Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceasuri.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
kippy90
salut.am vazut subiectul si ma gand ca ma puteti ajuta si pe mine.am montate pe masina ceasuri suplimentare de ulei si temperatura.cel de ulei este dotat cu bec rosu pentru presiune de ulei scazuta.unde se leaga firul de la acel bec? Am incercat sa il leg pe fiecare din sondele de pe blocul motor(am 2 sonde, una mica si una mai bobalcata puse intr-un teu,ambele pentru ulei)da nu se aprinde.daca scot firul de la sonda mica si il conectez la firul de la becul rosu al ceasului suplimentar de ulei acesta se aprinde.unde gresesc? Astept raspuns.va multumesc!
alinworm
becul se leaga la sonda mai subtire Sonda BEC iar ceasul se leaga la sonda mai mare. Sonda Ceas

Verifica si becurile inainte! Dc cel de la ceas se aprinde iar cel din bord ba atunci acela e posibil sa fie ars. Ceasurile presupun ca le ai verificat! Dc le dai masa la contactul care vine de la sonda ar trebui sa iti arate maxim.
Ov
probleme cu indicatia are careva?

Mie imi arata mai mult temperatura apei. Initial m-am speriat si am crezut ca se incinge motorul, dar am luat un termometru electronic si l-am bagat direct in radiator si am vazut temperatura ok. Apoi am banuit ceasul si am luat altul, l-am schimbat pe cel din masina si surpriza, arata la fel (mult). Am luat mai departe ceasul vechi, 3 fire, si l-am legat direct in compartimentul motor => arata OK smile.gif Deci am undeva pe cablaj o problema smile.gif
tatabobu
Ov, esti sigur ca sonda-i corect calibrata?
alinworm
Ov testeaza ceva. Eu am observat ca in momentul in care aprind farurile toate acele ceasurilor ( am vreo 4 ) se deplaseaza spre dreapta indicand mai mult. De exemplu la ceasul pt apa ,cu farurile stinse, gmv ul porneste intotdeauna la 90 de grade iar cu farurile aprinse undeva pe la 93-94 C. Dc indica f mult cu ambele ceasuri atunci schimba sonda sau verifica cablajele sa nu fie pe undeva intrerupt sa fac contact la masa.
Chitu

kippy90: Pentru a lega beculetul rosu din ceas , mai tragi un fir din firul de la sonda mica(bec) si unul la masa , si merge. Te salut happy.gif
bygy007
io cred ca trebuie de la + contact , bec , ceas
alinworm
"kippy90: Pentru a lega beculetul rosu din ceas , mai tragi un fir din firul de la sonda mica(bec) si unul la + contact, si merge. Te salut"
Chitu
De ce trebuie de la contact? El doar se aprinde si se stinge, nu ramane aprins wacko.gif happy.gif
alinworm
daca pui + permanet atunci o sa stea aprins tot timpul cand ai motorul oprit. icon_mrgreen.gif
Ov
QUOTE(tatabobu @ 7 Sep 2012, 10:10)
Ov, esti sigur ca sonda-i corect calibrata?
*



am pus ceasul direct pe sonda si arata ok (cat ala electronic). In plus, pana acum vreo 3-4 luni aveam placuta aia cu 3 sonde - 1 de bec si 2 de ceas (asa pusese mosu) si pe vremea aia stiu ca testasem pe ambele sonde si arata la fel (mai mult)

QUOTE(alinworm @ 7 Sep 2012, 10:53)
Ov testeaza ceva. Eu am observat ca in momentul in care aprind farurile toate acele ceasurilor ( am vreo 4 ) se deplaseaza spre dreapta indicand mai mult. De exemplu la ceasul pt apa ,cu farurile  stinse, gmv ul porneste intotdeauna la 90 de grade iar cu farurile aprinse undeva pe la 93-94 C. Dc indica f mult cu ambele ceasuri atunci schimba sonda sau verifica cablajele sa nu fie pe undeva intrerupt sa fac contact la masa.
*



Exact asa face si la mine, problema e ca oricum arata mai mult. Daca mai aprind si luminile ma trezesc cu temperatura pe la 115 gr pe cand masurata cu cel electronic (am oprit motorul, am desfacut aerisitorul de la T si am bagat sonda acolo) imi arata max 86 smile.gif

la mine problema e clar de la cablaj, dar ma minuneaza cat de mult influenteaza functionarea un cablaj prost.

Am si turometru in blocul de ceasuri si toate se alimenteaza din acelasi loc, posibil sa fie ceva paraziti si din cauza asta wink.gif
kippy90
Chitu, am legat firul care vine de la bec la sonda si nu se aprinde in momentul in care pun contactul ar trebui.Daca scot firul de la acea sonda mica si il cuplez cu firul care vine de la becul rosu se aprinde.

