Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: saboti frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
augustin87r
Vreau sa imi schimb sabotii de frana (nu stiu cat de uzati sunt, dar daca sunt , trebuie sa ii am)...........Cei de origine costa 200 de lei.....Ceilalti sunt mult mai ieftini, dar nu au niste parghii....Vanzatorii spun ca se pot scoate cele vechi si se pun pe sabotii care nu au...Am observat ca e un nit de otel care nu poate fi scos fara a-l distruge....


E adevarat ca se pot lua parghiile de pe cei vechi?

Exista saboti care nu sunt de fabrica si au parghiile astea?
benkenobi
QUOTE(augustin87r @ 23 Dec 2008, 20:39)
Vreau sa imi schimb sabotii de frana (nu stiu cat de uzati sunt, dar daca sunt , trebuie sa ii am)...........Cei de origine costa 200 de lei.....Ceilalti sunt mult mai ieftini, dar nu au niste parghii....Vanzatorii spun ca se pot scoate cele vechi si se pun pe sabotii care nu au...Am observat ca e un nit de otel care nu poate fi scos fara a-l distruge....
E adevarat ca se pot lua parghiile de pe cei vechi?

Exista saboti care nu sunt de fabrica si au parghiile astea?
*



nu se pot lua parghiile vechi din cauza nitului.
cumpara saboti de origine sau ferodouri pentru saboti de break. dai jos ferodourile vechi si le prinzi cu pop nituri pe cele noi far sa le spargi.
spor la treaba.
sky79ct
eu am inlocuit sabotii vechi
si am pastrat mecanistu
am cumparat si nituri si le-a montat mecanicu...
sa vad cat or tine...
au fost in jur de 20 de ron
curentat
la cati kilometrii tiau cazut sabotii pe spate?
augustin87r
NU stiu daca mi-au cazut sabotii spate. Am luat masina la SH si are 38 000 km....Dar am ceva dubii ca astia sunt reali....Placutele sigur sunt duse pt ca se aude scartait cand pun frana. Trebuie sa aerisesc instalatia ca am pedala tare si am zis sa schimb totul.....


Si tata mi-a spus ca pot sa nituiesc ferodouri noi, dar am zis ca niturile date de noi, nu tin ca cele din fabrica care sunt din otel, iar noi o sa punem din aluminiu....

Ce sunt pop-niturile? Alea de le dai cu pistolul (un fel de cleste)?
benkenobi
QUOTE(augustin87r @ 24 Dec 2008, 12:14)
NU stiu daca mi-au cazut sabotii spate. Am luat masina la SH si are 38 000 km....Dar am ceva dubii ca astia sunt reali....Placutele sigur sunt duse pt ca se aude scartait cand pun frana. Trebuie sa aerisesc instalatia ca am pedala tare si am zis sa schimb totul.....
Si tata mi-a spus ca pot sa nituiesc ferodouri noi, dar am zis ca niturile date de noi, nu tin ca cele din fabrica care sunt din otel, iar noi o sa punem din aluminiu....

Ce sunt pop-niturile? Alea de le dai cu pistolul (un fel de cleste)?
*


exact. cu popnituri ai avantajul imens ca sertizarea se face progresiv , neexistand riscul sa spargi ferodourile. nituirea se incepe de la mijlocul ferodoului, apoi se pune cate un popnit la extremitati (stanga , dreapta) dupa care se continua alternad stanga -dreapta pana termini. ( pentru ca ferodoul sa se aseze perfect pe metal)
prodedeul este si mai rapid decat nituirea si este mai rezistenta deoarece popnitul este mai gros decat nitul de aluminiu. iti trebuie popnituri de 4 mm. spor la treaba.

24 Dec 2008, 12:33:
iti mai trebuie si o piulita de 4 ca sa pui in capul popnitului a-l impinga in gaura ferodoului. cand ai sa desfaci sabotii ai sa vezi despre ce este vorba.
sky79ct
eu tot pe la 38000 le-am schimbat ..si masina tot second am luat-o
da pe mine cred ca m-a pacalit mecanicu ca nu erau asa tocite smile.gif)
dar daca le luasem am zis sa le schimb..
la ITP am sesizat ca pe spate o roata nu frana..
si mecanicu a dat solutia...
acu tine un pic mai mult ...
benkenobi
QUOTE(sky79ct @ 24 Dec 2008, 12:34)
eu tot pe la 38000 le-am schimbat ..si masina tot second am luat-o
da pe mine cred ca m-a pacalit mecanicu ca nu erau asa tocite smile.gif)
dar daca le luasem am zis sa le schimb..
la  ITP am sesizat ca pe spate o roata nu frana..
si mecanicu a dat solutia...
acu tine un pic mai mult ...
*


