Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu sta la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
alexSkyAngel
Sal am si eu o problema de cand a venit frigul masina mea nu mai sta la relanti. De pornit porneste dar nu sta la relanti dak sting toate luminile din bordsi faruri si scot casetofonul sta la relanti dar scade turatia sub 900. Dupa ce merg un pic cu masina asa fara relanti isi revine. ce ar putea sa aibe.
Va multumesc anticipat.
djasu82
pai una din miile de probleme curata cu un spray 2+2 sau de carburator motorasul pas cu pas se afla langa clapeta de acceleratie ... Dupa aceea injectoarele.
alexSkyAngel
pai am curatat motorasul pas cu pas si injectoarele nu cu mult timp in urma pt k masina mea nu tragea dar am rezolvat problema asta de vina era pompa de benzina.
AR-18-MOS
Deci, ai rezolvat sau nu problema cu ralanti-ul?
alexSkyAngel
nu treaba cu relantiul sa intamplat aqm de curand de 3 zile treaba cu pompa de benzina a fost in vara
saftonel
si la mine se intampla acelasi lucru...daca o las peste noapte dimineata nu porneste "normal"(are un mic tremurat) dar in 2-3 min isi revine...cand e motorul cald nu am nici o problema cu ea...sa fie tot motorasul pas cu pas!?
alexSkyAngel
exact asa patesc si eu nu stiu este probabil dar nu cred k asta e problema eu cred k de vina este alternatorul sau asa ceva nu stiu exact cum ii zice acel motoras care produce curent dupa pornirea motorului k am mai spus dak nu am alt consumator de curent sta la relanti dar mai greu, dak aprind farurile si aeroterma moare motorul nu stiu ce sa zic
alexSkyAngel
am curatat iar motorasul pas cu pas si nici o schimbare. Ma inebuneste problema asta va rog ajutatima k nu stiu ce sa mai fac si sa o pun pe testar imi iau aia la service 160 roni pa poliserv in ploiesti pt k in alta parte nu au soft pt SN dak stiti voi un service prin ploiesti care are preturi mai putin piperate spuneti-mi.
DragosP
1. Fă un efort și scrie corect românește pentru că altfel orice post al tău va fi șters!
2. Alternator, punte, releu regulator. Nu trebuie pusă pe nici un tester pentru a constata unul din aceste defecte.
alexSkyAngel
Scuze pentru scris. Cum arata puntea asta despre care vorbesti si releul asta regulator ce functie mai are, ca in cartea masini nu am gasit nimic specificat de releu regulator. Tin sa precizez k sunt incepator in mecanik si nu am asa multe cunostinte. Va multumesc!
djasu82
verifica si tu periile la alternator si vezi daca incarca alternatorul adica daca ai pe baterie 14,2V cu si fara farurile aprinse .Verifici cu un voltmetru banal de 12 lei tongue.gif
NsL
salut ALEX,si eu sunt tot din ploiesti si am avut aceeasi problema ... ca nu statea la relanti si imi dadea niste "rateuri"inapoi in filtru de aer.... vezi ca nu cumva sa iti traga aer fals pe la imbinarea dintre capac(filtru de aer) si motor in sine..si eu sunt incepator intr-ale mecanicii,dar ma tratez biggrin.gif ..sper sa iti fie de folos sfatul si sa intelegi ce zic
BoR
Salut.Si eu am un tremurat si un mers usor neregulat al motorului la relanti.Am dat jos corpul clapeta si mpp, le-am curatat,dar am constatat ca acea garnitura de cauciuc de sub filtrul de aer esta fisurata.De altfel,se aude un fasait in functionarea motorului-cu capota deschisa.Tragerea aerului fals pe acolo poate fi problema mea?
Mentionez ca bujiile sunt schimbate.La injectoare nu am umblat.In mers masina se comporta foarte bine.
alexSkyAngel
e posibil sa traga aer fals pe acolo. La mine problema a fost ca motorasul pas cu pas era blocat, nu se mai retragea ca sa permita sa intra mai mult aer eu degeaba l-am curatat dar daca am vazut ca nu se misca am zis ca asa trebuie sa stea si am fost la un baiat si mi-a rezolvat problema a dat cu un sprei la fortat un pic si aqm merge fara probleme. va multumesc ca va-ti dat cu parerea in legatura cu problema mea.
danut81
QUOTE(BoR @ 27 Nov 2008, 14:39)
Salut.Si eu am un tremurat si un mers usor neregulat al motorului la relanti.Am dat jos corpul clapeta si mpp, le-am curatat,dar am constatat ca acea garnitura de cauciuc de sub filtrul de aer esta fisurata.De altfel,se aude un fasait in functionarea motorului-cu capota deschisa.Tragerea aerului fals pe acolo poate fi problema mea?
Mentionez ca bujiile sunt schimbate.La injectoare nu am umblat.In mers masina se comporta foarte bine.
*


Garnitura aia de cauciuc nu o gasesti la nici un magazin de piese auto.Am cautat eu,am facut si comanda dar nu se gaseste. Se poate repara vechea garnitura. Se scoate carcasa filtrului de aer, procuri o rola de izoler band(cauciucata),potrivesti bine garnitura si ii tragi cateva infasurari cu banda. O sa fie ca noua. De preferat sa faci operatia in casa(la caldura) ca altfel banda devine casanta de la frig.
djasu82
Se taie o fasie de 0.5 cm dintr-o camera de bicicleta si se rezolva problema cu garnitura.
