Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: amplificator scanteie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
codbog
Salut!
Am auzit si eu despre asa ceva. Poate sa-mi spuna cineva despre ce este vorba, cum se monteaza si daca este bun de ceva?
Daca da o scanteie mai puternica, nu s-ar putea sa strice platina mai repede?
gattoman
cica iti da o scanteie mai puternica si pornesti mai usor iarna. se pune deasupra capacului de la delcou. bagi fisa care vine de la bobina in amplificator apoi il pui in locul unde vine fisa (in mijloc).
Al Cap0nE
Decat sa dai 150mii pe ala, mai pui o suta si-ti iei aprindere de tg mures.
brasil
dragilor,
am un asemenea amplificator de scanteie pe masina de 5 ani( pe mai multe masini) si vreau sa va zic ca sunt foarte multumit de el
merge excelent!
cine e interesat sa-mi dea un PM si ii voi spune cum se monteaza si unde se gaseste
si, by the way, se monteaza pe bobina de inductie
face banii
porneste la prima cheie iarna la -15
horsewhisperer27
si daca il scoti, e posibil sa porneasca chiar mai bine!
nu are nici o legatura, e o prostie pe care nu stiuy de ce ne mai chinuoim sa o dezbatem.
parca s-a mai vorbit de el..nu dati banii!!!!
diaconuliviu
Am avut. Parca- repet, PARCA pornea mai bine la rece; la cald nu mai pornea asa bine;
L-am avut si combinat cu o aprindere electronica din comert - nu e multumitor.
Numai cu aprinderea am avut porniri bune.
Slider
Am avut si eu o balarie din aceea pe masina. Cred ca am dat banii degeaba pe el. Mai bine ii beam. Ce nu am inteles eu la dracia aceea de "amplificator de scinteie" a fost, unde se alimenta montajul respectiv? Dupa cite stiu eu orice montaj electronic/electric are o alimentare electrica +/- pentru CC sau faza/nul pentru CA. Asta? Nu avea nimic. Pur si simplu se intercala intre capacul de delcou si fisa centrala. Cum se realiza amplificarea? Poate careva sa ma lamureasca?
DoruB
O sa incerc eu sa-ti explic... pai scanteia este produsa de bobina de inductie prin fenomenul de autoinductie (daca nu folosesc bine termenul - sa ma corecteze cineva) si anume, bobina este legata la un + permanent iar minus- ul il primeste in momentul cand platinile sunt lipite (fac contact). In acel moment, spira din bobina se incarca cu energie iar in momentul in care platinile pierd contactul toata energia acumulata in bobina se descarca spre bujii. Daca mai intercalezi in acestt circuit o bobina suplimentara, aceasta va acumula la randul ei energie pe care o va descarca spre bujii. Desigur aceasta energie este luata tot din energia care o produce bobina. Cum este facut solenoidul respectiv astfel incat sa amplifice scanteia - nu stiu - poate-ti explica unul meserias in electro.
adostar
Am avut si eu pe masina "amplificator de scanteie" dar l-am dat jos ca nu avea nici un rezultat si mi-am montat o aprindere electronica de tg. mures."aia rosie cu led verde" sunt foarte multumit de ea. nu am mai schimbat platina de 2 ani!
DoruB
Pai, sa-ti mai dau unele explicatii - dar cu riscul de a nu fi tocmai exacte. Si anume cand pornesti dimineata la rece, bobina de inductie isi descarca energia inspre bujii - acea bobina suplimentara acumuleaza si ea ceva energie - care oricum se pierde la primele rotatii ale motorului (bujii umede sau murdare+ eficacitate scazuta la rece) energie care cumulata cu energia data in continuare de bobina da o energie mai mare. Asta cel putin teoretic, pentru ca daca iti functioneaza corect aprinderea iar toata energia bobinei este descarcata de bujii atunci probabil acea bobina suplimentara nu mai acumuleaza nimic. Deci in mare este o bobina care acumuleaza ceva energie daca aceasta nu este folosita corespunzator de bujii energie care este folosita ulterior la amplificarea scanteii (prin cresterea energiei descarcate spre bujii)
Eu zic ca este eficienta eventual la pornirile la rece sau in cazul in care aprinderea nu functioneaza tocmai bine. Daca aprinderea iti functioneaza bine, nu stiu daca are vre-un efect...
Al Cap0nE
Din cate am inteles eu, amplificatorul fura curent de la bobina ca sa se incarce, iar apoi il da mai departe. Deci daca stau sa ma gandesc e degeaba !? Am luato si eu logic pe urma explicatiilor voastre. Orice amplificator pe care il stiu eu are nevoie de alimentare, alimentare pe care sa nu o ia de la sursa pe care o amplifica. Or' asta de scanteie de unde naiba ia energie ? Sau strange mai multe scantei mici ca sa faca una mare ? smile.gif
diaconuliviu
Problema e ca din alte discutii pe forum pe tema asta, cineva care a desfacut un asemenea dispozitiv spunea ca nu are bobina ci citeva discuri si unul sau doua arcuri. E drept ca si eu dupa ce am renuntat la el am "socat-o" putin si se auzea inauntru un zbirniit ca lel produs de un arc lovit.
Deci nu e bobina.
dacis
Am un asemena amplificator de scanteie de doi ani, asa ca probabil ca parerea mea are o (oarecare) fundamentare practica. Sunt trei situatii imaginabile:

1) cand tot ceea ce tine de partea (electrica) de aprindere este intr-o stare foarte buna -- ca ireprosabila n-are cum sa fie -- caz in care aceasta bobina suplimentara nu prea are cu ce sa ne ajute;
2) cand tot ceea ce tine de partea (electrica) de aprindere este intr-o stare acceptabila (bunicica, decenta etc.) iar noi suntem prea comozi ocupati etc. ca sa o readucem la stadiul de la p.1, caz in care amplificatorul chiar ne ajuta -- de exemplu rateuri mult mai putine, chiar si la turatii mai mari decat cea de relanti;
3) cand tot ceea ce tine de partea electrica de aprindere este intr-o stare de-a dreptul proasta amplificatorul de scanteie redevine intrutotul inutil.

Avantaje nete (pentru mine): nu umblam la partea de aprindere in vremurile calduroase mai des de o data la 2.500-3000km iar in perioadele reci mai frecvent de o data la 1000-1500 km.
Dezavantaj clar: platinile se duc de tot la aproximativ 3000 km.

In alta ordine de idei, azi ori maine inlocuiesc amplificatorul de scanteie cu o aprindere electronica (Gotronic, Vitacom, 250k). Motivul: argumentele de pe forum + faptul ca prefer sa inlocuiesc mai des capacul delco decat platinile, chiar daca dferenta de pret este (cu putin) in favoarea platinilor
DodoBird
QUOTE(brasil @ 1 Feb 2005, 23:25)
dragilor,
am un asemenea amplificator de scanteie pe masina de 5 ani( pe mai multe masini) si vreau sa va zic ca sunt foarte multumit de el
merge excelent!
cine e interesat sa-mi dea un PM si ii voi spune cum se monteaza si unde se gaseste
si, by the way, se monteaza pe bobina de inductie
face banii
porneste la prima cheie iarna la -15
*



Don BRASIL merci mult de sfat dar sa stii ca la magazinul acela fost IDMS din Drumul Taberei nu mai aveau ieri amplificatoare. In schimb am gasit tot ieri , sunt la 100.000 lei , in targ la Vitan. L-am pus si sunt foarte multumit ma mir ca cei ce si-au luat aprindere electronica (mai bine zis platina electronica nu l-au lasat in continuare deoarece el la randul lui mai aduce ceva in plus, e adevarat nu foarte mult, in amblele situatii clasic electronic!
Vlad_VladChi
E normal ca orice masina sa porneasca un pic mai greu la -15 grade si nu cred ca mare treabaa fac aprind. electr. si aplifc.. ala sau chiar deloc. Ce vroiam de fapt sa spun este ca daca ai aprinderea intr-o stare cat de cat acceptabila porneste si la - 25 de grade (probata de mine) la prima cheie. Si nu am mai umblat la aprindere din vara In afara de capac de la delcou care il schimb odata pe luna
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 22 Feb 2005, 20:38)
dodo,zici ca merita?unde in vit?
*



