Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: recomandari la diverse probleme DSN din 2001
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
bucuresti_DSN_2001
Salut, sunt nou pe forumul asta, si destul de "paralel" cu mecanica masinilor.

Am ajuns dintr-un motiv evident: am o DSN, din 2001, motor 1.4, cu diverse probleme. O sa ajung cu masina la un service in prelungirea ghencea, recomandat de un prieten, dar as dori sa stiu si parerea voastra, pentru ca as vrea sa incep sa fac unele reparatii si singur, ca sa nu mai dai bani la service.

Problemele masinii sunt cam asa (daca aveti idei despre cum as putea sa repar singur, sau cat m-ar costa piesele+manopera intr-un service, va rog mult sa-mi spuneti, orice parere e foarte binevenita):
- trebuie schimbate discurile de frana; mi s-a recomandat sa-mi schimb si placutele de frana
- nu-mi mai merge dezaburirea spate; butonul de pe bord face zgomotul normal, dar nu mi se mai aprinde si becul de pe bord, si dezaburirea nu merge; la inceput daca incercam de mai multe ori sa o aprind, mergea, acum insa nu mai merge ori de cate ori as incerca
- trebuie sa-i schimb bateria: stie cineva cam cat ma costa? am incercat sa o dau jos cu un prieten, dar are un surub ciudat, care tine un furtun de pe acolo legat de baterie. are cineva idee de asa ceva? prietenul ala al meu nu mai vazuse sistemul, iar eu nici atat.
- probleme frana de picior+frana de mana: pentru ca am observat intr-o intersectie ca frana de picior nu mai mergea, am tras ca disperatul frana de mana; frana de picior pierdea lichid undeva pe la roata spate stanga, se vedea cum picura; dupa ce am tras ca disperatul frana de mana, ramanea becul aprins continuu pe bord, orice i-as fi facut. Am inteles ca acum sistemul franei de picior trebuie aerisit, rezolvata scurgerea: stie cineva cam cat ma costa? la frana de mana beecul e continuu aprins, are cineva idee de ce? frana de mana inca franeaza masina, foarte putin, dar o franeaza.
- probleme alimentare cu benzina: cand alimentez cu benzina, trebuie sa bag benzina incet in rezervor, pentru ca la jet mare incepe sa sara afara; niste tipi dintr-o benzinarie mi-au spus ca mi s-a infundat nu stiu ce furtun, sau conducta, are cineva idee cat m-ar costa sa repar asta, sau daca pot sa o fac singur?
- probleme invartire roti fata: rotile din fata se invart foarte greu; am observat asta cand am incercat sa imping masina cu un prieten, si amandoi abia am reusit sa o impingem cativa metri. am pus cricul la roata fata dreapta, si abia am reusit sa o invart cu mainile. aveti idee de la ce ar putea sa fie?
pentru ca masina a stat vreo 3 luni fara sa fie miscata+pornita, un prieten de-al meu zicea ca e destul de sigur ca rotile au intepenit acolo din cauza asta, ca nu a fost plimbata, si ca trebuie date jos rotile, curatat pe acolo, si ca o sa-si revina; nu era sigur de chestia asta, dar el asa credea; voi ce credeti? ce ar putea sa fie?
- trebuie sa schimb o piesa de sub masina, care cica e fisurata, si care se numeste "inelul anti-rasturnare", sau ceva de genul asta; aveti idee despre cat ar costa, daca pot sa o fac singur, orice detaliu/informatie?
- gaura din toba: am o gaura in toba, nu e foarte mare, e cam jumate de diametru fata de o moneda de 1000 lei (0.1 RON); masina nu scotea zgomot, noxele erau ok. merita sa schimb toba? cam cat m-ar costa? un mecanic mi-a zis ca se poate acoperi gaura aia, dar el nu recomanda, ca nu ar tine prea mult timp chestia asta.
- zgomote de la volan: cand misc volanul, se aud niste pocnituri; un mecanic mi-a spus ca s-a stricat nu stiu ce piesa, un fel de articulatie; mecanicul s-a uitat undeva pe la pedale cand a zis asta; aveti idee despre ce e vorba? cam cat m-ar costa chestia asta?
- zgomote curele sub capota: mi-am schimbat directia pe la inceputul anului; pe la inceputul verii, un mecanic mi-a spus ca el aude un zgomot de la o curea de sub capota, si ca ar trebui sa dea jos curelele alea sa le puna bine, ca zicea ca poate nu sunt puse bine curelele; eu nu auzeam nimic ciudat, dar cum am zis, eu sunt "paralalel" cu subiectul, e prima mea masina, am condus-o un an jumate, si spre rusinea mea nu stiu nimic despre cum e facuta si cum merge o masina

