Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inca o Dacie cu probleme la franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
kog
Revin cu inca un topic despre probleme la sistemul de franare. Imi cer scuze, dar am Dacie si cum spune cineva pe forum "Dacia nu te lasa nici o data sa te plictisesti."

Acum vreo 9-10 ani s-a dus pompa de frana, tata a schinbat-o, dar nu a fost atent si a montat garniturile de la circuitul spate invers(pompa cu 3 conducte) si nu prea aveam frane pe spate. In fine Probleme nu am prea avut ca e masina de garaj (120.000 km) Acuma cand daca am noroc o sa iau carnetul de soferi in cateva zile ne-am apucat sa o facem. Am dus Dacia la service si a venit verdictul: pompa trebuie schimbata, un etrier fata cam gripat, ferodourile uzate la maxim (cu toate ca in urma cu 150 km le-am schimbat si cum nu prea aveam frane pe spate nu au fost prea solicitate). Acum 3-4 zile am adus-o acas am vaz ca frana e cam elastica, am zis ca poate isi revine.

Ieri am mers pana la Arad (37km) soferul i-a dat 160 (cred ca vitezometrul e defect) ne-am plimbat, il intreb daca are frane si zica ca pe spate nimic, m-am urcat la volan, pedala cobora pana la fund abia din a doua, a treia prindea ceva.

Astazi am inceput sa o aerisesc cu taicamiu, pompa nu avea aer, de pe spate am scos ceva aer, situatia s-a imbunatati, dar nu cu mult. Am desfacut rotile pe fata si surpriza cea din dreapta aproape blocata, ma uit la planetara, vazelina iesise pe langa burduf probabil de la caldura.

Deci ce pot sa-i fac ca service-ul nu m-a ajutat, pompa de frana e asam si nu mai stiu ce sa ii fac, cred ca o s-o dezmembrez ca nu mai rezist
tzepesch
ti-ai cam raspuns singur in ultima fraza. cine v-a pus sa luati de asam?
chiar daca o faceti, asteapta-te curand sa o schimbi.

desfa-o bucati, documenteaza-te bine pe forum cum sunt orientate garniturile, verifica musai limitatorul de pe spate sa lucreze sa nu fie blocat, regleaza-l jumate apasat.

verifica-i si regleaza-i si pedala de frana.

verifica neaparat si cilindrii receptori de pe spate,
e cam tampit sistemul de reglare la berlina fata de break, la tampuri m refer. daca nu mai imping cum trebuie bratele alea se adauga niste saibe sau o piulita M6 daca nu ma sinsel sa apese mai bine pe sabot.

aerisirea o faci cu masina pe roti, cu 1 persona-2 in ea.
kog
daca de aia am gasit, stiu ca asam sunt proaste, dar nu am gasit altceva si mecanicul nu a vrut sa schimbe garniturile in aia veche ca cica ii pericol. La tamburi pe spate unde tre sa bag saibele?
SSilent
ce pericol poate sa fie la aia veche? wacko.gif
sunt satul de mecanicii astia de le "stie" pe toate, eu ma duc la service si iti spun eu ce sa imi faci la masina, nu o duc si "nu stiu ce are vezi tu ce-i faci p-acolo" dry.gif
kog
e ultima data cand ma mai iau dupa taicamiu. Astept sa vina vara si ma ocup de ea cum trebuie (e ceva de lucru). Dupa ce am dezmembrat o Dacie 1300 si am facut-o la loc, si cat am mai lucrat la un CN ma gandesc ca nu imi prind urechile. Iau pe astia cu dezmembrari la rand ca am ajuns sa recuperez pana si piulitele si adio service, poate numai sa imi regleze unghiurile de fuga.

Apropo... Stie careva unde gasesc piese de Dacia din dezmembrari in Arad?
kog
revin cu un post poate ma baga careva in seama, am umblat iar la frane, am schimbatetrierul blocat cu unul nou, urat al naibii si nefinisat (sc pulsor mot srl, probabil calitate asam sau mai rau, dar altceva nu am gasit), am schimbat si placutele (am pus fermit oare sunt bune?), acuma sta pedala mai bine (dupa inca o aerisire), dar tot nu e calumea frana, prinde tot dupa 1-2 sprituri, am verificat cilindri de pe spate, nu au scurgeri), la fel pe fata. Ramane ca problema Noua pompa de frana ASAM, oricum maine ma duc la mecanic si o cer pe aia veche inpoi, ii schimb garniturile si o pregatesc pentru un eventual transplant. Astept ceva sugestii, sfaturi si intrebati, va rog, deja ma dispera si nu mai stiu ce sa ii fac...
tzepesch
nu-i adevarat

puslor sunt f bune.

