Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: becuri halogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionut232
daca imi cumpar becuri cu halogen...pot sa le pun pe farurile vechi?adica fara sa mai schimb altceva....
am inteles ca becurile halogen nu s-ar atinge cu mana...
disaster
nu,nu se ating cu mana asa ca ai grija cu ele.dar in cazul in care iti pui pe masina trebuie sa stii ca ai nevoie de 2 relee de protectie(1 pe fiecare faza)daca nu risti sa schimbi becurile din 2 in 2 saptamani.pana sa-mi pun relee am stricat 3 becuri cu halogen 256.gif(se umflau pur si simplu).spor la 053.gif
gattoman
am halogene in faruri si nu am pus nici un releu in plus si nu s-a ars niciunu. le am de aprox 6 luni. daca se ard cred ca depinde si de starea in care se afla instalatia electrica. in legatura ca nu s-ar atinge cu mana nush daca e adevarat ca eu am pus mana pe ele si nu s-a intamplat nimik.
Al Cap0nE
eu am halogene de 1 an jumate' fara releu si pe scurta si pe lunga si nu au nici cea mai mica problema. Nu sa ars niciodata vreunul. Si am si pus mana pe ele.

PS
Pui releu daca pui becuri mai mari de 55/60. Oricum, te rugam cu totii in cor sa nu o faci cool.gif
diaconuliviu
QUOTE(Al Cap0nE @ 1 Feb 2005, 16:10)

Pui releu daca pui becuri mai mari de 55/60. Oricum, te rugam cu totii in cor sa nu o faci  cool.gif
*



Mda, cam offtopic dar..se spune ca nu ai voie sa pui becuri mai mari decit cele din fabrica; si totusi vad zilnic masini care au lumina orbitoare-chiar sau mai ales straine. Sa fie NUMAI din constructia farului?sau asa vin, cu becuri mari?
romulus
Nu se atinge bulbul cu mana cica din cauza grasimilor de pe piele. Becurile halogen, daca au aceeasi putere cu cele clasice, de ce ar avea nevoie de releu? Eu am becuri halogen pe masina din mai 2003 si inca nu le-am schimbat si nici releu nu le-am pus. Verifica sa fie contactele electrice bune. Atentie cand cumperi becurile ca sunt cu doua tipuri de dulie. Verifca inainte ca sa stii exact ce tip de dulie ai, eventual ia cu tine un bec de care ai acum pe masina
driverx
@romulus

Asa am zis si eu la inceput, dar dupa ce mi-am pus halogene 55/60 am constatat ca consuma mai mult. Nu am pus nici un releu, dar blocul de lumini se cam incalzeste....
romulus
QUOTE(driverx @ 2 Feb 2005, 10:55)
@romulus

Asa am zis si eu la inceput, dar dupa ce mi-am pus halogene 55/60 am constatat ca consuma mai mult. Nu am pus nici un releu, dar blocul de lumini se cam incalzeste....
*


Verifica contactele la becuri si la blocul de lumini. Puterea nu este data de curentul absorbit? Sau la becuri se afiseaza puterea luminoasa? Ca sunt halogene, denumirea e data de gazul inert care se afla in bulb. Eu cel putin asa am invatat la scoala (cand m-am dus pe aclo smile.gif )
OCEBE
QUOTE(driverx @ 2 Feb 2005, 09:55)

dupa ce mi-am pus halogene 55/60 am constatat ca consuma mai mult. Nu am pus nici un releu, dar blocul de lumini se cam incalzeste....
*



