutia este un tinichigiu bun care sa refaca totul dintr-o singura tabla dar un pic mai groasa. Deci meserias bun, flex, tabla, sudura, vopsea si ..... cine mai vrea, sa o pastreze? Pacat, pentru ca ar fi putut sa fie o masina mai buna....
La SN colegii se chinuie deja cu problema asta. Sau no mai iau in seama. La noi a fost o doar chestie de timp. Consider ca odata aparuta rugina tabla/tablele mai rezista, daca mergi peste 10000 km pe an, cam maxim 4 ani...
Poate adresa sa va lamureasca mai bine....sau de cautat la SN probleme tehnice postul contra aripa, ajutor...
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=71702&hl=

1 Dec 2008, 13:01:
si daca a aparut intr-o parte va apare in curand si in partea cealalta
CIPTUNING
Fata de SN, SLZ are ceara de cavitati pe sub table. Oare acolo au trecut cu vederea? Mai mult ca sigur...
ursu_83
din pacate cred ca o sa merg la doctor si eu in primavara sa o faca sa nu mai am probleme ca ma streseaza rau de tot....
chiar nu exista doar oala aceea de cumparat tre luat tot cadrul????
ct-03-tvy
daca e rugina de suprafata nu e gaurita tabla, perie de sarma cu flex , solutie inhibitoare de rugina e Sonax ,se gaseste in comert, eu am luat de la cluj, Apoi cateva /sau un singur strat gros de vopsea Protecta 3 in 1... si e brici os rolleyes.gif
sabinmq
Va rog sa fiti atenti la pozele facute de colegi. Se vede ca rugina a venit din spate. A atacat tabla din spate deoarece acolo nu este protejata si chiar daca ar fi are sudura in puncte care este punct de plecare pt rugina. La inceput apar cateva puncte colorate roscat si daca ai curiozitatea sa sapi vezi ca te duci ca-n branza. Rugina ataca din materia, mai ales daca este prost, noi vedem la suprafata locul de iesire....Spun acestea pentru a atrage atentia asupra metodei care va fi propusa de "specialisti" la reparatii. Am incercat cu toate cele pomenite mai inainte.... si cu sonax.... Rugina este intre cele doua table si singura reparatie valabila o consider asta din postul meu anterior si nu propunerea dacia pentru piesa de schimb.
Repet,consider solutia inlocuirii cu tabla ca in postul anterior ca find cea mai buna.
Macar aici ai ocazia sa pui o tabla mai buna si dupa sudura sa incerci un tratament aticoroziv mai bun. Deci: grija mare in alegerea meseriasului....sa fie meserias
ct-03-tvy
QUOTE(sabinmq @ 1 Dec 2008, 17:22)
Va rog sa fiti atenti la pozele facute de colegi. Se vede ca rugina a venit din spate. A atacat tabla din spate deoarece acolo nu este protejata si chiar daca ar fi are sudura in puncte care este punct de plecare pt rugina. La inceput apar cateva puncte colorate roscat si daca ai curiozitatea sa sapi vezi ca te duci ca-n branza. Rugina ataca din materia, mai ales daca este prost, noi vedem la suprafata locul de iesire....Spun acestea pentru a atrage atentia asupra metodei care va fi propusa de "specialisti" la reparatii. Am incercat cu toate cele pomenite mai inainte.... si cu sonax.... Rugina este intre cele doua table si singura reparatie valabila o consider asta din postul meu anterior si nu propunerea dacia pentru piesa de schimb.
Repet,consider solutia inlocuirii cu tabla ca in postul anterior ca find cea mai buna.
Macar aici ai ocazia sa pui o tabla mai buna si dupa sudura sa incerci un tratament  aticoroziv mai bun. Deci: grija mare in alegerea meseriasului....sa fie meserias
*


mare grija la meseriasi , uni nici macar nu degreseaza tabla inainte de vopsire..direct pe praful de rugina
ianacosti
Am astupat gaurile de care vorbeam in pagina 1 si parca nu mai iese apa prin
gaura din portbagaj.

Le-am astupat cu silicon.

O mai las o luna sa vad daca mai avanseaza rugina si va anunt.
CIPTUNING
Am efectuat si eu operatiunea azi: astupat gaurile de jos cu silicon, umplut pe cele de sus cu ulei din pompita (printr-un furtunas subtire bagat inauntru cat a incaput), astupat si sus cu silicon.
Pe vremea cand insonorizam interiorul, am acoperit zonele despre care vorbim cu un strat de folie de parchet, apoi mocheta neagra. Azi am decopertat sa verific si totul este ok. O explicatie ar fi ca, datorita acestora, aerul cald nu a mai ajuns in contact cu tabla si nu s-a mai format condens.
O sa dau o gaura mica prin interior si o sa incerc sa umpla cavitatea aia cu ceva: parafina, ceara sau ulei nou f.f. gros.
Maskatu
Despre gaurile de la roata, cele 2 de sus am inteles unde sunt, dar unde sunt cele de sus? Si unde ai gasit mocheta neagra? E cumva mocheta aceea pentru invelit incintele de subwoofer? Eu ma gandeam la mocheta pentru usi si haion... de izolat/insonorizat.
Fancyman
[quote=Maskatu,8 Dec 2008, 15:26]



Poate vrei sa spui unde sunt cele de jos, ca asta vreau sa-ntreb si eu
mikemaniack
nu stiu ce probleme o sa intampi si eu cu oalele eu am dat aluband peste oale (in portbagaj)iar peste aluband mi-am mochetat oalele cu mocheta neagra.
sper sa nu am probleme cu condensul.rugina..diverse..
Maskatu
2 gauri am vazut pozele, sunt la roata, si din cate am inteles de la ciptuning mai sunt 2 gauri "sus" pe care le-a umplut cu ulei... banuiesc ca "sus" inseaman in portbagaj...
ursu_83
cum scapam de rugina daca ea deja s-a instalat acoloooo?
exista vreun pericol sa iasa amortizoarele prin porbagaj?????????care solutia pana la primavaraaaa?????
Maskatu
Hai nu exagerati acuma. mad.gif O fii ea dacie da da-o incolo ca nu ies amortizoarele prin portbagaj. Daca nu a sarit la 1300, nu o sarii la supernova sau solenza blush.gif
abc
QUOTE(ursu_83 @ 8 Dec 2008, 21:56)
cum scapam de rugina daca ea deja s-a instalat acoloooo?
exista vreun pericol sa iasa amortizoarele prin porbagaj?????????care solutia pana la primavaraaaa?????
*


si mie mi-au aparut si pe stanga si pe dreapta,am pe cineva care mi-a zis ca trebuie sa imi decupeze acolo si sa imi sudeze o placuta ceva ..da nu e grav...eu i-am dat momentan cu niste vopsea sa nu se mai extinda rugina ..daca ai incearca sa iei un shmirghel si apoi cu niste vopsea ca daca o lasi asa se extinde ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.