Mentionez ca e Dacie SuperNova, motor de 1.4 litri, Confort, a fost a tatalui meu, pe urma a fratelui meu, si acum a mea. Acum vreo 3 luni am patit treaba cu frana de picior care nu mergea, si pentru ca nu am avut bani sa o repar, am strans, si acum am 20 de milioane pe care sa-i bag pe toti in repararea masinii. 3 luni masina nu a fost pornita, condusa, sau ceva, a stat nemiscata.

Stiu ca trebuia sa am grija de ea in astea 3 luni, dar pur si simplu nu am avut timp (serviciu+facultate+multe alte probleme).

Asa ca va cer ajutorul cu niste sfaturi daca puteti.


Multumesc
bogdan_90
QUOTE(bucuresti_DSN_2001 @ 10 Nov 2008, 17:53)
Salut, sunt nou pe forumul asta, si destul de "paralel" cu mecanica masinilor.

Am ajuns dintr-un motiv evident: am o DSN, din 2001, motor 1.4, cu diverse probleme. O sa ajung cu masina la un service in prelungirea ghencea, recomandat de un prieten, dar as dori sa stiu si parerea voastra, pentru ca as vrea sa incep sa fac unele reparatii si singur, ca sa nu mai dai bani la  service.

Problemele masinii sunt cam asa (daca aveti idei despre cum as putea sa repar singur, sau cat m-ar costa piesele+manopera intr-un service, va rog mult sa-mi spuneti, orice parere e foarte binevenita):
- trebuie schimbate discurile de frana; mi s-a recomandat sa-mi schimb si placutele de frana
- nu-mi mai merge dezaburirea spate; butonul de pe bord face zgomotul normal, dar nu mi se mai aprinde si becul de pe bord, si dezaburirea nu merge; la inceput daca incercam de mai multe ori sa o aprind, mergea, acum insa nu mai merge ori de cate ori as incerca
- trebuie sa-i schimb bateria: stie cineva cam cat ma costa? am incercat sa o dau jos cu un prieten, dar are un surub ciudat, care tine un furtun de pe acolo legat de baterie. are cineva idee de asa ceva? prietenul ala al meu nu mai vazuse sistemul, iar eu nici atat.
- probleme frana de picior+frana de mana: pentru ca am observat intr-o intersectie ca frana de picior nu mai mergea, am tras ca disperatul frana de mana; frana de picior pierdea lichid undeva pe la roata spate stanga, se vedea cum picura; dupa ce am tras ca disperatul frana de mana, ramanea becul aprins continuu pe bord, orice i-as fi facut. Am inteles ca acum sistemul franei de picior trebuie aerisit, rezolvata scurgerea: stie cineva cam cat ma costa? la frana de mana beecul e continuu aprins, are cineva idee de ce? frana de mana inca franeaza masina, foarte putin, dar o franeaza.
- probleme alimentare cu benzina: cand alimentez cu benzina, trebuie sa bag benzina incet in rezervor, pentru ca la jet mare incepe sa sara afara; niste tipi dintr-o benzinarie mi-au spus ca mi s-a infundat nu stiu ce furtun, sau conducta, are cineva idee cat m-ar costa sa repar asta, sau daca pot sa o fac singur?
- probleme invartire roti fata: rotile din fata se invart foarte greu; am observat asta cand am incercat sa imping masina cu un prieten, si amandoi abia am reusit sa o impingem cativa metri. am pus cricul la roata fata dreapta, si abia am reusit sa o invart cu mainile. aveti idee de la ce ar putea sa fie?
pentru ca masina a stat vreo 3 luni fara sa fie miscata+pornita, un prieten de-al meu zicea ca e destul de sigur ca rotile au intepenit acolo din cauza asta, ca nu a fost plimbata, si ca trebuie date jos rotile, curatat pe acolo, si ca o sa-si revina; nu era sigur de chestia asta, dar el asa credea; voi ce credeti? ce ar putea sa fie?
- trebuie sa schimb o piesa de sub masina, care cica e fisurata, si care se numeste "inelul anti-rasturnare", sau ceva de genul asta; aveti idee despre cat ar costa, daca pot sa o fac singur, orice detaliu/informatie?
- gaura din toba: am o gaura in toba, nu e foarte mare, e cam jumate de diametru fata de o moneda de 1000 lei (0.1 RON); masina nu scotea zgomot, noxele erau ok. merita sa schimb toba? cam cat m-ar costa? un mecanic mi-a zis ca se poate acoperi gaura aia, dar el nu recomanda, ca nu ar tine prea mult timp chestia asta.
- zgomote de la volan: cand misc volanul, se aud niste pocnituri; un mecanic mi-a spus ca s-a stricat nu stiu ce piesa, un fel de articulatie; mecanicul s-a uitat undeva pe la pedale cand a zis asta; aveti idee despre ce e vorba? cam cat m-ar costa chestia asta?
- zgomote curele sub capota: mi-am schimbat directia pe la inceputul anului; pe la inceputul verii, un mecanic mi-a spus ca el aude un zgomot de la o curea de sub capota, si ca ar trebui sa dea jos curelele alea sa le puna bine, ca zicea ca poate nu sunt puse bine curelele; eu nu auzeam nimic ciudat, dar cum am zis, eu sunt "paralalel" cu subiectul, e prima mea masina, am condus-o un an jumate, si spre rusinea mea nu stiu nimic despre cum e facuta si cum merge o masina

