Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: polaritate gresita
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
burtik4u
astazi i-am dat unui prieten cu un BMW 320i curent prin cabluri de alea.. si am gresit odata polariatea, si am tinut cam 15 secunde asa.. pana mi-am dat seama ca incepe sa se topeasca firele, stie cineva cam ce s-ar fi putut strica? ca nu vreau sa mai fac si conturi pe forumuri la BMW biggrin.gif...
multumesc anticipat wink.gif
driverx
Ai te rog rabdare sa imi downloadez din emisfera stanga in emisfera dreapta toate informatiile despre BMW ca sa pot sa iti dau un raspuns pe masura.

Ma....ce sa zic....ti-ai gasit forumul. Treaba e simpla. Daca atunci cand erai mic continutul maro din W.C. ti se parea interesant si l-ai gustat, poate scapi doar cu baterii prajite. Daca nu ti s-a parut interesat, atunci ai mari sanse ca ai cam tot ce e electronic in ambele masini sa fie .... maro.
Al3XxX
e la fel ca si cum ai pune bateria pe masina, invers.
In cel mai rau caz ai fi putut praji toata instalatia electrica a masinii.
Daca insa, masina merge bine, cred ca asta e tot, ai scapat usor :-??
burtik4u
pai problema este ca nu porneste deloc.. si driverX nush care e treaba, dar vad k, cam ai chef de glume :-@ am cerut un ajutor :-s
driverx
Dar nu ti-ai ales bine forumu. De unde sa stim noi (prea multe) despre BMW-uri? Informatii generale, valabile la oricare masina deja le-ai primit.

Si sfat pretenesc. Daca nici atata nu esti in stare sa te asiguri in privinta polaritatii la o instalatie care prezinta potentiale pericole in caz de utilizare improprie, mai bine lasa nu te mai chinui sa ajuti pretenii.
Al3XxX
ai incercat farurile, casetofonul, etc? Se aprind?
ai incercat sa schimbi bateria?
Nu stiu daca are vre-o relevanta, dar verifica si sigurantele.
Executron
Dar la tine mai functioneaza ok masina? Problema e ca la tine mare lucru nu prea se ardea... Pe cand la el daca este model mai nou are destul (si foarte costisitor) ce se poate arde...
burtik4u
lumini sunt,casetofon,clima..tot..cand dau cheie se aude un ticait "tic tic tic"...sa nu fi bulit pe la alternator ceva diode?
G I M
E posibil sa i se fi bulit ceva si pe la alternator ,dar nu din cauza lui nu porneste masina...deci toate functioneaza numai motorul nu porneste?Bateria este incarcata bine? Sa nu i se fi bulit ceva pe la electromotor
Al3XxX
vezi sa nu fi prajit firul de - care pleaca de la baterie spre electromotor.
Nu ai treaba cu alternatorul, ar trebui sa porneasca si fara.
De asemenea, la dacii mai sunt cateva fire subtiri care daca nu fac atingere bine, electromotorul nu merge, asa ca, verifica si acolo sa nu existe vreun fir prajit.
bygy007
poate a scapat cu ceva sigurante arse
burtik4u
Am scapat fratilor.ms pt sfaturi..sincer m'am speriat si eu k am de platit un alternator la om..sincer..un cablu la 45 RON nu a mers..dar un cablu improvizat de mine acasa..a dat curent 100% cum trebuie si a luat'o la sfert.multumesc tuturor.consider acest topic inchis !
ArtVandelay
nu mai cumparati bmw-uri ca vedeti ce patiti
gti98
In primul rand nu era prea clar unde erau probleme dupa "figura" realizata.
Totusi nu era cazul sa va impacientati asa, deoarece:
1 La "donator" nu s-a produs inversarea polaritatii, bateria lui fiind ceva mai "tare"; pentru burtik consecinta maxima ar fi o descarcare (ultrarapida!) a bateriei
2 Nici la "primitor" nu cred ca s-a ajuns la inversarea polaritatii; bateria lui a "inghitit" curentul.
Ceea ce a luat-o urat a fost cablul ala de puntare (iata ca e bine sa fie nu foarte groase!...)(desi, pentru a porni, e nevoie de minim 10 mmp si niste clesti mai de doamne-ajuta!)
Personal, daca fac o puntare (am puntat atat ca "primitor" cat si ca "donator"), la conectarea celui de-al doilea cablu, daca am dubii (desi, daca esti un pic atent, se vede care borna a bateriei e legata la masa, si sunt 99,9% sanse aia sa fie borna minus!!), deci ating intai un moment clestele; se produce o scanteie, datorita diferentei de tensiune si inceperii curgerii unui curent de incarcare spre bateria mai slaba, dar la polaritatea inversata arcul e mult mai violent! (puteti sa incercati, daca vreti sa va convingeti, dar diferenta e clara!!)
Singurul pericol e sa ardeti clestele si borna (atentie si la prezenta unor materiale inflamabile, gen benzina varsata pe motor!!!)

Am facut aceste precizari in ideea de a fi de ajutor colegilor, mai ales ca incepe "sezonul" puntarilor (adica IARNA!)

