Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor diesel distrus?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
bulan
Ieri seara un coleg a folosit loganul 1,5dci din dotarea firmei.Dupa ce a parcat masina in garaj pur si simplu a uitat sa opreasca motorul si a plecat acasa.Acum dimineata motorul deja are zgomote si scoate fum cu miros de ulei.Scandalul e in floare ca nu se stie daca cei din service vor repara motorul pe garantie.Pentru noi la firma totul este clar dar cred ca ar merita discutata problema cu ce s-a intamplat si de ce a luat-o motorul pe ulei.Pana la urma noi la firma stim ceva dar niste explicatii tehnice exacte ar fi bine venite pentru toti.Si apropo cei din service isi pot da seama ce s-a intamplat?
V a L y O
Posibil ca motorul sa fi avut ceva bube iar acum s-au agravat. Iarna trecuta am dormit o noapte in masina, cu motorul pornit (pentru caldura) si nu a avut nimic.
driverx
Dar tu VaLyO nu ai dizel. Nu ai turbina. etc. Oricum, cat de cizma trebuie sa fi sa bagi in garaj o masina (deci, motorul automat se aude ceva mai tare decat in open space) si sa o uiti acolo cu motorul pornit. Voi nu trebuie sa puneti cheile undeva dupa aduceti o rabla inapoi?
bulan
Masina are doar 19000km si nu a avut nici-o problema!
Cand ai dormit in masina ai lasat motorul la relanti sau ai tinut-o usor accelerata si cam la cate ture?
Buyaka
In timpul functionarii la turatii joase racirea si ungerea unui motor sunt defectuoase, asta la orice motor, totusi e posibil ca motorul sa fi avut ceva "bube" dinainte (poate chiar din fabricatie), nu-i normal - mai ales la diesel - sa pice asa repede.
Andy_ACS
La ralanti ungerea motorului e deficitara. Nu e indicat sa mearga motorul mult la ralanti. Probabil din cauza ungerii proaste s-a intamplat defectiunea. Totusi, poate nu a "luat-o pe ulei". Daca mergeti normal cu el in sarcina ceva vreme sunt probleme?
Edit: si cum a zis si Buyaka - si fracirea e deficitara (nu exista curent de aer din fata care sa raceasca motorul/radiatorul)

Bafta!
C a t a l i n
Eu nu cred că doar mersul la ralanti a putut face așa ceva. Probabil lagărele turbinei erau pe ducă de cine știe când... S-a mers "la consum" cu acea mașină?

Dacă "o lua pe ulei", nu îl mai putea opri din cheie, și se accelera automat până mânca tot uleiul...
bulan
Toate masinile raman deschise si cu cheile in contact!Avem portar deci furtul este exclus.Oricum loganul a fost parcat printre tir-uri in curte nu in ateliere si nu l-a auzit/vazut nimeni pana dimineata.
EDIT:fiind masina de firma a mers in toate stilurile si poate unii au mers si batraneste dar nu la consum ca nu aveau de ce.
IRONICK
Eu am lasat o noapte un Cielo sa mearga si nu s-a intamplat nimic.
vis-a-vis
Dedic acest topic, tuturor bizonilor care incalzesc masina cate un sfert de ora inainte de a pleca la drum.
V a L y O
Chiar daca am benzina, tot nu mi se pare normal sa se strice motorul dupa 8 ore de mers la relanti. wink.gif

QUOTE(bulan @ 23 Oct 2008, 09:58)
Cand ai dormit in masina ai lasat motorul la relanti sau ai tinut-o usor accelerata si cam la cate ture?
*



A mers la relanti.

Later edit: una e sa o tii la relanti sau sa o turezi cand motorul e rece si alta e sa o lasi la relanti cand motorul e cald. Iar despre racire, nu cred ca e chiar asa deficitara, exista totusi un electro-ventilator...
C a t a l i n
Stai că una e încălzirea motorului la ralanti și alta e funcționarea lui după ce s-a mers cu mașina o perioadă. Motorul e deja în temperatura de lucru, uleiul la fel...

