Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proces cu Renault
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2
lupuldeprerie
Va salut pe toti.
Am fost posesor de Clio 2 Dci 65Cp fabric 2004 adus din Austria in 2006.
Am avut un grav accident de circulatie la iesire din Brasov catre Bucuresti, in luna iulie 2008. Unul cu un Opel Corsa dupa ce a iesit din curba la stanga pe sensul lui de mers a intrat frontal in masina mea, intrand pe contra sens. Am suferit mari vatamari corporale si eu si fratele meu care era in dreapta. Am suferit pana acum mai multe operatii la piciorul drept si nici la ora actual nu am voie sa calc pe picior. In sfarsit problema mea este ca airbagul din scaunul meu (sofer) nu s-a deschis. In contextul in care aibagul frontal de la sofer, frontal pasager dreapta fata si airbag scaun dreapta fata s-au deschis cel din scaunul soferului nu s-a deschis.
Intentionez sa dau in judecata firma Renault pentru prejudiciile aduse, dar inainte sa o fac va rog sa ma sfatuiti cum este cel mai bine sa procedez. Invit totodata pe cei care au avut astfel de probleme sa imi scrie, in vederea depunerii unei plangeri penale comune impotriva Renault.
Va multumesc si va astept cu sfaturi.

PS. Am poze cu masina avariata, aflata in custodie la Politia Brasov in care se vede clar ca airbagul din scaunul de la sofer este intact dupa coliziune.
liviu2004
Te-ar fi ajutat cu ceva in plus acel airbag?

Oricum slabe sanse sa castigi, acel airbag este pentru impact lateral. Daca a sarit cel din dreapta, ia-o ca un bonus neasteptat, nu ca asa ar fi trebuit sa fie.
mihai_dorin
Ai avut impact FRONTAL, acel airbag este pentru impact LATERAL. Deci...
adip
Multa sanatate si recuperare cat mai rapida! Asta e ce conteaza cel mai mult.
Cat despre airbag-ul din scaun, nu stiu daca e proiectat sa se deschida la accident frontal, ma mir cum de s-a deschis cel din scaunul din dreapta. Daca cel frontal de la sofer nu s-ar fi deschis ar fi fost intr-adevar o mare problema. dar stau si ma intreb cum te-ar fi ajutat airbag-ul din scaunul soferului sa scapi cu leziuni mai usoare la piciorul drept, in cazul in care s-ar fi deschis.
Care e de fapt motivul pentru care vrei sa dai in judecata Renault? Eu zic ca, la cum arata masina, se putea mult mai rau.
$$ilvviu
Uitandu-ma la poze eu zic ca ar trebui sa trimiti o scrisoare de multumire constructorului ca ati scapat cu viata.
lupuldeprerie
Daca aveam ghinionul sa intre in lateral, fie ca acceleram eu fie ca se intampla pur si simplu aibagul se deschidea?
Cum imi demonstrati ca la o coliziune din lateral airbagul asta se va deschide?
pe ce va bazati? Nu credeti ca trebuie facut un test inainte sa pledati asa? si nu mai luati apararea Renault? In afara de motor Renaultul e praf.
R19/16v
Ia da-i tu in judecata, vezi ce se intampla. Cand termini, vii si ne spui cate masini noi iti luai din banii pe care i-ai aruncat pe proces.

7 Dec 2008, 12:00:
Uhm... De EuroNCAP ai auzit?
adip
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 20:53)
Daca aveam ghinionul sa intre in lateral, fie ca acceleram eu fie ca se intampla pur si simplu aibagul se deschidea?
In mod normal da, airbag-urile laterale sunt proiectate sa se deschida la impact lateral.
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 20:53)
Cum imi demonstrati ca la o coliziune din lateral airbagul asta se va deschide?
Nimeni de pe forum nu iti poate demonstra asta, e o cerinta stupida. Pentru asta se fac teste, de catre producator si de catre organizatii neutre, gen EuroNCAP
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 20:53)
si nu mai luati apararea Renault? In afara de motor Renaultul e praf.
Renault-ul din poze v-a protejat cat se poate de bine la accident. Pana la urma la ce te-ai fi asteptat?
Raspunde-mi si mie la intrebarea pusa mai sus: cum ti-ar fi protejat tie piciorul drept airbag-ul lateral stanga? Fiindca probabil ca intrebarea asta ti-o vor pune si in instanta.

