Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: unde gasesc o rola intinzatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
boboc82
unde gasesc o rola intinzatoare de la cureaua de accesorii aer si servo la un pret mai dragut si niste injectoare cu cap verde ? pe unde am cautat injectotu fara 250 ron si rola 270 ron
Mihai San
Vitan
ramsen
PITESTI
moustache
Rola aia se poate demonta si se poate inlocui rulmentul, el e cel care se uzeaza. Eu am schimbat doar rulmentul cand am schimbat curelele si distributia (nu e greu de schimbat, eu l-am schimbat in service, au avut presa si a fost foarte usor, probabil merge si fara, dar mai greu si nu e deloc recomandat. Trebuie desfacut un surub acolo care are filet pe stanga, daca nu te prinzi o sa-ti dea impresia ca trebuie sa renunti). Nu mai stiu ce cod/dimensiuni are rulmentul, il aveau in magazie in service, era ambalat in pungulita cu eticheta albastra de origine si a costat parca aprox 50RON. Si probabil ca daca poti sa faci rost de el din alta parte o sa iesi si mai ieftin.
boboc82
multumesc pt sfat dar am schimbat deja un rulment si nu el e problema surubu ce trece prin el este beleaua

29 Oct 2008, 10:41:
multumesc pt sfat dar am schimbat deja un rulment si nu el e problema surubu ce trece prin el este beleaua
wvirgil
Ce rulment este la acea rola?
Vreau sa-l caut eu pt. ca in service nu il au.
einstein1984
Daca demontezi cureaua ca sa schimbi rola, trebuie sa schimbi si cureaua. Deci cumpara tot kitul de accesorii.
vlad.doru
QUOTE(wvirgil @ 26 Nov 2008, 09:19)
Ce rulment este la acea rola?
Vreau sa-l caut eu pt. ca in service nu il au.
*




rulment 6203
sonycu
La un pret mai "dragut"??? blink.gif

1) Targul din Vitan, da o tura pe acolo

2) Orice magazin dacia.. nu e cu mult mai scump decat in targ.. sau nu era acum cateva luni..
ursul_bipolar
QUOTE(moustache @ 28 Oct 2008, 21:25)
Rola aia se poate demonta si se poate inlocui rulmentul, el e cel care se uzeaza.


Incepe sa uruie din nou dupa un timp. Solutia buna este schimbarea ei cu totul. Daca nu te deranjeaza zgomotul produs de rulment merge si asa.
tataiedaciotul
Este adevarat case poate inlocui doar rulmentul(6203).Dar cu oglinda facuta de curea pe rola veche,ce facem?Oare ce se intimpla cu cureaua noua ?Asa ca achizitioneaza o rola noua. tongue.gif
psychoo
o mica precizare...nu puneti rulment care are bilele protejate de metal deoarece se duce repede (intra praful) ci puneti incapsulat in cauciuc.
P3riculoS
salut.. si eu ma stresez cu rola intinzatoare asta . am schimbat rulmentu care da intradevar e 6203 .. am pus rulment nou si dupa 100km e aceasi treaba .. o rola noua e undeva la 350 ron . masian are aer si servo , care imi poate da si mine un nr de tel de la un magazin unde gasesc rola de origine nu de duzina sa imi fac o comanda ca stau cu masina in garaj . va rog mult

