Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Stopuri pe frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BeciAcustic
Am si eu o problema. Stopurile pe frana. Calc frana ... se aprin becurile... daca o calc iar.. nu se mai aprind... daca o calc iar... nu se aprind... in concluzie .. se aprinde o data la vreo 4-5 pedale.... de la ce sa fie? Multumesc!
yon
comutatorul de la pedala de frana , sunt de foarte proasta calitate am un priten care a schimbat vreo 4 pana a gasit unul care sa functioneze si bine si sa nu se arda in 3 , 4 zile
BeciAcustic
unde este acest comutator amplasat... o schema ceva? pe unde se schimba.... cam cat costa si care sunt cele mai bune(o firma ceva)
floryyn
QUOTE(BeciAcustic @ 8 Dec 2008, 18:07)
unde este acest comutator amplasat... o schema ceva? pe unde se schimba.... cam cat costa si care sunt cele mai bune(o firma ceva)
*



Și coana mea a început să facă așa sad.gif Noroc că am al al treilea stop montat și astfel am observat, uitându-mă în oglinda retrovizoare, că nu se aprinde. La a 3-a pedală, s-a aprins, și tot așa.

Comutatoarele astea noi sunt niște porcării, un amic a schimbat vreo...30!!! Până la urmă a rezolvat-o cu unul second-hand, găsit prin târgul de mașini.

Cred că ar fi foarte util un indicator luminos montat în bord care să se aprindă atunci când frânezi și se aprind stopurile, sau eventual un buzzer care să chițăie dacă nu se aprind...Are cineva vreo schemă de montaj ceva?
brigada_diverse
de la alte masini le poti adapta? sau unul normal....ala e un contact normal deschis, la apasare inchide circuitul....se cumpara un normal deschis si se adapteaza.....

oricu Beciacustic nu mai merita reparata smile.gif)...sau daca ai reparat-o, felicitari
Merced
A mea a facut la o ploaie cand mi-a intrat multa apa pe la pedale. Insa imi dau usor seama daca merge sau nu merge, am releu pus pe stopuri, naibii stie de ce si la ce ajuta, plus un bec de sub vitezometru rosu care se aprinde cand calc frana. Si aud si releu' tacanind cand actioneaza. Deci daca raman fara stopuri opresc repede si nu se urca nimeni pe mine. laugh.gif
BeciAcustic
eu am rezolvat treaba cu 5 lei... un contact bun smile.gif dar oricum ... o dau smile.gif
floryyn
QUOTE(Merced @ 25 Jan 2009, 20:11)
A mea a facut la o ploaie cand mi-a intrat multa apa pe la pedale. Insa imi dau usor seama daca merge sau nu merge, am releu pus pe stopuri, naibii stie de ce si la ce ajuta, plus un bec de sub vitezometru rosu care se aprinde cand calc frana. Si aud si releu' tacanind cand actioneaza. Deci daca raman fara stopuri opresc repede si nu se urca nimeni pe mine.  laugh.gif
*



Cum e legat becul ăla roșu de sub vitezometru?
brigada_diverse
pte e frana de mana ala cel mai probabil...singuru de acest tip
Merced
QUOTE(floryyn @ 25 Jan 2009, 20:15)
Cum e legat becul ăla roșu de sub vitezometru?
*




Sincer habar n-am cum, nu am stat sa studiez pana acum. Cert e ca trec printr-un releu, probabil e tras de la releu in acelasi mod in care sunt trase si semnalizarile la martorul lor. O sa ma uit si daca deslusesc in aglomeratia de fire logica, o sa comunic aici.
Nu stiu ce treaba are frana de mana, are martor separat in dreapta, tot rosu. Asta care se aprinde odata cu stopurile e becul din mijloc, sub vitezometru pe bord O-O-O. Unii au pus bec care sa se aprinda cand e rezervoru' pe duca am vazut, inainte unul albastru se aprindea la faza lunga, apoi s-a aprins ala care trebuie din dreapta pana cand mi-a pus un papagal blocu' de lumini in graba si a omis sa mai lege firul ala si potentiometrul de reglare a intensitatii luminii plansei de bord.
ATM
Hopa, credeam ca-s singurul care injura contactorii aia. Am schimbat doua intr-o luna fiindca se topea plasticul ala de kkt cate tine lamelele.
Al treilea a sucombat altfel, ca i-a iesit tija aia mobila din corpul contactorului. Incepusem sa ma-ntreb din cate probleme distincte se poate strica piesa asta amarata.
Toate au fost contactoare neidentificabile, plastic culoare neagra, nici o indicatie asupra producatorului, doar cifra 16 (probabil cheia de strangere a piulitei) stantata pe fundul piesei.
Dupa ceva cautari si un bulan chior, am gasit uitat de lume la un magazin de prin Tei un contactor alb, facut in 2005 de IAEA (sau IAFA, in fine niste litere care se ingusteaza de sus in jos, incadrate intr-un chenar cam ca un trapez cu baza mare-n sus). Alb la culoare, filetul mai din topor (piulita se strange mai greu), dar in schimb isi face treaba bine de cateva luni incoace.
SSilent
ma da ce va place sa va vaitati, cand traia raposata' (cazanu din semnatura) sa mor daca am avut probleme cu nimicurile astea, la mine au fost numa majore radmasa.gif , ramas fara frane, rupt planetara+lonjeron, motoru uzat peste masura, tabla mai ciuruita decat un T34, strambat jenti + ciuruit cancioace, rupt semiaripa in dreptu oalei exact langa seria caroserie, parbriz crapat, telescop mort, futizat la un moment dat instalatia electrica... mai vreti? ca daca ma mai gandesc 2 minute mai scot radmasa.gif