pai 55/60 pentru fiecare bec e mai mult decat la cele clasice (40/45 parca) si in cazul asta e firesc sa consume mai mult si implicit blocul de lumini sa se incalzeasca.
disaster
mie mi-a ars becurile si electricianul nu m-a lasat sa plec pana nu mi-a montat relee.o fi asta cauza pdin care se ardeau nu stiu.da de atunci nu mai probleme si in plus am o lumina mai puternica si mai constana decat pana sa imi pun relee.deci nu e o idee prea rea pana la urma sa mai dai 100k pe relee.si pe deasupra la o adica iti poti pune si becuri mai puternice daca te-ai saturat de aceleasi lumanari. wink.gif
Radduu
...si totusi....nu cred ca aveti halogene.....sau ati dat 800 USD sa va montati asa ceva? blink.gif
Radduu
am avut si eu becuri dastea....faza e ca sunt albastre si au o putere mult mai mare decat cele din fabrica..si fara nici un releu fara nimic, si se vedea super bine, acum le-am scos.pt ca primeam multe flashuri .chiar daca erau pozitionate bine,,,ceilalti au impresia ca esti pe faza lunga pt ca sunt foarte puternice. 111.gif
gattoman
@ Radduu
ceea ce ti-ai pus tu nu sunt halogene. sunt niste stifturi care seamana cu becurile xenon si probabil ti-ai luat de 60/100 (de erau asa puternice). ala cu halogen sunt albe si lumina e putin mai alba decat la cele normale.
nu cred ca vin din fabrica cu becuri 40/45, sunt prea mici, si pe la magazine nu am vazut becuri de astea. parerea mea.
Al Cap0nE
QUOTE(Radduu @ 2 Feb 2005, 19:43)
...si totusi....nu cred ca aveti halogene.....sau ati dat 800 USD sa va montati asa ceva?  blink.gif
*



Tu vorbesti aici de xenon, nu de halogen. Asa ca stai linistit ca halogene avem.
Radduu
Ai dreptate ..gresala mea...recunosc, am comfundat. SCUZATI!!!
Eu pe masina mea avem din fabrica...becuri40/45 , iar becurile alea "xenon" aveau 90\100
ionut232
deci sa inteleg ca nu trebuie sa mai schimb nimic in afara de becuri...
pe la ce pret sunt?
gattoman
depinde de care vrei. sunt si mai ieftine (putere mai mica) sunt si mai scumpe (putere mai mare). gasesti si cu vreo 60k cele mai ieftine 55/60 parca. am vazut in metro 250k super alb.
RIon
de la Stan Patitul: relee pe faruri, lunga/scurta separat (ca daca se incalzeste blocul inseamna ca se va arde), si nu merita de 100, mai bine normale, dar de firma (Bosh sau Philips - eu P am)
jaf
o intrebare cam offtopic dar nah.. in aceelasi domeniu.. as vrea sa-mi montez in faruri niste blituri.. of la naiba.. nu prea stiu cu ce sa mananca dar am vazut la o masina si am ramas socat blink.gif .. parca s-o facut ziua afara pentru 2 secunde.. nu de alta dar sunt cam multi "jmecherasi" cu faruri care efectiv iti "sparg" ochii.. ma gandesc sa le dau o lectie 166.gif 243.gif
Al Cap0nE
Nu ai ce lectie sa le dai. Nu e vina lor ci a producatorului masinii care a avut tupeul sa puna xenon pe masina.
Leone
Am de aproape un an becuri cu xenon de 90 W, fara relee si fara bloc de sigurante supraincalzit.
In plus, nu m-am pomenit niciodata semnalat de cei din sens opus ca le "ard" vederea cu becurile mele albe, pentru ca imi reglez farurile dupa necesitati!
Totul e sa stii ca instalatia ta duce asa ceva (daca e imbatrinita nu o sa duca in nici un caz sarcina pentru incarcarea gazului din becuri!) si sa ai in functiune perfecta sistemul de reglare a farurilor (ca sa-l folosesti cind trebuie, cum trebuie - daca sinteti 4 in masina, nu le lasa ca si cum ai fi singur ca atunci in dau dreptate celui care vrea sa-si puna flash-uri ca sa-i "faca" pe "xenonistii" fara minimum de bun simt!).
Ov
ninel, de ce crezi ca sunt ilegale (si nu numai in romania) "xenoanele" cum ai si tu de 90W ?

2. ia calculeaza cat curent consuma un bec de 55W si cat consuma unul de 100W.