halal mecanic
la 49000 km din 4 saboti doar doi erau uzati aproape de nituri , ceilalti doi erau la jumatate. la 38000 nu aveau de ce sa afie schimbati. nu inca. poate doar de amorul artei sau pentru manopera.
sau poate masina nu are km reali in bord. mad.gif

24 Dec 2008, 12:50:
sabotii se uzeaza inegal la fiecare roata. adica unul mai mult altul mai putin. de fiecare data si la fiecare masina.
sky79ct
din cauza asta i-am schimbat...
ca nu stiu ff sigur ca aia sunt reali...
benkenobi
dragul meu -sabotii s eschimba doar daca sunt uzati nu functie de rulajul masinii. faceai nspectia lor si vedeai ce trebuie facut. ce a facut mecanicul cu cei scosi de pe masina?
in cazul in care nu ai stat langa el esti sigur ca sabotii, pe care probabil ti-a aratat, sunt ai tai?
sky79ct
am stat langa el..
macar stiu ca i-a pus pe cei noi smile.gif)
cu ceilalti nu stiu ce a facut smile.gif)
moustache
Ferodourile de la break sunt la fel ca cele de pe SLZ? Vin cu gaurile date? Au aceeasi amplasare gaurile?
benkenobi
QUOTE(moustache @ 26 Dec 2008, 21:29)
Ferodourile de la break sunt la fel ca cele de pe SLZ? Vin cu gaurile date? Au aceeasi amplasare gaurile?
*


perfect la fel. au gaurile date.
ramsen
pe bune sint la fel saboti de la dacia break???
cristio_79
Sabotii nu stiu daca se potrivesc, discutia era doar de ferodouri. Eu stiam ca ferodouri separate nu se mai gasesc de ceva timp. Acum vreo 3-4 ani cand i-am schimbat la berlina, am cautat in tot orasul si peste tot am primit raspunsul ca nu se mai fabrica separat. Am cumparat saboti completi de Fermit.
Un mecanic experimentat mi-a spus ca la Solenza nu am de ce sa dau jos tamburii pana la 60.000 km. Se verifica doar jocurile si atat.
ramsen
m-am uitat eu acum vreo 5 luni si nici nu zici ca au actionat ,parca sint ca noi.si culmea este ca imi tine si frina pe spate si ar trebui sa fie un pic de urma si pe ei,dar la mine nimik.asta inseamna ca sint de calitate buna
razvan solenza
saboti sunt exact ca si cei de dacie brek luati saboti de brek ca merg iar daca nu vreti sa schimbati saboti cu totu schimbati numa ferodourile
eu am 10500 km si am saboti de fabrica si inca mai merg si ambreiajul tot de fabrica
benkenobi
nu sunt chiar identici sabotii. nu imi amintesc exact care era buba, dar a trebuit sa desfac ferodourile si sa le montez pe sabotii de solenza. ferodourile se ptrivesc perfect.

27 Dec 2008, 20:48:
QUOTE(ramsen @ 27 Dec 2008, 18:26)
m-am uitat eu acum vreo 5 luni si nici nu zici ca au actionat ,parca sint ca noi.si culmea este ca imi tine si frina pe spate si ar trebui sa fie un pic de urma si pe ei,dar la mine nimik.asta inseamna ca sint de calitate buna
*


chiar asa? ce rulaj are masina?
pai daca nu au uzura clar ca rotile spate nufraneaza mereu.
la mine la un rulaj de 49000 am schimbat deja doi saboti din 4. ceilalti doi au uzura 50%. la mine franeaza spatele mereu.
bogdan_90
QUOTE(razvan solenza @ 27 Dec 2008, 19:28)
saboti sunt exact ca si cei de dacie brek luati saboti de brek ca merg iar daca nu vreti sa schimbati saboti cu totu schimbati numa ferodourile
eu am 10500 km si am saboti de fabrica si inca mai merg si ambreiajul tot de fabrica
*


