Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incalzire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
cmn
poate e normal poate nu e...dar mie nu mi se pare normal ca pevremea asta (19 noiembrie) sa imi porneasca GMV ul la un regim de mers normal...dar sa mentionez..in oras...am facut un drum de 20 de km cu putina forja doar in depasiri cam pana la 4000 de turatii iar cand am ajuns in oras..in aglomeratia mare si oprire la majoritatea semafoarelor s`a ridicat acu pana a pornit gmv.Stiu, problema e daca nu porneste...dar de ce se incalzeste asa repede? Mie mi se aude motoru destul de tare cand merg...nu pot sa zic ca e silentios...la un mers normal zici ca o turez desi nu stiu dece se aude asa..si ma gandesc ca poate e vre`o problema si ca masina chiar se forteaza si de aici problema.Am mai observat ceva..niste ulei prelins pe sub galerie ..ajuns pana pe cutia de viteze..si mi`a zis un mecanic ca am garnitura de chiuloasa dusa dar ca nu ar fi o problema prea mare si ca pot sa o las si asa daca pierd decat f putin ulei...so? de ce GMV, pe frig?
SYL
Stai tu linistit ca daca mergi bara la bara si daca rezisti fara sa dai drumul la ventilatorul climatizarii (caloriferul e si el practic un radiator care are o mica contributie la racirea antigelului/motorului) iti pleaca GMV si la -20 de grade...
tud.
stii dece? pt ca e dacie,nici una nu e la fel...

La mine dupa ce am schimbat pompa de apa si am inlocuit tot antigelul parca nu se mai incingea asa repede.Si in legatura cu motorul care se aude tare..eu mi-am schimbat bateria pt ca intr-o dimineata am gasit-o moarta si parca dupa aceea mi s-a parut ca motorul merge mai silentios...nu cu mult dar parca sesizabil...
cmn
nu cred ca are bateria vre`o legatura
virtualu
normal ca nu are smile.gif
jailbreak
mi s-a intamplat si mie, la mine a fost urmatoarea chestie: radiatorul de incalzire era fisurat si nivelul lichidului scadea greu (1 cm in 2 luni) deci nu m-am gandit ca asta ar fi problema dar intr-o zi am auzit sub bord ca si cum ar curge apa printr-o conducta, m-am speriat si apoi am bagat mana sub bord caloriferul(tevile alea de vin de la motor) si era putin umed.
dupa o documentare temeinica pe forum am ajuns la urmatoarea concluzie: pe la fisura aia mica sistemul de racire tragea aer si racirea era deficitara, ce auzeam eu sunetul ala de apa pe conducta era aer amestecat cu apa.
rezolvare: aerisesc din cand in cand sistemul ( e un robinet micut pe una din conductele ce vine dinspre vasul de expansiune) caloriferul nu l-am schimbat din lipsa de bani da nu de mai incinge. ajuta daca mai desfaci din cand in cand busonul de la vasul de expansiune o sa auzi cum iese aerul.
sper sa te ajute explicatia asta la mine asta a fost.
cmn
deci ce are? ca la loganuri sau la solenze nu porneste gmv asa repede. am dreptate? si mai e o problema. azi mergeam si am inceput sa aud un sunet ca un fluierat(suierat) da doar la piscarea acceleratiei, sau mai bine zis era un sunet ca si cum ai incerca sa dai cu un spray si e infundat si nu pulverizeaza bine. poate sunetu asta se aude de mult da tocmai azi l`am auzit.

20 Nov 2008, 21:29:
ha, cred ca e posibil ca sunetul pecare il aud sa fie de la ce zici tu. ma duc acu saverific doar ca nu prea stiu pe unde pe sub bord sa caut
cristi87
pe la picioarele pasagerului din dreapta..o sa vezi 2 tevi care intra in compartimentul motor..pune mana p ele...
djasu82
QUOTE(tud. @ 19 Nov 2008, 22:25)
stii dece? pt ca e dacie,nici una nu e la fel...

La mine dupa ce am schimbat pompa de apa si am inlocuit tot antigelul parca nu se mai incingea asa repede.Si in legatura cu motorul care se aude tare..eu mi-am schimbat bateria pt ca intr-o dimineata am gasit-o moarta si parca dupa aceea mi s-a parut ca motorul merge mai silentios...nu cu mult dar parca sesizabil...
*