Eu umblu dupa el de circa un an de zile , dar nu lam mai gasit . Explicatia este simpla acest disp. nu are omologarea RR asa ca vanzatorii nu il mai comanda . El e facut de contactoare Buzau.
La mine sa simtit , dar cred ca ceea ce nu inteleg multi este ca oricat de tare este un echipament nou el nu da niste rezultate spectaculoase brusc asa clar respectiv odata pus aceasta "amplificare" omu e nemultumit " pai ma asteptam sa iasa flacari pe teava de esapament si castig 30- 40 de CP !
Nu e asa imbunatatirile pe un sistem, destul de bine studiat si pus la punct de specialisti dea lungul timpului, se aduc din suma mai multor smecherii care maresc randamentul cu 1-2 procente , dar care insumate in final dau o performanta vizibil , in sfarsit !, marita.
Deci revin daca energia scanteii creste cu doar 5% crezi ca este prea putin ? daca pui apoi si o aprindere tapana cu ridicator de tensiune si lasi si ampliful el nu mareste mai mult ?
Pai nu asta vrem noi, " mai mult ! mai mult !"
Eu zic ca merita 100% la suta din punctul meu de vedere.
Dar deocamdata ramane in studiu cum zicem, fiabilitatea.
DodoBird
[quote=goad,27 Feb 2005, 18:47]
[/QUOTE]Am avut si eu o balarie din aceea pe masina. Cred ca am dat banii degeaba pe el. Mai bine ii beam. Ce nu am inteles eu la dracia aceea de "amplificator de scinteie" a fost, unde se alimenta montajul respectiv? Dupa cite stiu eu orice montaj electronic/electric are o alimentare electrica +/- pentru CC sau faza/nul pentru CA. Asta? Nu avea nimic. Pur si simplu se intercala intre capacul de delcou si fisa centrala. Cum se realiza amplificarea? Poate careva sa ma lamureasca?[/QUOTE]
Dispozitivul (amplificatorul de scinteie) este de fapt, un.... CONDENSATOR (!) si nu face altceva decit sa ridice tensiunea in secundar(adica la bujie) !
Este exact ca atunci cind se" curata" bujiile ,prin metoda scoaterii fisei si mentinerea acesteia la 1cm distanta de bujie,cu motorul in ralanti .
Daca e construit ingrijit , amplificatorul de scinteie e f. bun (nu are ce sa faca rau)!
P.S. Unde se gaseste in Vitan ?
*

[/quote]

Multi mau intrebat asa ca raspund acum direct pe topic :
Nu lam luat eu ci cumnatul meu . Dar el mia povestit asa : se intra in targ la Vitan pe poarta de pe laterala, nu cea pe colt. se merge inainte vreo 7 gherete, si al doilea rand pe stanga. Acolo a gasit . Mai mergeti si voi si intrebati din ghereta in ghereta ca nu se gasesc la toate . Pe el scrie " Amplificator de scanteie " .Cimnata-miu nu se pricepe deloc dar pana la urma tot a luat nu cred sa fie vreo problema, daca ajungeti pana acolo Imi pare rau ca nu pot fi mai explicit dar eu personal nam mai ajuns in targ de vreo 5-6 ani !
DodoBird
QUOTE(brasil @ 1 Feb 2005, 23:25)
dragilor,
am un asemenea amplificator de scanteie pe masina de 5 ani( pe mai multe masini) si vreau sa va zic ca sunt foarte multumit de el
merge excelent!
cine e interesat sa-mi dea un PM si ii voi spune cum se monteaza si unde se gaseste
si, by the way, se monteaza pe bobina de inductie
face banii
porneste la prima cheie iarna la -15
*



De curiozitate ce capac de delco ai tu acum sub amplificatorul de scanteie ???????
Te intreb pe tine pt. ca esti multumit de el !
Caci se poate ca baietii sa aiba dreptate (el nu face contact bine in capacele de delco din ebonita neagra mari , care au gat tronconic pe fisa centrala !!!!!!!!! stau la mai mult de 1cm distanta de fundul gaurii metalizate !!!!! am luat un capac maro - rosiatic facut de metaplast , care pare a fi mai bun , ma duc azi acasa si probez , sar putea sa conteze !)

