Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bord digital
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
goguf
Am inceput sa fac un bord cu indicatoare digitale

Ca principii generale:
- sondele pentru tensiunea acumulatorului, nivelul combustibilului, presiunea uleiului, temperatura apei dau aproape direct informatia sub forma de tensiune, citita si afisata fie cu un voltmetru digital, fie cu un VU-metru
- turometrul se poate realiza fie cu un frecventmetru digital, fie cu un convertor frecventa-tensiune si citita cu un voltmetru digital (sau 2 VU-metre)
-vitezometrul. aici problema este mai complicata, se poate realiza mai greu cu un frecventmetru si mai usor cu un convertor frecventa-tensiune si voltmetru digital (sau 2 VU-metre)
- kilometrajul- cu un numarator digital+altele

Preturi estimative (integrate si alte piese mai importante):
- VU-metru 100k
- voltmetru digital 230k
- frecventmetru 300k
- numarator 250k
- convertor frecventa-tensiune 150k (25k o varianta mai slabuta)

Pina acum am realizat efectiv un indicator pentru nivetul combustibilului, cu VU-metru, adaptabil si pt tensiune acumulator, temperatura apa, presiune ulei, si am inceput realizarea turometrului.

Cine doreste sa incerce ii pot da link-urile catre schemele respective precum si constatarile mele.
elro
QUOTE(goguf @ 28 Jan 2005, 20:13)
Am inceput sa fac un bord cu indicatoare digitale

Ca principii generale:
- sondele pentru tensiunea acumulatorului, nivelul combustibilului, presiunea uleiului, temperatura apei dau aproape direct informatia sub forma de tensiune, citita si afisata fie cu un voltmetru digital, fie cu un VU-metru
- turometrul se poate realiza fie cu un frecventmetru digital, fie cu un convertor frecventa-tensiune si citita cu un voltmetru digital (sau 2 VU-metre)
-vitezometrul. aici problema este mai complicata, se poate realiza mai greu cu un frecventmetru si mai usor cu un convertor frecventa-tensiune si voltmetru digital (sau 2 VU-metre)
- kilometrajul- cu un numarator digital+altele

Preturi estimative (integrate si alte piese mai importante):
- VU-metru 100k
- voltmetru digital 230k
- frecventmetru 300k
- numarator 250k
- convertor frecventa-tensiune 150k (25k o varianta mai slabuta)

Pina acum am realizat efectiv un indicator pentru nivetul combustibilului, cu VU-metru, adaptabil si pt tensiune acumulator, temperatura apa, presiune ulei, si am inceput realizarea turometrului.

Cine doreste sa incerce ii pot da link-urile catre schemele respective precum si constatarile mele.
*



Interesant ce vrei u sa faci si succes la realizarea proiectului smile.gif si eu am avut in cap asa ceva dar m-am rezumat dar la eliminarea becurilor si inlocuirea acestora cu afisaje.Mi sa parut mai usor de realizat si mai putini bani.Dar sunt curios cum o sa iti iasa si cum or sa functioneze,ce abateri au,ce precizie........etc.
AS vrea si eu adresele sa ma blink.gif benoclez prin ele sa vad daca merita investitia.Dar mie imi trebuie alte ceasuri,ca palea nu le mai pit modifica ca am modificat destul in ele biggrin.gif
anndi
eu sunt interesat...ajutorul e binevenit mai ales ca la electronica nu ma prea pricep dar prind repede(zic eu blink.gif )...merci mult
elro
Si incarcarea bateriei la mine este aratata in doua moduri...cel clasic si cu litere,de exemplu:
H - incarca prea mult
I - intermediar(incarca bine)
L - incarca prea putin

Acest monatj este realizat de mine.Cine este doritor sa execute acest montaj ma ofer sa ii trimit schema si cu instructiunile de executare.
deconectat
Imi place ideea ta.
Pentru curiozitatea mea si pt ca nu am timp sa caut acum, imi poate spune cineva exact cum functioneaza turometreul si vitezometrul, pls. (adica ce informatii primesc la intrare si eventual cum le proceseaza.)
Si eu m-am gandit intr-o perioada sa fac asa ceva, insa cu un microcontroler sau procesor. In felul asta se poate etalona din soft si e mult mai precis, plus ca daca folosesti display-uri in bord poti sa mai afisezi si alte informatii pe ele.
goguf
Intentionez ca indicatoarele de benzina si tensiune sa fie 2 bare de 10 leduri (daca mai ramin bani fac si pentru apa si ulei), turometrul cu 20 leduri in semicerc, vitezometrul cu cifre, in mijlocul semicercului de la turometru