3. ce sarcina pt incarcarea gazului din becuri??? ce crezi ca-s butelii sa se incarce ? cred ca confunzi "xenoanele" cu HID-urile. Sunt alta mancare de peste wink.gif
Al Cap0nE
QUOTE(ninel @ 7 Feb 2005, 21:59)
Am de aproape un an becuri cu xenon de 90 W, fara relee si fara bloc de sigurante supraincalzit.
In plus, nu m-am pomenit niciodata semnalat de cei din sens opus ca le "ard" vederea cu becurile mele albe, pentru ca imi reglez farurile dupa necesitati!
Totul e sa stii ca instalatia ta duce asa ceva (daca e imbatrinita nu o sa duca in nici un caz sarcina pentru incarcarea gazului din becuri!) si sa ai in functiune perfecta sistemul de reglare a farurilor (ca sa-l folosesti cind trebuie, cum trebuie - daca sinteti 4 in masina, nu le lasa ca si cum ai fi singur ca atunci in dau dreptate celui care vrea sa-si puna flash-uri ca sa-i "faca" pe "xenonistii" fara minimum de bun simt!).
*



Daca nu ai dacie, da e posibil sa ai xenon. Daca de dacie vorbeai sunt 99.9% sigur ca vorbesti de acele halogene vopsite vandute sub denumirea de "xenoane". O instalatie pt xenon costa aproape 1000$.
deconectat
Eu pe bune ca nu am inteles nimic. Cum adica ti se incalzeste blocul de lumini?
Din cate stiu eu (si stiu bine) blocul de lumini iti comanda releul/releele care la randul lor comanda becurile (adica unesc firul care vine de la baterie cu ala care merge la bec).
Deci:
1. Daca nu ai relee deloc, ti se topeste blocul de lumini orice becuri ai avea tu. Dacia vine din fabrica cu relee, deci sunt sanse de 99% sa ai.
2. Daca ai relee prea mici, risti sa se sudeze (adica sa nu se mai stinga farurile) sau sa se topeasca (doar daca sunt romanesti).
3. releele nu protejeaza becurile (asa cum am zis mai sus, functioneaza ca un intrerupator comandat intre baterie si bec; e ca si cand cineva ar uni firele acolo; nu stiu cum altfel sa mai explic). Daca ti se ard des becurile, inseamna ca ai tensiunea pe instalatie prea mare sau ai probleme cu blocul de lumini (care nu comanda corect releele, adica iti palpaie farurile; nu am intalnit pana acum, dar teoretic e posibil) sau s-au prajit contactii de la relee (seamna cu platina si se perleaza si ei in timp daca sunt prea mici releele; daca e asa se aude un bazait ciudat in relee si e posibil sa varieze intensitatea luminii in far).

Daca ti se incalzeste instalatia, inseamna ca nu e dimensionata corect pe tronsonul care se incalzeste; ai grija sa nu se incalzeasca prea tare... 017.gif
thunder
Dacia, cel putin de la DNS in sus din cate stiu eu NU are relee din fabrica. E problema de costuri. Asa ca toti curentii aia mari trec prin blocul de lumini. Trebuie sa pui tu relee ca sa scapi de probleme .. adica sti foarte bine ... sa comanzi un releu cu un curent mic care trece prin blocul de lumini, releu care inchide circuitu cu curent mare pt. becuri.

PS: eu am DNS si nu am relee.
thunder
QUOTE(d3vil @ 7 Feb 2005, 11:07)
o intrebare cam offtopic dar nah.. in aceelasi domeniu.. as vrea sa-mi montez in faruri niste blituri ..... nu de alta dar sunt cam multi "jmecherasi" cu faruri care efectiv iti "sparg" ochii.. ma gandesc sa le dau o lectie  166.gif  243.gif
*



Este posibil ca "jmecherasu" ala sa puna politia pe tine si o patesti, sau mai rau poate intra cu masina in sant din cauza ta ... blituri, stroboscoape, girofare, etc. sunt ilegale
Daca crezi ca are faza lunga eu zic sa te limitezi la un flash si adca nu schiteaza nimic ... faza lunga pe el.

