QUOTE(slider2 @ 17 Nov 2008, 18:37)
ov ai putea fi mai explicit, te rog frumos. ce face imobilizatorul acela electronic, deranjeaza daca renunt la el?? adica o sa am probleme electrice, sau de orice alta natura, daca renunt la el??
tot nu am inteles din raspunsul tau, butonul porneste motorul printr-o simpla apasare scurta, sau trebuie sa tin apasat pana cand porneste motorul?? stiu ca la masinile cu astfel de dotare, exista ambele variante. de exemplu megane II - apasare scurta, jaguar - ti apasat pana porneste. daca ar fi doar cu apasare scurta s-ar merita, altfel e frectie la picior de lemn
1. imobilizatorul este un sistem electronic care verifica cu ajutorul unui mic cip integrat in cheie, daca cheaia este cea originala. Pe scurt, e o bobina in jurul contactului care emite un camp ce se induce in antena din cip-ul din cheie, alimentand astfel cip-ul care la randul lui trimite inapoi pe unde radio un cod. Se citeste astfel codul si daca corespunde cu cel din calculator, masina porneste, daca nu, nu. Cu alte cuvinte degeaba vine hotul cu o cheie identica mecanic cu a ta, sau degeaba iti sparge contactul cu surubelnita, ca nu poate sa porneasca masina (ma rog, nu asa usor
). Ca sa renunti la acest imobilizator, nu poti decat sa desfaci cheia originala, sa scoti cip-ul din ea si sa-l lipesti pe carcasa volanului, unde ai butucul de la contact. Asta daca nu mai vrei sa bagi deloc cheia in contact.
2. Nu stiu cum e butonul tau ca sa-ti zic ce fel e, cu apasare lunga sau scurta. Doar ti-am zis pe scurt ce ar implica apasarea scurta (intra-adevar am omis partea de deblocare a contactului si partea de asteptare dupa amorsarea pompei la benzina sau incalzirea bujiilor la motorina)