Turbina la regim de ralanti e relativ rece, doar se recomandă în manual ca după un drum mai lung să se mențină motorul pornit la ralanti 1-2 minute pentru a se "răci", evitând fierberea uleiului din lagăre.
bulan
Poate nu isi face apa circuitul complet si la nivelul blocului apa nu raceste cilindrii desi la radiator apa e mentinuta in limita celor 90'?Nu stiu amanunte tehnice dar se pare ca mersul la relanti al motoarelor diesel este daunator.Din experienta pot spune ca toate motoarele diesel merg mult si bine si indiferent de numarul de kilometrii cand motorul a fost fiert prima data din diferite motive o ia imediat pe ulei.Mersul la relanti se pare ca este a doua cauza care termina motoarele diesel imediat dupa eveniment.Si totusi de ce?La fierbere se deterioreaza motorul datorita temperaturii ridicate dar la relanti sa inteleg ca fierbe in suc propriu doar blocul motor ca pompa nu circula apa in tot circuitul?
C a t a l i n
În circuitul primar, prin blocul motor temperatura agentului de răcire e menținută prin termostat în intervalul optim, iar în radiator variază.

Nu cumva aici e vorba de celebrul termostat "fiabil" montat pe Logan?
tarzy
sistemul de racire mai functiona? adica termocupla si/sau termostatul declansa la timp? etc

mersul subturat dauneaza oricarei masini ... si orice masina mai "consuma" si ulei (e drept ca la turatie nu la relanti) ... apropo ... cat timp a sta pornit? 8 -10 12 H???!!!

cum era nivelul la ulei? .... sau inca nu a apucat sa se raceasca ca sa verificati
tkx
am si eu un coleg de servici care lasa frecvent motorul la ralanti cate 3-4 ore si n-a patit nimic. acum are putin peste 30.000km si da, e diesel.
LuluMOB
De ce să nu-l repare pe garanție?
Ce clauză s-a încălcat?
Ceva nu e-n regulă, eu cred că n-are voie să se strice. Ori e proiectat greșit ori a fost defect de fabricație.
De ce să fie deficitară ungerea sau răcirea la relanti? Adică sarcină zero. Înțeleg că e greșit să pui în sarcină mare un motor la turații mici, dar pe liber?
bulan
A mers de la 19:00 pana la 7:00 deci 12 ore iar cel care a gasit-o pornita a oprit-o fara sa mai verifice ceva decat ca a constat ca fumeaza si miroase a ulei fumul.Ulterior am pornit-o si am turat-o scoate in continuare fum si i s-a schimbat mersul motorului adica zgomotul pe care i-l face in accelerari.
Da aeroterma functioneaza si baga caldura in interior iar termocupla de la radiator porneste si se opreste.In afara de fum si zgomote la accelerari nu are nimic!
Andy_ACS
racirea e deficitara pentru ca un astfel de motor se raceste in mers la viteza, cand patrunde aer fortat in compartiomentul motor si asupra radiatorului
ungerea e deficitara deoarece nu e presiune de ulei mare

@bulan - poate s-a depus calamina pe palele de la turbo, propun un drive test in care acea calamina s-ar putea elimina, apoi sa verifici daca mai scoate fum.

Bafta!
tarzy
QUOTE(LuluMOB @ 23 Oct 2008, 09:46)
De ce să nu-l repare pe garanție?
Ce clauză s-a încălcat?
Ceva nu e-n regulă, eu cred că n-are voie să se strice. Ori e proiectat greșit ori a fost defect de fabricație.
De ce să fie deficitară ungerea sau răcirea la relanti? Adică sarcină zero. Înțeleg că e greșit să pui în sarcină mare un motor la turații mici, dar pe liber?
*




citeste in manual .... sigur specifica ca nu e bine sa-l lasi sa mearga ca prostu' la relanti .... se recomanda sa pleci imediat ce ai pornit si pana se incalzeste sa nu fortezi

cei de la dacia pot sa invoce ca masina nu a fost exploatata corespunzator
bulan
QUOTE(LuluMOB @ 23 Oct 2008, 09:46)
De ce să nu-l repare pe garanție?
*