P.S. Mai e o vorba: Dumnezeu nu bate cu parul.
IRONICK
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 11:53)
In afara de motor Renaultul e praf
Cumparati-va mai passat-uri ca sa nu mai plangeti dupa praful reno. Simplu.
lupuldeprerie
O sa cer instantei verificarea functionarii airbagului de catre o firma specializata si in prezenta reprezentantului renault.

Cat despre cat o sa coste procesul ma priveste personal. Bani eu ii fac nu ma fac ei pe mine. Important este calitatea produsului si increderea pe care ti-o da.
Nu conteaza ca ma ajuta mai mult sau mai putin deschiderea lui. Conteaza ca nu s-a deschis la forta impactului care a fost mult superioara celor de la testele EuroNcap. Si oricum modelul asta are decat 4 stele.

Cat ca am scapat cu viata se datoreaza mai multor factori dintre care primul este ca am avut centura si doi ca nu a avut ala cu opelul viteza mai mare.

Oricum nu o sa-mi mai cumpar Renault niciodata si pe toti prietenii o sa-i sfatuiesc la fel.
paul_p
Degeaba speri sa faci vreun ban de pe urma constructorului. Dupa cum ai descris tu evenimentele singura ta sansa de a te lipi de ceva bani e de la cel vinovat de producerea accidentului.
Pana atunci multa sanatate si recuperare rapida.
adip
@lupuldeprerie: o singura rugaminte am de la tine: sa ne zici si noua, cand va fi vremea, cum s-a incheiat procesul cu fabricantul
gotty
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 12:37)
Oricum nu o sa-mi mai cumpar Renault niciodata si pe toti prietenii o sa-i sfatuiesc la fel.
*



te rog nu face asta!!!!!

am inteles ca ai o problema:nu s a deschis airbagul lateral dar motivul procesului nu prea l am inteles....printr o intampinare frumoasa avocatii renoului o sa te savureze la micul dejun....
adrian_c
Inteleg nemultumirea ta !

Ar mai fi o problema, masina ta a fost cumparata la mana a doua. Esti sigur ca, inainte de a o cumpara, nu a fost cumva implicata intr-un accident lateral, iar reparatiile nu au fost bine facute ?

Daca ii dai in judecata si vin specialistii si spun ca masina a mai avut un accident si airbag-ul lateral nu a fost bine conectat etc etc ... ce faci ?

Iti spun asta pentru ca afara am vazut masini lovite si cand au iesit din service zici ca erau noi, nu se cunostea nimic. Daca stii de la cine ai luat masina (deci ii cunosti istoria), nu lua in considerare acest mesaj.

Bafta si recuperare rapida!
lupuldeprerie
''te rog nu face asta!!!!!

am inteles ca ai o problema:nu s a deschis airbagul lateral dar motivul procesului nu prea l am inteles....printr o intampinare frumoasa avocatii renoului o sa te savureze la micul dejun..''

cu ce o sa inceapa sa ma savureze...? si de ce ma rogi?

vreau sa contribui la defaimarea renault pentru calitatea proasta a masinilor lor, nu neaparat sa castig bani.
namidee
Inca o chestie, adaugata la ce au spus cei dinaintea mea: daca te uiti cu atentie la cateva video EuroNCAP, o sa vezi ca in caz de impact frontal NU se declanseaza airbagurile laterale (ca n-au de ce). Exemplu, Golf 6:
&feature=related