Mentionez ca e Dacie SuperNova, motor de 1.4 litri, Confort, a fost a tatalui meu, pe urma a fratelui meu, si acum a mea. Acum vreo 3 luni am patit treaba cu frana de picior care nu mergea, si pentru ca nu am avut bani sa o repar, am strans, si acum am 20 de milioane pe care sa-i bag pe toti in repararea masinii. 3 luni masina nu a fost pornita, condusa, sau ceva, a stat nemiscata.

Stiu ca trebuia sa am grija de ea in astea 3 luni, dar pur si simplu nu am avut timp (serviciu+facultate+multe alte probleme).

Asa ca va cer ajutorul cu niste sfaturi daca puteti.
Multumesc
*


fara suparare dar masina ta si-a dat duhul de mult. ca sa o repari te-as sfatui sa o duci la un service sau un mecanic cunoscut. daca zici ca nu te pricepi nu ai ce-i face tu.
bucuresti_DSN_2001
m-am gandit bine daca sa mai bag bani in ea, dar parca nu as lasa-o sa moara smile.gif


in legatura cu service-ul, o s-o duc martea viitoare, nu sapt asta ca nu putea mecanicul.


daca aveti idee cam cat costa reparatiile la unele din problemele de mai sus, va rog sa va dati cu parerea


multumesc
vyalli
cati km are masina?
bucuresti_DSN_2001
masina are vreo 125.000 km pe bord, dar arata cu 33% mai putin, deci are peste 160.000 reali parcursi.

unele probleme ale ei nu sunt grave, sunt de detalii, alea importante sunt de frane+directie, si la alea nu ma bag

daca aveti idei despre cum as putea sa repar singur unele din problemele mici, va rog sa-mi spuneti. de exemplu, cum as putea sa repar dezaburirea geamului spate, care nu mai merge
ZappaUKu
vezi daca e de vina butonul... daca primeste curent si daca sunt ok contactele de la geam daca nu cumpara un sprey de contante ... ia-o logic prin excludere smile.gif
b13mat
trebuie sa schimb o piesa de sub masina, care cica e fisurata, si care se numeste "inelul anti-rasturnare", sau ceva de genul asta; aveti idee despre cat ar costa, daca pot sa o fac singur, orice detaliu/informatie?