Dau acum link-urile de unde am luat schemele, care nu nu merg chiar direct, dar pe masura ce am sa le realizez am sa dau scheme complete

Vu-metru cu 10 - 20 leduri
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../9/LM3914.shtml

voltmetru digital
http://www.electronics-lab.com/projects/test/014/index.html

convertor frecventa tensiune
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../9/LM2907.shtml

frecventmetru digital
http://members.shaw.ca/roma/ clic pe The projects, six digit freg. counter, rpm meter

numarator
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../HD14553B.shtml

functionarea unui turometru sau vitezometru in principiu se iau impulsuri, cu ajutorul unor senzori optici sau magnetici de la fulia ce antreneaza cureaua, de la o roata, de la cablul de kilometraj etc. si fie se transforma in tensiune si se masoara, fie se numara, in anumite conditii, cu un frecventmetru digital

Presupun ca un bord digital ar fi mai usor, ieftin, frumos, realizat cu microcontroler si afisaj LCD dar eu nu ma pricep la asa ceva.
dex lada
luati de aici un dord complect digital facut pe o lada 2105, din pacate e nu la mai facut nimeni de la noi sau nu am auzit. Din pacate ccel care l-a facut este foarte zgarcit in detalii si scheme. Si da foloseste nu microprocesor, nici macar "softul"
microprocesorului nu il da.

"We got a really surprising email to our official address. For the first time I thought the picture was fake, made by Photoshop or PaintShop Pro. After reading on, and checking all attached photos I saw it was real. This is a really unique digital instrument cluster for 2104. (Dashboard is equivalent to 2105). Please read our correspondence and see the pictures!

- would you please give us some details?

The basic plan is quite simple. The instrument cluster includes only the displays and LED's, and an IC which may be driven via serial connection. Such an IC can drive 32 LED's. The central unit itself is located in a separate box. The PIC microcontrolers are built in this one.

- How dod you solve the A/D conversion problems?

Well it is very simple. First I applied resistors to precisely adjust all signals between 0...5 Volts. These signals are converted by the PIC (via 8-bit A/D). This means values between zero and 255. I drive 12 LED's with this information.

- when and how was the instrument panel produced?

The panel was prepared by my brother. In a nutshell:

- We designed the panel on PC (the edges and the holes for the displays)
- A PC-based milling machine cut this shape out of 2mm Aluminum sheet
- It is "powder painted".
- The labels and lines are designed on PC too
- A machine engraved the designed pattern into the sheet
- Engraved pattern was filled with white paint
- At last we cut the out the middle of a 2105 dash, and bolt the Aluminum sheet there

- How did you convert the speedometer cable turns into digital signals?

We disassembled a factory default speedometer. We applied a disc onto the end of the shaft inside. The disc has holes all around, just like in an old-style ball-based PC mouse.

The instrument panel also has a multifunctional display (under the speedometer) which can display the following:
- internal and external temperature
- date and time
- mileage, odometer
- acceleration 0-100km/h (The speedometer IC has two special signals: one at zero and one at 100kph. This function measures the time between these two signals)
- fuel consumption estimation is planned too. "



cam asa arata unu standard
dex lada
goguf nu te mai chinui cu turometru

[/QUOTE]turometrul se poate realiza fie cu un frecventmetru digital, fie cu un convertor frecventa-tensiune si citita cu un voltmetru digital (sau 2 VU-metre)
[QUOTE]

uite aici schema unui turometru care iti afiseaza "direct" nu mai stai sa pui bare de led-uri cum vrei tu.


http://electronickits.com/kit/complete/meas/vek2625.pdf
goguf
In attachment sint schemele pt indicatoarele de nivel benzina si tensiune baterie

Pt indic. de benzina R=0 adica sunt; cu nivelul de benzina la minim se regleaza din semireglabilul de 2,5k ca ledul 10 sa lumineze, iar la nivel maxim ar trebui ca ledul 1 sa lumineze (se ajusteaza rezistenta de 27 ohmi). Valorile sint pentru o sonda de 300 ohmi (0 pt nivel maxim, 300 pt nivel minim)

