Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buton dezaburire 1310 luneta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
leduri
Am luat si eu o dacie second sa fiu motivat sa iau carnetul dry.gif .
Am luat canetul si acum ce sa fac si eu - o mesteresc.

Am schimbat instatlatzia electrica pe fatza, m-a ajutat mult acest sit.

Am o intrebare: ce fire se duc la butonul de dezaburire ? Ce culori si cum ?

Butonul de dezaburire are trei contacte si un bec. Becul cred ca se schimba usor cu un led si un rezistor.

Din cate am vazut pe un post la cutia cu 10 sigurante, siguranta a doua este pentru luneta ?

Am facut o schitza.
bygy007
daca nu ma inseala memoria parca maro (unul mai gros ) , de fapt ce te intereseaza butonul sau instalatia
dobre
degeaba te chinui, personal n-am vazut dacia 13xx cu luneta dezaburita....
Tiberiu-Andrei
Eu da! wink.gif
leduri
Trebuie sa mearga, luneta e noua, tocmai am schimbat-o (si chederul).

Da unul este MARO si l-am masurat si corespunde cu cel de la luneta.
Multumesc.

Am studiat si schema de pe forum biggrin.gif

Cam asta e ideea sa o incerc blush.gif
leduri
A mers, se incalzeste si primesc tensiune pe rezistenta de la luneta. happy.gif

Cu ce se sterge luneta ? este vre-o solutie anticoroziva ?

Se strica rezistenta de la luneta daca pun ventuze pe ea ?
leduri
Gata am rezolvat. Am atasat solutia finala.

Am folosit un led alb de 5mm cu unghi mare - cred cu (120grade).

E posibil sa fie mai luminos ca bordul - dar avand in vedere ca nu trebuie sa stea mult aprins, e bine.
v_razvan_c
La a mea ce culori la fire trebuie sa am pentru butonul de la dezaburirea lunetei?
Este si vreun releu pentru asa ceva?
leduri
Nu cred sa existe vre-un releu, functioneaza direct din buton.

Interesant ar fi de pus un timer de 1-2minute (max 5).
Daca timerul ar fi proportional cu temperatura din masina ar fi interesant.

Sau o modulatie in impulsuri cu factor de umplere din ce in ce mai mic.
v_razvan_c
Eh, n-as mai face nazuri si pentru un timer sau altceva, doar sa gasesc manunchiul de fire cu soclu din bord, care este pentru luneta; nici pana acum nu l-am gasit, iar ca sa fac eu instalatie in plus, nu fac. smile.gif

La mine e cu buton din ala de tip push, sau cum ii spune tongue.gif
za_kristake
in cat timp vi se dezabureste luneta? (minute)
krapcarasu
cam 5 minute , da depinde
maryus_83
QUOTE(dobre @ 1 Nov 2008, 09:31)
degeaba te chinui, personal n-am vazut dacia 13xx cu luneta dezaburita....



Vino s-o vezi pe a mea. tongue.gif

QUOTE(za_kristake @ 3 Mar 2009, 21:52)
in cat timp vi se dezabureste luneta? (minute)



2-3 minute... depinde cat de aburita este.
v_razvan_c
Gata, in sfarsit, am gasit si eu soclul cu fie, unul maro, 2 rosii parca si etc etc, nu m-am uitat prea bine biggrin.gif , am vazut ca se aprinde si becul in bord si aia e. Dar nasol ca am rupta o lamela de pe luneta, asta e... blush.gif

Totusi am fixat o lamela otelita intre cheder si luneta si gata, sper sa mearga... Acum cand am nevoie pentru test, nu mai tine vremea cu mine, s-a facut cald radmasa.gif ; o sa vad cu aparatul de masura. smile.gif
leduri
Cu aparatul de masura si luneta conectata si buton dezaburire stins, se poate masura rezistiv fata de caroseria masinii sau masa si trebuie sa se citeasca o valoare rezistiva mica de ordinul ohmilor in ambele puncte de prindere ale lunetei.
- Clema 1 fata de caroserie - 0,7R ~ 0,9R (R-ohmi) - masa
- Clema 2 fata de caroserie - 2R ~ 5R - de la +12 buton

- Clema 1 fata de Clema 2 - 2R ~ 5R - rezistentza de la luneta.

Se va masura pe tensiune, luneta deconectata, buton dezaburire aprins, pe cele doua cleme:
- Clema 1 - ~0V (V - volti) - masa
- Clema 2 - 12V ~ 14,4V - plus

Asa se poate detecta daca totul este functional.