asta poti sa il schimbi si singur! de costat costa vreo 50ron si se afla chiar sub levierul de schimbat vitezele!
cata_28
salut !!! eu am avut in toba intermediara o gaura cam cit fisa aia spusa de tine (un nenea mecanicul a vrut sa mi demonstreze cu un levier ca este ruginita) nu am avut bani atunci ca sa o pot schmba si am luat POXILINA chestie din aia de plastilina A+B si am pus acolo si totul a revenit la normal pt ca se schimbase si sunetul dupa ce sa jucat nenea ala !!!
bafta !!!
puiu82
@ Bucuresti-dsn,nu sunt eu prea priceput,dar:piesele le poti cumpara si singur si o sa iesi mai ieftin decat la service.
Franele si directia fa-le la un service care face si ITP,acolo ai si stand pt. a verifica ce fac meseriasii wink.gif si asa vei rezolva toate problemele cu rotile blocate si frana de mana.
Piesa care s-a stricat la volan,se numeste ax volan inferior si costa cam 250 ron.
Bateria costa cam 150-200 ron si nu iti bate capul,o cumperi de la magazin si pt ca sa-ti dea garantie,iti monteaza ei bateria si iti masoara incarcarea wink.gif
Cand ai schimbat distributia ultima oara? Pt. ca se schimba la 4 ani sau 60.000 km si tu ai 160.000.....
Preturi pt. manopera in service nu stiu sa iti spun,imi pare rau.
La o revizie serioasa( distributie,ulei,filtre,bujii,antigel,lichid de frana,placute,discuri),plus micile probleme stiute,nu cred ca iti ajunge bugetul.....oricum nu la un service autorizat dacia.
Daca totusi vrei sa te bagi,uite niste preturi aproximative:
1-distributie(rola+curea) 200 ron.
2-pompa de apa 2-250 ron.
3-antigel 20 ron litru(glaceol tip d),trebuie 3l si 3l apa distilata.
4-curea alternator 20-30 ron.
5-filtru de aer,filtru de ulei,filtru de benzina cam 30 ron bucata.
6-ulei motor(elf 10w-40) cam 20 ron litru,trebuie 3l.
7- ulei cutie (elf 75w-80) cam 30 ron litru,trebuie 4l.
8-bujii(equyem,nu mai stiu codul) cam 30 ron setul.
9-lichid de frana(dot 3 sau dot 4) cam 20 ron bidonul de 1l,ajunge 1 bidon.
10-discuri si placute nu stiu ce sa zic,dar ia-ti discurile si placutele aceeasi marca(preferabil Klaxcar).cca 300 ron.
11-ax volan inferior 200-250 ron.
12-baterie 200 ron.
La o simpla socoteala pana aici ai cam 1600 ron(plus,minus 100 ron),doar piesele,cauta si intreaba pe la service-uri preturi.
S-ar putea sa ai noroc si sa nu trebuiasca sa schimbi tot ce am scris
eu....sau sa mai adaugi .....
Tu stii daca merita si daca iti permiti acum sa faci o revizie completa.
Scuze pt. postul lung si pt. eventualele preturi gresite.
Bafta!
bucuresti_DSN_2001
distributia am schimbat-o pe la sfarsitul iernii din 2008, adica e inca noua si ar trebui sa mearga bine. daca nu am probleme cu distributia, atunci as putea sa scad vreo 4-500 RON, si chiar sper sa-mi ajunga banii sa rezolv tot ce ar trebui rezolvat.
daca nu o sa-mi ajunga, atunci o sa fac tot ce e critic (frane+transmisie neaparat), si restul o sa fac in timp.

am inteles ca daca imi cumpar baterie, pot sa dau bateria veche ca sa platesc mai putin pe cea noua? asa am auzit. stiti ceva de chestia asta?

si inca o intrebare: am inteles ca manopera ca sa-ti puna o piesa se poate spune ca ar fi 40-50% din valoarea piesei? asta in medie, nu la toate piesele, ca mi se pare mult mai greu sa schimbi o distributie decat o roata biggrin.gif

multumesc mult pentru preturi si idei! partea aia din toba o rezolv cu poxilinia. la mine nu face zgomote ciudate, ci pur si simplu e gaura acolo, care cica se intinde.
inelul anti-rasturnare din cate tin minte este undeva sub masina. o sa incerc sa pun 2 cricuri, sa ajung la el, sa ma uit cum pot sa-l schimb.
din fericire, am vazut niste magazine care vand piese de dacie, sper sa nu fie prea scumpe.
martea viitoare o sa o duc la mecanic smile.gif sper sa iasa bine, si sa se incadreze totul in buget
mvali
Nu umbla cu cric-uri ca risti sa pice masina pe tine.