vrei sa spui 100.000. apropo la logan sunt tot ca la solenza? ca am ajuns la 60.000 are rost sa desfac tamburii sa vad sau nu? scz de off.
cristio_79
Nu sunt ca la Solenza.
ramsen
benkenobi am cu masina acum in prezent cam 52000km.frina spate tine beton ...intr-o zi era sa ma rastorn cind mi-a iesit unul fara sa se asigure in fatza mea unde am infrinat brusc si a tinut decit spatele.dupa acest eveniment am fost pe elevator m-am uitat la saboti si surpriza erau beton,un pic uzati, in rest super buni.deci cred ca ma mai tin vreo 50000kmfrina masini merge beton asa ca nu imi fac probleme dar am vrut sa vad daca a mai pus cineva ferodo de break.multumesc

27 Dec 2008, 20:27:
in schimb placutele de frina sint ,de cind o am 1 an de zile,la al doilea set,placute originale textar
CIPTUNING
QUOTE(cristio_79 @ 27 Dec 2008, 15:50)

Un mecanic experimentat mi-a spus ca la Solenza nu am de ce sa dau jos tamburii pana la 60.000 km. Se verifica doar jocurile si atat.
*



Asa scrie si la cartea ei. La 60.000 DOAR SE VERIFICA si se desprafuiesc. Se schimba doar daca s-a mers cu frana de mana trasa. wink.gif Nu uitati ca eficienta mai mare de franare o are pe fata nu pe spate. Repartitorul da drumul la franare maxima pe puntea spate doar cand masina este incarcata cu greutate. Din acest motiv difera atat de mult grosimea placutelor fata de saboti. Asa ca nu incercati sa schimbati sabotii odata cu placutele de frana.
benkenobi
ciptuning- uite ca ai zis un lucru adevarat. masina franeaza cu rotile spate doar atunci cand deschide repartitorul. de ce? pentru ca este incarcata? de ce trebuie sa franeze si spatele? pentru ca masa masinii este mai mare si inertia este evident mai mare. in acest caz ai nevoie e o forta de franare suplimentara.
grosimea ferodourilor de la saboti este ea mai mica decat grosimea placutelor dar ce suparafat au comparativ cu placutele? nu este logic ca se tocesc mai greu?
personal am "lucrat" putin repartitorul astfel incat sa prermita franarea si pe rotile spate. si uite ca la 49000 k am schimbat 2 saboti din 4.
nu costa o avere dar franarea este super.
augustin87r
Nu cred ca spatele franeaza numai cand e masina incarcata...Trebuie sa franeze toate rotile...Cand te duci la ITP si ti-o pune pe stand , nu baga greutate in ea ca sa vada daca tin franele spate.....
benkenobi
QUOTE(augustin87r @ 29 Dec 2008, 21:02)
Nu cred ca spatele franeaza numai cand e masina incarcata...Trebuie sa franeze toate rotile...Cand te duci la ITP si ti-o pune pe stand , nu baga greutate in ea ca sa vada daca tin franele spate.....
*



la itp iti verifica frana de mana pe rotile spate. parca asa stau lucrurile.
moustache
La ITP iti verifica si frana de servici si frana de ajutor pe spate. Doar ca la frana de servici pe spate nu prea-i doare capul de forta realizata la blocare (care ar trebui sa fie undeva pe la 900-1300 daN) ci mai mult ii intereseaza dezechilibrul intre stanga si dreapta (care e max 20% pt frana de servici si max 50% pt frana de ajutor).
alinushy
pai dezechilibrul conteaza mai mult, ce ar insemna sa-ti prinda o roata si una nu?
augustin87r
QUOTE(benkenobi @ 29 Dec 2008, 20:32)
ciptuning- uite ca ai zis un lucru adevarat. masina franeaza cu rotile spate doar atunci cand deschide repartitorul. de ce? pentru ca este incarcata? de ce trebuie sa franeze si spatele? pentru ca masa masinii este mai mare si inertia este evident mai mare. in acest caz ai nevoie e o forta de franare suplimentara.
grosimea ferodourilor de la saboti este ea mai mica decat grosimea placutelor dar ce suparafat au comparativ cu placutele? nu este logic ca se tocesc mai greu?
personal am "lucrat" putin repartitorul astfel incat sa prermita franarea si pe rotile spate. si uite ca la 49000 k am schimbat 2 saboti din 4.
nu costa o avere dar franarea este super.
*