Eu stiu poate vor motiva ei ceva dar oare un motor desfacut spune singur ce a patit dupa cum arata piesele examinate?
LuluMOB
Motorul e răcit de apă, apa se răcește în radiator de către fluxul de aer, flux generat de ventilator atunci când nu este asigurat de viteza de circulație a mașinii. (Mai spuneau unii că blana de capotă supraîncălzește motoarele.)
Debitul pompei de ulei la relanti trebuie să fie suficient pentru a asigura presiunea în circuit, mai ales în condiții de sarcini mici. Ar însemna că acel motor, pus în sarcină la turația de relanti, s-ar distruge urgent. De asemenea, barbotarea trebuie să fie asigurată și ea, chiar la relanti, pentru a nu distruge segmenții, pistoanele și cilindrii, eventual trebuie să existe sisteme de stropire cu ulei suplimentare (nu știu dacă la acest motor există).
Mie-mi sună a segmenți cocsați acolo. Avea ulei bun motorul?
Lostboy
Un mecanic bun își dă seama. La fel cum un medic legist îți spune ce i-ai făcut soției.
LuluMOB
"Se recomandă" poate să scrie, dacă nu scrie "e interzis". Și dacă e interzis, proiectantul trebuie să-l protejeze. De exemplu, după un timp limită de relanti, se aprinde un bec și o sirenă, apoi motorul se oprește automat pentru a nu se autodistruge.
Andy_ACS
@LuluMOB
racirea (fluxul de aer) generata de electro-ventilator e insuficienta la 12h de functionare. Solutia asta e facuta sa mearga in cazul unor blocaje in trafic, sa ajute cu un flux suplimentar, nu sa suplineasca in totalitate fluxul de aer intrat datorita vitezei de inaintare.

Daca urmareai formula1 vedeai acolo ca atunci cand intra safety-car-ul si masinile de f1 merg putin mai incet (peste 100 oricum) ungerea nu se face corect si racirea de asemenea e deficitara.

Motorul 1.5 dci nu a fost gandit sa mearga la ralanti, la fel cum motoarele de f1 nu au fost gtandite sa mearga la turatiide 5-6-7 mii de rpm si viteze mici (mici pt f1!!!) TIMP INDELUNGAT.

Bafta!
C a t a l i n
radmasa.gif

Un motor de autoturism TREBUIE să poată funcționa în regim de ralanti pe loc fără probleme cât îl ține rezervorul. Au fost calculate în acest scop pompa de ungere, cea de apă, electroventilatorul etc. Nu a rezistat pentru că o piesă sau mai multe nu au lucrat corect.
NU confundați motorul rece cu cel în temperatura optimă.

F1 nu are legătură cu ce vorbim aici... Nu rezistă un motor de F1 nici 100.000 km, e cu totul altceva.
miki
QUOTE(bulan @ 23 Oct 2008, 10:49)
....In afara de fum si zgomote la accelerari nu are nimic!
*




Ia scoateti dihania pa autobahnn , asa vreo 50km dus si 50km intors!
Tinuta la vreo 3000 3200 rpm constant ( poa sa fie si in a IV a, ca sa nu depasiti viteza legala)!
Si vedeti dup-ai adac mai face!
C a t a l i n
La întors tractată poate...
LuluMOB
Andy,
ca să nu am aceeași reacție ca Maersk, să presupunem că ar fi așa: n-ar trebui să existe o protecție, în cazul ăsta? De ce se face protecție la supraturare? De ce se pune bec pentru supraîncălzire? De ce se pune manometru pe circuitul de ulei?