Daca nu o poti duce la o rampa(cel mai indicat) fa rost de niste scanduri groase si late de lemn sau ceva asemanator, ridici cu cric-ul si bagi alea sa fii in siguranta.
La fel in ambele parti. Nu te juca cu viata ta.
La manopera orice service serios are un timp de montare si te incaseaza acel timp nimic mai mult sau mai putin. Vezi ca era pe aici un grafic cu timpii de manopera.
deconectat
Problemele pe care le ai tu acolo nu sunt chiar asa de grave cum par.
Pierzi lichid de frana (si nu tine frana si sta aprins becul din bord) pe la pistonasul de la tambur cel mai probabil. Il poti demonta si tu sa te uiti ce s-a stricat pe acolo. Nu ai nevoie de prea multe scule si poti sa rezolvi problema in spatele blocului.
Frana de mana probabil nu e reglata; are prostul obicei sa se slabeasca in timp.

Rotile pe fata ti se invart greu pentru ca sunt infranate. Da jos placutele de frana, scoate pistonasele de la etrieri, curata-le si schimba garniturile. Dupa aia fa o aerisire ca lumea la frane si completeaza cu lichid de frana daca e nevoie. Daca discurile sunt sub grosimea minima, schimba-le. Si asta e o operatie pe care o poti face in spatele blocului.

Bateria e bine sa nu o schimbi tu, ca sa nu pierzi garantia la ea. Totusi de ce crezi ca e dusa bateria?

Cureaua de la alternator de la supernova are prostul obicei sa scartaie daca nu e intinsa bine ("asa face toate"); daca de acolo vine zgomotul, poti sa-l ignori atata timp cat nu se aude prea tare.

Ar fi bine daca te apuci de lucru sa te ajute un prieten care chiar se pricepe la mecanica, pentru ca daca e prima oara cand umbli la masina, s-ar putea sa-ti prinzi urechile.
tud.
rotile se invart greu deoarece discurile s-au ovalizat - 2 discuri + placute 170 ron
toba o sudezi ~ 30 ron
cureaua ce se aude este cel mai probabil cea de la alternator,o strangi~30 ron la service
bieleta aia anti rasturnare sau cum ii zice este 140 ron
acum ... sunt cateva operatii pe care le poti face chiar tu de ex placute,disc,bieleta,strans cureaua..
bafta!
bucuresti_DSN_2001
am mai auzit de tambur, si ca ar trebui sa-l dau jos. problema e ca nici macar nu stiu cum arata. am cautat pe net, si mi-am dat seama in mare ce e si ce face, dar nu stiu daca sa ma bag la el, tinand cont ca ar fi prima data cand ma apuc sa fac eu reparatii la masina.
din nefericire, nu am pe cine sa chem sa ma ajute.

bateria cred ca trebuie schimbata ca nu a mai fost pornita masina 3 luni, si cand am incercat sapt trecuta sa o pornesc murise. a venit un prieten, am facut legatura la bateria masinii lui, si incepuse sa se incarce, dar prietenul ala nu putea sa stea mult. credeti ca se poate recupera bateria? are sanse ca odata incarcata, sa continue sa-si faca treaba? adica trebuie neaparat sa cumpar alta baterie?
cum se poate incarca o baterie, tinand cont ca nu am tot felul de aparate acasa, transformatoare, alternatoare, sau orice. am niste surubelnite, ciocane, pilitze, si cam atat
psychoo
cel mai bine pornesti masina luand curent de pe la vreun prieten si mergi cu ea vreo 100 km cu farurile stinse si o sa se incarce suficient. daca a doua zi nu poti sa pornesti motorul trebuie schimbata bateria (in cazul in care incarcarea este ok).
bafta.