Prin urmare, cel mult poti sa-i dai in judecata pe cei de la Renault pentru ca s-a declansat un airbag lateral, desi va trebui sa demonstrezi ca n-avea de ce sa se declanseze.
RADU__
Sa te bucuri ca ESTI inca.
Acuma judecand dupa dinamica loviturii, masina a avut o inertie spre dreapta (parca spuneai ca erai in curba) si inainte. Impactul a fost pe directia diagonala fata st spate dr. Deci ar fi avut toate sansele sa sara. Probabil ca printre altele ai avut si ceva vatamari laterale pe stanga ta,m intelegand ca tu conduceai. Probabil ca aici se rasfrange ""lacramatia" ta.
semit
@lupuldepreerie, imi pare rau pentru accidentul pe care l-ai suferit, este un lucru nedorit pentru oricine, sa dea Dumnezeu si cadrele medicale sa iti revii complet
Iti inteleg frustrarea dar Renault Clio Symbol/bicorp este un autoturism cu standarde de siguranta ale anilor 90 la care s-au adaugat diverse airbaguri si ABS, de aceea consider, din punct de vedere personal, ca , la cum arata acea masina si la felul impactului, norocul este de partea ta ca ai scapat cu viata si masina si-a indeplinit cu brio norma de siguranta din care face parte.
De asemenea, datorita (de)formatiei juridice pe care mi-am insusit-o, din pacate, iti pot garanta ca nu ai absolut nici o sansa in a trage la raspundere producatorul masinii, cel putin in Romania, deoarece cum am mai spus mai sus, masina si-a indeplinit cu varf si indesat norma de siguranta din care face parte, singurul lucru ce s-ar putea intampla, cu o sansa de 0.0001% ar fi o compensatie din partea Renault Franta smile.gif
Restul comentariilor tale, le inteleg prin prisma intamplarii tragice la care ai fost actor principal, dar, acesta este adevarul, acel autoturism nu putea face mai mult pentru tine, din punct de vedere al sigurantei active si pasive, cu toate acestea iti urez succes in demersul tau smile.gif
adip
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 22:08)
vreau sa contribui la defaimarea renault pentru calitatea proasta a masinilor lor, nu neaparat sa castig bani.
Mai concret: ce ceri de la producator? Daune? Pentru ce?
Vino te rog cu detalii despre ranile suferite de tine si pasagerul din masina, rani cauzate de faptul ca airbag-ul lateral stanga nu s-a deschis. Despre ce rani e vorba? Pana acum nu am citit decat ca vrei sa ca astia de la Renault sa moara-n spume. Dar pe ce motiv? Care sunt daunele suferite de tine?

7 Dec 2008, 22:28:
QUOTE(semit @ 7 Dec 2008, 22:18)
iti pot garanta ca nu ai absolut nici o sansa in a trage la raspundere producatorul masinii [...] cu toate acestea iti urez succes in demersul tau smile.gif
Cred ca 99.99% dintre membrii daciaclub/reno.ro ar da cu mare placere o naveta de bere daca un user de pe forum ar castiga un proces cu Renault laugh.gif
Dar pentru asta trebuie sa si ai cu ce. Ori, in cazul de fata, lupuldeprerie nu prea are de ce se lega.
adi_ar
Cu tot regretul pentru accidentul suferit, sincer nu inteleg de ce nu-l dai in judecata pe cel care a patruns pe contrasens!?
Adica, impactul a fost frontal asa ca airbag-ul lateral nu avea de ce sa se declanseze! Cel din lateral-dreapta s-a declansat accidental, zic eu, sau poate dinamica post impact a zapacit cumva accelerometrele care declanseaza airbagul.
In fine, dupa un asemenea impact (fronatal), ma bucur ca ne scrii! Or fi slabe calitativ, cum spui tu, masinile Renault, dar nesigure nu sunt.
In fond ai cumparat o masina, inca una din cele mai mici in gama, nu un adapost atomic.

Ca o curiozitate, cel care a intrat in tine cam ce "avarii" o fi suferit?
aphophis
eu zic sa il iei ca si consilier pe ala de la otv lazarus ca si ala era nemultumit ca a scapat cu viata dintr-un accident cu logan. Is curios ce vei face daca ti se va demonstra (si cel mai probabil se va demonstra) ca airbagul ala lateral nu avea de ce sa se declanseze. Vei defaima in continuare renaultul doar pentru ca tu nu ai suficiente cunostinte in privinta sigurantei pasive?
lupuldeprerie
Va multumesc pentru comentarii. Eu cerusem in schimb sfaturi. Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat bine.

Pentru mai multe "sfaturi" postez si poze cu masina Opel.

