alin_xyk
17 Nov 2008, 08:32
Salut.
Am facut rost de un bord de cn si vreau sa-l montez. Masina e model 4 faruri, an 1985, vechiul bord avand avaria in stanga, apoi 3 ceasuri (patrate, stanga: benzina, semnalizare, ulei, apa etc , mijloc: vitezometru, dreapta:baterie, avarii, faza lunga, scurta...), iar in dreapta comanda incalzire, bricheta etc. Deci nu aveam modelul cu ceasuri rotunde si ceasurile pentru apa si ulei. Acum am facut rost de bord de cn (nu stiu ce varianta, o sa poste poze), in stanga cu turometru, mijloc vitezometru, dreapta : benzina, baterie, ulei, apa... Ideea e ca nu ma pricep sa fac legaturile, vechiul bord la ceasuri avand 2 prize, iar acesta are 3 prize. E greu sa imi dau seama care fir de unde vine si unde duce, asa ca apelez la ajutorul unui electrician auto. Sunt din bucuresti, la doamna Ghica. Va rog sa-mi recomandati pe cineva, daca stiti.
Multumesc.
(ca sa nu fie reclama, imi puteti trimite pm)
Am gasit momentan pe net o poza cu partea dreapa a bardului pe care vreau sa-l montez.
Ala-i bord SCOICA toata ziua , nu CN ...
alin_xyk
17 Nov 2008, 09:22
Imi cer scuze daca am gresit. Asa mi-a zis cineva. Inseamna ca a stiut mai mult ca mine..
tzepesch
17 Nov 2008, 09:29
cel mai simplu, urmareste traseele de pe bord si notezi firele. cand schimbi bordul, urmaresti si la ala traseele si vei descoperi legaturile. crede-ma nu-i asa dificil. si eu am facut operatiunea asta, nu e f dificila, trebuie doar putina atentie
alin_xyk
17 Nov 2008, 10:35
Mi-e cam teama sa ma bag. E cineva care a mai facut si care ma poate ajuta?
tzepesch
17 Nov 2008, 10:55
mai... n-ai de e sa-ti fie teama
uite, e f simplu
dai bordul jos, ma refer la ceasuri, ca de alea zici, nu?
ai iei prima lamela contact, le citesti de la stg->dr.
vi vezi exact unde duce cablajul. la becuri, sonde.
>
si notezi. 1 -> + bec presiune, 2 -> + indicator benzina, si tot asa...
si faci un tabel
alaturi iei bordul celalallt
si faci la fel.
apoi in tabel compari. contactul 1 de la bordul vechi este contactul 5 de pe bordul nou. si apoi muti firele unul cate unul cu tabelul in fata. la remat poti sa ceri sa-ti dea instalatia cu mufle. fie toata fie sa ti-o taie dintr-o masina. sa iei cu firele cat mai lungi.
este o operatiune simpla dar care necesita putina atentie. si eu am facut o singura data operatiunea si a iesit
o sa ma uit in carte sa vad exact care cum sunt mufele ce fire sunt de la ce si pun poza aici... atasez si tabelul facut de mune daca-l mai gasesc
alin_xyk
17 Nov 2008, 11:25
Foarte tare. Multam.
ce are in plus bordul ala fata de actualul? Daca nu pui CN nu are rost bataia de cap.
alin_xyk
17 Nov 2008, 11:34
Turometru plus un design mai frumos.
alin_xyk
17 Nov 2008, 11:39
Stiu, ai dreptate. Mai e pana la bord din ala...
17 Nov 2008, 12:41:
Dacia pe care era bordul asta avea 2 sonde pe chiulasa, iar a mea are doar una. O sa schimb eu chiulasele intre ele, dar ceva mai arziu, cand voi avea timp si chef. Pentru ce sunt sondele alea doua?
sonda de temperatura de bec si aia care si indica valoarea temperaturii.
Nu trebuie sa schimbi chiulasa pt asta, ci doar capacul cu cele 2 sonde, mai exact sa faci rost de un capac cu 2 gauri si sa mai cumperi o sonda pt indicator (ca aia pt bec o ai deja)
raoul2212
17 Nov 2008, 16:59
ma poate ajuta pe mn cineva cu o idee am o dacie si imi e crapat bordu putin nu tare si bordu nu e negru la inceput am vrut sa il fac alb lam fc alb da nu imi place so crapat vopseaua pe el si as vrea sa il imbrac in ceva si nush in ce si cum ?
nelu_1985
17 Nov 2008, 17:28
alin_xyk
20 Nov 2008, 11:52
Noul bord are si un dispozitiv pentru temporizarea stergatoarelor. Ca sa-l pot folosi, trebuie sa iau si motorul de la stergatoare de la cealalta masina? (de la masina pe care a fost pus bordul)
nu, trebuie doar sa iei cablajul dintre motor, maneta si temporizator. Sau sa ti-l faci tu
Da un search ca am facut eu o schema mai demult
alin_xyk
22 Nov 2008, 19:51
Inca o intrebare... La noul bord, cand e un anumit nivel in rezervor, trebuie sa se aprinda "dusmanul". Urmarind circuitul becului, am observat ca semnalul trebuie sa vina de la sonda. Intrebare: trebuie sa-mi iau alta sonda, sau pot face cumva sa se aprinda becul cand e nivel scazut de benzina in rezervor?
nelu_1985
22 Nov 2008, 20:49
iti trebuie sonda cu 2 fire....
pcostica
22 Nov 2008, 20:58
...si mai tragi un fir de la sonda(daca nu ai in instalatie) pana la bord la pic. 9 de la mufa cu 9 picioare.
Bafta!
bygy007
23 Nov 2008, 01:01
adica cam asa
alin_xyk
24 Nov 2008, 21:05
Inca ceva... Pot calibra cumva vitezometrul? Imi arata cu vreo 30 km/h in minus.
pcostica
26 Nov 2008, 23:55
vezi sa nu iti indice MILE pe ora(aprox 20 km mai putin)
Bafta!
alin_xyk
27 Nov 2008, 17:47
Pai si nu pot face cumva sa-l reglez?
pcostica
29 Nov 2008, 08:06
nu stiu daca merge din ceas! o solutie ar fi schimbarea melcului si a pinionului din cutie.
Bafta!
bashtalu
17 Sep 2013, 14:23
salut,
as dori sa schimb bordul de tip scoica cu CN. Sa ziceam ca as avea de unde sa il iau, sper sa fie si complet. Trebuie sa am si fire specifice bordului CN?
stiti pe cineva care a mai facut, stie sa schimbe? nu am spatiu si nici cunostintele necesare pentru a face eu inlocuirea
multumesc,
iulica89
17 Sep 2013, 17:27
Pentru a'ti usura substantial munca cumpara'l cu tot cu instalatie electrica, aeroterma(altfel e fix pix), capsule vacuumatice, instalatia de alimentare apa calorifer, robinet, teava dintre stilpi, mi se pare ca si ceva pe la coloana de directie, carapace volan de CN... cam atit.
PS:trebuie sa scoti caloriferul cel lung, sudezi niste table la aeroterma(sau si mai bine pop-nituri), acoperi locasul pe unde tragea vechea aeroterma.
Ideea e sa'l desfaci tu si sa vezi cum sta treaba, iei toate clipsurile, suruburi... Si poze la greu unde crezi ca ai avea dificultati.
oantză
14 Oct 2013, 20:39
eu am montat 3 buc....ansamblu de stergatoare trebuie schimbat in rest silicon,flex,pop nituri si chef de munca...si puna orientare la fata locului
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.