L.E. am uitat sa mentionez DUPA ce rezolvi franele rolleyes.gif
SYL
QUOTE(tud. @ 12 Nov 2008, 15:18)
toba o sudezi ~ 30 ron


Asta e o mare prostie, nu merita sa sudezi, la cat de ieftine sunt tobele, si oricum gaura va reaparea in curand(acea toba care s-a gaurit e "mancata" toata de rugina).
O toba gaurita se inlocuieste, eventual dai un ban si iti iei una de inox...
bucuresti_DSN_2001
legat de toba, de ce s-ar merita una de inox? banuiesc ca cea de inox nu rugineste, si e mai buna, nu?

tot legat de toba, am vazut pe forum ca unii si-au luat tobe mai mari (gaura de evacuare marita), pentru ca ei zic ca se castiga putere la motor. acum nu stiu daca am inteles bine, pentru ca nu cred ca se castiga pana la 10cp, cum sustineau ei.

daca totusi chiar e adevarat, atunci as incerca sa-mi pun si eu o toba de genul asta. nu ma intereseaza sa arate masina mai bine, ci ma intereseaza sa fac orice e mai bine pentru motor si masina, sa ma tina cat mai mult timp.
ce parere aveti?
puiu82
@ DSN,merita pt.ca nu rugineste asa repede.
10 cp la dsn din tobe,sincer nu cred ca se poate,1-2 cai ar fi mai aproape de adevar si asta schimband tot traseul nu doar finala.
Eu am de 50 de la Borla si nu am remarcat mari diferente,doar soundul s-a schimbat putin,tobele sunt identice cu cele stock.
Bafta!
bucuresti_DSN_2001
atunci o sa incerc sa-mi pun o toba de inox. banuiesc ca e o diferenta de pret, dar sper sa nu fie prea mare.

eu ultima data am schimbat uleiuri+filtre prin ianuarie/februarie anul asta. am mers 4-5000 de km de atunci. tinand cont ca masina a stat 3 luni de zile, recomandati sa schimb uleiurile si filtrele acum? sau pot sa le schimb dupa ce trece iarna?


ps: stiti cumva cat costa o toba de inox pentru DSN, si de unde as putea sa o cumpar?

14 Nov 2008, 08:40:
am dat un search pe google, si am gasit cea mai ieftina toba cu 2,5 milioane, inox. nu e cam scump?
b13mat
tobele: mijloc + finala m-au costat 220ron in autovit (vezi ca am mai spus unde si la cine, daca nu gasesti da-mi PM) si nu se merita sa le sudezi pentru ca in mod sigur (cum a spus si SYL) sunt ruginite! bieleta anti-rasturnare e 60ron si montatul 20 (pe mine atat m-a costat)
djasu82
si eu tot din autovit am cumparat toba de mijloc si finala la pret de 220 de lei.
bucuresti_DSN_2001
azi imi bag masina in service, sper sa iasa totul ok si sa nu imi depaseasca bugetul smile.gif


va tin la curent, cu tot ce o sa fac. multumesc pentru informatii si preturi. la service o sa fac ce e critic, adica franele mana+picior, bateria, directia.


restul o sa fac in timp, si nu in service, ca sa imi iasa mai ieftin.


am vazut pe forum ca stiti de niste magazine cu piese dacia, unde nu stiu daca se si monteaza piesele. unul dintre ele este pe mihai bravu. stiti cumva adresa de pe mihai bravu? stiti cumva adresele pentru mai multe magazine de piese, unde au preturi ok?
nu am gasit adresele astea pe forum
puiu82
Nu stiu adresa exacta,dar iti pot spune ca este pana in pasajul Obor,pe partea dreapta daca vii dinspre pta Iancului,e langa o banca,cred ca Emporiki.
Magazine mai cunoscute mai sunt pe aleea Parva(dr.taberei),str.Muntii Carpati(Rahova),in complexul Apromatco(Lujerului),pe Iuliu Maniu aproape de autogara Militari,pe bd.Gloriei(Straulesti) si in Vitan.
Sincer,nu cred ca o sa gasesti magazinul perfect.....eu inca il mai caut.
Din ce stiu eu nici unul din aceste magazine nu ofera montaj.
Bafta!
tud.
QUOTE(SYL @ 12 Nov 2008, 21:34)
Asta e o mare prostie, nu merita sa sudezi, la cat de ieftine sunt tobele, si oricum gaura va reaparea in curand(acea toba care s-a gaurit e "mancata" toata de rugina).
O toba gaurita se inlocuieste, eventual dai un ban si iti iei una de inox...
*