Practic cauza concretă pentru care se distruge orice motor renault 1.5dci ținut 24 la relanti care e? Gripare prin supraîncălzire? Gripare prin lipsă ungere? Altceva?
tarzy
QUOTE(LuluMOB @ 23 Oct 2008, 09:59)
"Se recomandă" poate să scrie, dacă nu scrie "e interzis". Și dacă e interzis, proiectantul trebuie să-l protejeze. De exemplu, după un timp limită de relanti, se aprinde un bec și o sirenă, apoi motorul se oprește automat pentru a nu se autodistruge.
*




bec rosu sigur s-a aprins .... iar facilitatea de oprire automata nici masinile de sute de mii de euro nu o au

asa ceva exita pe locomotive ... si poate la NASA

pur si simplu aceasta situatie (sa uiti motorul mergand) e atat de putin probabila incat nu au fost luate masuri ptr prevenirea ei .... in mod normal nu ai de ce sa lasi motorul mergand fara ca cineva sa fie la volan .... iar garantia acopera situatiile "normale"

LuluMOB
Dacă s-a aprins becul roșu, atunci cred că apare memorat în calculator lucrul ăsta. Dar de ce ești sigur că s-a aprins? Și ce bec s-ar fi aprins mai exact? Adică ce semnaliza el?
C a t a l i n
Supraîncălzirea pe loc la ralanti se face doar datorită unui termostat defect zic eu.

Dacă rămâne blocat închis treaba e evidentă. Dacă rămâne deschis, precum la celebrele 'nu trece de 2 liniuțe", apa nu face acea "pauză" prin radiator, pentru răcire, și astfel se încălzește încet dar sigur...
Andy_ACS
@LuluMOB, si mai ales @MAERSK - eu am explicat de ce ungerea e deficitara si de ce racirea e deficitara la functionarea la ralanti. Nu am afirmat ca e normal sa se farame, ca se farama sigur. De altfel am si spus ca e posibil sa fie decat calamina pe paletele de la turbo.

Va rog sa va retineti rasul necontrolat, altfel veti ajunge ca gigi becali, iar eu aveam o parere mai buna despre membrii acestui forum.

Legat de F1 - acelasi fenomen se intampla si acolo (racire si ungere deficitara la turatie si viteza mai mica decat cele prevazute de constructor) - era un exemplu doar.

Bafta!
C a t a l i n
De unde știi că ungerea e deficitară? Pompa de ulei asigură presiune direct proporțională cu turația motorului. La mersul ralanti pe loc, deci fără sarcină, s-a determinat presiunea necesară, și ca să vezi, așa s-a construit o pompă care, minune, chiar asigură acea presiune...

Ungerea e deficitară la ralanti cu MOTORUL RECE. Atât.
andreispeed40
motorul nu are absolut nimic!

mergeti cativa km cu el turat mai tare!
Andy_ACS
QUOTE(MAERSK @ 23 Oct 2008, 11:42)
Ungerea e deficitară la ralanti cu MOTORUL RECE. Atât.
*



Nu sunt de acord cu lucrul asta. Parerea mea e ca si cu motorul cald ungerea e mai proasta la ralanti decat in sarcina. Nu am dovezi sa ti le prezint tie si nici dorinta de a pierde din timpul meu pentru a-ti demonstra tie asa ceva.
Daca tu crezi ca numai la rece ungerea se face mai prost e parerea ta si nu am de gand sa incerc sa ti-o schimb.