Pt indic. de tensiune R=3,38k (se poate folosi un semireglabil) Scala este intre 10 V si 15 V
Am realizat ambele montaje si functioneaza

Fiecare indicator se realizeaza cu propriul circuit integrat

dex lada
Interesanta schema de turometru, am sa vad daca se gasesc integratele si cit ar costa.
elro
am si eu o idee pt turometru
free_fiber
Imi pun si eu o intrebare mai stupida: astia de la firmele de tuning nu pot realiza asa ceva? sau pot da costa cat juma de masina?
Pe mine ma bate gandulde mult la asa ceva asa ca va urmaresc discutiile.
goguf
turometrul de la dex_lada e f.interesant, pare simplu de realizat, este expandabil la 4 digiti si ar putea fi adaptat si pentru vitezometru
daca gasesc integratele si au un pret rezonabil ma apuc de treaba.
dex lada
uite niste preturi de la conexelectronic

CD 4093 4.000 LEI
LM 555 CN 5.000 LEI
UA 7808 8.000 LEI
BC 547 B (BC 171B) 1.200 LEI
CD 4511 7.000 LEI
CD 4518 8.000 LEI
CD 4098 8.000 LEI

si ce o mai fii oricum piesele sun ieftine
deconectat
Nu stiu cum veti calibra voi turometrul si vitezometrul...eu d'asta ma gandeam la versiunea cu microcontroler, + ca are si alte avantaje.
Insa cel mai mare dezavataj ar fi ca e greu de scris softul, adica tocmai realizarea primului bord, ca dupa aia e usor de copiat. Un PIC 16F84 e vreo 300k si cred ca ar putea sa faca aproape tot ce iti trebuie (cu toate ca nu sunt sigur, va trebui sama gandesc la asta).
dex lada
turometrul e usor de calibrat schema care a dat-o iti spune cum sa il calibrezi, il mai poti calibra si si dupa unul analogic dar eroare este cam mare ce-a mai sigura metoda este data in schema.

Cu vitezometrul este mai greu.
vierme_ha
la vitezometru ma gandeam sa incercati sa adaptati sistemul de le mouse-ul de calc.cu undele alea optice.o rotita d-aia cu gauri bagata pe cablul de km-etraj si un receptor si un emitator ,fiecare pe o parte a rotitei.acuma trebuie un traductor..ma scuzati daca ati spus chestia asta mai sus,dar nu prea sunt eu mare electrician smile.gif
goguf
dex lada, multumesc de informatii, cu preturile alea iesi superieftin, un turometru cu 4 digiti ajunge la 150k (integrate si afisaj ), luni caut piesele si ma apuc de treaba
romulus
Vitezometrul nu poate fi realizat cu un traductor magnetic? Hai sa zicem ca asta se rezolva cumva dar cum totalizezi km parcursi? In asa fel incat sa nu ti se reseteze cand scoti bateria de la masina...Nu are cineva vreo idee cu un circuit in care sa folosim un EPROM ? si ar mai fi o oarecare posibilitate cu ceva procesor mai simplu? stiu eu, ceva de genul Z80. Ca sa nu mai zic faptul ca mi-ar place cu LCD sau de ce nu cu touch screen....
Slider
Turometrul cu afisaj numeric o sa fie greu de urmarit in mers. De regula astfel de turometre se folosesc numai la reglajul motorului. Eu zic ca un turometru cu afisaj tip bareta de led-uri ar fi mult mai de folos.
goguf
QUOTE(romulus @ 31 Jan 2005, 12:21)
Vitezometrul nu poate fi realizat cu un traductor magnetic? Hai sa zicem ca asta se rezolva cumva dar cum totalizezi km parcursi? In asa fel incat sa nu ti se reseteze cand scoti bateria de la masina...Nu are cineva vreo idee cu un circuit in care sa folosim un EPROM ? si ar mai fi o oarecare posibilitate cu ceva procesor mai simplu? stiu eu, ceva de genul Z80. Ca sa nu mai zic faptul ca mi-ar place cu LCD sau de ce nu cu touch screen....
*