sa adaug, nici una din ele cauzate de eroare de pilotaj, hai poate aia cu jentile dar nu-i vina mea ca astia dau gropi in asfalt dupa curbe care sunt aproape imposibil de vazut noaptea...
BeciAcustic
Ssilent sa fim seriosi... .aia nu mai era masina.... sincer.... si ii cunosc istoria... mai pot adauga + ca unele s-au intalmplat si din vina ta smile.gif) Numai bine si sa te vedem intr-o masina noua cat mai curand. Numai Bine!
Mr_Devil83
ma io la contactorul ala am avut probleme in sensul ca masina statuse 4 sau 5 ani sa rugineasca si erau oxidate platinile contactului. L-am desfacut si curatat frumos, uns si de atunci nu am mai avut probleme cu el. Era unu negru de cand lumea si pamantul cred. Acuma am unul alb care isi face treaba foarte bine, luat de pe o caroserie de dacie ce se dezintegra la fier vechi si merge perfect. Numai vedeti ca nu se infileteaza chiar pana jos in mitraliera, pentru ca atunci pedala o sa apese tija aia de plastic prea tare si se indoaie lamela prea mult. Eu i-am lasat cam 6 spire din capatul filetului pana la piulita de pe mitraliera, adica cat sa imi aprinda frana cand apas cam 1 cm pedala de frana.
floryyn
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Jan 2009, 19:13)
ma io la contactorul ala am avut probleme in sensul ca masina statuse 4 sau 5 ani sa rugineasca si erau oxidate platinile contactului. L-am desfacut si curatat frumos, uns si de atunci nu am mai avut probleme cu el...
*



Mi-ai luat vorba din gură, tocmai vroiam să întreb dacă nu se poate desface și curăța cumva. M-am uitat azi la al meu, tot negru e, posibil ăla original al mașinii, cine știe. Am apăsat de butonul ăla, dacă apăsam într-un anumit fel, cumva oblic, se aprindeau stopurile, deci nu era distrus mecanic, era elastic, totul părea ok. O să-ncerc mâine să-l desfac și să-l curăț.