PS: atentie cu faza lunga ... nu dati in ochi la politie si mai ales la SPP-isti (4 la numar, cu faze lungi lungi de tot) ... patit cu un prieten ... era sa zburam de pe sosea mad.gif
Leone
QUOTE(Ov @ 7 Feb 2005, 22:03)
ninel, de ce crezi ca sunt ilegale (si nu numai in romania) "xenoanele" cum ai si tu de 90W ?

2. ia calculeaza cat curent consuma un bec de 55W si cat consuma unul de 100W.

3. ce sarcina pt incarcarea gazului din becuri??? ce crezi ca-s butelii sa se incarce ? cred ca confunzi "xenoanele" cu HID-urile. Sunt alta mancare de peste wink.gif
*



ov, s-ar putea sa ai dreptate, dar...

1. daca or fi ilegale, atunci de ce se vind prin magazinele de specialitate?
1 bis. ale mele le-am luat din franta, in martie anul trecut (si asigur pe oricine ca nu sint "vopsite" smile.gif ), cind am avut drum pe acolo, si pe cutiutza lor scrie "charge avec Xenon Plasma" - e drept ca mai scrie si ca trebuie folosite cu atentie, intrucit imbunatatesc vederea pe timp de noapte sau pe ceata, dar pot deranja ceilalti participanti la trafic in conditiile normale de trafic.

2. de consum, nu stiu ce sa zic, dar parca nu mi-as bate capul atita vreme cit alternatorul se invirte bine!

3. orice gaz cu capacitati fotovoltaice (deci nu orice gaz!) are nevoie de o anumita sarcina electrica pentru a se "aprinde"; abia aici ai putea sa faci legatura cu consumul si sa-ti pui problema instalatiei care poate duce sau nu sarcina aferenta unui asemenea consum!

p.s. "xenoanele" mele m-au costat la vremea respectiva aproape 3,5 milioane de lei (82 euro)

p.s. bis pentru detalii, sper, folositoare, http://www.brightheadlights-hid.com/xenon_bulbs.htm
disaster
[quote=ninel,8 Feb 2005, 13:48]
ov, s-ar putea sa ai dreptate, dar...

1. daca or fi ilegale, atunci de ce se vind prin magazinele de specialitate?





si detectoarele de radar se vand dar e ilegala folosirea lor sad.gif .in romania totul este posibil wink.gif
deconectat
QUOTE
Dacia, cel putin de la DNS in sus din cate stiu eu NU are relee din fabrica.

Scuze. Nu am studiat decat instalatia de pe berlina si nu m-am gandit ca ar putea sa treaca cineva 10A (atata ai pe lumini) printr-un intrerupator atat de mic.
jaf
QUOTE(Al Cap0nE @ 7 Feb 2005, 17:19)
Nu ai ce lectie sa le dai. Nu e vina lor ci a producatorului masinii care a avut tupeul sa puna xenon pe masina.
*



Lasa frate producatorul. Ii chestie de nesimtire. Si nu ii vorba aici numai de xenon.. ii vorba ca nu le ajung alea.. isi mai pun si halogene si alte alea..
Sper sa rezolv treaba cat de curand.. Sa fiu al dracu daca nu-mi pun ce gasesc mai puternic sa vad atunci 022.gif

PS La TIRisti care producator le pun o mie si o suta de becuri, beculetze, halogene.. Intr-o noapte era sa ma prapadesc din cauza unui "sofer profesionist".. l-o deranjat ca m-am apropiat cu faza lunga.. Si-o aprins baiatu cred ca tot ce avea sa nu exagerez dar avea vreo 6 halogene sus pe tir+faza lunga si inca vreo 2 pe de pe bara.. O trebuit sa trag pe dreapta ca aveam halucinatii 256.gif