gattoman
Sal.AM un prieten care a avut amplificator de scanteie pe masina, dar a scapat repede de el ca ii impusca platina.Acuma fara chestia aia nu mai are probleme cu platina.Din cate stiu amplificatoarele alea se pun la masinile cu GPL.
DodoBird
QUOTE(gattoman @ 10 Mar 2005, 14:29)
Sal.AM un prieten care a avut amplificator de scanteie pe masina, dar a scapat repede de el ca ii impusca platina.Acuma fara chestia aia nu mai are probleme cu platina.Din cate stiu amplificatoarele alea se pun la masinile cu GPL.
*



Nu prea vad de ce sa se impuste platinile nu pare logic, iar scanteia e bine zic eu sa fie puternica indiferent de combustibil.
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 16 Mar 2005, 18:36)
dodo metaplast asta asa de bun e??doduco ce are?vedem  noi daca nu sunt compatibile!
*



Deci atentie nu e vorba de calitatile lui ca si capac , toate sunt bune, ceea ce vroiam sa zic este ca capacul metalplast din matrita are o forma cilindrica a fiselor si nu tronconica ca celelate, favorizand in cazul de fata o infigere mai adanca a amplifului in el . Atat, inrest toate sunt bune eu aveam chiar din acela negru romanesc cel mai nasol finisat si cred cel mai ieftin, si mergea dar lam spart incercand sa infig ampl. in el pana la un contact sigur!
navajo
Am amplificator de scanteie de 4 ani de zile.Nu am schimbat niciodata platina.Nu se poate impusca cu amplificatorul sau cu aprinderea electronica.
Se monteaza pe capacul delcoului,intre delco si fisa centrala.
eis
La pornirea masini ai probleme datorita scaderii tensiunii din primarul bobinei de inductie.
Cine a masurat tensiunea pe acumulator, in timpul pornirii a putut vedea ca aceasta scade si pina la 9 V, mai ales daca bateria este putin obosita, sau e frig.

Asa ca bobina de inductie va face o scinteie mai mica, deoarece energia acumulata este mai mica.
Pentru imbunatatire se poate pune o aprindere electronica, care protejeaza platinile, si face incarcarea mai buna a bobinei (ca daca ai aprindere clasica, 9V pe baterie, frig afara, si platini putin uzate, deja se aduna prea multe)
O alta metoda ar fi, oarecum mai complicata, dar poate sa aduca un plus, sa se monteze un acumulator de mica capacitate, suplimentar, care atunci cind se porneste electromotorul, sa dea curent la bobina, fara sa ii scada tensiunea
Si astfel, acumulatorul mare poate scadea la 9-10 V, iar pe bobina sa ai 12-13 V, ceea ce e un plus
Acum, cit e de usor/practic/ieftin sa faci asa, fiecare judeca singur
daescuc
Salve!

Am vazut ca cineva a mentionat ca "se recomanda" amplificatorul de scanteie pentru instalatiile GPL.

Poate cineva sa-mi dea mai multe detalii, ca eu am o instalatie GPL si cam am probleme cu pronirea.

Merci!
DodoBird
QUOTE(daescuc @ 25 Apr 2005, 20:07)
Salve!

Am vazut ca cineva a mentionat ca "se recomanda" amplificatorul de scanteie pentru instalatiile GPL.

Poate cineva sa-mi dea mai multe detalii, ca eu am o instalatie GPL si cam am probleme cu pronirea.