29 Apr 2009, 15:01:
treaba cu schimbul rulmentului nu e o afacere ca te lada cand iti e lumea mai draga .. si la cum se lucra la noi in service`uri .. mai bine te lasi pagubas.. mie mi`au deformat rola cu presa cand au scos rulmentul.. nijte nenorociti isi bat joc de noi si de bani nostri
ostilu84
Eu l-am schimbat cu un 6203 cu ciocanul , fara presa , bine , cu mare grija , am o mie si ceva de km , nu zice nici pīs , originalul era made in Germany si incepuse sa aiba joc si usor huruit , sper sa nu imi faca figuri in viitor .
psychoo
eu am deja 3000km facuti cu rola skf cu protectie metalica si inca nu huruie.
la schimbare ajuta daca curatati cu o perie de sarma si cu un cutit mizeria prinsa pe ax si pe interiorul carcasei la contact cu rulmentul. pe urma cu un ciocanel iese lejer, dar nu prindeti rola in menghina!
wvirgil
La mine rulmentul de la rola intinzatoare curea pompa servodirectie este 6202. (Solenza Rapsodie, cu servo, fara AC)
psychoo
rulmentul pus de mine 6203 incapsulat in metal a inceput iarasi sa huruie. astazi voi cumpara unul tot SKF dar cu protectie de cauciuc/plastic. am aflat ca nu este bun cel incapsulat in metal doar dupa ce l`am schimbat si am zis ca il tin sa vad cat rezista.
la 10 lei dati pe el a tinut un an si ~20.000 km
bafta.
alinbum
daca se demonteaza rola intinzatoare (care intinde cureaua pentru pompa servo, fara AC), pentru a schimba rulmentul de la rola se mai poate monta inapoi aceeasi curea sau trebuie schimbata? rulmentul este 6202 pentru cele fara AC si 6203 cu AC???????
george_scala_2004
parca in manual zice ca o curea odata detensionata nu se mai poate monta.
psychoo
eu am montat cureaua veche si nu a sughitat. o verific ocazional, odata cu verificarea lichidelor si nu are nimic.
eu stiam de cea de la distributie ca nu se mai monteaza, deoarece nu este din cauciuc ca si astea de accesorii si materialul din care este confectionata ar avea de suferit...
bafta.
alinbum
Si pana la urma rulmentul este 6202 pentru cele fara AC si 6203 cu AC de la rola intinzatoare???????
psychoo
pot confirma doar ca la mine (cu AC si servodirectie) este rulment 6203. nu stiu cum este la celelalte, ce stiu sigur este ca sunt diferite rolele intinzatoare cu tot cu carcasa la cele fara AC si servo. nu stiu daca si rulmentul.
Vladd
Pot confirma eu, la solenzele ce au numai servodirectie au rulment 6202, iar care le au pe amandoua si sevo si Ac au 6203.
florinc
Si daca rola prezinta un usor sant pe ea....mai poate fi folosita?
alinbum
se schimba greu rulmentul de la rola intinzatoare?
psychoo
e foarte usor. in 30 de minute e gata montat inapoi.
se desurubeaza surubul acela lung in plan vertical cu o cheie de 10, pe urma se desfac cele 2 suruburi care tin rola de blocul motor cu o cheie de 13.
se scot cele 2 sigurante de la ax si cea care tine rulmentul in rola.
tinandu`se rola cu imbus`ul in sus se aseaza pe o menghina care sa fie deschisa suficient cat sa treaca rulmentul prin ea si se loveste cu un ciocan de plastic in capul surubului cu gaura de imbus (de 8).
acum ramane rola cu rulmentul inauntru. se intoarce pe menghina rola astfel incat rulmentul sa poata sa cada prin deschizatura si se loveste cu ciocanul in centrul rulmentului, sau se cauta o tubulara pe diametrul interior al rolei si se preseaza cu menghina ca sa iasa rulmentul. in fabrica au pus vaselina cu particule de cupru, vaselina s`a scurs in timp si cuprul a "sudat" rulmentul de rola, deci s`ar putea sa iasa putin fortat.
dupa ce a iesit rulmentul se curata interiorul rolei de depuneri (cu o surubelnita, cutit, etc) si cu ajutorul menghinei se preseaza noul rulment in rola.
se introduce inapoi siguranta ca sa ramana rulmentul la locul sau.
se introduce tot folosind menghina axul cu surubul imbus in centrul rulmentului dupa care se monteaza siguranta axului.
se aseaza cureaua de accesorii pe fulii, se pune rola peste curea sa o tina in loc, se monteaza fara a se strange cele 2 surubri cu cheia de 13, cat sa poata culisa rola in jos.
se tensioneaza cureaua cu ajutorul surubului lung in plan vertical, cu o cheie de 10.
se strang cele 2 suruburi de fixare pe blocul motor.

bafta.
mihai230
Salut. Rola mea de intindere de la AC face zgomot. Rulmentul este de vina. As vrea sa imi schimb rulmentul. Masina este doar cu AC fara servo. Stiti ce rulment are pus?
george_scala_2004
6202 ?
mihai230
QUOTE(george_scala_2004 @ 18 Aug 2010, 09:31)
6202 ?
*