Mai vreau sa precizez ca nu eram in curba in momentul impactului. Pana la curba mai erau cativa zeci de metri.
SUNT CONVINS CA AIRBAGUL DIN SCAUNUL DIN DREAPTA S-A DESCHIS DATORITA FORTEI DE IMPACT SI NU A FOST O INTAMPLARE FERICITA
Victoras2001
Parca e mai putin avariat opelul. Bine, acum depinde de multi factori...
Ne poti spune vitezele aproximative ale masinilor?
adip
Urata treaba, din ce vad in pozele Opelului. Sper ca si cei din Opel au scapat.
In situatia ta, sfatul meu e sa iti iei un avocat bun daca vrei sa iei ceva de la Renault dupa accidentul asta.
Fratzica
airbagul lateral este pentru impact lateral.
airbagul frontal este pentru impact frontal.

Airbagul lateral s-a deschis pentru ca ai avut o acceleratie laterala puternica la un moment dat. Totul tine de dinamica accidentului.

Sunt de parere ca masina a reactionat corect atata timp cat airbagurile frontale s-au deschis la timp. Sa nu iti imaginezi ca o masina cu 12 airbaguri, in caz de accident frontal, gen cel prezentat la euroncap, va declansa toate airbagurile.
Ai suferit vreo vatamare datorata faptului ca airbagul tau lateral nu s-a declansat? Din cate am inteles ai probleme la picior. Ei bine din poze se vede ca partea ta a fost cea mai afectata de accident, podeaua deformandu-se in zona pedalierului, cel mai probabil piciorul tau fiind prins sub una din pedale, corect? Airbagul lateral nu te-ar fi ajutat in acest caz.
Posesorii de masini chinezesti gen Geely&Co ce ar trebui sa faca dupa un accident frontal in care prin cap le-a trecut in urmatoarea ordine: airbagul, volanul, cadranele, bordul, rezervorul de ulei de servo, frana, lichid de racire, motorul, radiatorul, bara fata, faruri, proiectoare, becuri, grile? Iti zic eu ca nu mai au cum sa dea pe cineva in judecata. Sunt morti toti.
Tu ar trebui sa te bucuri ca esti in viata. Masina si-a facut treaba sa stii.

Uite aici accident la 64 km/h.


Tu ai avut un accident la o viteza combinata mult mai mare de 64 km/h, nu crezi?

Deodata Clioiul pare ceva mai rezistent..
hellcat
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 12:37)
O sa cer instantei verificarea functionarii airbagului de catre o firma specializata si in prezenta reprezentantului renault.
*




QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 15:49)
Va multumesc pentru comentarii. Eu cerusem in schimb sfaturi. Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat bine.
*



Vizavi de primul comentariu...masina ai luat-o sh, foarte posibil ca scaunul din stanga nici sa nu mai aiba airbag-ul, acesta fiind pocnit intr-un alt accident de care tu nu stii. Sa zicem primul sfat.
N-o sa se ajunga la nici o expertiza, crede-ma. Daca tu le ceri sa-ti demonstreze ca airbag-ul functioneaza in cazul unui impact lateral, ei o sa-ti ceara sa le demonstrezi ca (si acum iti dau un prim exemplu ce-mi vine in minte) mufa airbag-ului din scaun era conectata la momentul impactului. Demonstreaza-le.
Astea sunt discutii ce se pot intinde la nesfarsit.

Te rog citeste si topicul din acest link: http://forum.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=83850&hl=impact
Si eu si altii explicam principiul de functionare a airbag-urilor.
Alt sfat e sa-ti canalizezi atentia inspre recuperare si refacere, daca nu, am rugamintea, cum am adresat-o si celorlalti cu probleme similare (sunt in jur de 2-3 pe an) sa vii cu informatii despre desfasurarea procesului.
AlexanderCarstoc
Sanatate!

Cand ai facut ultima revizie la Renault si ce anume ti-au spus despre starea airbag-urilor? Masina mai este in garantie? Cati ani are garantie masina si ce garantie are pe componente (de ex. caroserie, motor)?

Cand ai toate datele astea poti sa mergi mai departe, ca daca masina nu mai este in garantie si nu ai mai fost la revizii sau cum se spunea mai sus, daca a fost lovita si reparata prost... Renault nu are nici o raspundere.

Bafta!
AlexV
bine ca ati scapat cu viata. asta e cel mai important. si sper sa va recuperati complet si in cel mai scurt timp posibil.

acum, ce spun colegii mai sus e foarte corect. daca se deschidea airbag-ul lateral stanga, te ajuta cu ceva? esti sigur ca masina nu avea o problema cauzata de vechiul proprietar? cred ca sunt intrebari pe care trebuie sa le pui inainte de a acuza producatorul si a incerca defaimarea lui.

noi aici nu avem nici o problema daca tu castigi si 1 milion de euro de la Renault, nu avem nici o actiune la ei. nu despre asta e vorba.