Toate cele bune!
$$ilvviu
Cand vreti sa porniti pe cineva conectati CORECT firele la cele 2 baterii si lasati 2-3 minute sa se incarce putin si bateria colegului, asta cu motorul vostru pornit.
Apoi se poate incerca pornirea. Daca nu vrea, lasati ceva mai mult timp cele 2 baterii conectate.
Eu intr-o noapte am reusit sa il pornesc pe unu cu un cablu de la un prelungitor de camera, avea sectiune 1 mm.
b77csd
QUOTE($$ilvviu @ 18 Nov 2008, 12:37)
Eu intr-o noapte am reusit sa il pornesc pe unu cu un cablu de la un prelungitor de camera, avea sectiune 1 mm.
*


Atentie, cablurile de pornit sunt speciale, nu sunt pur si simplu SÂRMĂ, sunt rezistente care se comporta ca un limitator de curent. Cu sârmă chioară o sa ai un curent de fix cât poate debita bateria donoare. Asta poate rezulta in: reactii chimice violente si termice in baterii (ambele), arderi ale circuitelor electronice mai delicate ale ambelor masini (cauzate de variatia brusca de tensiune).
Astea fiind zise, nici eu nu m-as da la o parte de la folosirea unei sarme pt o pornire de urgenta, insa cu maxima precautie.
$$ilvviu
ohmy.gif
Tu chiar vorbesti serios?
Oare alea de 30 lei din hipermarketuri sunt rezistive?
bygy007
Fratilor hotariti-va ce vreti sa faceti sa porniti motorul sau sa incarcati bateria daca vrei sa incarcati bateria sint bune cablurile alea de 400 mii au maxim 4mm ca sectiune , daca vreti sa porniti cu electromotorul trebuie intre 25-35 mm
Initiatorul topicului a avut mare noroc cu acele cabluri ca daca erau mai groase sigur facea bum (flacara ) mare la conectare asa acele cabluri au devenit rezistenta si practic a pus bateriile in scurt
timofteionelflorin
am schimbat si eu bateria si am inversat polaritatea din greseala, rezultatul am prajit doar doua sigurante cea de 5A de langa bateriedin cauza carea desi electromotorul se invartea nu voia sa porneasca si dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat si o siguranta din tabloul din stanga sub volan care I-mi opries radioul.
bygy007
ai scapat iefin
spik1
Este destul de greu sa montezi bornele gresit, practic sa incrucisezi cablurile !
bygy007
daca pui bateria invers este usor (rotita 180 grade)
bucatzel
Tot pe teme de polaritate inversata, o chestie de-am patit-o acum ceva vreme, poate mai scap pe cineva de batai de cap.

Masina a ramas cu farurile aprinse suficient timp incat sa goleasca bateria de tot.

Am adus-o in casa, si am pus-o pe redresor, am incarcat-o si m-am dus s-o montez inapoi pe masina. Pun borna de minus, si cand dadeam sa pun borna de plus, scotea niste scantei maricele.
Cum o pusesem la incarcat seara pe balcon, n-am vazut bine marcajele de pe baterie, m-am mai si invartit dupa nu mai stiu ce, si am "reusit" sa incarc bateria invers. Asa ca atunci cand am montat-o pe masina, eu am pus practic noul plus la masa, si cand incercam sa cuplez borna la proaspatul minus, inchideam circuitul prin puntea redresoare, si de aia imi apareau scanteile alea.

Am dus bateria inapoi in casa, am legat-o la un bec de far, am lasat-o cateva ore sa se descarce complet din nou, dupa care am pus-o inapoi la incarcat, cum trebuie de data asta. Un an si ceva mai tarziu, inca functioneaza...
maho
La montajul bateriei, se pune intai plusul, si apoi minusul (in ideea ca te mai atingi de tablarie, sau strangi piulitele cu cheia de 10, si o mai atingi de ceva). La demontare e invers.
danciusergiu84
+1
spik1
Si inca o chestie, pentru o buna incarcare este necesar a se monta un cablu electric intre borna + de la baterie si borna+ de la alternator.
maru
QUOTE(spik1 @ 5 Dec 2014, 23:46)
Si inca o chestie, pentru o buna incarcare este necesar a se monta un cablu electric intre borna + de la baterie si borna+ de la alternator.
*


ma uit de cateva minute la mesajul tau spik si nu prea`mi dau seama ce ai vrut sa spui..adica sa fac un fel de strap (fir direct intre borna de plus a bateriei si plusul de la alternator) ? nu le am cu buleftrica dar nu prea cred ca e bine..inseamna ca inginerii astia de la fabrica au fost idioti ca nu au pus pe direct.. poate din cauza ca n`ar mai exista un releu care sa intrerupa atunci cand bateria este incarcata la maxim si bateria s`ar sulfata sau poate chiar ar plezni dupa un anumit timp ? chiar sunt curios ce vor raspunde si ceilalti colegi de pe forum care le au cu electrica daca este corect ce a spus spik..


bygy007
din pacate acel fir exista din constructia masinii toate il au biggrin.gif si controlul incarcarii bateriei este facuta de releul de tensiune de pe alternator , asta este rolul lui
nikuniku
bygy007
exact ce zici tu,ai perfecta dreptate
spik1
Din pacate acea mufa este veriga slaba de pe circuitul de incarcare.
De cand am pus acel fir de 6 in sectiune nu mai am probleme cu bateria si am si 14 V la bornele ei, cu faza lunga si aeroterma pornita.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.