Deci ce sa mai povestim.. m-am saturat sa-i injur.. ii simpla chestia "ce tie nu iti place altuia nu face" dar avand in vedere ca sunt o gramada de destepti dry.gif
gattoman
nu stiu care deranjeaza mai tare: un xenon (de alea din targ) pus pe o masina care nu vine din fabrica cu asa ceva sau un xenon pus din fabrica pe masina (cu instalatia completa)? intr-o seara a mersu unu cu un epel vectra in spatele meu si avea xenoane din fabrica si nu ma deranjau deloc. alta data a mers unu cu dacie cu xenoane in spatele meu si nu stiam ce sa fac, unde sa indrept olginzile sa nu imi bata in ochi. nu inteleg de ce va trebuie lumina asa puternica in oras unde e destula lumina de la iluminatul stradal.
disaster
QUOTE(gattoman @ 8 Feb 2005, 16:36)
alta data a mers unu cu dacie cu xenoane in spatele meu si nu stiam ce sa fac, unde sa indrept olginzile sa nu imi bata in ochi. nu inteleg de ce va trebuie lumina asa puternica in oras unde e destula lumina de la iluminatul stradal.
*







intradevar nici ca tir-istii fitosi da nici cu lumanari in loc de faruri ca mai sunt si oameni pe care ii prinde noaptea pe drumuri judetene pline de carute nesemnalizate. wink.gif

si ala cu dacia din spatele tau iti garantez ca nu avea xenoane,poate halogene si/sau farurile reglate aiurea. mad.gif
gattoman
te asigur eu ca avea xenoane. se cunoaste diferenta intre un halogen si un xenon. lumina de la xenon are o tenta albastra. daca tot iti pui becuri mai puternice (parca sunt 250k xenoanele) poti sa dai si 100-150k sa iti reglezi farurile.
disaster
QUOTE(gattoman @ 9 Feb 2005, 00:06)
te asigur eu ca avea xenoane. se cunoaste diferenta intre un halogen si un xenon. lumina de la xenon are o tenta albastra. daca tot iti pui becuri mai puternice (parca sunt 250k xenoanele) poti sa dai si 100-150k sa iti reglezi farurile.
*





cele de care vorbesti tu sunt niste halogene mai smechere.un set de xenoane e undeva pe la 800 euro(cam jumate din pretul unei dacii din '99)si nu merg puse pe orice masina si mai ales pe farul de dacie.e o intrega instalatie care se monteaza din fabrica.poate nu avea farurile reglate bine si iti bateau direct in oglinda caz in care si cu becurile standard te "nenoroceste". wink.gif
gattoman
ma refeream la asa zisele xenoane din targ. adika halogene vopsite in albastru. nu cred ca este cineva care are montat pe berlina o instalatie pt xenoane.
disaster
QUOTE(gattoman @ 9 Feb 2005, 00:06)
te asigur eu ca avea xenoane. se cunoaste diferenta intre un halogen si un xenon. lumina de la xenon are o tenta albastra. daca tot iti pui becuri mai puternice (parca sunt 250k xenoanele) poti sa dai si 100-150k sa iti reglezi farurile.
*





aici erai de alta parere dar toti gresim.si eu sunt de parere ca ala nu avea farurile reglate bine sau era plin si i s-a ridicat botul masinii(obligat si farurile)
RAP
Xenoanele adevarate se monteaza numai pe faruri cu spalator si au doar o singura faza.Ele au instalatia electrica asemanatoare cu a unui neon pt ca sunt tuburi cu descarcare care contin gazul "Xe" spre deosebire de becurilecu halogen care sunt incandescente.Ceea numim noi autohton "xenoane" sunt halogene de 100/90W, apropo exista si becuri cu halogen care pe lange halogeni care sunt gaze rare mai au si o leaca de xenon pt lumina albastra dar oricum nu se gasesc in oboare la marfuri "made in turcy" huh.gif .


excl.gif PS: pt cei care vor sa orbeasca pe altii sau nu sunt multumiti de lumina din fata ochilor ii sfatuiesc sa caute becuri de 170/100W ca am vazut pe net si sa le foloseasca pe barba lor, sunt ilegale pe drumuri publice in europa si la noi implicit
Ov
mai departe, daca mai vad un post despre xenoane (de orice fel), il rad, pt ca parca mai exista un topic la tuning cu asa ceva, si s-a dezbatut acolo pe larg problema.