Oricum, nu-i de glumă cu problema asta, vorba aia: buturuga mică care răstoarnă carul mare wacko.gif Iar referitor la un indicator luminos în bord, îmi aduc aminte că un prieten avea o Dacie 1310 de prin '88 parcă, la care avea în bord un buton din ăla basculant, cu indicator luminos încorporat, pe care scria BRAKE și care se ilumina în roșu când se apăsa frâna. Să fi fost ceva Dacie pentru Canada?...Asta aș vrea să fac și eu la a mea, sau eventual cum zice Merced că are la a lui.
BeciAcustic
cel cu brake il am eu....asa este modelul... era pentru export smile.gif
ATM
Modelul cu buton "Brake" in bord nu era neaparat pentru Canada sau pentru export in general, ci era o chestie normala pentru masinile produse cam intre 1984-1988, inainte de introducerea bordului cu turometru. Becul de "brake" (care de fapt nu e buton basculant ci doar un indicator fix, cu dispersor rosu , carcasa alba si bec de 2w in el) are aceeasi functie cu indicatorul (!) de pe bordurile cu turometru - din fabrica, era setat sa arate nivel scazut in vasul expansor, informatie citita prin intermediul plutitorului din capul vasului pompei. Desigur, tragand fire suplimentare si modificand circuitul indicatorului, butonul acela poate arata ce vrea proprietarul. La mine, a fost instalat suplimentar si e legat de semnalizare.
BeciAcustic
ATM are dreptate...dar nu era la fel de eficient ca cele cu (!) cand si cand se aprindea..... nu te puteai lua dupa el.... dar daca tragi fire aferente problemei tale il faci foarte util smile.gif
cristy_taxi_1.6|1.4
spuneti-mi si mie unde se afla comutatorul acesta de frana.am si eu aceeasi problema,apas frana de 7-8 ori dupa care se gandeste sa se aprinda.mi-am dat seama azi cand am pus al 3 lea stop de frana suplimentar.
BeciAcustic
chiar sub pedala de frana... e ca un surubel din plastic... care face cate un click intre pedala si contact atunci cand se calca pedala... baga mana sub pedala ca il simti .. altceva nu are ce sa fie acolo. Desfaci de acolo scoti papucii si bagi altul nou... vezi de unde faci rost de unul ca cele de pe la magazin sunt tepe... mai la nimeni nu a mers cum trebuie si in maxim cateva zile nu a mai functionat... cauta de la remat de pe alta dacie .... Bafta!
cristy_taxi_1.6|1.4
am schimbat acel contactor,am verificat se aprinde-au stopurile la franare.azi mergeam spre iesirea din oras aveam cam 60 km\h si a iesit unu din benzinarie drept in fata mea.am pus frana brusc ca altfel intram in el iar in spate aveam un logan care a intrat la mine in carlig si-a spart radiatorul si cu bara fata cu tot.a venit politia care a constatat ca ce din spatele meu nu a pastrat distanta.adevarul e ca imi cam statea in coaste de ceva vreme, dar nu i-am dat importanta.el zicea politistului ca nu s-au aprins stopurile mele.cand am auzit mi s-au taiat picioarele.ma pune politistu sa pornesc masina si sa apas frana.spre fericirea mea s-au aprins.am ajuns acasa si dupa o bucata ma gandesc sa verific iar sa vad daca se aprind.ei bine la 5-6 pedale se aprindeau stopurile mele.si imi pare tare rau ca si-a stricat omu masina si parca ma simt vinovat.nu stiu ce sa ii fac la contactorul ala,am cumparat altul nou e alb. mi s-a prut foarte in regula fata de cel pe care l-am scos.de la un contactor de tot ... sa pateasca omul asa ceva.si nu stiu cum a ajuns carligul meu pana la radiator la el.eu nu am patit nimic decat ca a ramas putina vopsea argintie de la bara lui dar am scos-o cu diluant.
BeciAcustic
Normal tu esti vinovat de accident.....de aceea politistul te-a pus sa franezi... ai avut noroc... dar cel cu loganul a patit-o .... Te rugam din tot sufletul REZOLVA problema sa nu mai pice si altii sau cand franezi baga si avaria ca sa stie omul ceva si sa fi si tu mai sigur...
Executron
Intreb si eu. La nova mea firele pornesc pe la pedale si pe unde ajung la stopurile spate? Pe langa praguri sau sunt sub mochete?

Mi-as pune si eu un releu pentru franare, am un scurt mare pe undeva caci imi scade grav tensiunea de incarcare cand tin piciorul pe frana (imi scade vizibil caci am voltmetru in bord).

As retrasa firele si as pune si un releu. Si in plus ideea lui merced cu bec aprins in bord e excelenta. Am un "buton" de acela "BRAKE" si mi se pare f. util pentru a fi sigur ca se aprind stopurile pe frana.
BeciAcustic
la nova nu stiu cum este.... dar cel mai bine sa refaci traseul... nu e greu .. si sa tragi un fir suplimentar la BRAKE....spor la treaba
cristy_taxi_1.6|1.4
azi iar am schimbat contactorul si acum mi-am invartit stopul suplimentar de frana in interior ca sa il pot vedea de fiecare data in oglinda.am mers prin oras iar si vad ca isi face treaba imediat ce pun piciorul pe frana.acum sper sa tina.
BeciAcustic
Bravo smile.gif desi stopul ala in interior...nu te deranjeaza? mai ales noaptea....
cristy_taxi_1.6|1.4
nu circul noaptea cu breaku, il tin mai mult din placere merg in fiecare zi putin asa dupa ,,tigari'' si inapoi ca sa incalzesc motorul.in rest am un golf 5.acum vad ca se aprind stopurile sper sa fi nimerit un contactor calumea.
BeciAcustic
adica ai golf 5 si te chinui cu dacia? :|
kog
altfel nu s-ar mai numi daciot wink.gif
Lupul
QUOTE(cristy_taxi_1.6|1.4 @ 16 Feb 2009, 16:53)
ei bine la  5-6 pedale se aprindeau stopurile mele.si imi pare tare rau ca si-a stricat omu masina si parca ma simt vinovat.nu stiu ce sa ii fac la contactorul ala,am cumparat altul nou e alb. mi s-a prut foarte in regula fata de cel pe care l-am scos.de la un contactor de tot ... sa pateasca omul asa ceva.si nu stiu cum a ajuns carligul meu pana la radiator la el.eu nu am patit nimic decat ca a ramas putina vopsea argintie de la bara lui dar am scos-o cu diluant.
*