Merci!
*



Fa si tu o proba , eu nu stiu foarte bine carburatia pe gaz, nu m-am uitat niciodata cu atentie pentru ca nu m-a pasionat. Se gasesc in targ la Vitan (dar vezi sa nu dai mai mult de 100.000 lei pe ea. Unul din colegii nostri a intrebat pe un vanzator daca are , ala a zis ca da , a plecat prin spate la alt vanzator , a adus amplifu si a cerut 190.000 lei ,asta da adaos !!!!!!!!!).
Teoretic si la gaz ca si la benzina cu cat scanteia e mai tapana e mai bine !
onyx-20
Eis>> e interesant ceea ce ai spus tu! Stii pe cineva care a facut acest lucru? mai poti sa ne dai unele detalii?
bog_cip
Eu am avut aprindere electronica : cumparata , facuta de mine. Intre timp am cumparat un amplificator de schinteie. Ce sa zic comparativ ( cu aproximatie ) se ajunge aprope la acelasi efect. Aprinderea electonica este net superioara amplificatorului. Dar, ca in toate este un dar, concluzia mea este ca banii dati pe amplifiactor merita: eu nu am avut nici o problema cu amplificatorul si sut ceva ani / mii de km facuti cu el. La aprinderi am avut probleme "belele" s-au stricat :-(. Asta este "experienta" mea.
ydaniel
QUOTE(dacis @ 3 Feb 2005, 12:27)
.
Dezavantaj clar: platinile se duc de tot la aproximativ 3000 km.


*


ce platini ai tu??a mea,doduco are 9600 km si inca arata bine si nu i-am facut nimica la ea!si a mers 9000 km cu condensator fara aprindere electronica!da vreau sa iau un amplif e 120.000 rol in militari! wink.gif
ches
Eu sunt sceptic in privinta unui astfel de dispozitiv.
Este un dispozitiv pasiv, nu activ, si asta spune totul (consuma putere de la sursa de alimentare care este chiar scanteia).

O bobina in serie cu cea care deja exista va face mai mult rau decat bine - sa fim seriosi, cei care au proiectat bobina aia aveau o facultate si au determinat prin calcul valorile pentru primar si secundar. Plus ca bobina de inductie montata ep masina este cu miez deschis (miezul pe care se bobineaza conductorul este o bara, nu o forma inchis, spre exp cerc sau dreptunghi),

Iar un condesator in serie cu bobina este o mare prostie - nu obtii decat un amarat de filtru trece banda care nu lasa deact o frecventa sa treaca => complet stupid in cazul unui semnal de tip ON-OFF (este scanteie-nu este scanteie) care are o banda f larga.

Haideti sa va spun ce cred eu ca este amplificatorul ala amarat este un eclator, adica un fel de bujie cu distanta intre electrozi f mica care se deschide la o tensiune mult mai mica decat cea aplicata pe bujie. In afara faptului ca face o oarece filtrare (se impune un prag al tensiunii care se aplica bujiei), nu este bun de nimic pentru ca el consuma o parte din puterea scanteii.

Cu alte cuvinte amplificatorul de scanteie este o chestie cmplet ineficienta din punctul meu de vedere si bani aruncati de pomana. Nici nu ma mir ca cei de la RAR au respins un astfel de produs.

Dar chestia cu micul acumulator pus pentru a creste tensiunea la pornire mi s-a parut cea mai amuzanta. Un acumulator de masina are un curent de scurtcircuit de zeci-sute amperi. Singura solutoie ar fi sa se cumpere un alt acumulator auto care sa ocupe spatiul de pomana in compartimentul motor. Si nici sa nu va treaca prin minte ca se pot pune mai multi acumulatori de sursa UPS sau de tel mobil in serie pt ca ii prajiti instataneu. Mai bine dati banii pe o baterie de capacitate mai mare, macar aia chiar face ceva.

Toate bune si nu mai credeti ca tot ce zboara se mananca!
diaconuliviu
QUOTE(ches @ 8 Dec 2005, 14:02)
[...]

Toate bune si frumoase, numai ca acel amplificator NU E BOBINA; are ceva arcuri si un disc intre ele.
ches
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Dec 2005, 14:29)
Toate bune si frumoase, numai ca acel amplificator NU E BOBINA; are ceva arcuri si un disc intre ele.
*



pai asta zic si eu ca nu are cum sa fie nimic din ce au zis cei de mai sus (condesator sau bobina) din motivele pe care le-am enumerat. Acele doua placi si un arc probabil formeaza un fel de eclator care se deschide (face arc electric = scanteie) la o anumita tensiune data de distanta dintre placi, suprafata si forma acestora. Spre exemplu daca ar fi doar 2 varfuri de ac puse fata in fata scanteia va aparea la o tensiune mai mica deoarece campul se concetreaza in varfuri si izolatia (care in acest caz e aer) se strapunge. Daca sunt placi, cu siguranta tensiunea e mai mare.