Pe mine ma intrebi? Tu nu stii? Multumesc, care este?
george_scala_2004
salut,

eu as cumpara si 6202 si 6203 laugh.gif ca sa ma asigur...
alinbum
QUOTE(Vladd @ 16 May 2010, 11:49)
Pot confirma eu, la solenzele ce au numai servodirectie au rulment 6202, iar care le au pe amandoua si sevo si Ac au 6203.
*


ion razvan
10000 de km de cand am schimbat rulmentul si nu are nimic 4.5 ron rulment alternator dacia 1310 cabd am luat masina mam dus sa cumpar curele ulei filtre etc si vanzatorul ma tot abure cu o rola originala 470 ron noroc ca mam sfatuit cu mecanicul si si mi-azis de rulment ca nu ma costat uleiul si consumabilele cat vroiau pe rola
tita
Kit-ul de accesori poate face galagie?
La mine se aude din zona aia cand pornesc masina un zgomot ciudat, ca si cum ai lovi cu niste pietricele in metal(nu stiu prea bine cum sa descriu).
Dar acest zgomot apare doar cam 40 de secunde cand e motorul rece ,apoi nu se mai aude.
De la ce sa fie?
Kit-ul de accesori face zgomot?
gabiXEN
la Popesti leordeni! este un centru de dezmembrari, cauti pe un tip TONY si are piese super ieftine! bafta
i96nds
Daca imi spuneti si mie de unde ati luat din Bucuresti un astfel de rulment SKF cu protectie de cauciuc... si cat a costat... as aprecia mult.
ovidiu87
i96nds- eu am luat cu 18 lei din orasul meu, dar cu protectie de metal.Dupa ce l am schimbat se manifesta ca cel descris de tita.Probabil cel ce mi l a presat la service l a distrus...
hhd_0
Ca de obicei ghinionul ma urmareste , asa ca voi fii nevoit sa mai trec pe la biserica si sa aprind niste lumanari !


Dupa ce am schimbat pompa servo directie ( dupa diagnosticare in service autorizat ) absolut nimic nu s-a schimbat ! aaaaa ... uitasem sa precizez ca masina scotea un suierat care disparea dupa indepartarea curelei de accesorii !


resemnat am fost la un service din pitesti ( din pit sunt ) si mi-a inlocuit rulmentul rolei !

Rulmentul este 6203 si avea o camasa neagra pe el , protectie ceva ! Cu acestea fiind spune am rezolvat problema ! Am aproape 200km cu rola si totul este ok ! Dar daca ma tine si 5000 km , nu`i problema... ca rulment + manopera m-a costat 35 lei !


Citeam mai sus de preturile super exagerate .... kit de uzina pt scala este 3 mil . Kit distributie solenza este 1.9 mil ( greap si rola yoko sau ceva de genul ) , pompa apa este 1 mil din franta ( nu uzina) , bucsi bara stabilizatoare 10 lei ..... preturi foarte accesibile !


Daca aveti de schimbat mai multe piese va sfatuiesc sa le faceti la pitesti ! Merita sa arzi 15 litrii de benzina , si faci o economie enorma....

ramsen
kit distributie uzina solenza 180 lei,pompa de apa uzina 240 lei, curea alternator 27 lei pentru AC etc etc
si eu am un zgomot pe la curele ...am dat jos toate curelele ca am doua la numar si in final sa constat ca este cea de alternator de vina...
ovidiu87
Referitor la pompa de apa.... cred ca e exagerat de scumpa , zilele trecute un var de al meu a schimbat pompa de apa la un volvo S60 si a costat 200 lei si vorba aia , e o masina mult peste solenza.Dar asta e politica renault , masini ieftine, piese scumpe...
Maskatu
Esti sigur ca era pompa originala? Eu ma cam indoiesc. Am frunzarit site-ul celor de la unix si cea mai ieftina pompa compatibila pentru s60 este 150 de lei, iar cea mai scumpa 305, si regula de baza spune ca in majoritatea cazurilor piesele compatibile nu prea sunt mai scumpe decat originalul, ca doar deaia e compatibila.