Renault Clio 2.2 fabricatie 2004 are 4 stele EuroNcap. Strucutra de rezistenta dateaza din 1998, cu mici modificari in 2000. La vremea aceea nu exista nici o masina cu 5 stele (prima din lume, Laguna 2001).
Siguranta pasiva - airbag frontal sofer cu dubla deschidere, airbag pasager cu dubla deschidere, airbag lateral sofer simplu, airbag lateral pasager simplu, centuri pretensionate pirotehnic cu limitator de forta pentru ocupantii locurilor din fata. Pentru vremea la care s-a proiectat, masina era foarte bine dotata din acest punct de vedere.
Opel-ul este un model Corsa C 2000 ( trei stele) sau 2002 (patru stele).

Intre cele 2 epave exista o diferanta majora a deformarii. La clio e foarte pronuntata pe partea soferului, pe cand la corsa deformarea e aproximativ egala pe ambele parti.


Politia sigur a facut o analiza si a stabilit o dinamica a accidentului, vitezele de deplasare, directia fiecareia, distante de franare, etc. Ne poti spune ce au stabilit ei?
ncristi
Imi pare rau pentru tine dar nu ai nici o sansa intr-un eventual proces cu renault.

Aerbag lateral - pentru impact lateral
Aerbag frontal - pentru impact frontal

Personal le-as trimite o scrisoare de multumire ca ai scapat cu viata - in nici un caz nu as cere bani.

Oricum daca o sa ai proces - bafta smile.gif
Solon
Misto custodie mai are si Politia! O mizerie! blink.gif
Lupuldeprerie: Tu ai cerut o parere! Ti s-au dat mai multe! E treaba ta cum faci!
Nu are sens sa apara discutii contradictorii!
Laurentziu83
@lupule, inainte de a deschide proces, cere o expertiza cu privire la airbag-ul ala din stanga, nu ai nevoie sa deschizi proces contra renault ca sa afli daca era tehnic ok sau daca trebuia intr-adevar sa se deschida la genul de impact pe care tu l-ai avut. Apoi verifica certificatul tau medico legal in care sa scrie eventuale rani ce ar fi putut fi evitate daca acel airbag si-ar fi facut treaba. Daca raspunsul este negativ la astea....macar te faci de ras pe mai putini bani.
lupuldeprerie
Am adaugat la inceputul topicului si reportajul de la PRO TV.

Eu aveam 40-50 Km/h. El 80-100 Km/h.

Rezulta viteza de impact: 120 - 150 Km/h

As mai avea o intrebare:
La ce forta a impactului frontal se declanseaza si airbagurile latarale?

IRONICK
La viteza aia doar descarcerarea va mai scotea din masina.
aphophis
la alea declansate din lateral
hellcat
Impactul frontal nu activeaza airbag-urile laterale.
O posibila explicatie pentru declansarea airbag-ului lateral dreapta ar fi ca din impactul, totusi sub un oarecare unghi, clio-ul sa se fi rasucit spre dreapta si sa fi suferit deceleratia suficienta pentru declansare.

<span class='edit'>7 Dec 2008, 20:13:</span>
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 19:54)
La ce forta a impactului frontal se declanseaza si airbagurile latarale?
*


Intrebarea nu foloseste o exprimare tocmai corecta...fiecare impact are particularitatile lui...nu stiu cat de clar ti-e sistemul de declansare a unui airbag.
Poti cauta si pe net explicat cum functioneaza sistemul airbag, e vorba de deceleratie masurata de un accelerometru.
Cred ca am mai facut precizarea, dar o mai fac si acum...la un moment dat cineva aducea in discutie un studiu despre sensibilitatea diferita (adica setari diferite...desi mie mi-e greu sa cred) intre marcile nemtesti si restul. S-ar parea ca cele nemtesti ar fi mai sensibile, adica la impact comparabil nemtestile ar avea mai multe airbag-uri deschise.