sunt niste gagii care au plecat din fabrica care faceau pompe de ulei, Pulsor, f bune si si-au facut firma proprie.

e singura piesa de srl pe care am avut tupeu sa o pun pe masina. na-m avut nic o problema cu ea.

arata identic cu etrierul de uzina, care era de 4 ori mai scump. fix la fel finisate, acelasi material.


era in cutie albastra, cu niste masini pe ea? nu m refer l cutia de piese de origine.

daca venea in cutie d-aia, e f bun. eu sunt super multumit de ele. nici nu se compara cu asam ca si calitate. am luat itp-ul imediat cu el.

2 Dec 2008, 20:58:
fermit sunt bune.dar nu cele mai.... daca gasesti pe undeva, la piese de import, Ferodo SL. sunt fix ca astea de dacie, numai ca au un bumb pe mijlocu lor, pe fata exterioara. banuieesc, ca daca pleznesc clemele alea care tin placuta pe port-placuta sa nu cada...
vezi ca ferodo-sl se fac pt mai multe masini. ceri si te uiti la ele.
momentan sunt ok si fermiturile, de curiozitate cat au fost? si etrierul cat a fost?

f bune!!!
kog
sunt foarte fericit sa aud asta, acum incerc sa scap de asam&conex de pe dacie adica pompa de frana, de apa, aripa dreapta (nu se potriveste dom-le) botul nu il pot schimba ca e sudat sad.gif , si cilindrii de frana de pe spate (ma gandesc ca tot asam la 25 RON), tobele sunt productie propie an 2001 si nu am treaba biggrin.gif , deci maine sper sa fac ceva cu pompa aia, daca nu le-o indes pe gat la aia care au vandut-o
etrierul 60 lei nu stiu cutia, dar am garantia aia data de firma
placutele 15
vallyyy
Nu da vina pe pompa din prima , blocheaza conducta care duce la frana de pe spate si apoi infileteaz-o la locul ei .......asa ramai decat cu frane pe fata daca ai pedala tun inseamna ca pompa e buna si pierzi pe undeva prin spate ........am si eu asam pe masina dar multumesc lui Dumnezeu isi face treaba ......bafta
G I M
post-336-1110552475.gif Adevarata vb aia...niciodata sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie biggrin.gif
tzepesch
hip hip-subscriu....


cam atata am dat si eu pe etrier.

saracu, pe al meu a trebui sa-l schimb pt ca bloca pistonul pe apasat, schimbat vreo 2 cilindrii si avea stutu de aerisire rupt.era etrierul original, din 82. m-a pus l itp sa-l schimb. si n-am vrut sa dau 2 mil doar pt un stut de aerisire. ca atare am luat etrierul ala pulsor. bine am facut ca n-am luat asam. aveeee. incantat de acest producator...

placutele Ferodo SL pe care le-am luat au fost 35lei. cu senzori de uzura inclusi in pachet.
kog
am schimbat ambele etriere... frana pe fata am, adica daca reusesc sa prind pedala se blocheaza insa pe spate canci. Am desfacut tot sistemul, nu am scurgeri, am desfacut tamburii, am reglat distantele la disp. de autoreglare, am reaerisit. Nu am frana! Prima pedala e moarta... merge pana la fund, de la a2a incepe sa prinda mai sus adica pe la mijloc, dar este tot elastica (am sa mai aerisesc pompa). Daca apas pedala incet nu opune nici o rezistenta, merge pana la fund. Deci e asam-ul stantat pe pompa de vina?

astept sugestii ca se apropie itp-ul si e nasoala treaba
maine pun niste poze cu bestia ce a prins 160 biggrin.gif
tzepesch
mai fa o inca o data aerisirea.

tu sigur o faci corect?

din spate catre fata.

repartitorul pe spate iti lucreaza? daca da, strange-l cam la jumate.

la final fa aerisirea pompei, la cea mai de sus conducta! pedale, desfaci conducta usor, lasi sa curga, la pedala jos strangi conducta....

pana n-am facut si eu aerisirea pompei n-am scapat neam de aer. ramanea in corpul pompei.
ydaniel
etrieri de pulsor mot am si eu de 3 ani.sunt multumit.faza e ca sunt aceeasi etrieri care se vand in ambalajul de uzina doar ca nu au capisonul ala de cauciuc de protectie al aerisitorului.
kog
QUOTE(tzepesch @ 5 Dec 2008, 21:41)
mai fa o inca o data aerisirea.

tu sigur o faci corect?

din spate catre fata.