Ghinion... la mine problema se manifestă un pic altfel, după ce apăs frâna rămân uneori stopurile aprinse =))

Probabil d-asta m-au depășesc mulți frustrați crezând că țin 90-100 cu frâna pusă.

Lăsând gluma la o parte, am cumpărat azi un înlocuitor da îmi pare mult mai fragil decât ce-i acolo, e vreo șansă să se poată ajusta cumva un pic sau ceva? Dacă nu se dă jos greu? Îmi pare cam incomod pus acolo.
cristy_taxi_1.6|1.4
BeciAcustic mie nu mi se pare ca ma chinui cu ceva daca am o dacie.abia astept sa mai zdrangane ceva sa se mai rupa ceva ca sa am si eu ocupatie sa stau pe langa ea.dacia am avut-o in familie si mi-am luat logan nu am avut ce face la el, absolut nimic ,cat a fost la mine (acm e la taxi),acum am golfu la fel nu am ce sa fac la el doar intretinere.la dacie e altceva.... ca sa nu mai fiu off topic am avut noroc cu ultimul contactor schimbat care functioneaza bine,oricum mai slab calitativ decat cel original,dar macar e functionabil.bafta daciotilor
BeciAcustic
Si mie imi placea sa umblu la ea .... dar cateodata ma lasa cand iti era lumea mai draga ... asa ca.... m-am cam saturat
Didy
Si eu am patit chestia cu becurile... noroc ca am al 4-lea bec in bord smile.gif)
Am umblat pe acolo pe la pedale si si-a revenit... nu mai face figuri
cristy_taxi_1.6|1.4
revin din nou cu aceeasi problema.am mers in seara asta in garaj sa mai pornesc breaku ca nu am mai mers cu el de vreo 2 saptamani.toate bune si frumoase pana ce apas frana si nimic.dau la pedala si tot nu se aprindea.sa fie din nou contactorul acela?poate fi alta cauza?multumesc
BeciAcustic
cu siguranta este contactul sau daca nu becurile arse dar nu cred sa se fi ars toate 3 in acelas timp....deci .. contact....
ovidiual3x
Buna seara ,am si eu o problema cu stopurile pe frana ,mi-au mai facut si inainte ceva figuri, ba un bec ars , ba sarea din soclu becul ,dar de data asta nu se mai aprinde nimic cand calc frana sad.gif si nu stiu ce sa ii fac .Precizez ca daca pun pozitiile se aprind amandoua ,la fel daca pun faza scurta sau lunga.
Va rog mult daca se poate sa imi oferiti ceva sfaturi ,de unde ar putea fi problema sad.gif.
BeciAcustic
Contactor frana......se schimba... este deasupra pedalei de frana ca un butonas.....dai sigur de el... ori il cureti sa nu fie oxidat contactul ori altul nou!
bygy007

eventual circuitul , se pune contactul si se unesc cele 2 fire, daca se aprind becurile atunci e butonul , daca nu atunci sint becurile , instalatia electrica sau siguranta
vdaniel
Ma "dispera" acest contactor frana-am tot schimbat la ele "fara numar" dar tot degeaba.Am pus si albe si negre, si la 3 lei si la 6 lei.De pomana. Am pus unul nou cu 5 minute inainte de a pleca sa fac ITP-ul si cand am ajuns acolo binenteles ca nu aveam stop pe frana.Am acum cate 2, 3 cu mine de rezerva. Daca stie cineva o marca , o firma sau alte caracteristice ale unor piese de acest fel cat de cat mai bune,care sa tina macar cateva zile este rugat sa-mi impartaseasca si mie si celorlalti colegi de aici cunostintele sale.
ovidiual3x
Va multumesc mult pentru ajutor ,spre norocul meu era doar un papuc iesit de la el smile.gif . Va doresc o zi cat se poate de buna.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.