BoR
Multumesc pentru ajutor danut81 si djasu82.
alexelu_69
Salut .am si eu o problema ,nu imi sta masina la relanti ,imi scade la 600 si urca la normal la 900, care credeti ca ar fi problema , ca de la frig nu este si nu cred ca este nici de la pompa de benzina. pana acum mi-a mers bn nu am avut probleme. help me pls unsure.gif .
rheum
pentru cei interesati de curatarea corpului clapeta si implicit a motorasului pas cu pas se gaseste un tutorial complect pe forumul de la reno (tutorialul contine poze si explicatii exhaustive pt un reno clio de 1.4). eu m-am descurcat foarte bine cu ce am vazut acolo.......sper sa va fie de folos ph34r.gif
fory
frate ti-a fost greu sa pui link...caut de juma de ora pe forumul reno...ce oameni....
pician90
azi am cumparat un MPP .Logan1.4 . [attachmentid=1627641073]
Ajung acasa si dau sa il montez.Il pun sus ,resetez (adica pun contactul de 10 ori pe M pana se stinge martorul ) si dau o cheie.Porneste si se tureaza in 2000 apoi oscileaza..pana la 1800 si tot asa.Am pus fitrul de aer sus si am zis sa fac ceva ture ca poate se 'aseaza".Nimic. Motorul otot asa se tureaza si oscileaza.Mi-a scapat mie ceva? ..ce sau cum ar terbui sa procedez.
PS: am masurat pinii MPP la pinii A-D este de 66 iar la pini B-C este de 64.
djasu82
pune contact motor scoti borna de minus de la baterie si astepti 20 de minute asa ar trebui sa se reseteze tot.
Compara valoriile de la mp-logan la mp-sn.
pician90
pai la cel de sn era la pinii A-D 53 ohmi iar la B-C tot 53 de ohmi.

Deci sa pun contactul pe M si sa iau borna - jos ,20 de minute?..eu am tot insurubat si desurubat varful la motorasul asta nou.Merge foarte usor filetul.Influenteaza cu ceva..? Nu il regleaza calculatorul?,sau trebuie sa il reglez eu?
djasu82
pai calculatorul ar trebui sa-l regleze si cu pusul de 10 ori cheie pe pozitia M motor si luarea si la fel pus cheia in pozitia M scos borna asteptat 20 de minute cel putin si cuplarea bornei dupa aceea evident cheia sa se afle in pozitia M.
Metoda aceasta am vazut-o la un clio 3 cu scosul bornei de minus pentru resetare.
pician90
ok . Nu am reusit sa fac sa mearga nici cu motorasul asta..asta ma face sa imi pun o singura intrebare..Oare nu e intrerupt vre-un fir de la calculator ..spre mufa MPP-ului? ..mufa cum as putea masura pinii? ..eu cred ca nu ajunge de la calc . Deci ..cum sa verific daca vine curent pe pinii mufei MPP-ului ..si pe ce pini trebuie sa vina?.
Multumesc.
cata82
l-ai dereglat , ti-am spus mai sus , sa nu umbli la el , cum l-ai luat asa trebuia montat pe corp , scuza-ma dar te-a mancat in ......... acum te scarpini .
Incearca sa scoti una din borne si las-o 12 ore ( toata noaptea ) apoi pui contactul de 10 ori .
pician90
pai am cumparat si unu nou..si tot nu merge..nu puteam sa il las asa..ca era turata in 2000 de ture..singura solutie e un MPP impreuna cu corp clapeta..second.Care sa stiu ca a mers masina..o sa mai caut prin dezmembrari.
djasu82
pai vezi ca primul pin si al doilea trebuie sa dea la aparat si au cam 50 de ohmi al treilea cu al patrulea cam la fel aceasi valoare tensiunile se verifica intre pinul si al doilea intre al treilea si al patrulea pin . Nu stiu ce tensiune apare totusi ar trebui sa fie 12V oscilant dar continuu .
Sa nu ai probleme cu potentiometrul de pe clapeta verifical si pe ala .
pician90
am masurat potentiometrul de pe clapeta si e bun.La mufa ce intra la MPP ..pun contactul pe M si masor atunci ? ..Am impresia ca undeva pe fire e intrerupt.Trage motorasul ..dar nu i da curent sa revina la loc.Oricum ..saptamana urmatoare incerc sa fac rost de un corp clapeta cu totul.Daca nici asa nu merge.. 183.gif
djasu82
da se pune contact motor si se masoara.
serviccom
Degeba pui contactul si masori tensiunea, ca pana ajungi la motor, tensiunea e intrerupta, motorasul se recaleaza imediat ce ai pus contactul, apoi nu mai ai nici un fel de tensiune, decat cand UCE injectie comanda asta (cand se mai incalzeste motorul, sau cu motorul pornit in timp ce se accelereaza sau se decelereaza).
Rezistenta bobinelor motorasului se masoara intre pini A si D (1 si 4) care trebuie sa fie aproximativ 53 ohmi si intre B si C (2 si 3) care trebuie sa fie tot aproximativ 53 ohmi.
Pentru a verifica continuitatea firelor la mpp, se scoate borna + de la baterie, conectorul mpp si conectorul UCE injectie si daca ai un manual iti spune care fir de la motoras duce la UCE injectie si in ce pozitie.
Ca sa fiu mai explicit, atasez niste pagini din manual cu conectorul mpp, a potentiometrului clapeta si a conectorului UCE injectie.
pician90
merci mult. maine incerc..am impresia ca pe firul D de la mufa..nu vine curent..am masurat ..cu contactul pus..si am 12 v.pe 2 dintre fire..
mai incerc..
oricum am vb de corp clapeta prin 4- august..fac rost. mersi oricum.revin cu rezultate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.