*



nu e prima Dacie la care aerisesc franele... normal ca am inceput din spate, la repertitor nu am umblat nici o data, tre sa vad si la ala, iar pompa am aerisito pana la Dumnezeu si inapoi. Tre sa mai incerc si maine, am acuma lichid de frana cacalau biggrin.gif
tzepesch
tongue.gif

vezi ca-i f pacatos limitatoru ala.
motanpaul
Apropo cu limitatoru am vazut o solutie ala carpaci.Iei o bucata de sarma si il blochezi pe deschis.Si atunci cica vei avea frana totdeauna pe spate.
Nu stiu daca e buna idea, dar o sa incerc deorece nici eu nu am frane.Slab de tot.
danut 69-71
QUOTE(motanpaul @ 6 Dec 2008, 11:11)
Apropo cu limitatoru am vazut o solutie ala carpaci.Iei o bucata de sarma si il blochezi pe deschis.Si atunci cica vei avea frana totdeauna pe spate.
Nu stiu daca e buna idea, dar o sa incerc deorece nici eu nu am frane.Slab de tot.
*



Sa nu il ti legat cu sirma ,stii cum fac unii : scot tot din limitator si-i fac filet , apoi dop si ai frina de zici ca nu-i masina ta .
motanpaul
Danut tu cum stai cu franele la frantuzoaicele tale?Prinde calumea ma gandesc biggrin.gif
tzepesch
adica il lasa deschis.

da, si dup-aia fac piruete pe strada.

nu-i chiar asa floare la ureche. trebuie sa functioneze, dar dupa reglajul de carte, ar trebui sa fie aproape inchis cu masina goala. astfel n-ai frane pe spate. dar, daca il reglezi la jumate deschis e suficient. basca ca atunci cand te asezi in masina se mai deschide si mai pui si roata de rez si troace in portb se mai deschide si atunci...
slaiciprian
QUOTE(motanpaul @ 6 Dec 2008, 09:11)
Apropo cu limitatoru am vazut o solutie ala carpaci.Iei o bucata de sarma si il blochezi pe deschis.Si atunci cica vei avea frana totdeauna pe spate.
Nu stiu daca e buna idea, dar o sa incerc deorece nici eu nu am frane.Slab de tot.
*




vezi ca la o frana mai brusca, pe sistemul asta, o sa te trezesti cu spatele'n fata...
G I M
Pai repartitorul ala a fost si el gandit...ce veti face iarna in curbe cand masina este usoara pe spate si frana pe spate va tine aproape ca cea de pe fata?
kog
azi nu lucru la Dacie ca e sarbatoare, dar am vaz ca am si balta sub masina, conducta din dreapta de la pompa curge... Chiar nu mi-as fi imaginat ca ma voi chinui atata cu franele astea. Masina asta nu are sa mai vada service si mecanici cati kilometri mai are ea, mai bine o stric eu gratis decat altii pe bani mad.gif

edit: in sfarsit am vazut de ce nu tine pedala: pe la conducta din dreapta pierd lichid... la greu, cad pedalez mai ca nu tasneste... acumatre sa cumpar conducta sau mai rau pompa mad.gif
tzepesch
schimba conducta in prima instanta.

