Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Redresor auto.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Adrian_Boy
Am pus mana si eu pe un redresor auto, pare sa fie rusesc 100%, ca si valoare am dat 50 de lei, functional coolspeak.gif

Mai are cineva asa ceva, merge bine, are vro chestie de care trebuie sa tin cont ?[attachmentid=1627481540]
ovidius max
dB? De acolo reglezi nivelul sunetului? blush.gif
EinarN
QUOTE(ovidius max @ 9 Nov 2008, 14:04)
dB? De acolo reglezi nivelul sunetului?  blush.gif
*

Indicatorul ala în dB este de la un magnetofon vechi Tesla B 90.
Daca caut în pivnita mai am si io pe aici o trasca din aia cu role. radmasa.gif
Cipiotul
intrebati pe cineva mai batran ... adica care a facut rusa ... B in rusa e de fapt V ... "d" nu stiu ce e biggrin.gif
uitati-va si la ce scrie deasupra butoanelor de reglaj
Adrian_Boy
In sfarsit cineva care scrie pe aici biggrin.gif

Se pun la bornele bateriei fierele care sunt puse pe acele contacte wink.gif

Nu a mai vazut nimeni un asa model mandru.gif
EinarN
Nu cumva este un convertor de tensiune 12 V ---> 220 V cum sînt cele de camping?
Cu alte cuvinte sa scoti 220 V din 12 V
marksman
Sigur e redresor? VU-metrul ala de magnetofon pare a fi montat in loc de altceva.
EinarN
La stecherul într-e cabluri e o cupla unde intra un stecher de 220 V. acolo scrie însa alernativ 12 B (B banuiesc ca e V în rusa). Deci, face din 12 V continuu, 12 V alternativ ? Ca ce chiestie? Pt. ce-i nevoie de 12 V alternativ? rolleyes.gif
logan1.5dci
Mie mi se pare o sursa de alimentare de laborator, ceva didactic. Ce ma incuie e decibelmetrul ala montat intre potentiometrii aia colorati. . B = V, dar dB= decibel . Daca va uitati cu atentie, o sa constatati ca nu a fost montat de fabrica.

Si nu cred ca are putere mare..la iesire . Nu prea il vad bun de redresor, dar cine stie? Pana nu probeaza?
L-ai probat, incarca ?
EinarN
Ignora dB metrul ala.
Pe pariu ca are alta functie.
Minunile astea de pe mag-urile vechi sînt daca nu ma însel mA.
Dupa ele reglezi curentul de premagnetizare la imprimare si din moment ce reglezi CURENT poate fi numai un ampermetru, în cazul nostru MILI-AMPERMETRU.
Nu te lasa iritat de scala în dB.

Uite pe ebay am gasit un mag TESLA B 90 de vînzare unde se vede în dreapta sus acelasi instrument ca pe redresor (pt. cei ce nu cunosc magurile astea)
argon
prea subtiri firele alea si contactele prea firave pentru un redresor, am si eu unul si sunt contacte solide cu ditamai tresele de cupru...
autom
Este un alimentator de laborator. Nu poti incarca cu el decat o un acumulator micut (maxim unul moto). Ce date tehnice sunt trecute pe spate? Cred ca debiteaza maxim 1 A (deci poti incarca un acumulator de 65Ah in 65 de ore:)))

Daca te intereseaza sa il vinzi, da-mi pm.

ydaniel
mai bine un redresor vechi,decat unul nou bosch si alte petarde de prin hypermarket-uri.
diaconuliviu
1. dB ala inlocuieste probabil un miliampermetru in paralel pe un sunt, care masoara un curent.
2. Instrumentul din stinga nu e original, el fiind direct etalonat in V ("latine") in timp ce carcasa e inscriptionata in "slave".
Adica un carcalete.
3. Bornele din stinga spun 0,5--12V, adica insuficient, unui acumulator ii trebuiesc vreo 16 V in starea de I=0 si incarcare completa (ma refer la ciclul adevarat de incarcare) precum si posibilitatea acelui I10.
dizzy
Ia un multimetru, pune-l pe Vcc si masoara ce da la iesire, apoi masoara si pe Vac, si vezi ce ai acolo. Daca duce in gol vreo 15-16 V, ai avea o sansa sa-l faci, altfel nu!
diaconuliviu
Depinde si de curentul maxim capabil al sursei, daca e de sub 10% din capacitatea bateriei de incarcat, (acel I10) e degeaba.
bygy007
acea sursa este compusa din 2 surse separate una de 0,5-12V reglabila (ideea este sa masori in sarcina sa vezi ce tensiune ai dar iti trebuie sa ai intre 13-14,5V ca sa obtii o incarcare a bateriei) cea de-a 2 este este intre 0-36V si mai ai 12V alternativ in functie de transformator poti scoate sau nu putere suficienta ar fi interesant daca poti desface aparatul si face o poza in interior
cam cit de greu este?
BZN
QUOTE(argon @ 9 Nov 2008, 18:48)
prea subtiri firele alea si contactele prea firave pentru  un redresor, am si eu unul si sunt contacte solide cu ditamai tresele de cupru...
*