Si by the way...chiar sunt curios, poate stie cineva - cat costa o expertiza auto in urma unui accident - am auzit ca ar fi extrem de scumpe!
namidee
@Initiator: ca tot voiai sfaturi, eu te sfatuiesc sa te documentezi la modul serios inainte de a initia actiunea judecatoreasca. Dupa o documentare sumara (wikipedia), uite ce-am gasit:

"Unlike crash tests into barriers, real-world crashes typically occur at angles, and the crash forces usually are not evenly distributed across the front of the vehicle. Consequently, the relative speed between a striking and struck vehicle required to deploy the airbag in a real-world crash can be much higher than an equivalent barrier crash. Because airbag sensors measure deceleration, vehicle speed and damage are not good indicators of whether an airbag should have deployed."

Prin urmare, la intrebarea ta, referitoare la viteza de impact, raspunsul e "depinde" si pentru cele frontale, daramite pentru cele laterale. Incearca sa intelegi principiul de functionare mai intai, dupa aia investigheaza un pic sa vezi daca dinamica accidentului ar fi presupus deschiderea airbag-ului lateral, si apoi dupa aia da Renault in judecata (daca mai consideri necesar). Parerea mea:

- principiul de functionare e simplu, tot de la wikipedia citire:
"The design is conceptually simple; a central "Airbag control unit"[14] (ACU) (a specific type of ECU) monitors a number of related sensors within the vehicle, including accelerometers, impact sensors, wheel speed sensors, gyroscopes, brake pressure sensors, and seat occupancy sensors. When the requisite 'threshold' has been reached or exceeded, the airbag control unit will trigger the ignition of a gas generator propellant to rapidly inflate a nylon fabric bag. "
Cu alte cuvinte, mai multi senzori prin masina masoara mai multi parametri si cand anumite conditii sunt indeplinite (deceleratia e unul primordial) se declanseaza un anumit airbag. As adauga pe neverificate (mi-e lene acum sa caut, poti sa gasesti si singurel) ca in mod normal un airbag lateral n-o sa se deschida daca deceleratia laterala nu e suficient de mare, dupa cum un airbag frontal n-o sa se deschida la un impact lateral (decelaratia longitudinala prea mica).

- investigatie proprie: din poze reiese ca impactul suferit de masina ta a fost in stanga, ceea ce inseamna ca masina trebuie sa se fi rotitin sens anti-orar, ceea ce inseamna decelerare dreapta, deci airbag deschis dreapta. Airbag-ul stanga n-avea motive sa se deschida. Asta e doar parerea mea.

Cu titlu de sfat: incearca sa vezi si validitatea argumentelor prezentate de ceilalti co-forumisti. Eu unul cred ca e pacat sa pierzi timp si bani intr-o cauza pierduta din start. Mai mult, vorba unor colegi, ar trebui sa le scrii o scrisoare de multumire celor de la Renault pentru c-ai scapat intreg.
andu911
Omule, inainte sa te lupti cu morile de vant, iti dau sa citesti ceva. Ca sa fii cat de cat documentat, dpdv tehnic.

Airbag-ul lateral autonom.

Ansamblul este constituit dintr-un captor pirotehnic, două tuburi NONEL și o pernă gonflabilă, care se află situat pe partea laterală a scaunelor spre portiere.
Captorul pirotehnic servește la inițierea sistemului și este constituit dintr-un rezervor de pudră și un percutor pentru declanșarea combustiei la producerea șocului.
Cele două tuburi NONEL au pereții interni îmbrăcați în pudră de combustie cu rolul de a continua arderea inițiată în captorul pirotehnic spre cele două generatoare ale pernei gonflabile.
La producerea unui șoc lateral portiera se deformează și acționează asupra captorului pirotehnic producând percutarea sa. Acest captor declanșează aprinderea materialului pirotehnic din interiorul său, aprindere care continuă prin cele două tuburi NONEL, tuburi care declanșează combustia la nivelul celor două generatoare.



Captorii de șoc laterali.

Aceștia sunt doi captori piezo-electrici numiți sateliți, situați de fiecare parte a vehiculului care pot fi fie implantați în portieră, fie în stâlpul central, fie în podea. Ei informează calculatorul despre nivelul de violență al șocului lateral.
Captorii de șoc laterali integrează funcția de autodiagnostic și transmit diferite informații la calculatorul sistemului. Calculatorul alimentează captorii cu o tensiune stabilizată iar semnalul emis de aceștia este de tip R.C.O.
Sateliții pot trimite către calculator următoarele informații:
- satelit în funcțiune;
- satelit defect;
- șoc detectat;
- cerere de declanșare a airbag-ului lateral.