Scanteia care apare intre placi nu face altceva decat sa micsoreze puterea scanteii la bujie pentru ca o parte din energie se consuma in asa zisul "aplificator de scanteie".

De aceea impresia ca merge mai bine este ca e placebo de cea mai mare puritate. smile.gif
DodoBird
QUOTE(ches @ 8 Dec 2005, 18:37)
pai asta zic si eu ca nu are cum sa fie nimic din ce au zis cei de mai sus (condesator sau bobina) din motivele pe care le-am enumerat. Acele doua placi si un arc probabil formeaza un fel de eclator care se deschide (face arc electric = scanteie) la o anumita tensiune data de distanta dintre placi, suprafata si forma acestora. Spre exemplu daca ar fi doar 2 varfuri de ac puse fata in fata scanteia va aparea la o tensiune mai mica deoarece campul se concetreaza in varfuri si izolatia (care in acest caz e aer) se strapunge. Daca sunt placi, cu siguranta tensiunea e mai mare.

Scanteia care apare intre placi nu face altceva decat sa micsoreze puterea scanteii la bujie pentru ca o parte din energie se consuma in asa zisul "aplificator de scanteie".

De aceea impresia ca merge mai bine este ca e placebo de cea mai mare puritate. smile.gif
*



Si totusi , daca acel dielectric cu doua suprafete metalizate este un condensator ? si arculetele sunt legaturile electrice intre armaturi ? Si daca capacitatea este calculata astfel incat sa formeze un circuit rezonant cu bobina de inductie ? pai atunci apare "imbunatatirea".
Normal insa ca este sub 10% (castigul aproximativ a aprinderii electronice tip Malvina).
smile.gif
ches
QUOTE(DodoBird @ 9 Dec 2005, 15:28)
Si totusi , daca acel dielectric cu doua suprafete metalizate este un condensator ? si arculetele sunt legaturile electrice intre armaturi ? Si daca capacitatea este calculata astfel incat sa formeze un circuit rezonant cu bobina de inductie ? pai atunci apare "imbunatatirea".
Normal insa ca este sub 10% (castigul  aproximativ a aprinderii electronice tip Malvina).
smile.gif
*



Am precizat in primul post de pe thread ca un condesator in serie cu o bobina nu este ok. Asta pentru ca se formeaza un filtru trece banda (asu rezonator serie cum ai spus tu dodo). Intr-adevar putem spune ca cele 2 armaturi si cu dielectricul dintre ele (care presupun ca este aer, altfel la strapungere ar deveni conductor).

Haide sa descriem putin fenomele care se intampla acolo in regim cvasistationar (adica cu un pas de timp f mic):
1. Bobina se incarca cu energie si o cedeaza condensatorului care este in serie cu ea.
2. Condensatorul intr-o prima faza acumuleaza sarcina pe armaturi sub influenta campului electric care apare intre acestea.
3. Condensatorul se strapunge (sa nu-mi spuneti ca nu e asa, acolo sunt kilovolti) si se produce o scanteie in interiorul acestuia si astfel energia este transferata bujiei.

Ei, asta e problema, se disipa putere prin scanteia din condensator = "amplificator de scanteie", plus ca apare o intarziere (f mica e drept, probabil asa de mica incat nu conteaza) intre momentul in care delcoul comanda scanteie catre bujie si acesta este aplicata bujiei.