ori e busit filetul de la conducta, ori de la cilindru. nu mai strang si scapa
POPEYE
MDA LOME EU CE POT SA ZIC AM O DACIE DIN 90 FRANE NEMAN AM SCHIMBAT SERVO FRANA ETRIERI FATA POMPA CIRCUIT DUBLU REPARTIRORUL LAM BLOCAT PE DESCHIS ETRIERI FATA STANGA-DREAPTA FURTUNE LICHID FRANA. FRANE NU AM, TINE CATEODATA DOAR FATA HMM DOAR UNEORI IN REST ZICI CA AM ABS INCETINESTE DAR NU FRANEAZA PEDALA E JOS DE TOT AER NU AM PE INSTALATIE AM FACUT AERISIRE PLACUTELE NU SUNT UZATE NICI FERODOURILE CILINDRI SPATE LUCREAZA NU CURGE PE NICAIERI CE DOAMNE IARTAMA POATE SA AIBA ??? CA MAM SATURATTT DE 2 SAPTAMANII MA CHINUI SI TOT DEGEABA sad.gif SI CU REPARTITORUL MAI DEGRABA SA AM FRANE PE 4 ROTI SI BINE DECAT PE 2 ROTI CELE DIN FATA SI SA FACI ACCIDENT CA NA E DESTEPT ROMANU SI PUNE REPARTITOR DE NOTA 10 CA NA DESTEPTI CA NOAPTEA. ASTEPT SI EU NISTE PARERI CEVA SAU CE SA II MAI FAC A MAI RAMAS DE INLOCUIT DOAR CONDUCTELE
autom
Cat spanac ai mancat viteazule? Mai respira tata si schimba Caps-ul..... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif
ydaniel
pai piesele ce marca sunt?>si la limitator nu trebuie umblat.
POPEYE
autom offf topic sincer primu copac sa fie al tau sau primul gard viteazu lu tata viteaz gun3.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif
kog
azi am fost la faculta si intre timp tata a schimbat conducta care pierdea lichid la greu si ... Surpriza! Frana merge tot pana la fund la prima pedala...alte sfaturi?

De mentionat: etrieri noi (de aia buni) 2 conducte noi, cilindri noi (nu stiu de care, dar nu curg ca i-am desfacut sa vad), pompa(asam mad.gif ) noua...

Deci astept si alte sfaturi
ydaniel
ia pompa de autonova.si mai vorbim/
Mr_Devil83
Schimba pompa, scapa pe la garnituri lichid inapoi in vas.
kog
deci sigur asta e motivul pentru care prima pedala e moarta? Ca de la a doua prinde calumea... Cum am spus am verificat tot. Maine ma duc si o duc la garantie ca daca ma nenorocesc cu Dacia din cauza lor o fi vai de steaua lor!

doamne... asta cred ca e cel mai lung thread despre probleme la frana mad.gif
Mr_Devil83
pai daca tu esti sigur ca ai aerisit bine, etrierii si cilindrii sunt ok atunci numai pompa poate fi nu?

Totusi daca ai frana la a 2-a pedala, eu sa fiu in locul tau parca as aerisi o data calumea circuitul de frana pe spate, iar pe fata as deschide aerisitoarele si le-as lasa pana curge cam jumate de litru de lichid de frana. Evident apoi as deschide si aerisitorul pompei putin, daca acesta exista.
diaconuliviu
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Dec 2008, 21:20)
[...] Evident apoi as  deschide si aerisitorul pompei putin, daca acesta exista.

Si apoi te miri de ce ai aer in instalatie.
Merced
Jumate de litru? radmasa.gif Pai cu o sticla d-aia de lichid care are vreo 400ml maxim 500, faceam "plinu'" la instalatie de doua ori. laugh.gif
kog
revin cu topivul meu despre frane. Dimineata am scos masina din garaj. In curte am franat brusc (nu aveam viteza deloc) si din spate se aude un zgomot asemanator cu o trusa de scule imburdata in portbagaj. Verific portbagajul si era gol... Repet manevra si la fel troncanitul ala. Azi ma pun si o desfac pentru a nu stiu cat-a oara.... La ce sa ma astept? Care pot fi problemele? Atata m-am saturat de sistemul ei de franare ca imi vine sa ii dau foc! As fi dus-o la mecanic iar, da' mi-e frica sa nu o strice ala de tot si pe bani
Mr_Devil83
adica simti ca loveste ceva in spate cand franezi?

Nu cumva e sarita tija aia de pe bascula la limitator din mansoanele ei de cauciuc? Nu e vreo conducta sarita din suportii aia si atinge lonjeronul sau da in tablarie cand franezi?

edit:
@diaconuliviu cu pedala apasata as deschide putin aerisitorul pompei...
kog
mda... am desfacut roata in care se auzea. Se pare ca era zgomotul facut de ferodouri pe tambur. De ce scot zgomotul asta? (se aude numai in mers)
motanpaul
Salutare, sa va povestesc ce am patit eu cu sistemu lu peste de autoreglare.
Nu stiu cum a fugit sabotu spre exterior si mai rupt buza de la cilindru, si garniturile.Si exact ca la Kog am auzit un zgomot in spate la tambur.
Acum miam pus sistemu de la dacia 1300 cu ecentrice, toata lauda pentru el.In sfarsit are dacia mea frane.Simplu sistemu de franare dar eficent.
Cu liveru nu pot sa misc taburu spate cand am apasata pedala de frana. 124.gif
Numa bine
PH-06-BOA
N-am citit chiar tot, dar :

Pompele noi, au supapele de la pistoane, proaste . Trei am schimbat la o singura masina, pana am gasit una sa mearga, care a tinut o luna, dupa care , scapa lichid inapoi la apasare. La o apasare lenta si de durata mai lunga, pedala se duce usor la fund.
Repartitorul, se regleaza . De-aia are "cantarul" cu surubu' ala lung, putandu-se regla, pana la mentinerea in stare deschisa, mereu.
Chiar daca nu curge, tot poate prinde aer pe la el.