Pretul pompei nu este unul mare avand in vedere ca pompa de apa tine fizic aproape sau mai mult de doua distributii. Asta inseamna 240 lei o data la 120.000 km sau 8 ani. Sau tradus in litri de benzina, cam un plin. Cat ai vrea sa fie? 50 de lei?
hhd_0
Pompa de apa nu reprezinta o problema majora vis-a-vis de pret , indiferent ca este de volvo sau dacie !

Ceea ce ma surprinde este pretul pompei de servo-directie !

La service autorizat este 9 milioane FARA TVA ! Un calcul simplu arata ca toata afacerea costa aproape 13 milioane ( pompa + TVA + manopera ) , ceea ce mi se pare destul de enorm pt o solenza !

Sunt curios cat costa o pompa de volvo ?


OFF-topic : Am primit cateva PM-uri si rog administratorii sa imi "activeze" optiunea de a putea macar sa raspund mesajelor !

Cel mai simplu lasati un nr de contact sau mail !
tita
Cei care ati schimbat rulmentul la kit accesori aveti idee ce inseamna codurile de langa rulment?
http://www.rulmenti-online.ro/rulment-6203-2rsh-12

De ex 2RSH....
tita
Cei care ati schimbat rulmentul de la rola ,ce rulment ati cumparat 6203 2rsh?
Din cate citesc pe site e incapuslat in cauciuc pe ambele parti sau ceva de genul.....
o fi bun?

RSH Sheet steel reinforced contact seal of acrylonitrile-butadiene rubber (NBR) on one side of the bearing
2RSH RSH contact seal on both sides of the bearing
sabinmq
Salut,
Este bun....este la fel cu cel original... poate chiar mai bun cool.gif
As fi preferat un rulment cu SKF 19000 rot /min, fata de 12000 cat are cel pe cate l-am pus
Tetelu1980
In legatura cu acele litere ce apar la sfarsitul codurilor de rulmenti, in cazul de fata fiind vorba de 6203-2RSH semnificatia ar cam fi urmatoarea:

- RSH, etansare pe o singura parte cu "cauciuc"
- 2RSH, etansare pe ambele parti cu "cauciuc"

in mod normal la alti producatori se intalneste sufixul RS respectiv 2RS care inseamna acelasi lucru. Pentru SKF acest H suplimentar ar desemna dupa cum spun ei niste versiuni imbunatatite de etansare la care frecarea intre etansare si inelul interior ar fi optimizata astfel incat se obtine o durata de viata mai indelungata, o degajare de caldura ma mica in urma frecarii, etc. etc.

Bun!
Mai apar ca sufixe urmatoarele caractere dupa "/" si anume:

C3 - desemneaza rulemnti care au un joc marit intre elementele de rulare (adica bile in cazul rulmentilor 6203) si inelele interior respectiv exterior. Acest tip de rulmenti se folosesc in cazul in care avem temperaturi mai mari decat normale, vibratii mai mari decat normale si alte astfel de situatii care solicita rulmentul, in cazul acestui rulment, prin incalzire preluandu-se jocul suplimentar si ajungandu-se apoi la conditii normale de functionare. Acest tip de rulment nu este utilizabil pentru aplicatia voastra, respectiv role intinzatoare.

C4 - desemneaza rulmenti care au un joc marit, dar mai mare decat C3, restul explicatiilor raman valabile, conditiile de lucru sunt si mai dure decat in cazul C3. De asemenea nu este util aplicatiei voastre.

C2 - rulmenti cu joc mai mic decat normal, se folosesc in aplicatii de tipul temperaturilor joase din cate imi aduc eu aminte, nu este utilizabil in cazul vostru

LHT23 - rulment care are la interior vaselina cu litiu cu consistenta 2 NLGI pentru temperaturi joase si ridicate de obicei de la -50 la 140 grade Celsius (cifrele de dupa LHT definesct alte tipuri de vaseline)

WT - cam acelasi lucru cu LHT, vaselina poliuree consistenta 2 - 3 NLGI intervalul de temperatura este -40 la 160 grade Celsius

GJN - vaselina poliuree consistenta 2 NLGI intervalul de temperatura este -30 la 150 grade Celsius

