EuroNcap va introduce din feb. 2009 in noua grila de notare si o nota pentru impactul din spate.
EuroNcap atrage atentia producatorilor auto asupra acestui aspect concomitent cu publicarea unor rezultate din prima serie de teste cu accidente din spate facuta pe diferite scaune, pe 25 de automobile. Rezultatele arata clar ca multi constructori nu ofera o protectie suficienta in cazul unor astfel de socuri contra leziunilor cervicale. Doar 5 modele din 25 au obtinut o notare "buna/verde" (Volvo XC60, Alfa Romeo Mito, VW Golf VI, Audi A4 si Opel Insignia). 8 modele au fost notate "mediocru/rosu" (Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai I10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308 CC si Suzuki Splash)
Masuratorile sunt efectuate pe un car pe care e fixat scaunul si se testeaza cu 3 intesnsitati diferite, reprezentand un larg evantai de cazuri de accidente.
b76bgaarh
2 Dec 2008, 23:50
mda au facut luna trecuta primele teste.....
ciudat este insa ca in europa aceste teste au fost introduse abia acum...in state se folosesc de vreo 5-10 ani....
hornedfiend
4 Dec 2008, 14:54
Pai noi suntem mai de la tara asa si de-aia probabil
bobo77
4 Dec 2008, 16:47
Care noi ca-i vorba de toata Europa... Eu zic ca-i un lucru bun ca masinile vor fi testate si la impact din spate.
Thanatos
4 Dec 2008, 18:04
Impactul din spate este o chestie care produce putin damage daca ai tetiere si scaunul ancorat bine in podea.
Eu am fost lovit in spate de o toanti care butona casetofonul cand am fost eu obligat sa opresc din scurt. Mi-a tras-o pe la 40 km/h si am avut senzatia ca a explodat o bomba cu hidrogen in portbagaj. Asa de puternic a fost socul si de tare bubuitura.
Recensamant:
Eu nimic. Prietena mea pe locul din dreapta statea aiurea pe scaun si s-a ales cu o durere la coloana in zona lombara Pasagerul de pe locurile din spate speriat de moarte si pentru ca nu a avut tetiera o durere cervicala care l-a tinut vreo saptamana.
In schimb soferita care m-a lovit a fost bine tinuta de centura de siguranta iar capul s-a dus inainte si s-a lovit singura cu barbia in stern. Acuza dureri groaznice cervicale, a plecat de acolo pe targa in salvare si salvarea daduse drumu la sirene.
Impactul a fost la viteza mica si nu s-a deschis airbagul soferitei. Daca se deschidea, probabil ca nu mai isi luxa gatul in halul ala. A fost prinsa si relaxata. Nu a vazut impactul venind sa se incordeze si ea. Pur si simplu butona casetofonul si bum.
P-A-C-O
31 Jan 2014, 20:08
QUOTE
Five Indian cars fail global crash tests – Nano, Alto 800, i10, Polo & Figo
Tata Nano scores zero stars in Global NCAP crash tests
India Suzuki Maruti Alto 800 scores zero stars in Global NCAP crash tests
India Hyundai i10 scores zero stars in Global NCAP crash tests
India version of VW Polo sold without airbags scores zero stars in Global NCAP crash tests
India Ford Figo scores zero stars in Global NCAP crash tests
aphophis
31 Jan 2014, 21:28
dar vai.. fauve , hyundai si ford dau gherle asa de naspa la protectia la impact?
P-A-C-O
1 Feb 2014, 09:01
asta denota faptul ca e greu sa faci dintr-o masina de gama superioara, una low-cost
argon
1 Feb 2014, 09:15
QUOTE(aphophis @ 31 Jan 2014, 22:28)
dar vai.. fauve , hyundai si ford dau gherle asa de naspa la protectia la impact?
Postezi su tu sa te afli in treaba, ai citit ca nu au airbaguri? De aia au primit notarea respectiva, caroseria se comporta bine si la VW si la Ford, Loganul ar fi primit -1 stea daca ar fi testat-o fara airbaguri. Daca nici airbaguri nu are, si la 5800 de euro cat costa Polo Trendline in India, nu are nici ABS, ESP, centuri pirotehnice..toate astea conteaza la scor. Asa ca data viitoare gandeste inainte sa mai scoti cate o cugetare de genul celei de mai sus.
ssilviu
1 Feb 2014, 11:08
De unde stii ca punctajul mic e cauzat exclusiv de lipsa airbagurilor?
AndreiMR
1 Feb 2014, 11:15
La prima vedere, caroseria intr-adevar pare sa se comporte bine. Daca va uitati la crashtestul facut de EuroNCAP cu Polo 2009, caroseria pare sa se comporte la fel, evident apreciind ochiometric. Lipsa airbagurilor si a centurilor pretensionate fac ca manechinul sa se loveasca de volan si probabil si de partea de jos a bordului.
E posibil sa lipseasca si alte elemente de protectie, dar caroseria pare sa se fi deformat asa cum trebuie.
b76bgaarh
1 Feb 2014, 12:54
Ssilviu, scrie în comunicat.
argon
1 Feb 2014, 15:07
QUOTE(ssilviu @ 1 Feb 2014, 12:08)
De unde stii ca punctajul mic e cauzat exclusiv de lipsa airbagurilor?
Nu am zis exclusiv, toate elementele de securitate lipsa, nu doar airbaguri, ESP, ABS, lipsa Isofix, centuri pretensionate, Samd. La 5800 de euro cat imi iese transformat din rupii , au scos tot ce nu e 'necesar' .
danciusergiu84
4 Feb 2014, 01:27
pt. ca indienii se trantesc cam mult deolalta )
paul_p
4 Feb 2014, 01:44
E interesant ca de dragul de vinde pe piata din India, firme precum Ford, VW, Hyundai au riscat sa-si strice bunul renume facand masinile atat de nesigure.
Markos
4 Feb 2014, 01:54
Pentru indieni sunt superok.
paul_p
4 Feb 2014, 02:08
Corect. Avand in vedere cum sunt obisnuiti indienii sa circule cu trenul, masinile astea sunt chiar foarte sigure
Masina e aproximativ aceeasi ca pentru tarile cu apa calda. E doar adaptata la nivelul de pret acceptabil din India, au fost scoase sistemele de siguranta care nu sunt obligatorii. Acu vreo 10 ani era si pe la noi Polo Happy fara ABS, doar cu 2 airbaguri parca, deci s-a mai vazut.
R19/16v
4 Feb 2014, 16:33
Acu' vreo 5 ani era treaba asta.
argon
4 Feb 2014, 18:50
QUOTE(dizzy @ 4 Feb 2014, 17:11)
Masina e aproximativ aceeasi ca pentru tarile cu apa calda. E doar adaptata la nivelul de pret acceptabil din India, au fost scoase sistemele de siguranta care nu sunt obligatorii. Acu vreo 10 ani era si pe la noi Polo Happy fara ABS, doar cu 2 airbaguri parca, deci s-a mai vazut.
Adica vreo 7 ani, ca acum 5 ani era obligatoriu ABS-ul si la noi.
R19/16v
4 Feb 2014, 19:31
Din 12.2008 e cotetu' de polo despre care vobeam eu.
Squirrel
27 Feb 2014, 16:45
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.