Nu e relevant...,am si eu unul care are exact aceleasi conexiuni, are cam 1,5 kg...[attachmentid=1627482049]
Scuze pt calitatea imaginii.
logan1.5dci
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Nov 2008, 10:54)

2. Instrumentul din stinga nu e original, el fiind direct etalonat in V ("latine") in timp ce carcasa e inscriptionata in "slave".
Adica un carcalete.
*



Uita-te mai atent, e produs in CCCP , e original, montat de fabrica, ala mare.
diaconuliviu
Da, aici iti dau dreptate, mea culpa.
Adrian_Boy
Aparatul genereaza cam 13V, cand mi-a facut proba, adica a legat la borne aparatul de masura (digital) impreuna cu o rezistenta de putere mare (ca si Wati), iar in spate a avut un fel de pontentiometru, unde au mai ramas doar inscriptiile din jurul lui, arata de la 1A - la 0.30, ceva de genul asta.

Sa inteleg ca nu pot redresa bateria de nici o culoare ?
argon
Redresorul meu da vreo 14,5 V.
Adrian_Boy
Mare ciudatenie cu redresorul asta, sau ce-o fi biggrin.gif , adica pun bateria descarcata la incarcat i-mi arata 11,5 volti aparatul de masura pe bornele bateriei, inclusiv pe ecranul redresorului.

Ce sa vezi, dupa 12 ore de incarcat, arcul urca spre 14,5 - 15.00 Volti nedumerire.gif , bateria era calda si scotea bule pe fiecare "camera" , e bun sistemul asta de functionare ?

L.E.> dupa 10 ore, am repus-o iar la incarcat sa vad ce curent i-mi mai arata, si are 14,5 volti spre 15.00 glare.gif
emircea
QUOTE(logan1.5dci @ 9 Nov 2008, 17:32)
Mie mi se pare o sursa de alimentare de laborator, ceva didactic.
*



Cam asa imi pare si mie, dar reusesti sa incarci o baterie cu el. Dar muti firele pe sectiunea 0-36V si-ti reglezi tensiunea ~ 13,5 V (cu bateria conectata). Supraveghezi; probabil, in functie de cat se incarca bateria tensiunea va creste - reduci si mentii constant la 13,5V. Bateria este incarcata cand tensiunea indicata cu bornele deconectate ramane identica cu cea cu ele conectate. Poti sa lasi la 13,5V (vezi 'float charge') indefinit de mult, nu-ti va incarca 'prea mult'. Sper ca voltmetrul ala indica valoarea corect.

P.S. 13,5 e valoarea de float? Se pare ca da:
<<If float charge is needed for operational readiness, lower the charge voltage to about 13.50V (2.25V/cell). Most chargers perform this function automatically. The float charge can be applied for an unlimited time>>

Aici e o intreaga teorie, dar e mai sigur s-o mentii in 'float' daca n-ai scula sa faca treaba automat. Evident, nu trebuie sa te grabesti.
bygy007
QUOTE(Adrian_Boy @ 14 Jan 2009, 22:17)
Mare ciudatenie cu redresorul asta, sau ce-o fi biggrin.gif , adica pun bateria descarcata la incarcat i-mi arata 11,5 volti aparatul de masura pe bornele bateriei, inclusiv pe ecranul redresorului.

Ce sa vezi, dupa 12 ore de incarcat, arcul urca spre 14,5 - 15.00 Volti  nedumerire.gif  , bateria era calda si scotea bule pe fiecare "camera" , e bun sistemul asta de functionare ?

L.E.> dupa 10 ore, am repus-o iar la incarcat sa vad ce curent i-mi mai arata, si are 14,5 volti spre 15.00  glare.gif
*


VALORILE SINT FOARTE BUNE bateria se comporta normal ,
Adrian_Boy
aplauze.gif multam bygy de raspuns


yupy.gif
tzepesch
traiasca rusii la redresoare!

doar cu ce-si incarcau chestiile atomo-nucleare? tongue.gif
lapcat
QUOTE(Adrian_Boy @ 7 Nov 2008, 17:48)
Am pus mana si eu pe un redresor auto, pare sa fie rusesc 100%, ca si valoare am dat 50 de lei, functional  coolspeak.gif


Eu am luat din Metro redresor Bosch cu 80 lei și sunt mulțumit de el.
ovidius max
QUOTE(lapcat @ 15 Jan 2009, 12:50)
Eu am luat din Metro redresor Bosch cu 80 lei și sunt mulțumit de el.
*




Si eu la fel. Mi-a scos din boala o caranda aproape degerata. Numai ca am dat pe el 90 de lei. sad.gif
lapcat
Ale meu are vreun an jumate. happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.