NR - sunt rulmenti care au pe inelul exterior practicat un canal circular folosit pentru fixarea inelului extrior pentru a nu avea jocuri axiale, in aplicatiile care solicita acest lucru. Daca sunteti in situatia de a avea nevoie de un rulment cu inel exterior normal (lis, fara canal) si nu aveti la indemana decat modelul acesta cu canal... treaca mearga, puteti sa-l folositi pe asta (adica in loc de 6203-2RSH puteti pune si 6203-2RSHNR)

In concluzie, mergeti pe rulmentul standard. Daca vreti de la SKF acesta este 6203-2RSH pentru care turatia maxima este de 12000 rot/min.

Daca valoarea turatiei este mai mare de 12000 rot/min atunci se poate folosi
6203-2Z pentru care turatia maxima este de 19000 rot/min.
DAR atentie, acest tip de rulment este protejat cu scuturi de tabla care fiind fixate pe inelul exterior, nu ating inelul interior si deci au o mica fanta care poate permite intrarea prafului foarte fin in interiorul rulmentului... dar este un compromis care trebuie facut in cazul in care turatia rolei intinzatoare este mai mare de 12000 rot/min.

Aceasta turatie a rolei se poate calcula prin impartirea diametrului rolei de antrenare a curelei de transmisie montate pe arborele cotit la diametrul exterior a rolei intinzatoare. Apoi se inmulteste turatia maxima a motorului (acolo unde se taie injectia) cu raportul obtinut la prima operatie si astfel se obtine turatia maxima a rulmentului. In functie de asta alegeti rulmentul cu -2RSH sau cu -2Z.

Nu cunosc cele doua diametre, altfel faceam eu acest calcul.

Sper sa va fi fost utile explicatiile.
Respecte!
sabinmq
Salut
Pun in discutie urmatoarea problema...
Daca raportul dintre diametrul fuliei si diametrul rolei este de circa 2.75 ( repet, cu mare aproximatie) si motorul are 4000 rotatii/min, care este nr de rotatii pe care il suporta rulmentul?
Poate datele mele sunt eronate si rationamentul gresit....Rog pe cineva mai priceput sa clarifice ..
Multumesc
PS Nu am intrebat la magazin de rulmentul de 19000 rot.... stiu din catalogul SKF ca exista dar nu stiu care sunt alte caracteristici
i96nds
Tetelu1980, foarte tare interventia ta aici, multumim de detalii.
Sabin, pur si simplu inmultesti : 4000*2.75 = 11.000 rpm.
Asta pentru ca perimetrul cercului parca e direct proportional cu raza..
Of of, cica mergeam la olimpiada la matematica... acum sunt varza smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(Maskatu @ 7 Feb 2011, 22:55)
Pretul pompei nu este unul mare avand in vedere ca pompa de apa tine fizic aproape sau mai mult de doua distributii. Asta inseamna 240 lei o data la 120.000 km sau 8 ani. Sau tradus in litri de benzina, cam un plin. Cat ai vrea sa fie? 50 de lei?
*


Pompa de apa la noi se spunea ca se schimba la 120.000 km , dar majoritatea au schimbat-o la fiecare schimb de kit distributie , ca si curelele de accesorii si chiar rola intinzatoare de la cureaua de accesorii , asta dupa ce au aparut cativa cu probleme la pompa de apa . Si eu am schimbat-o la 60.000 , desi tinea bine pana la 90.000 , dar cine se mai apuca sa desfaca iar motorul ? Apoi nu este vorba de o curea de accesorii , ci de o componenta care nu se poate schimba in mijlocul drumului .
Daca ma gandesc bine , pompa de apa este de fapt aproape cat kitul de distrubutie + curelele de accesorii ca pret .
Nu stiu ce calcule faceti voi referitor la turatiile rulmentului , dar daca motorul poate ajunge la 6200 rpm , atunci trebuie ca acel rulment sa reziste la turatiile aferente acestei turatii a motorului 6200 x 2,75 = 17.050 , iar alte motoare de 16V parca au limitarea la 6500 rpm , deci si trebuie o rezistenta si mai mare si nu cred ca stau ei sa schimbe rulmentii de la pompa de apa in functie de limitarea motorului ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.