torvalds
am shi io ceva de spus in legatura cu "halogenele astea" chiar azi am luat unu la scoala si, in naivitatea mea , am crezut k din cauza halogenului , vor aparea la spectroscop ceva dungi mai intense( pt cei care stiu ceva fizica). Da de unde se vedea spectrul complet ca la lumina obisnuita ... nici o diferenta asta se datoreaza faptului ca sunt tot cu filament adica bazate pe incandescenta . Deci , daca unii kiar credetzi ca avetzi xenon, care din cate am inteles este bazat pe tub de descarcare, printr-un spectroscop ar trebui sa se vada doar spectrul gazului . Daca aveti vreunul pot sa il incerc , cat mai sunt in liceu , shi l-ash da gata shi pe profu de fizica ... smile.gif
roland
Salut la toata lumea.

Dacia Berlina 1310 Li vine, la faruri, din fabrica, cu becuri halogen 40/45W, R2, soclu P45T, fara relee (din cate se pare).

Exista acele H4 (RAR-ul zice ca nu-s omologate) de 55/60W, tot cu soclu P45T, care s-ar potrivi (la alea cu soclu P43T se poate pune adaptor).

Bun. Ce nu m-am lamurit?

Daca pun halogene de 55/60W trebuie sau nu trebuie releu? Tine instalatia si blocul de lumini? Avand in vedere ca sigurantele sunt de 8A, 4 la numar, pe fiecare faza (scurta/lunga), stanga/dreapta, ceea ce inseamna 12V * 8A = 96W de fiecare, ma gandesc ca 60W ar duce.

Ce spuneti? Multumesc.

Roland.
Al Cap0nE
Fiind vorba de dacie...cum ai noroc, cu sau fara biggrin.gif Eu am 55/60 fara relee de un an si jumatate si nu am avut nici o problema (sa se arda becul/blocul etc).Altii nu au fost asa norocosi wink.gif Oricum recomand releele pt mai multa siguranta, plus ca nu costa o avere.
florin_eusebio
mai fratilor, hai ca spun si io ceva de becurile astea cu halogen. Mai, sticla e tot sticla nu se sparge daca pui mana pe ea numai ca tre sa nu lasi urme care sa duca la adaugarea altor impuritati care se lipesc mult mai bine pe sticla cu urme decat pe cea curata, lasati superstitiile si uitativa mai atent la ceea ce cumparati ca si io am gasit becuri umflate ( 100/90 watt) dar care mai mergeau.problema e ca nici eu nu am relee de protectie la halogene si umblu de vreo doi ani cu becuri de astea. Daca ati observat si voi cei care nu aveti relee becurile aste cu halogen se ard majoritatea pe faza scurta. problema care-i > se incalzeste tabla aia din bec care astupa lumina pe o parte a lui (aia de la faza scurta) si porcaria aia de filament din wolfram sau din ce e ia se deslipeste pur si simplu sau se mananca fiindca daca are contact imperfect face arc electric si se consuma. sincer am gasit niste becuri care au o legatura metalica (de culoare alba) intre filament si piciorusul ala metalic care intra in bec si le tot port de vreun an si nu s-au ars. Ideea care-i > cu cat folositi mai mult faza scurta cu atat scimbati becu mai repede chiar daca faza lunga merge, asa ca folositi mai mult faza lunga, ca aia are loc sa sa raceasca si tine mai mult. Apropo , becurile se umfla de la folosirea prea exagerata a fazei scurte. mergeti cu proiectoarele si cu pozitiile aprinse mai degraba, ca eu asa fac. Ma cam injura baietii din fata da asta e... . Am si eu o intrebare daca tot ma citeste cineva. cat de bune sunt becurile alea cu XENON, am auzit ca sunt si pirat dar si originale care te tin cativa ani da costa cam 700 000 lei sau mai mult un set de doua becuri. dati-mi un mess pe id. meu de yahoo daca aveti raspunsuri bazate la florin_eusebio BAFTA
Ciprianis
Eu am halogene..de 100 mi se pare (nu stiu exact ca asa am luat-o). Pe faza lunga era totul ok, dar pe faza scurta nu-mi mergea decat un far... Am fost cu ea la "specialist" , mi-a pus releu, mi-a schimbat blocu' de sigurante (care era ars) si acum merge perfect....
Tonyus
Salutare!
Oameni buni varog foarte,foarte frumos NU confundati becurile halogene cu XENON-urile.Xenoanele au instalatie separata pe approximativ 25000 V( cu tranformator pe fiecare bec,vazut pe de-aprope la un BMW din 2001).DECI foarte mare diferetnta intre ele si ca si pret,deoarece NU e vorba doar de un simplu bec.Am vazut bec "halogen" de la ~30.000->300.000 ROL ,iar DOAR farul(Xenon) unui Opel Astra din 2001 a costat 1500 Euro.
bagykid
QUOTE(jaf @ 7 Feb 2005, 09:07)
o intrebare cam offtopic dar nah.. in aceelasi domeniu.. as vrea sa-mi montez in faruri niste blituri.. of la naiba.. nu prea stiu cu ce sa mananca dar am vazut la o masina si am ramas socat  blink.gif .. parca s-o facut ziua afara pentru 2 secunde.. nu de alta dar sunt cam multi "jmecherasi" cu faruri care efectiv iti "sparg" ochii.. ma gandesc sa le dau o lectie  166.gif  243.gif
*