7 Sep 2012, 19:53:
alinworm, cele din bord imi functioneaza perfect si indicatorul la fel.daca scot firul din sonda subtire mi se sting si cele din bord.deci acelea functioneaza.becul de la ceasul suplimentar este verificat.functioneaza!
Cum a spus chitu in momentul in care conectez firul de la becul rosu al ceasului la firul care duce la sonda subtire ar trebui sa se aprinda,dar nu face acest lucru.BECUL ROSU DIN CEASUL SUPLIMENTAR DE ULEI SE APRINDE DOAR DACA IL CUPLEZ CU FIRUL CARE DUCE LA SONDA, ACESTA FIIND DECUPLAT DE SONDA ! ALTFEL NU !
bygy007
daca legi 2 ceasuri pe aceeasi sonda nu ma functiona corect
nikuniku
bygy007 doar daca le separa cu diode,probat de mine si merge
kippy90
bygy007, aici nu e vorba de ceasuri ca asta stiu ......este vorba de 2 martori luminosi. (2 BECURI) , unul ala bord si altul in ceasul suplimentare.cel din ceasul suplimentar as vrea sa se aprinda si sa se stinga odata cu cel din bord .
bygy007
QUOTE(nikuniku @ 8 Sep 2012, 11:17)
bygy007 doar daca le separa cu diode,probat de mine si merge
*


iti spun garantat ca ai indicatie defectuoasa , vezi legile lui Kirchhoff

9 Sep 2012, 00:26:
QUOTE(kippy90 @ 8 Sep 2012, 12:15)
bygy007, aici nu e vorba de ceasuri ca asta stiu ......este vorba de 2 martori luminosi. (2 BECURI) , unul ala bord si  altul in ceasul suplimentare.cel din ceasul suplimentar as vrea sa se aprinda si sa se stinga odata cu cel din bord .
*


separat se aprinde? poate e ars becul
Ov
la mine merg simultan f bine ambele becuri de presiune de ulei
Ov
... si cu ajutorul colegului STORMTROOPER am rezolvat problema: masa proasta intre alternator si caroserie. Am curatat cablul, am curatat si contactele regulatorului de incarcare, am montat totul la loc si acum arata bine. In plus cand aprind luminile nu mai creste deloc indicatia.
mariusmoraru
salut, as dori sa montez si eu ceasurile pe un papuc 1.9d si din cate am inteles temeratura este luata din sonda din termostat, as vrea sa anulez becul ala din bord si sa leg in locul becului ceasul suplimentar pentru ca nu vad cum as mai putea pune inca o sonda de apa,
ceasul are:
1 cablu roz
1 cablu negru
1 cablu gri
1 cablu alb(becul)
unde trebuiesc legate fiecare in parte?
bygy007
poti schimba capacu ala cu altul care are 2 gauri filetate in care se pun sondele , bec si temperatura , sau poti scoate ala de bec (nerecomandat si pune unu de ceas
ORIJINAL21
sau poti lua curent de la becul existent (firele becului) si iti poti duce la ceasul suplimentar..
bygy007
sa fim clari , este vorba de iluminarea ceasului
mariusmoraru
sonda de apa la papuc 1.9d nu este prin filet, ci are o garnitura si apoi este prinsa intr-o clema si unde gasesc capac cu 2 orificii pentru 2 sonde? exista asa ceva?
cam asa arata sonda
ct-03-tvy
nu gasesti, doar sa faci un T sa il montezi pe unul din furtune unde circula apa permanent- la iesire din motor.
mariusmoraru
pai si daca fac t-ul nu pot pune o sonda de dacie normala?
si cam pe unde ar trebui pus? dupa termostat ar fi bine, adica cum deschide termostatul, sonda sa ia temperatura sau in alta parte?
mariusmoraru
cam pe unde ar trebui sa pun t-ul cu sonda de apa?
alinworm
am nevoie de un suport de stalp pentru ceasurile la ulei , apa, baterie. Ce variante am? am gasit ceva pe okazii dar nush dc vin bine.
Dj Alin
Cum se leaga cesurile de apa si ulei la 1300 ?

2 Apr 2014, 23:25:
trebuie sa leg la ceasurile de bord ?
alinworm
Nu, trebuie sa ai sonde ceas atat pt ulei cat si pt apa. Din fabrica e posibil sa ai doar sonde manocontact pt pt cele 2 becuri din bord ( martor ulei si apa). Ca sa poti sa le pui si pe cele pt ceas ai nevoie de T-uri. De fapt cam un singur T-eu pt cel de ulei, la apa eu l am inlocuit si am renuntat la manocontactul din bord. Ia si tu topicul le pagina 1 si ai sa intelegi perfect.
alinworm
are cineva la indemana un ceas ulei/apa si sa imi zica ce diametru are? Am gasit un suport stalp pt 3 ceasuri cu diametru gaurii de 52mm! As vrea sa il cumpar maine
Lde 2100
52 mm
marianmarian_78@yahoo.com
Va salut! O-ntrebare, este normal ca cele doua indicatoare de pe un ansamblu de doua ceasuri-apa si ulei- de la o Dacie din 1985 sa oscileze cand in stanga cand in dreapta atunci cand iau in mana ansamblul? Multumesc!
nikuniku
fara sa fie alimentate cu curent este normal sa se miste limbile la ceasuri
smith
[stergeti]
Executron
Salutari!

Pentru a lega ceasurile de presiune ulei si temperatura apa la contact pot folosi orice iesire de 12 volti de la contact?

Nu e nicio problema de supraincarcare a contactului cu tensiune nu?

P.S. Precizez ca am un contact de injectie de nova.
Adrian Frigo
Le poți lega liniștit! happy.gif
Executron
Thank you! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.