Aburirea lunetei cred ca depinde:
- de umezeala din atmosfera - daca ploua sau ninge,
- de temperatura din atmosfera - exterior,
- de temperatura de la interior,
- de curenti de aer - geamul e deschis sau nu.
- de curentii de aer de la climatizare - daca merge sau nu motorul care antreneaza aerul
- de cat de ude sunt obiectele din masina, haine, umbrele,...

Dezaburirea depinde si ea de cat de calda e luneta si de curentii de aer.
Am observat ca dezaburirea dureaza cam intre 2-15 minute.

Initial geamul are o inertie termica.

Mi s-a intamplat sa se reabureasca geamul desi am folosit butonul si l-am oprit.

Am inteles ca daca este geamul deschis, se micsoreaza saturatia de vapori din aer si s-ar dezaburii mai repede geamul.
vsebir
Salut. Pentru un buton de bord cn (ala patrat) are cineva schema pentru dezaburire. Este vreo problema daca pe langa luneta leg si stropitorile de la parbriz si oglinzile retrovizoare. (oglinzile si stropitorile sunt de la un ford escort pe care lam taiat eu)
Dupa ce este gata va arat ce modificari am facut eu masini.
bygy007
trebuie sa pui neaparat releu pe butonul ala patrat
vsebir
si poti sa imi dai o schema electrica sau e mai bine sa rezolv problema cu butonul ala clasic
bygy007
uite
vsebir
mersi mult. acum sa vad ce schema imi da baieti de la club ford ca sa o fac sa mearga cu un buton de escort.
johnybic
Salutare ,știu că topicul este destul de vechi dar am căutat și nu găsesc o soluție la problema mea și am zis sa incerc aici,dezaburirea nu merge și nu știu de ce,probleme nu am găsit dar dezaburirea tot nu vrea să meargă ,sa va povestesc ce se întâmplă,de curând am montat un releu temporizator pentru luneta ,in urma probelor la luneta ajunge 12 volti ,de fapt sunt 14,2 ,am pus aparatul de măsură și pe firul de plus și pe cel de minus de la fire,am pus aparatul de măsură și pe papucii de vin la luneta și curent este am pus aparatul de măsură și pe rezistenta de la luneta unde sunt lipiți papucii și curent este,inițial am crezut că acele linii sunt întrerupte,am inspectat vizual și nu sunt rupte,am pus aparatul de măsură și pe ele și pe indica pe aparat și cu toate acestea dezaburirea tot nu merge,daca cineva știe să îmi explice cum altfel pot sau ce altceva pot măsura as fi recunoscător ,dar să îmi explice mot a mo ca la începători
bygy007
pe poza asta spune ce ai masurat si unde
johnybic
Salut ,am măsurat întâi și întâi firele apoi am măsurat și pe partea cu roșu din poza adică pe capetele rezistentei apoi am pus aparatul de măsură și pe rezistenta partea albastra din poza ,voltaj este ,eu suspectez altceva ,am montat un releu temporizat ,legăturile de comanda a releului cat și partea de putere le-am legat din același cablu al butonului de ceata cel vechi al mașinii ce are plus doar prin contact,bine din acela m-am bifurcat și la buton și la releu ,și la ieșirea din releu pe partea de putere am legat firul maro de duce la luneta din care am făcut o bifurcație și pentru beculetul din buton ,e posibil că amperajul sa fie mic?dacă greșesc te rog corecteaza-ma, releu cuplează curent la firele lunetei este ,releu decuplează după 18 minute ,dar luneta chiar nu vrea sa se dezabureasca ,suspectez doar amperaj mic,am folosit aceasta schemă doar că în loc de partea de putere de intra în releu eu nu am luat-o de pe baterie cum apare în schema
bygy007
daca ai 12-14V pe capetele rezistentei e ok , daca nu aveai curent suficient nu mai aveai 12V acolo ci tensiune mai mica , daca ao 12v pe partea cu rosu in cele 2 capete atinci posibil reistenta intrerupta
johnybic
Este 14,2 pe capetele rezistentei,curios este că am inspectat vizual și cu atenție liniile rezistentei și nu sunt întrerupte ,nu îmi pot da seama ce are ,am șters luneta și cu alcool izopropilic și fără nici un rezultat,la celelalte mașini care le-am avut (mărci străine) și dacă era geamul ud pe afara în câteva secunde 20-30 deja începea să se usuce
bygy007
ca sa verifici daca rezistenta e intrerupta iei fiecare ramura dinspre capete spre centru , daca tensiunea scade e ok daca ramine 14 e intrerupta asa depistezi si unde e intrerupta apare 0v
johnybic
Mulțumesc ,așa o să fac dar la primăvară ,momentan mașină merge la hibernare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.