Cum ai lucrat repartitorul? Eu am schimbat sabotii desi nu erau uzati...Doar cei din stanga erau putin uzati. Cei din dreapta erau aproape noi, dar i-am schimbat cu gandul ca am sa umblu la repartitor si or sa se toceasca la fel....
benkenobi
QUOTE(augustin87r @ 5 Jan 2009, 01:55)
Cum ai lucrat repartitorul? Eu am schimbat sabotii desi nu erau uzati...Doar cei din stanga erau putin uzati. Cei din dreapta erau aproape noi, dar i-am schimbat cu gandul ca am sa umblu la repartitor si or sa se toceasca la fel....
*



daca te bagi sub masina si intelegi modul de functionare al repartitorului, atunci vei intelege si cum l-am "lucrat". cu alte cuvinte merge mai mult pe deschis.
in cazul tau este evident ca frana pe roata dreapta spate nu lucreaza bine. iti recomand sa faci regalarea manuala a sabotilor sin desprafuirea lor de cate ori schimbi placutele de frana.
nu ai ce pierde si asa vei avea siguranata ca spatele franeaza corect, dezechilibrul dintre roti fiind mic.
si sa nu zici ca sabotii au autoreglaj, ca tocmai de aceea ai uzura inegala la rotile spate ( adica autoreglajul nu functioneaza).
ursu_83
eu am 70.000 km si nu am schimbat sabotii de frana,pe la 60.000km am fost la mecanic sa ii verifice,si mi-a zis ca mai rezista pe putin 20.000km doar mi-a curatat tamburul si sabotii mi-a reglat ptr.ca se tocise putin si i-a mai apropiat putin de tambur...
cel care a zis ca i-a sch.la 38.000km-nu prea cred ca astia sunt km,sau poate cine stie contaza si stilul de condus...
si la km astia care ii are masina mea am o frana brici...chiar nu am dc sa imi fac probleme...la 90.000 o sa ii schimb cu cei de origine si o sa cumpar alte garnituri la cilindrii de frana...
bafta
dorelus
la 48.000 km, facuți maj. în oraș,condus normal, saboții roata dr. praf.
pskint25
la 55.000 am facut o verificare, si duminica la 92.000 impliniti am schimbat sabotii pentru prima oara (erau cei originali).diferenta de la cer la pamant, frana de mana nu mai tinea bine. Deci ori am avut eu supersabotii ori aveti voi amsinile lucrate la kilometraj, ori mergeti cu frana de mana trasa smile.gif

cat despre repartizarea franei stiu ca franeaza mai mult pe fata(60/40)deoarece centrul de greutate este mai aproape de fata masinii (din cauza motorului), iar repartitorul are rolul de a egaliza raportul (50/50) doar cand pe spate sunt greutati (gen 2-3 persoane+greutate in portbagaj) deoarece centrul de greutate se muta spre spate... nu stiu daca are vre-un efect benefic sa lucrezi repartitorul daca mergi majoritatea timpului pe gol...
Parsifal87
cat te-au ajuns sabotii?unde i-ai schimbat?
ursu_83
si la mine la fel....verificat saboti la 65.000 km si inca mai rezista uc indulegnta vreo 15 mii,zice nenea mecanicu
doar mi-a mai curatat pe acolo zona periat ,reglat repartitoare ptr. ca se departase putin sabotii,am inteles ca sabotii de origine sunt undeva la 240 de ron iar cei turcesti sau mai stiu e u ce natie sunt 150 ron.
pskint25
QUOTE(Parsifal87 @ 2 Feb 2009, 21:18)
cat te-au ajuns sabotii?unde i-ai schimbat?
*




auto nesti
sabotii au costat 250 ron de origine
placutele frana 70 ron de origine
manopera 140 ron... de origine smile.gif

total 450 ron... cam 1 ora jumatate ...

iar acum mi-a aparut alta problema... cred ca am discurile ovalizate...
Parsifal87
slabe sanse sa fie discurile ovalizate dar totusi exista. am discutat cu cineva acu vreo 2 zile si mi-a spus ca fiindca avem discuri aerisite sunt mai mici sansele sa se ovalizeze
ursu_83
se pot ovaliza si discurile ventilate.....daca sunt foarte incinse si iti place sa intrii cu masina prin balti...asa faceam eu inainte....se deformeaza si apare frumosul scartait in viraje....eu credeam ca e de la placute ...am schimbat de mai multe ori cam pe la 10-15 mii le sch.si tot nu scapam de scartait...asa ca la ma sch si discurile ca oricum le venise timpul si am scapat de scartait si acum ocolesc baltile:D