eu am sudat-o iarna trecuta si intr-adevar a inceput din nou sa apara fisura dar asta dupa 1 an ..E mai bine oricum sa iei un traseu nou decat sa il carpesti pe cel vechi,dar depinde si de ce bani dispui pe moment smile.gif
SYL
E bine ca te-a tinut un an, de obicei in max cateva luni apare, si oricum cand apare o fisra, deja toba e cam mancata pe interior..
bucuresti_DSN_2001
maine dimineata ma duc sa-mi iau masina din service, abia astept!! smile.gif

am inteles ca a costat totul intre 7 si 8 milioane, ceea ce e bestial smile.gif

cand o ridic din service o sa-mi zica mecanicul exact ce a facut la ea, detaliat.
am inteles ca mi-a pus o baterie noua, bosch, nu stiu ce model, o sa scriu maine toate toate detaliile smile.gif

abia astept! smile.gif



ps: multumesc inca o data pentru suportul vostru smile.gif

25 Nov 2008, 15:08:
am fost in service, am luat masina, si-mi place la nebunie tongue.gif

PIESE:
- discuri de frana + placute de frana = mi-a zis ca inca nu e cazul sa le schimb, discurile ma mai tin, iar placutele sa le schimb dupa iarna, si tot atunci imi schimba si discurile
- baterie bosch
- o piesa la sistemul de frana de picior, stanga spate
- lichid de frana 0,5 L
- garnitura etrier fr. fata 2 * 6,5
- burduf planetara
- lichid antigel 0,5 L

MANOPERA:
- D/M baterie + verificare instalatie circuit
- D/M planetara dreapta + inlocuit burduf
- D/M ? recept. frana spate
- aerisit sistem frana
- D/M etrier + inlocuit gar.
- verificare masina
(cred ca D/M inseamna demontat/montat)

mecanicul e de nota 10, de ceva timp merg si eu si tatal meu la el.
in total am dat 850 RON, pe manopera si piese.

pe langa asta, mi-a rezolvat problema cu dezaburirea spate, mi-a uns usile, capota, portbagaj, mi-a reparat stergatoarele (cred ca lamelele de la stergatoare sunt noi).
s-a purtat foarte frumos cu masina, e de nota 10.


am o lista de intrebari, daca stiti cumva, va multumesc:

1. mi-a spus ca zgomotele de la volan au aparut de la o piesa care se numeste "cumva de forare". aceasta piesa "cumva de forare" are o bucsie anti-zgomot (ceva de genul asta, nu mai stiu exact numele pieselor, dar una sigur era "de forare" si cealalta era ceva de genul "anti-zgomot"). a incercat sa-mi gaseasca bucsia asta anti-zgomot, dar nu a gasit-o. o sa o caut eu in vitan.
intrebarea era: gasesc asa ceva in vitan? stiti cumva la ce se referea?

2. mai trebuie sa-mi trec cauciucurile de pe spate pe fata, urmand ca la vara sa-mi cumpar unele de vara, ca astea pe care le am acum sunt de iarna (de 3 ani, folosite continuu, chiar si vara). dupa ce fac schimbul asta de cauciucuri (o sa-l fac eu), as vrea sa merg la echilibrare/geometrie. aici am o problema:
care e diferenta intre geometrie si echilibrare? stiti cumva unde as putea sa fac asta cat mai ieftin?

3. imi trebuie o oglinda retrovizoare stanga, ca asta pe care o am nu ma mai ajuta cu nimic nimic, nu am cum s-o fac sa stea sa vad macar intr-un colt din ea. stiti cumva unde as putea sa gasesc? in afara de vitan. am inteles ca oglinzile se fac doar pe comanda, si dureza 2-3 saptamani pana primesti piesa.

4. mi se incinge motorul destul de des. ventilatorul porneste cand indicatorul de pe bord ajunge la rosu, dar mi se pare ca ajunge la rosu destul de des. indicatorul ala nu a ajuns niciodata la rosu, ceea ce e foarte ok. mi-a spus ca ventilatorul porneste corect, cand motorul ajunge undeva pe la 90 de grade.
dar mie mi se pare ca ajunge prea repede la rosu. ce parere aveti?

cam atat smile.gif
o sa-mi schimb becurile de la faruri, si o sa schimb si sticlele de la faruri (si stopuri), ca sunt aproape toate sparte sau crapate.

