Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
mihailaurentiu20
ca sa fiu mai inteles pe unde se pune uleiul in cutie la solenza daca are vreo importanta e 1.9d ca eu am gasit un furtun pe deasupra dar cica nu e pe acolo.
Solenzul
Cine ti-a spus are dreptate, chestia aia cu furtun e pt aerisire. Un fel de supapa ca sa nu se creeze presiune a uleiului in cutia de viteze. Busonul de umplere e pozitionat in fata cutiei de viteze. Deschizi capota si te uiti in partea de jos, are aspectul unui surub cu doua urechi. Iti voi pune o mica poza mai jos care iti va arata mai exact unde se afla. Daca raspunsul meu nu e satisfacator mai asteapta putin si sunt sigur ca vei primi o mana de ajutor de la colegii nostrii solenzari. happy.gif
benkenobi
foloseste o palnie cu un furtun pe care il introduci in gaura de umplere. pune cam 1 litru de ulei ( daca mai are ulei in cutie) si apoi scoate furtunul. lasa sa curga din cutie tot ce este surplus de ulei ( busonul de umplere este astfel pozitionat incat are si rol de supraplin care sa permita un nivel de ulei necesar si suficient crearii balbotarii ). daca nu curge ulei dupa adaugarea a 1 litru ulei, mai adauga cate putin pana ajungi la nivelul maxim permis de buson. dupa ce a curs tot surplusul de ulei pune busonul la loc si asta este tot. a
atentie sa nu pui ulei peste nivelul maxim. risti sa creezi presiune in cutie si distrugi simeringurile pematur.
bafta
adimaridum
Colegii de pe forum te-au sfatuit corect,dar totusi de ce nu te duci la un service,te costa in jur de 10-15 ron ca sa faci schimbul(sau completare) si nu te mai murdaresti nici pe maini.Eu asa as face. smile.gif
romanvs
Daca ai posibilitate sa o urci pe rampa nu e mare lucru inlocuirea uleiului din cutia de viteze.
razvan solenza
QUOTE(romanvs @ 27 Oct 2008, 19:49)
Daca ai posibilitate sa o urci pe rampa nu e mare lucru inlocuirea uleiului din cutia de viteze.
*


nu e mare lucru numa sa aiba un patrat de 8 solid eu miam facut din surub de roata
bogdan_90
e acelasi buson ca la baia de ulei de la motor dar ma gandeam sa-l schimb saptamana asta . am inteles ca trebuie sa bag pana da pe afara.asa-i?
basalic77
unde se afla butonul de golire ulei cutie,ca eu m-am uitat si nu l-am gasit; scutul are gaura in dreptul cutiei dar nu am gasit surubul.
razvan solenza
QUOTE(basalic77 @ 15 Mar 2009, 17:10)
unde se afla butonul de golire ulei cutie,ca eu m-am uitat si nu l-am gasit; scutul are gaura in dreptul cutiei dar nu am gasit surubul.
*


este un dop cu gaura patrata interioara de 8mm in partea stanga a cutiei(cum stai cu fata la masina)se afla si o gaura in scut este exact ca si cel de la baia de ulei a motorului intra 4 litri
Enoiu Silviu
Anul trecut am schimbat ambreiaju si cind au pus ala loc piesele burdufu de la palnetara stinga dinspre cutie nu a fos bine pus la loc(cred) pt ca curgea ulei pe linga el.azi dimineata am vrut sa vad daca mai am ulei in cutie pentru ca a curs pe acolo pina acum vreo luna si ceva,am desfacut busonul (cum te uiti la masina in partea dreapta jos)si nu a curs nimic,ma intreb daca mai am ulei sau nu in cutie.sau cum pot sa verific daca mai am ulei in cuite si ce se intimpla daca merg asa pina ajung luni la un service.multumesc
ramsen
pai cind desfaci acel buson gen fluture de pe cutie pe unde se pune uleiul in cutia de viteze daca era ulei in cutie trebuia sa curga afara ...deci tu nu mai ai ulei cit trebuie in cutie...eu tot timpul completez uleiul cu ulei ELF 75W80...nu il schimb niciodata decit completez
busonul de golire a uleiului din cutia de viteze este exact sub cutie si merge desfacut cu aceiasi cheie care desfaci si busonul de la motor cind schimbi uleiul,patrat de 8mm...daca cunosti busonul de la motor il vezi si pe cel de la cutie...bafta
Enoiu Silviu
mersi,dar pot sa o mai folosesc pina luni fara sa fac ceva rau la cutie?
ramsen
daca a inceput sa fluiere este de rau...ti-am trimis un PM cu adresa mea de mess...intra si vorbim
FuNnYSLZ
Pai daca ai dat jos busonul de golire si nu a curs nimic,tu mai vrei sa mai mergi pana luni asa? ohmy.gif Ma mir de nu a inceput sa-ti chiuie vitezele :|
i96nds
Hai nu mai speriati omul degeaba.
Stati intai sa ne lamureasca.....