Traductorul pentru viteza si kilometraj intentionez sa il montez pe cablul de kilometraj (apropo stie cineva care este nr de rotatii al cablului pt o rotatie a rotilor ?) , pt. kilometraj am gasit o schema ce foloseste numai 3 V la alimentare, astfel pot fi inclusi in schema 2-3 acumulatori de 1,2 V care sa alimenteze integratele atunci cind e deconectata bateria. Detalii dupa ce le voi realiza efectiv (si voi vedea ca functioneaza)
dex lada
gogu am gasit alta schema de voltmetru e un "pic" mai "complicata".
goguf
Cu LM 3914 se pot face multe lucruri, cine e interesat poate citi datasheetul din linkul dat de mine la inceput, problema e ca e cam scump, 85-100k si comanda doar 10 leduri. Acum incerc sa vad daca nu pot realiza cava echivalent (4xLM339)la un pret al integratelor in jur de 30k, la 12 leduri.
sebip
LM 3914 se pot pune in cascada si astfel se pot comanda mai multe leduri, mod punct si bara (dot and bar), se poate realiza schimbarea modului de afisare sin punct in bara la atingerea unui anumit nivel de tensiune, se pot face o multime de montaje .... majoritatea sunt explicate in foaia de catalog a circuitului.
goguf
Deoarece piesele pt turometru cu cifre cam intirzie sa apara am realizat un indicator cu 4+1 leduri (LM 339), expandabil cu mici modificari la 8, 12, 16, etc. leduri. Realizarea este un pic mai dificila decit pentru LM 3914 (cablajul) si nu permite decit afisarea sub forma de bara (care se poate umple sau goli), dar este mai ieftina (40 k pt 12 leduri, fata de 110 k la LM 3914). Daca exista cereri am sa postez schema.

Inca o data, stie cineva raportul nr rotatii roti : nr rotatii cablu kilometraj ?
romulus
In perioada de glorie comunista, la Electromures Tg Mures s-a realizat un bord electronic de genul celui de pe Lada care urma sa echipeze Dacia Sport. Nu mai stiu daca a fost montat sau nu pe vreo masina. Poate reusiti sa aflati careva ceva, macar pentru o idee, avand in vedere ca piesele care s-au folosit atunci, acum sunt la pret de nimic.
goguf
Cea mai simpla (dar nu si cea mai ieftina) modalitate de realizate a turometrului si vitezometrului cu afisare in cifre se poate face cu un convertor frecventa tensiune cu integratul LM 2917N (cu 14 pini) (2907N + dioda zenner) si citita si afisata cu cel mai ieftin aparat de masura digital care se poate gasi (sa aiba cel putin scala de 2 si 20 V). Ca preturi LM 2907 50k LM 2917 150k aparat masura 150k.
Pentru turometru se realizeaza schema din attachment si se masoara tensiunea in pct. B.
Pentru vitezometru se realizeaza aceeasi schema, fara a o conecta la platina, iar tensiunea se masoara in pct. C, si un senzor care sa dea 6 impulsuri la o rotatie a rotilor. Nu dau inca schema de senzor deoarece mai am de studiat problema. Iesirea senzorului se conecteaza la punctul A. Ca realizare fizica a senzorului sint mai multe variante (pe roata, pe cablul de kilometraj, magnetic, optic,etc)
Reglajele se fac din semireglabilul de 100k asa fel incit daca intre punctul A si masa conectam secundarul unui transformator de 3-7 V in punctul B sa avem 1,5 V (aparatul de masura va afisa 1,50 pe scala de 20 V, adica 1500 rpm) si suplimentar, din semireglabilul de 10k, 0,(30xP) V in punctul C pt vitezometru (aparatul de masura va afisa de ex. 48 pe scala de 2 V adica 48 km/h) unde P este perimetrul unei roti, in metri.
Important, nu am testat inca schema. Cime este interesat poate descarca datasheetul cu LM 2907/2917
Despre realizarea celui mai simplu kilometraj folosind in principal un calculator de buzunar, miine.

Pentru SOR si pentru cine mai vrea sa cumpere dea gata, eu personal nu fac asta pentru comercializare. Se gasesc de cumparat diverse kit-uri ( de ex. la adelaida, la conexelectronic, etc.) care pot fi folosite direct sau cu mici adaptari : indicator tip bara cu 10-12 leduri, voltmetre digitale, turometre, adaptor turometru-voltmetru. numaratoare,etc.