multumesc
puiu82
Felicitari! Am sa-ti raspund in limita cunostintelor mele(cam putine):

1.Sincer nu stiu despre ce bucsa e vorba.
2.Anvelopele tale si-au trait traiul,si-au mancat malaiul.
Contrar folclorului,anvelopele mai bune se monteaza pe spate,spatele derapeaza primul iarna.Ai presiunea corecta in anvelope?
Iti trage stanga sau dreapta?Ai cauciucurile uzate neuniform?
3.Gasesti in Vitan,oglinzi noi si sh,nu iti trebuie nici o comanda.
Poate se poate repara.
4.Eu cred ca e normal.Nu inteleg despre ce rosu vorbesti,eu am o zona hasurata alba nu rosie in ceasul de apa.
Bafta!
bucuresti_DSN_2001
multumesc smile.gif


1. sincer, nu mai stiu cum se numeste piesa. o sa-l sun pe mecanic sa-mi mai zica o data. mecanicul mi-a zis ca sistemul e bun, nu are nimic stricat, ci doar o sa scoata zgomotul ala, ca s-a mancat nu stiu ce piesa, piesa care trebuie schimbata, si el nu a gasit pe unde o fi cautat.

2. cauciucurile sunt de cativa ani, purtate si vara si iarna, ele sunt cauciucuri de iarna, si au inceput sa apara niste santulete pe ele, sunt uzate neuniform intre ele, iar pe cauciucul din dreapta fata am impresia ca am un santulet pe partea exterioara
trebuie sa fac geometria/echilibrarea.
ce e aia geometrie? ce e aia echilibrare? care e diferenta intre ele? in ce consta fiecare? pe care din ele mi-o recomandati? si cam cat costa fiecare?
masina trage putin stanga, se observa.
@puiu: in cazul asta, nu mai schimb cauciucurile intre ele, le las asa cum sunt. la vara sper sa pot sa-mi cumpar unele de vara

3. am gasit o oglinda la un dealer dacia, cica costa 75 ron fara tva, adica o sa dau pe ea aproape 90 ron. merita? gasesc in vitan mai ieftin?
oglinda pe care vreau sa o schimb, dreapta exterior, a fost reparata de mai multe ori, mecanicul mi-a zis ca sistemul din ea e facut praf (stau langa un stadion, si cand iese lumea de la meci, ori imi da o cheie pe masina, ori imi stramba oglinzile unsure.gif )

4. nici eu nu am cu rosu, am scris gresit. incercam sa zic ca se apropie acul de zona de sus, si se apropie destul de des.
azi mi-a intrat o singura data, si am stat in trafic o ora jumate (am fost destul de destept sa o iau prin pasajul lujerului la 8 dimineata). presupun atunci ca e ok biggrin.gif
80Inanna
Echilibrarea roților inseamnă montarea unor mici greutăți de plumb pe jante. Se face la mai orice vulcanizare și nu costă foarte mult. După echilibrare volanul nu vibrează și roțile se uzează uniform, nu doar rapid în anumite locuri.

Geometria roților sunt niște reglaje (răsuciri de piulițe) care se face neapărat pe un stand la autoservice, dar mai toate autoservice-urile au astfel de standuri și nici asta nu costă foarte mult (nu știu prețurile exacte, dar astea erau operații curente la daciile vechi). Cu geometria reglată mașina nu trage într-o parte și roțile nu se uzează pe o parte.

Cu altceva nu te pot ajuta. sad.gif
bucuresti_DSN_2001
deci ar trebui sa le fac pe amandoua. o sa le fac weekendul viitor, nu weekendul asta.

daca le fac pe amandoua, am inteles ca nu o sa-mi mai traga masina in nici o directie? smile.gif
si ce inseamna destul de putin? 50 RON? 100 RON? (pentru ambele, si geometrie si echilibrare)
bucuresti_DSN_2001
mi-am facut echilibrare+presiune pneuri, am dat in total vreo 70 RON. cred ca e cam mult. masina se comporta mult mai bine acum, pare mult mai sigura la gropi si curbe.

mi-am schimbat si sticla de la faruri biggrin.gif
si mi-am luat becuri osram. sambata asta ar trebui sa-mi fac reglajul farurilor, ca bat cam prea stramb. cam cat ma costa reglajul farurilor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.