La fel si la cilindrii pe spate

8 Feb 2009, 12:09:
Folositi pistoanele vechi , puneti garnituri noi, dar probate, sa apese suficient pe peretii pompei, iar marginea activa a garniturii sa nu se intoarca spre centru.
Aerisirea: splinturile din pompa, nu sunt pentru a tine pistoanele sa nu iasa, ci pentru a deschide supapele celor doua pistoane. Daca la montare arcurile nu sunt destul de intinse, nu vor deschide supapele si nici lichid nu va trece in fata pistoanelor. Odata montata pe pozitie, cu paharul la locul lui, se umple cu lichid, si slabind aerisitorul pompei, se va aerisi fara sa se actioneze pedala. Se strange aerisitorul si se trece la roata cea mai departata, se slabeste aerisitorul si se steapta ca lichidul sa curga fara a folosi pedala (daca nu te grabesti). Atentie ca puteti lua teapa , ca va curge lichid continuu , dar aerul e in fata, si pana ajunge, dureaza. Bagati un furtun (de perfuzie ) pe aerisitor, pentru a vedea si recupera lichidul.
Se trece la roata dreapta spate, care dureaza mult mai putin, ca e doar de la T-eu pana la cilindru, si apoi cele de fata, care nu conteaza ca sunt independente la conducte.
La folosirea pedalei, lichidul se agita , spumeaza, si aerisirea nu e chiar totala.

8 Feb 2009, 12:14:
Am uitat de piston, sa-l probati cu gura, sufland la partea supapei, care nu trebuie sa scape. Ii deschideti cu o surubelnita supapa( apasand pe butonasul ala mic din slitul pistonului), iar suflati cu putere,
kog
kog revine cu o problema la frane.... Cand franez simt batai in pedala si tupaie ceva, discurile fata nu sunt ovalizate, nu aveau cum sa se ovalizeze in vreo 20 de km parcursi intr-o sapt. Nu se simt nici batai in volan. sunt sigur ca nu e nici o problema pe fata. Ce poate fi stricat la tamburi si sa faca astfel de figuri?
rusu_i
aveti idee daca se mai produc cilindri de frana AutoNova pt dacie berlina? la ei pe site vad ca nu mai apar, iar in Timisoara la magazinele de piese au doar de Asam (la mine cilindrul e tot Asam, e de 1 an si scapa lichid pe la garnituri), de autonova ciuciu.
motanpaul
Foarte greu mai gasesti cilindri de uzina.Eventual daca ai cilindri pentru tambur mare, cu siguranta gasesti, pe Bulevardu Cetatii la Bendix.Dar erau scumpi pe la 50-60Ron bucata.
Eu am luat de la piese auto import cilindri de renault 12, cu 36 lei cilindru.Da e cilindru pentru tambur mic.
rusu_i
si eu am tambur mic, ca imi schimbasem puntea ( puntea veche avea tamburi mai mari de break, asta are tamburii mai mici).
de la ce magazin de piese auto import ai luat?
motanpaul
Eu i-am luat de pe strada Ialomitei, mai in fata de centru comercial Terra, dar pe partea cealanta.Firma se numeste FCA COMPANY, si parca la intrarea in magazin era un ATV.Cilindri sunt marca Samko.Atasez poza.Daca nu ar trebui sa gasesti la orice magazin cu piese auto import.Bafta

28 Mar 2009, 23:21:
Si pompa de frana acum mai bine mergi si iei de la piese auto import, chiar daca dai 1 mil-1,2 mil.Da macar nu e junghi de Asam.
khayman
salut ,
apropo de frane, am si eu o problema tot cu franele pe spate, mentionez ca am schimbat toata instalatia de franare , pompa 1 assam prima zi pedala si frane super prindea sus a doua zi sa blocat roata stanga spate (traiasca Assam), atunci am dat pompa jos am pus cred ca autonova (oricum nu era asam) atunci am schimbat si etrierul stanga (sa dus filetul de la aerisitor), furtune, toate tevile , limitator(repartitor cum io zice ), cinlindri spate , singura problema pe care o am este ca nu imi prinde frana pe spate la prima pedala si ca prinde foarte jos (a trebuit odata sa pun frana brusc si am ramas cu pedala agatata in podea) , am aerisito de nu mai stiu de ea nu am aer in instalatie niciunde.