Idee de kilometraj:
-senzor ce genereaza un impuls la o rotatie a rotilor
-un divizor cu 1000 cu integrate specializate ex CD 4518
-un monostabil
-un led si o rezistenta
-un fototranzistor conectat in paralel (polaritatea conteaza) cu tasta "egal" a unui calculator
-un calculator de buzunar care sa repete ultima operatie la apasari succesive ale tastei "egal", si care sa aiba intrerupator pornit oprit mecanic sau sa nu aiba autopower off.
Se poate folosi si un calculator cu functie autopower off dar mai trebuie realizat un oscilator care sa genereze un puls scurt o data la 2 - 3 minute care sa comande, prin intermediul altui led, al doilea fototranzistor conectat in paralel cu tasta M+
-un sistem de alimentare dual, de la bateria masinii si de la niste baterii R6

intial la calculator se tasteaza P+= (sau pt umele calculatoare P++=) unde P este perimetrul unei roti in metri (ex 1,58).
romulus
Un laptop PI cu ecranul mic, de 14"ar merge nu? Cu un win 98 ar fi cool. Cu afisajul incorporat in bord in locul ceasurilor. Pana porneste windowsul, se incalzeste si motorul, imi place ideea. Cred ca am sa incep sa ma uit dupa un laptop de genul asta. Si la o adica se poate prinde pe bord si il conectezi cand pleci, fara sa dai jos bordul original. Si ai avantajul ca poti inregistra parametrii ca dupa aia sa scoti grafice si sa studiezi evolutia lor in anumite momente ale traseului parcurs...
SOR
devine interesant topicul smile.gif chiar sunt curios daca ar merge conectat si laptopul printr`o mufa pusa in paralel peste cea din bord sau ceva de genul asta - cumva la serialul laptopului!
sau ceva de genul asta... nu ma pricep mai deloc deci...daca am gresit ceva astept corectarile de rigoare
romulus
Trebuie sa mearga. Doar ca-ti trebuie ceva senzori, ceva interfata care sa prelucreze semnalul de la senzori si un soft cu care sa faci monitorizarea. Orice e posibil. Trebuie sa stii doar cum sa faci. Ei asta e ce ne lipseste noua. Si ai putea sa monitorizezi pana si temperatura si calitatea uleiului din cutia de viteze sau temperatura si presiunea din roti, orice-ti trece prin cap. Ideea e: ce senzori, cum, si cu ce soft.
marksman
Apropo de bord digital, am fost aseară până-n Metro dupa diverse... M-a dus un amic cu o Toyota Yaris...
Nu vedeam ceasurile de bord, am crezut că i s-au ars becurile. Ei bine, nu era așa. Mașina are bord digital, informațiile le vezi afișate doar din partea stângă (!), proiectate pe un fel de oglindă în bord ! Am rămas perplex.
deconectat
QUOTE
Ideea e: ce senzori, cum, si cu ce soft.

Softul il scriu eu daca vreti. Cu senzorii e un pic mai complicat, pt ca nu am mai facut asa ceva pana acum si nu am gasit nici documentatie. As vrea sa folosesc cat mai multi senzori dintre cei care exista deja pe masina, insa lipsa documentatiei ar putea complica lucrurile.

Problema la care ma gandesc eu acum este cum am putea face cat mai ieftin convertrul (/convertoarele) AD si cum multiplexam datele, insa sunt sigur ca putem gasi o solutie.

Ar fi interesanta ideea...imi amintesc de ala din "Fast and Furious" cu laptopul lui in masina...

Daca e cineva interesat si are si un laptop cu care sa se joace putem discuta. Eu ma gandeam sa folosesc unitatea mea, insa e mai complicat...BTW: merge si un desktop normal, doar ca trebuie gasita o solutie pentru display.
SOR
1.display poti sa folosesti un lcd de 15 ca e mai mic smile.gif
2.ar merge desenata cumva si o masina si tie sa iti apara pe monitor care usa e deschisa care bec e aprins si diverse ... asta ar fi chiar misto (vazuta pe un ford sierra)
deconectat
Am mai zis o data ca pot sa fac softul ; voi ziceti ce vreti sa faca si se face. Problema este cum naiba convertesc semnalul de la senzori si cu ce fac multiplexarea. As avea cateva idei, insa sunt destul de complexe; sunt sigur ca se poate si mai ieftin. Astept idei.
goguf
Am reusit sa fac turometrul ala cu 2 digiti. IMPORTANT, in schema sint mai multe greseli !
Urmeaza sa il testez in conditii reale.