Calculatorul comandă airbag-ul lateral atunci când se primește semnalul de comandă dat de un satelit și când această informație este confirmată de un captor piezoelectric aflat la interiorul calculatorului.

Observație:
Airbag-ul lateral nu se declanșează la producerea unui șoc la partea din față, din spate a automobilului sau din partea opusă șocului.
Solon
Dupa toata polologhia, ultima fraza cam inchide discutia,nu?
FireChief
QUOTE(namidee @ 7 Dec 2008, 20:28)
..........ar trebui sa le scrii o scrisoare de multumire celor de la Renault pentru c-ai scapat intreg.
*


cred ca e singura concluzie ...
Victoras2001
In decursul zilei de azi, am vrut sa scriu de mai multe ori. M-am oprit de fiecare data pentru ca ideile mele erau deja expuse.
Tot ce mai pot face este sa-ti urez insanatosire grabnica si sa te sfatuiesc sa le aprinzi o lumanare celor de la Renault. La vii. tongue.gif


QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 13:08)
vreau sa contribui la defaimarea renault pentru calitatea proasta a masinilor lor, nu neaparat sa castig bani.

Ma mahneste faptul ca vrei sa contribui la defaimarea unei marci care ti-a salvat viata. Bine, e doar o parere...
Totodata ma uimeste faptul ca nu vrei sa contribui la "defaimarea" celui care a atentat la viata ta.
Da-mi voie sa trag o concluzie. Nota de subiectivism e feroce.
Steel Tormentor
ma intreb pe cine ai fi dat in judecata daca dintr-o proasta calitate a fabricatiei nu s-ar fi deschis de ex. airbag-ul frontal. pe sf. petru?
Victoras2001
Pai dupa ce-am citit pana acum, s-ar putea sa fie citat si Sf. Petru. biggrin.gif
namidee
Lasati omul in pace sa digere toate comentariile. Era pornit puternic impotriva masinii la inceput, nu-i asa usor sa treaca in extrema cealalta sa le multumeasca fabricantilor. Cred ca toate posturile pe topicul asta l-au pus cel putin pe ganduri, si-o sa mai sape si singurel inainte de a se lupta cu morile de vant (a se citi Renault).

@andu911: ca sa nu creada omul ca tii cu lupul, da-i si o sursa unde sa se documenteze.
andu911
ii dau tot documentul, are vreo 20mb laugh.gif
klaus
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 15:49)
Va multumesc pentru comentarii. Eu cerusem in schimb sfaturi. Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat bine.
*

Sfaturile mele:
1. Pune mana pe o carte si documenteaza-te despre airbagurile laterale. Chiar si netul ti-ar putea fi de ajutor.
2. Da in judecata Renaultul. Nu te uita la colegii mei, astia apara reanaultul, sunt niste bulangii, vor sa te imbuneze.
Deci mergi la judecata. Sa vezi ce bine suna in instanta: ii dau in judecata pe reclamati. Si reclamatii sa spuna: ne da in judecata pentru ca poate sa ne dea, ca daca era intr-o alta masina nu ne mai putea da in judecata, ca nu am mai auzit de morti care sa faca o actiune de chemare in judecata. Ma rog, ei or sa o puna mai frumos in fraza...
QUOTE(lupuldeprerie @ 7 Dec 2008, 19:54)
Eu aveam 40-50 Km/h. El 80-100 Km/h.
Rezulta viteza de impact: 120 - 150 Km/h
O da, fix 120-150 km/h a fost impactul... La nivelul ala de viteze jucai table cu Sf. Petru, sa fim seriosi, puteai sa fii si intr-un hummer. Insa, reiau ideea de mai sus: cum ar suna in instanta: onorata instanta, masina noastra l-a protejat la impact de 120 km/h si s-a comportat exemplar. Multe masini la euroncap la 64 km/h arata mai rau, a noastra la 120 arata mai bine, deci protectia a fost exceptionala...
Dan73
@lupuldepreerie:
Ramane o intrebare care nu a primit raspuns:
Ce rani ai suferit ca urmare a faptului ca airbag-ul lateral de pe partea soferului nu s-a deschis?
mauru007
Ce ai patit la picior? Poate te pot ajuta cu niste informatii despre recuperare.
Despre proces vb. cu un avocat si contacteaza o firma de expertizari auto desi sunt convins ca ai de cheltuit o gramada de bani pe operatii si recuperare. O parere de om neavizat nu cred sa ai sorti de izbanda cu procesul.
In legatura cu defaimarea marcii slabe sanse, mai ales in Romania unde oamenii aleg sa cumpere o masina prin prisma pretului nu a sigurantei.
Dodone
QUOTE(klaus @ 7 Dec 2008, 23:29)
O da, fix 120-150 km/h a fost impactul... La nivelul ala de viteze jucai table cu Sf. Petru, sa fim seriosi, puteai sa fii si intr-un hummer.
*