poate ma puteti ajuta voi cu un sfat ca nu mai stiu ce sa fac
rusu_i
probabil e din sistemul de autoreglaj al sabotilor. regleaza excentricele de la rotile spate, in spatele rotii acolo unde ai aerisitorul si conducta la cilindru, in stanga si dreapta ai 2 patrate de 11 sau 12, le reglezi astfel incat sabotii sa vina cat mai aproape de tambur. daca nu merge (la mine nu a mers) da-i tamburul jos, si vezi ca ai 2 parghii cu dinti, muta parghia aia mai mare cate un dinte spre fuzeta, sabotii se vor departa si vor fi mai aproape de tambur (muti 1 dinte pui tamburul la loc, tot asa, cand simti ca ferodoul freaca usor de tambur dau un dinte inapoi sau lasi asa). dupaia mai faci o aerisire daca e cazul si o sa ai pedala beton (eu si la puntea veche si la cea cu care am schimbat-o am procedat la fel si a fost ok).
slaiciprian
problema: roti blocate. dupa cateva ore de stat se mai deblocheaza, dar se blocheaza inapoi in mers. pana ajunge sa nu mai plece masina de pe loc.
pompa de frana e una fara servo, mica, 3 conducte.
sa fie ceva in pompa? se pot schimba garniturile de acolo? e simplu sau pot face prostii?

edit: am rezolvat, un furtun de la un etrier nu mai era bine strans. ciudat e comportamentul, nu m-am asteptat. in loc sa pinda mai prost, se blocau rotile. era tot mai rau, pana ajungea in punctul in care nu mai puteai misca masina din loc.
am schimbat cilindrii daca tot am desfacut, garniturile, aerisire fata si acum franele sunt super.
kog
pentru problema mea de mai sus nu se stie nici o posibila cauza? Recunosc, m-am saturat sa desfac butucii si sa ma umplu de vazelina degeaba. Azi am mai schimbat o conducta pe fata, reaerisit franele (pedala prinde sus cum imi place), m-am uitat la repartitor care are intrdusa sub parghie o piulita de 13 probabil ca sa stea apasat, oricum nu ma pot apuca de el acuma ca e plin de antifon si nu am chef sa ma negresc tot. Dar problema bataii in pedala si vibratiei persista. Se simt batai in pedala de parca as avea abs, dar volanul nu da semne ca ar fi ceva la rotile din fata, iar pe spate tot mecanismul e nou, inclusiv ferodouriel. Sa fie din cauza ca ferodourile nu sunt uzate egal sa calce cu toata suprafata si sa vibreze?
Oricum, chiar daca apas doar putin frana se simte acea bataie(evident mai slaba.
iulica89
Solutia e simpla:pompa noua(nu de asam pt ca am auzit ca sunt proate) 2 etrieri noi=aprox 110 lei+2 cilindrii spate a 60 lei amandoi si un repartitor nou care e cam 40 lei...Asa am facut eu la dacia mea decat ca mai am un etrier de schimbar (e din fabrica) si toate piesele noi sunt de Asam.Lichid de frana DOT 4 am auzit ca e mai bun...cantarul sa nu-l faci dupa ureche sau cu sarma...are un rol important...spre exemplu cand l-am pus pe cel nou frana de spate de nu stiai ce are si daca e o faza mai naspa te-ai cam dus...operatiunile le faci tu cu mana ta...eventual te ajuta un amic la aerisire...Daca ai servo vezi daca trebuie schimbat ceva...daca nu nu schimba de dragu de a schimba...sunt foarte proaste garniturile...Eu asa am facut la dacia mea si cat de cat tine bine...adica la 3-4 cm de apasare ingheata.Chestia cu garnisitu e frectie la picior de lemn daca ai uzura si pentru niste chestii marunte o sa te trezesti ca a doua zi nu ai frane sau mai rau intrii in ceva.Atentie la infiletat ca se strica foarte usor...si daca ai si furtunele de legatura crapate...le schimbi...de obicei cedeaza la "nevoie" si nu ar fi de bine...piesele sunt accesibile fata de alte marci asa ca de ce nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.