Domnu Valentin Dumitran, informatiile pentru tensiunea bateriei, indicator combustibil, temperatura apa, presiune ulei sint direct sub forma de tensiune, iar cele pentru turatie, viteza, kilometraj sub forma de frecventa
Asa ca ar trebui 4 voltmetre , 2 frecventmetre si un numarator de impulsuri.
Acuma eu nu stiu ce poate face un pc cu ce porturi are el acolo, dar o solutie de multiplexare, asa mai batrineasca ar fi cu relee Reed. De senzori pt viteza+kilometraj ma ocup in continuare.

Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ?
deconectat
QUOTE
Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ?


Depinde ce vrei sa faci cu el si ce fel de display folosesti. PIC-urile au cam putina memorie si sunt destul de lente. In afara de asta nu prea am ce-mi trebuie sa programez PIC-uri; daca ai tu, succes!

Cu porturile de la pc stiu eu sa ma joc; daca te bate gandul, iti pot explica; e destul de simplu.
dizzy
Sa indraznesc sa visez la o placa de achizitii de date + Laptop?
Ca softul e relativ banal de facut in Labview !?
goguf
QUOTE(dex lada @ 6 Feb 2005, 22:02)
ce greseli are schema ?
*



Capatul dinspre integratul IC3 al rezistentei R4 trebuie conectat la pinul 2 si nu la 1
Pinii 3,5,11,13 ai IC3 trebuiesc conectati la V+ si nu la V-
Pinul 10 al lui IC1 trebuie conectat la V+
Pentru R8 eu am pus 22k si C10 4,7 microF

Valentin.Dumitran, poti sa faci pc-ul sa "citeasca" tensiuni si frecvente? cite simultan?
Despre PIC uri nu stiu mare lucru, doar am vazut niste scheme f.simple de frecventmetre si voltmetre
deconectat
Pe portul serial (ma gandesc ca pe asta ar fi cel mai logic sa lucram) stie sa citeasca valori binare pe o singura linie de date. Frecventa maxima teoretica este de 128KHZ, insa trebuie gasita o metoda de comutare intre senzori; asta se poate face cu un mmc4017 de exemplu. Problema apare la transformarea tensiunilor in format digital; asta nu mai e asa de simplu.

Pe un alt topic se vorbea de un soft de diagnosticare conectat la ECU; probabil ca o parte din date ar putea fi luate direct de acolo (din ECU), insa nu am avut timp sa citesc toate cele 300 de pagini de specificatii ca sa vad ce si cum...
dex lada
nu uita ca masinile mai vechi nu au ECU asa ca asta cade.
deconectat
Daca e cineva destul de nebun incat sa umble cu laptopul in dacie, eu sunt destul de nebun incat sa-l ajut!

QUOTE
nu uita ca masinile mai vechi nu au ECU asa ca asta cade.

Ma gandeam ca asta ar putea fi o a 2-a sursa de date; oricum nu prea gandeam eu bine aseara, ca eram prea obosit...
B31AYZ
QUOTE(goguf @ 6 Feb 2005, 23:36)
Am reusit sa fac turometrul ala cu 2 digiti. IMPORTANT, in schema sint mai multe greseli !
Urmeaza sa il testez in conditii reale.

Domnu Valentin Dumitran, informatiile pentru tensiunea bateriei, indicator combustibil, temperatura apa, presiune ulei sint direct sub forma de tensiune, iar cele pentru turatie, viteza, kilometraj sub forma de frecventa
Asa ca ar trebui 4 voltmetre , 2 frecventmetre si un numarator de impulsuri.
Acuma eu nu stiu ce poate face un pc cu ce porturi are el acolo, dar o solutie de multiplexare, asa mai batrineasca ar fi cu relee Reed. De senzori pt viteza+kilometraj ma ocup in continuare.

Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ?
*



Salut,
Daca reusesti sa faci indicatoarele de mai sus , sunt si eu interesat . Am o D1300 si cel mai mult ma deranjeaza indicatorul de benzina si kilometrajul .
Bafta.
dex lada
QUOTE(goguf @ 1 Feb 2005, 06:12)
Cu LM 3914 se pot face multe lucruri, cine e interesat poate citi datasheetul din linkul dat de mine la inceput, problema e ca e cam scump, 85-100k si comanda doar 10 leduri. Acum incerc sa vad daca nu pot realiza cava echivalent (4xLM339)la un pret al integratelor in jur de 30k, la 12 leduri.
*



da "uaa180" nu iti mai place ? costa 40.000 si poate sa comande max 12 led-uri.
Cauta niste scheme de voltmetru cu UAA180
goguf
Despre UAA180, eu am gasit numai cu 50-60k, tot cu LM339 iesi mai ieftin

Turometrul ala cu 2 digiti nu prea e de "efect", asa ca m-am apucat de un turometru cu bara de leduri.
Pentru un kilometraj deja am "atacat" un minicalc.
dex lada
este 40k la vitacom chiar eu mi-am cumparat.
De ce iesim mai ieftin cu lm 3914 ca costa aproape 100k si comanda 10 ca si uaa180 ?

daca nu e de efect macar merge bine ?

Cu ce vrei sa faci turometru cu leduri cu lm2907 si lm3914 ?
goguf
3 x LM 339 = 21k

Turometrul cu doi digiti "merge" la un secundar de traf cu 3 V-7 V, direct indica o frecventa iar printr-o punte indica dublu (15 coresp 50 Hz si 30 coresp 100 Hz).
Nu l-am testat inca pe masina

Cu LM2917 (2907 alimentat cu tens. stabilizata) cu 14 pini si 6 x LM 339
M-am chinuit si cu E555 dar nu a iesit nimic (3 scheme diferite).
nelu
goguf, daca ai de gand sa faci productie de serie (si asta sa fie de ordinul miilor de buc.) inteleg sa-ti doresti o economie de 10-20k lei/montaj, dar daca-l faci pentru tine (asta inseamna 1buc.) crezi ca are rost sa-ti complici montajul cu nr. mai mare de capsule CI, dimensiuni mai mari, reglaje mai multe, etc?
goguf
Am realizat, experimental deocamdata, kilometrajul folosind pentru numarare si afisare un minicalc. Pretul componentelor, inclusiv minicalc-ul este in jur de 70k.
Ca dezavantaje ar fi necesitatea de a schimba bateriile la 1 an si faptul ca numara din P in P kilometri unde P este perimetrul rotii in metri, ex 1,6
dex lada
QUOTE(nelu @ 9 Feb 2005, 09:47)
goguf, daca ai de gand sa faci productie de serie (si asta sa fie de ordinul miilor de buc.) inteleg sa-ti doresti o economie de 10-20k lei/montaj, dar daca-l faci pentru tine (asta inseamna 1buc.) crezi ca are rost sa-ti complici montajul cu nr. mai mare de capsule CI, dimensiuni mai mari, reglaje mai multe, etc?
*




ca adevar graieti asa am zis si eu i-am dat variata cu UAA180 care e mai Ieftina decat lm3914 si face acelas lucru. Dar el vrea sa se complice cu 7 C.I in loc de doua ,(12led-uri) sau trei(24leduri).
goguf
QUOTE(dex lada @ 9 Feb 2005, 20:54)
ca adevar graieti asa am zis si eu i-am dat variata cu UAA180 care e mai Ieftina decat lm3914 si face acelas lucru. Dar el vrea sa se complice cu 7 C.I in loc de doua ,(12led-uri) sau trei(24leduri).
*



Asa e, dar din pacate am "ars" un 3914 iar sa comand altul nu mai am chef plus ca 339 deja am destule

Am terminat contorul de kilometri, folosind un vechi calculator rusesc cu afisaj LCD si comutator mecanic on\off. Tot montajul este alimentat cu 2 baterii R6, consumul este sub 1 mA asa ca nu are nevoie de alimentare de la bateria masinii. Am sa-l las peste noapte afara ca sa vad cum se comporta la ger.

A rezistat la gerul de peste noapte, informatia nu s-a pierdut
Urmatorul pas, turometrul cu led-uri

Am realizat turometrul cu leduri. Este foarte usor de facut, si e de efect ! smile.gif
Deoarece desteptii aia de la vitacom mi-au trimis LM 2917 cu 8 pini (in loc de cel cu 14) a trebuit sa-i fac senzor magnetic, destul de usor de facut. Singura problema ar fi functionarea in mediul plin de paraziti din masina, dar se rezolva.

Am testat, in sfirsit, in conditii reale turometrul ala cu 2 digiti si a mers din prima.
dex lada
si care e efectul ?
poate fi urmarit usor ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.