Mai exista inca un motiv pt care nu este ok un condensator in serie cu o bobina: acesta fiind un filtru trece banda inseamna ca lasa anumite frecvente sa treaca (acelea din vecinatatea frecventei de rezonanta). Cum se traduce asta la masina: in functie de turatie scanteia va fi mai puternica sau mai slaba (vezi ce am scris mai sus in legatura cu fenomele care apar).
LYM
Am avut eu "amplificator" din asta. A mers 2 saptamani cu rezultate ZERO, dupa care a inceput masina sa mearga ca un rahat (dadea in nas, parca nu primea scanteie). Am crezut initial ca e o fisa stricata dar cand am dat jos dracovenia aia si-a revenit.
gino73
poate cineva sa-mi faca si mie rost de un amplificator de scanteie?
in Galati am cautat la toate magazinele si nu am avut nici o sansa.
Kinetix
Ma gandesc la o idee interesanta: ce ar fi sa conectam "amplificatorul" ala in paralel cu bujia?
Exista niste fise numite "Nology" despre care se afirma ca ar da o scanteie mai puternica la bujie, datorita unui capacitor pus in paralel cu bujia.
Iata aici un articol ce prezinta un experiment legat de asta. http://www.mr2.com/TEXT/DavidKucharczyk/ignition.html
vi_escu
Eu zic ca e vrajeala. Am testat o dracie de asta combinata cu o aprindere electronica cu acumulare inductiva (gen Malvina). Parca pornea mai bine la rece dar dadea chifle la turatii mari. Am dat-o unui amic si nici el nu a fost multumit.
djasu82
Pai nu ai fost multumit din cauza ca nu ai reglat delcoul si iar carburatorul. Cum de la multi functioneaza si tie nu ti-a functionat. Ce se intampla acolo Kinetix ce ai gasit tu asa mi se intampla la acel Cdi jhon clarke numai ca eu l-am modificat in asa fel tensiunea urca la 490V la impuls am 470V iar scanteea obtinuta de la o bobina de inductie de genul Sf, gheorghe e in jur la 4-6cm poate o da si mai bine la turatie si mai mare. O sa fac un mic filmulet si cateva poze poate asa multi se vor lamuri ce poate face CDi . In imaginea respectiva e normal sa se obtina asemenea scantee deoarece se acumuleaza pe acele condensatoare.
autom
Minunea asta este un DRV adica un descarcator cu rezistenta variabila.......ca protectia la liniile electrice. Lasa sa conduca numai la un anumit prag de tensiune. Cred ca face frontul de unda mai abrupt. Cred ca , Gotronic poate sa faca o mica proba. Are si asciloscop si sondele aferente. Ne poate zice mai multe.

Ca sa revin la experienta personala..........

Am si eu asa ceva.

Am un cilindru care papa ulei si ancranseaza bujia. Des......chiar foarte des.......smile.gif

Am pus ,,minunea,, asta pe bujia asta si vad ca ancrasarea e mult mai rara.

Deci are efect.

Ca observatie.....pe borna centrala nu avea nici un efect......

Am mai zis aici......se bazeaza pe fenomenul de ,,nasture,,. Diaconuliviu poate spune mai multe (desi a mai scris de treaba asta).

Va salut!
vi_escu
QUOTE(djasu82 @ 25 Nov 2007, 17:16)
Pai nu ai fost multumit din cauza ca nu ai reglat delcoul si iar carburatorul. Cum de la multi functioneaza si tie nu ti-a functionat.
*



Iti dai seama ca am tot tatonat avansul, iar la carburator ce sa reglez pentru turatii mari, nivelul? Cum am dat dracia jos cum au disparut problemele. Probabil ca de la o frecventa incolo nu mai "tinea pasul" charge.gif (a se citi la turatii mici nu incurca asa de mult).

La care (cat de) multi functioneaza? Propune un poll pe tema asta daca ai timp, si eu sunt curios ce iese! Dar pui intrebarile ca lumea nu ca la referendumu' lu' basescu biggrin.gif
diaconuliviu
Am avut amplificatorul ala si solo, si in combinatie cu o Malvina. Indiferent de solutie, cum zice si vi_escu, la rece pornit OK, la cald pornea prost, doua-trei chei.
Da, cam acel fenomen de "nasture" il provoaca.
PH-06-BOA
Eu am si o folosesc din 1992 , indiferent de starea motorului. Din 98 n-am schimbat niciodata bujiile. Asa e , nasturele de la batrani. Celor care nu le-a functionat , n-au fost curiosi sa afle mai intai , ce-i ala, si cum lucreaza ; inauntru sunt doua pastile metalice ( otel, care rugineste),intre care se afla o alta pastila izolatoare, din clingherit de 0,ceva milimetrii, si un arc care umple restul cutiei, elementul de legatura intre intrare si iesire. Aruncati pastila izolatoare originala, si puneti alta de un milimetru si ceva (tatonari) dar cu 2 mm mai mica decat diametrul pastilelor metalice , care e bine sa le faceti din tabla de cupru de 2mm. Ajuta in special motoarele uzate , care ancraseaza bujiile, si iata si o schita:
vi_escu
QUOTE(PH-06-BOA @ 4 Dec 2007, 21:13)
Celor care nu le-a functionat , n-au fost curiosi sa afle mai intai , ce-i ala, si cum lucreaza ...
*