Deci cutia de viteze are DOUA gauri - una mai sus, pe partea laterala a cutiei de viteze, care e inspre radiator, iar a doua se afla exact SUB cutie - pe acolo se goleste complet cutia de ulei.

Completarea cu ulei se face PANA la gaura de sus - cu conditia ca masina sa se afle pe suprafata orizontala.
Deci daca desfaci fluturele de sus... nu ar trebui sa curga ulei, intrucat nivelul e exact pana la gaura.
E greu de verificat pana unde e nivelul- una din metodele destul de imprecise este sa bagi o sarmulita care sa fie usor curbata - si o tot curbezi pana se umezeste cu ulei. Daca curbura cand dai de ulei e cam mare... atunci e bine sa completezi.

Unii pur si simplu completeaza cu ulei, folosind un furtunel - si tot toarna pana cand iese afara uleiul pe aceasta gaura de SUS.

Daca omul nostru insa zice ca a desfacut gaura DE JOS si nu i-a curs ulei - asta ar fi cu adevarat grav. Eu zic insa ca omul nostru nu e in acceasta situatie - asa ca nu il mai panicati.
serviccom
Chiar nu e nevoie a se turna ulei pana da pe afara, se baga 3.5 l, uleiul poate fi mai jos decat gaura de nivel cu 2, 3 mm, se baga o surubelnita subtire pentru a fi sigur ca nivelul e bun, dar atentie ca masina sa fie pe o suprafata dreapta.
Observ ca la unii chiar nu le pasa daca se strica cutia, merg cu uleiul taras, dar cand vor strica ceva la cutie vor plange, cel mai expus la risc e pinionul de a cincea, mai bine zis bucsa aia, in cazul lipsei de ulei. Foarte probabil si planetara stanga.
Enoiu Silviu
in primul rind cutia nu fluiera,iar in al doilea rind nu am desfacut busonul de sub motor,lam desfacut pe cel dinspre radiator si nu a curs nimic.cind am mai fost cu ea in service si mia desfacut busonul dinspre radiator a curs ulei.
Vladd
inseamna ca in service iti era masina cu botul in jos.
Enoiu Silviu
nu era cu botul in jos,era normal cum sta ea.
Vladd
Atunci verifica, poate ai pierderi pe undeva.
valentinc22
Ce se poate intampla in cazul in care s-a efectuat umplerea pe la valva de deasupra cutiei, cea de aerisire ?
ramsen
ai putut baga ulei pe acolo???eu am incercat si trebuia sa astept pina se scurgea...asa ca am luat spritiera de ulei si am bagat cu ea vreo 400 ml
bogdanelkva
Va salut.Problema la mine e ca nivelul uleiului in cutie e cu 1 cm sub nivelul busonului de alimentare si cand cuplez treptele de viteza sau in frana de motor (mai mult la a treia) se aude un zgomot ca o huruiala metalica.Cand e pe liber nu se aude nimic.Sa fie din cauza nivelului de ulei?Sunt la 300 km de casa si imi fac griji pentru drumul de intoarcere...
supertorr
Problema colegului ramsen o am si eu cu treapta a 3 a.

Am cumparat 4L ulei Tranself NFJ75W80 API GL4+ si vreau sa il schimb dupa 70.000km(7ani).La fel si eu...am desfacut busonul lateral si nu a curs deloc ulei insa era putin ulei pe el semn ca nu ar fi lipsa decat cativa mililitrii presupun...

Acu sa il schimb zilele astea si sa vad daca e vreo schimbare.Salutare
supertorr
Gata,am schimbat uleiul la cutie desi multi mi-au zis ca nu ar trebui schimbat ci doar completat daca e necesar dar m-am gandit la viata cutiei si nu as vrea sa am probleme cu ea ca stiu ca este de munca si piesele sunt mai greu de gasit si unele cam scumpe.

Uleiul scos din cutie nu era schimbat la culoare...desi ma asteptam la acest lucru...insa am scos aproximativ 3,2 L si a intrat ca la carte adica 3,5 L .

Diferentele nu pot spune ca sunt semnificative doar ca mi se pare ca intra in marsarier mai usor si zgomotul la schimbarea treptelor s-a redus in special la tr 3 si ma gandesc sa nu fie din cauza celor 300 ml lipsa...acu cine stie cat au bagat cand a iesit din fabrica.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.