Bafta!
klaus
QUOTE(MAERSK @ 23 Oct 2008, 11:33)
Supraîncălzirea pe loc la ralanti se face doar datorită unui termostat defect zic eu.
*


As inclina si eu spre aceasta idee daca e vorba intr-adevar de racire insuficienta.
Poate la diesel e o problema cu mersul "subturat" perioade indelungate de timp, si acest relanti indelungat a fost echivalent.
LuluMOB
andreispeed40,
QUOTE(bulan @ 23 Oct 2008, 08:45)
Acum dimineata motorul deja are zgomote si scoate fum cu miros de ulei
*


sigur motorul nu are absolut nimic?
bulan
QUOTE(klaus @ 23 Oct 2008, 11:00)
Poate la diesel e o problema cu mersul "subturat" perioade indelungate de timp, si acest relanti indelungat a fost echivalent.
*


Eu cred ca totusi lucrati la DACIA dar sunteti seful serviciului juridic ca prea le spuneti ca la carte fara a pune totusi punctul pe i.
Oricum e clar ca in exploatare apar cele mai neobisnuite defecte!Vom vedea daca motorul isi revine dupa o tura in forta pe autostrada cu motorul turat si constant in forja ca ce poate sa fie decat ori la bal ori la spital.
einstein1984
Utilizarea necorespunzatoare cam invalideaza garantia. ramane de vazut daca se va considera ca e utilizare necorespunzatoare.
klaus
e, acu' demonstreaza ca a utilizat necorespunzator vehicolul...
Si oricum nu scrie nicaieri in garantie ca mentinerea motorului la relanti, care e un mod normal de functionare de altfel, o perioada indelungata duce la distrugerea motorului.
Eu le-as manca ficatii la aia de la garantie de la dacia pana ar repara pe garantie (asta in cazul in care fac nazuri)
C a t a l i n
Doar prezența undeva memorată a aprinderii martorului de temperatură apă... invocându-se apoi posibilitatea de a se fi urcat pe Transfăgărășan. smile.gif
driverx
QUOTE(MAERSK @ 23 Oct 2008, 13:08)
... invocându-se apoi posibilitatea de a se fi urcat pe Transfăgărășan. smile.gif
*



Si le f**i una in mecla. Sa dovedeasca ca eu am fost pe Transfagarasan sau ca am folosit necorespunzator masina. Ca altfel, ei pot zice orice. Pe forumul Mitsubishi unu s-a dus cu revizia de 15mii la un Colt. S-a ales cu uleiul de cutie schimbat (pe banii lui, dar care ulterior au fost recuperati). Motivul schimbarii? La p*lica mesteru martian i s-a parut cam negru uleiu' blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
AR-18-MOS
Si daca mergi pe Transfagarasan, se considera exploatare necorespunzatoare?
andreispeed40
mai oameni buni, motorul NU are nimic! (cel putin nu din cauza mersului incontinuu la relanti , se poate sa fi avut ceva dinainte).

motoarele, indiferent de tip sau producator, sunt concepute sa reziste perioade indelungate de exploatare , indiferent de regimul de exploatare. De ce credeti ca motoarele, ca de altfel toate componentele auto sunt supradimensionate?

daca ar fi sa cedeze asa repede, dupa numai 12 ore de functionare in gol, va dati seama ca in bucuresti am schimba motoarele anual.

prin urmare, repet, motorul nu are nimic afectat de mersul in gol!
C a t a l i n
Parcă în manual scrie că dacă se aprinde martorul ăla la urcarea unei pante sau ceva de acest gen să se oprească motorul pentru răcire.
driverx
QUOTE(andreispeed40 @ 23 Oct 2008, 13:56)
....
prin urmare, repet, motorul nu are nimic afectat de mersul in gol!
*



Tu poti sa ai super mare dreptate, dar asta nu inseamna ca e super valabil si pentru rasnita aia. Nu crezi? Probabil a fost ceva cu motoru ala.
bulan
Dupa cateva curse prin oras si niste demaraje prelungite motorul a inceput sa se auda frumos peste 2800rot/min dar sub inca se aude zdranganind.Dci-ul este de 85cp si are elf sintetic 5w40.Electroventilatorul functioneaza normal iar apa e la 4 liniute.Fum inca mai scoate cu miros specific de ulei.
Sa vedem cum evolueaza starea motorului si va tin la curent!
IRONICK
Dar nivelul uleiului a scazut?
bulan
Nu sau nu sesizabil!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.