Nu zau, daca studiam fenomenul (eventual vre-o teza de doctorat despre descarcari in gaze ) incepea sa functioneze dracia. Chestia e ca la mine nu a dat satisfactie. Si oricum cu dracia aia montata energia scanteii utile (cea dintre electrozii bujiei) scade.
diaconuliviu
Primele fise de bujii de pe aprinderile cu jumostatica aveau eclator inglobat (poate or mai fi asi acum). Adica amplificator de scinteie inglobat.
vi_escu
Energia care apare in secundarul bobinei de inductie depinde de viteza de variatie a curentului din primarul acesteia (la aprinderile clasice si la cele cu acumulare inductiva) sau de tensiunea de descarcare a condensatorului la cele cu acumulare capacitiva. O parte din aceasta energie se pierde in arcul care apare intre "lulea" si ploturile capacului de distributie, restul ajunge la bujie (pierderile pe fise sunt neglijabile deorece curentul este f. slab). Orice descarcare pe acest traseu duce la pierderi de energie, deci la o scanteie mai mai slaba. Sa nu uitam ca in cilindru presiunea este oarecum egala cu raportul de compresie pentru motoarele aspirate (sa zicem in jur de 9atm) deci si tensiunea de strapungere este mai mare; scanteia se initiaza mai greu decat in aer. De altfel daca tensiunea de strapungere la contactele distribuitorului creste peste 3,5kV acesta este considerat defect. De amplificare nici nu poate fi vorba. Dar fiecare e liber sa creda ce vrea.
Chestia cu "curatarea bujiilor" este alta poveste. O scanteie mai slaba face ca aprinderea sa devina aleatoare, arderea este mai lenta (o parte din ea se face pe partea de detenta si produce mai multa caldura), bujia se incalzeste mai rapid (si nu numai ea, saracele supape de evacuare...) si poate depasi usor regimul termic normal, de aici asa-zisa curatare. Am auzit de curatarea bujiilor mergand o bucata de drum cu avansul mic la aprindere!!?
Parerea mea. biggrin.gif
diaconuliviu
Ai punctat bine acel "viteza de variatie a curentului".
Daca viteza e mare, virful de tensiune apare brusc, neavind nevoie de acel "amplificator". Daca viteza e mica, tensiunea va apare lent, oarecum pseudoliniar crescatoare, caz in care descarcarea se va initia devreme, cu energie mica. Remediul era acel nasture sau eclator sau, de multe ori, strimbarea lamelei "lulelei" incit sa creezi eclator mai mare(nu va cruciti, am vazut solutia). Urmarea era o crestere a tensiunii secundare inaintea arcului, acesta facindu-se pe tensiune mare.

Asta denota totusi o bobina "puturoasa", pe duca, o platina murdara, fise sau bujii improprii/defecte.

Mai nou, acele bobine de impedanta mica, senzorii, ruperea pe jonctiune cu autoclampare, etc. au facut ca acel eclator sa nu mai fie necesar, tensiunea secundara "urcind" rapid, eliberind energie multa.

Daca nu ma insel, acele eclatoare se mai foloseau pe fise si cu alt scop: bobinele asa zis jumostatice din prima generatie aveau un secundar si doua primare simetrice, asa incit scinteia se genera cu + la un pol al secundarului la amorsarea unuia din primare, si cu + la celalalt la amorsarea celuilalt primar. Se foloseau si diode de redresare. Cumva tensiunea pe - se limita la vreo 300V care era "eliminata" prin acele eclatoare (baloane din sticla cu doi electrozi si probabil un gaz inert).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.