Putin colateral...
Ma simt nevoit sa te contrazic. Eu am avut impact frontal cu o alta masina.Eu rulam cu un BMW 323/ '86 cu aprox. 30 km./h, am derapat, am lovit un camion de pe sensul meu, din care am ricosat pe sens invers. De acolo venea cu 140 km./h. (declaratia soferului) un tip cu un Polo nou-nout. Nu m-a vazut deloc din cauza camionului. Impactul cumulat a fost de minim 150 km/h.
Rezultat: 5 raniti, unul grav. Eu nu am avut centura (deh, chetz pe vremea aia , in '97, obisnuit de la camion). Am fost proiectat prin parbriz si m-am oprit cu partea de sus a nasului in dunga capotei motor, care se deformase in pozitie semi deschis la impact. Apoi am fost aruncat inapoi in masina.
Niste prieteni au trecut intamplator la putin timp dupa accident si au vazut masinile. La Polo erau airbagurile puscate, dar cand au vazut BMW-ul, care era o masina destul de solida, au zis ca soferul sigur nu a scapat cu viata.
Eu am avut multe taieturi pe fata (nasul cam zdrente), multe tumefactii, si o fisura la un genunchi.
Dar nimeni nu a murit. O sa zici ca am avut zile.
In consecinta, nu mai post(ul)ati ca sigur se moare de la anumite viteze in sus. Ci doar ca e foarte probabil sa ajungi 017.gif
b76bgaarh
la cum s-a deformat clio ala...eu zic ca a fost lovita si reparat de mantuiala......

de ce ai masina echipata vara cu cauciucuri de iarna......

ps un astfel de comantariu o sa primesti de la avocatii reno...deci bafta....
bucatzel
Lupule. eeeeerbegurile sunt testate, si garantate pana pe la 60 la ora. Tu insuti ne-ai zis ca aveati o viteza cumulata de peste 120. Una la mana.

doi. Cum ti-o spus deja jumate din populatia de pe forum, fiecare eeeeerbeg are rolul lui. frontalele la frontale, lateralele la laterale. Avand in vedere ca nu v-ati palit 100% bot in bot, ci sub unghi, senzorul celuilalt eeeeerbeg lateral a considerat ca are un motiv bun sa se deschida.
Am cativa colegi care lucreaza la Continental, fostul Siemens, in Timi. Unul fix la configurare de eeeerbeguri. Cea mai distractiva faza pe care mi-o povestit-o o fost cand le-o venit plangere din China, ca la nush ce masina produsa in china si tocmai lansata, nu s-u deschis eeeerbegurile. Sta omu', munceste o zi intreaga analizand datele, dupa care in sfarsit se prinde ce si cum, se enerveaza, si cere poze de la accident ( primise doar datele inregistrate de senzori ). Concluzia? Masina era dotata cu airbag-uri frontale, iar impactul a fost lateral.

Si acum pentru intrebarea de grande finale. Te-ai gandit ca daca ti se deschidea si eeeerbegul tau lateral iti putea face si mai mult rau? De ex sa te mute in alt unghi si sa te lovesti mai tare? Asta-i o intrebare la care doar tu iti poti raspunde, ca vorba aia, "noi n-am fost acolo".

Io inteleg ca esti nervos, dar nu masina e vinovata in nenorocirea ta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.