iar alternatorul ce rol mai are ? a pentru tine are doar rol sa incarce bateria ? Bateria e folosita doar la pornirea motorului in rest e tampon pe alternator ca sa nu depasesca tensiunea debitata de alternator vedezi nu tineti motorul pornit fara baterie mult timp ca se poate duce releul de tensiune. Din cate stim alternatorul asigura 100% curentul cand motorul e pornit implicit sustine si bateria care o incarca.
cmn suieratul poatefi de la cureaua de distributie prost reglata adica fara aparat sau si cu aparatul dar fara sa dea mare interes la punearea la punct a distributiei.
cmn
dj asu m`am gandit si eu la asa ceva. intrebarea mea e: se poate intampla ceva daca e prost reglata? tin sa mai precizez ca dimineata cand e motorul rece porneste masina putin zguduita si se aude un zgomot scartait. am citit tot aici pe forum un alt topic in care spunea tot ceva legat de ocurea, daca nu ma insel chiar asta de distributie cum ca nu ar fi intinsa sau nu e reglata bine, ceva de genu, iar la motor cred ca pe la catalizator se aude cand accelerez la relanti si o las sa revina la turatii normale, at cand scade se aude un sunet ca ala cand ai toba finala sparta (un buruit asa) ca nu stiu cum sa ma exprim altfel
djasu82
daca nu e intinsa nu fluiera daca e intinsa prost fluiera asa cred ca oricine isi poate schimba cureaua si in servisuri chiar daca au apartul de intindere a curelei si nu ti-o regleaza dupa doua metode la fel se uzeaza si pompa de apa si cureaua impreuna cu rulmentul pentru reglaj.
As face eu acel aparat ma rogun microfon si un frecventmetru care masoara frecventa produsa cand tragi de curea pentru a o face sa vibreze...
tud.
ce-mi plac mie oamenii ce se dau atotstiutori
SupernovaClub
si mie astazi mi`a pornit aeroterma..mergand cu ea in timp ce ningea si pe frigul ala..si nu inteleg de ce??imi puteti spune care sa fie buba?vreo 20 de min in oras am mers cu ea..si nu in treapta mica si turata:) corelate normal
cmn
nici eu nu inteleg de ce, la mers normal fara franare si apoi iar plecat de pe loc nu porneste gmv, dar daca mergi prin oras si mai lasi si masina la relanti imediat se ridica acu ala, deci poate e ceva ce doar la super nove se intampla, probabil nu au racirea buna pt ca la logan si la slz dupa cum am mai spus nu porneste asa.
djasu82
pai poate va spune tud ca doar atat stie doar sa se ia de alti...din bine de rau ce am spus eu cam sa rezolvat mereu la multi .
Baieti nu stiu cum se manifesta la voi dar la mine nu porneste mai de loc mai ales pe vremea acesta.
SupernovaClub
nu stiu ce are,probabil trebuie facuta aerisirea la radiator:-?? altceva nu cred ca e..smile.gif
djasu82
daca la 2,5 km parcursi ti se incalzeste radiatorul din bord si baga caldura e ok daca nu da jos tot lichidul de racire pui altu faci aerisirile si cu asta basta.
cmn
cam asa...dupa vre`o 3 km mi se incalzeste si pot sa dau drumu la caldura dar nu pot sa zic ca baga caldura ca dupa 30 d km de mers...doar ca se simte ca vine cald. acu la pornire am simtit cum scaraie cureaua aia, era la relanti si mai acceleram cate putin si se auzea un scartait usor sesizabil, oricum imi fac prea multe probleme pt nimic, cred
SuntZmeu
Scartaitul este de la cureaua de accesorii(neintinsa bine sau de proasta calitate)si dispare dupa pornire in scurt timp(sau nu).In mod normal motorul functioneaza la o anumita temperatura,iar cand ea este depasita intra GMV si o readuce la normal.Treaba este ca DSN nu se incalzeste suficient iarna(decat in oras in aglomeratie)sau prea mult vara.Daca s-ar mentine o temperatura constanta a motorului ar fi alta treaba
djasu82
Vrei sa ti se incalzeasca motorul iarna mai repede montezi un carton pe jumatate in fata radiatorului .
mihai 83
Dar sa nu uitati la primavara sa indepartati cartonul k nu cumva sa ardeti ventilatorul.Treaba cu cartonul nu mi se pare indicata la sn,poate la vechea berlina mai mergea,dar motorul sn cred k se incalzeste destul de repede si bine.Iar cu incalzitul motorului si pornirea gmv pe timp rece si eu o pateam inainte sa dau jos injectoarele si sa le curat,cand acceleram o simteam cum se chinuie si imediat se ridica temperatura apei si pornea ventilatorul.Dupa ce am curatat injectoarele nivelul apei sta la jumatate si nu pot spune ca merg foarte calm cu masina.Bafta si multi km fara probleme.
djasu82
Mihai vezi ca nu gandesti ... am spus ca se pune carton doar pe jumatate din radiator si acea jumatate se acopera nu in fata ventilatorului . La berlinele vechi 1310 se punea in fata elicei ... fiindca era prinsa de fulie si nu avea probleme in schimb la sn e invers. Si stai linistit ca nu se incalzeste asa de repede la nici o masina fiindca totusi nu circului ca melcu iar radiatorul e ventilat natural iar acuma fiind frig afara ... mie rar mi-a pornit iarna gmv.
mvali
Uite ca ma bag si eu in discutie fiindca eram in dubiu sa'mi pun sau nu carton. Dar innainte sa fac testul cartonului am verificat sa vad cand i'mi ajunge antigel cald la radiator si am observat ca i-mi trecea antigelul cald innainte sa ajunga acul la jumatate. si nu aveam cald in masina decat dupa vreo 10minute.. Asa ca am inlucuit senzorul ala de temperatura care este intre motor si furtune si acum cand acul temperaturii este la jumatate atunci da drumu la antigel in radiator si am tot timpul drumului aer cald.. dupa 2 minute corect cum se spunea aici.
SYL
E absurd sa pui carton in fata radiatorului la DSN, chiar nu e necesar(ma refer in conditiile meteo actuale, poate la temperaturi sub minus 20...), mai mult poate face rau...Pt cei care au pb ca li se incalzeste greu motorul, recomand schimbarea antigelului(in caz ca au trecut mai mult de 2 ani de la ultima schimbare), evindet tot cu antigel recomandat de fabricant, eventual si inlocuirea termostatului..
tull4net
Salut, aceasi problema am si eu cu incalzitul motorului.

ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cum fac aerisirea la DNS si eventual cum fac schimbul lichidului.

La dacia 1310 stiam cum se face, dar la asta nu am habar. Nu cred ca e foarte complicat, dar nu am timp si chef sa bajbai.

Multumesc
gcgeorgescu
cmn sa nu iti faci probleme in halul in care zici ca ai mers. e prea normal sa se incalzeasc
tibinea
Intrebare! De prin Martie 2008 am observat ca se ridica temperatura la apa. Nu am dat prea mare importanta pt. ca aveam totul nou(radiator,lichid de racire ,condensator AC....,datorita unui iepure....). In vara am obs. ca temperatura la apa urca peste linia de mijloc, ceea ce nu se intampla inainte, dar am facut transfagarasanul si nu am avut probleme. Acum cand s-a mai incalzit putin, am obs. ca prin traficul din oras se ridica temperatura la apa si nu mi sa parut normal. Totusi e Ianuarie!? La o verificare cu densimetrul, am constatat ca am cam 70% antigel si restul apa.
Acum vine intrebarea; poate sa influenteze concentratia mare de antigel, racirea, sau pompa de apa a imbatranit? Masina e din 2002 si pompa de apa tot de atunci.
harry
Parere personala:

Nu cred sa conteze concentratia de antigel din punct de vedere al raciri motorului. De asemenea, de obicei primele semne de oboseala ale pompei de apa sunt scurgerile de lichid (antigel) pe la semering. Imi vine greu a crede ca s-au uzat palele pompei... .
In mod normal, nici mie nu-mi urca temperatura mai sus de prima liniuta, am patit-o doar de 2 ori anul trecut, in rest, acolo porneste GMV-ul, da, inclusiv iarna daca stai mult prin trafic... Vezi sa nu ai probleme cu termostatul... la mine a ramas partial blocat pe deschis si nu se mai incalzea motorul, cred ca e posibil sa ramana blocat si pe inchis, si atunci nu mai ai racire corespunzatoare prin radiator.

Bafta!
riky
salut .... Eu am pus carton la radiator pe jumatatea de sus,
in partea de jos are destula racire si motorul nu se incalzeste numai dppa 20 -30 km sau daca circul in oras si prind multe semafoare . Ventilatorul radiatorului porneste f rar si numai in trafic intens [bara la bara],si atunci pt scurt timp. Vara [fara carton] de asemenea nu porneste numai in trafic greu cu semaf. despre lichidul antigel ]tip D] trebuie sa aiba concentr. 70 -30 cel mult ;daca e prea cuncentrat el circula mai greu prin sistem. Eu il fac cam 55 -60 antigel restul apa distilata si o temp de inghet 33-37 grade. problema e ca la schimbarea antigelului [la 2 ani] nu pot scoate numai 4 L ; 2 l ramin in sistem. lLA VOI E TOT ASA? Despre nivel acesta creste dupa ce se incalzeste motorul cu 1'5 -2 cm ceea ce e normal . noroc si trafic lejer
ursu_83
normal,ca nu ai cum sa scoti tot antigelul...2 litri sau chiar mai bine iti raman,eu doar completez cu antigel cred ca 2-3 litri si 1 l de apa distilata,si este totul ok.in carte scrie ca la 2 ani se schimba...asta fac si eu..
Tonypardaf
dupa cate cunosc eu densimetrul nu arata concentratia de antigel cu apa ci temperatura de inghet a lichidului respectiv dry.gif
snackes
fratilor eu asta vara am avut numai belele cu dsn-ul...pe caldurile alea mari nu mi se mai oprea ventilatorul iar acul statea numai pe zona hasurata....sad.gif acum cand e mai rece afara nu mai porneste de loc .....poate daca sta cam o juma de ora la relanti...eu cred totusi ca am radiatorul infundat(l-am schimbatcu unul sh care nu curgea)si din cauza la turatii mari poate s-a desfundat sau ceva de genu asta..nu mai stiu ce sa ii mai fac..pana la urma strang un pic din fund si imi i-au un radiator nou si un calorifer nou..ca si ala traieste doar cu praf de radiator...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.