bliturile de care vobesti se gasesc si in targ in vitan si se pot si colora (gen albastru police , se imbraca intr-un fel de folie colorata) sunt asemanatoare cu blitzurile de la politie(ambulanta) si de la masinile de escorta (vst-urile) , problema apare atunci cand vei blitzuiiiiiii pe vreun oarecare politai , te scoti cu o amenda mare si cred ca nu doar cu amenda , nu mai stiu legile dar cred ca te usureaza si de talon.

trebuie interesat
bertro
te usureaza sigur... 243.gif
cristidb
Nu puneti becuri mai puternice fara relee. Se va arde mai devreme sau mai tarziu blocul de lumini. Cu relee se pot pune halogene de 100W fara probleme.
Parerea mea e ca becurile albe lumineaza cel mai bine.
Am avut de 100W, dar cum merg foarte mult in oras, cu ventilatorul si radio pornite si cum in Bucuresti mai mult stai la semafoare decat mergi, se ducea indicatorul de tensiune pe baterie spre rosu (alternatorul e mare si bateria buna).
Acum am halogene albe de 55/60W de 110 000 lei usori. Sunt suficiente.
55/60W probabil merg puse si fara relee, dar eu recomand sa va puneti relee.
Cat despre cauzele pentru care se arde becul.... depinde de bec. Oricum nu trebuie atinse cu mana. Le scurteaza viata semnificativ.
Precizare: Scopul releelor este de a proteja instalatia electrica si blocul de lumini. Nu e nici o legatura intre prezenta releelor si arderea becurilor.
Biskrem
Cum e treaba cu releul daca iti pui halogen? Unde se monteaza? Cum arata? Nu am vazut in viata mea un astfel de releu...
Iar cu becurile halogen albe, au sticla alb-mat sau sunt transparente? Parca am vazut si niste halogene cu maciulia albastra; astea dau lumina albastruie?

A, si LA MULTI ANI! alcoholic.gif drunksinging.gif
eXtenSion
Cu releele nu stiu cum se procedeaza, dar stiu ca halogenele albe sunt galbui cu sticla transparenta.


Mi se pare ca cele albastre sunt mult mai bune, cel putin pe mine nu ma obosesc asa de tare, iar din acest motiv mi-am pus si in casa peste lampa de la birou o punga mai albastruie (albastrul cerului, nu inchis) si chiar nu ma mai dor ochii... blush.gif
eXtenSion
Apropo, ca fapt divers cum se monteaza becurile astea?

Ca in poza 1 sau ca in a 2-a ? Stiu cum functioneaza farul, dar nu stiu daca ia lumina de jos sau direct din bec.

Ps: duliile nu au vreun semn pe ele. Au o forma deosebita, dar nu e in concordanta cu placuta aceea din bec.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.