3 Feb 2009, 11:42:
discuri frana KLAXCAR-frantuzesti si ieftine 140 ron setul,placute 35 ron setul,100 ron manopera-o ora.frana mai eficienta ca inainte.
aaaa si inca ceva cu cele vechi daca punem frana brusca pe la 70-80 km/h incepea si imi tremura volanul.
Parsifal87
de unde ai luat discurile si placutele?
stie careva un site cu piese auto pe care se poate da comanda?
un site pe care sa aiba piese pt orice maisna sau sa gaseasca compatibilitati la piese?mersi mult
pskint25
nu imi vibreaza volanul, doar ca atunci cand pun frana progresiva, la un anumit moment incepe sa tina in reprize, exact ca si cum discurile nu ar mai fi plane si ar atinge periodic placutele de frana.

un prieten zicea ca in momentul ala si roata capata o baleiere, nefiind o frana eficienta... asa e??
Parsifal87
QUOTE(ursu_83 @ 3 Feb 2009, 11:39)
se pot ovaliza si discurile ventilate.....daca sunt foarte incinse si iti place sa intrii cu masina prin balti...asa faceam eu inainte....se deformeaza si apare frumosul scartait in viraje....eu credeam ca e de la placute ...am schimbat de mai multe ori cam pe la 10-15 mii le sch.si tot nu scapam de scartait...asa ca la ma sch si discurile ca oricum le venise timpul si am scapat de scartait si acum ocolesc baltile:D

<span class='edit'>3 Feb 2009, 11:42:</span>
discuri frana KLAXCAR-frantuzesti si ieftine 140 ron setul,placute 35 ron setul,100 ron manopera-o ora.frana mai eficienta ca inainte.
aaaa si inca ceva cu cele vechi daca punem frana brusca pe la 70-80 km/h incepea si imi tremura volanul.
*



de unde ai luat discurile si placutele?
stie careva un site cu piese auto pe care se poate da comanda?
un site pe care sa aiba piese pt orice maisna sau sa gaseasca compatibilitati la piese?mersi mult
ursu_83
le-am luat de la un magazin din baneasa
chiar langa piata...
eu stau in aviatiei si mi-a fost mai aproape decat vitanul...
e magazin numai cu piese de masini romanesti...si pe comanda pot aduce orice piesa...
Parsifal87
eu de exemplu sunt din bacau.au vreun site ceva sau cum se poate face daca as vrea sa cumpara niste piese de la ei.un numar de telefon sau macar cum se cheama ca dupa aia ma descurc eu sa rog pe cineva sa mi le cumpere si sa mi le trimita prin curier.
Sonny.Mark
Eu am 33.000. de km. tocmai am verificat spatele ca se auzea un scartait la roti. era mult praf. mecanicul a curatat si a spus ca totul e ok! de schimbat mai vbm doar cand ma apropii de 100.000.Mentionez ca am o franare impecabila. am facut ITP in urma cu cateva luni. Cei care ati schimbat la 30 si ceva de mii, e cam dubioasa treaba. Verificati si km reali ai masinii
Fancyman
Usor off-topic:

Daca aveti drum prin Pitesti luati discuri Klaxcar la 50 ron bucata.
marius80_eugen
Placutele le-am schimbat la 72.000 , iar sabotii inca sunt ok si la peste 77.000 km . In vara poate ii schimb , dar deocamdata sunt ok si reglati bine .
pskint25
adica pe fata un set de placute de frana te-au tinut 72k km??? ohmy.gif
metrix4you
eu am vreo 68.000 km si nu ma gandesc sa umblu la saboti.Poate ca o sa-mi dau seama vreodata daca va fi problema , dar am auzit ca pana pe la 80.000 sa nu-mi fac griji.Eu nu folosesc frana de mana si masina este mai mult goala , asa ca nu prea se solicita spatele
dr_mKe
Un set de saboti utilizati normal tin aprox 60.000 km fara probleme. Uzura prematura / asimetrica apare cand sistemul de franare spate nu functioneaza corect: frana de mana reglata deficitar, cablu care agata, cilindri receptori defecti . . . Tamburul trebuie sa se invarta usor fara sa agate si fara sa se incalzeasca in mers fara franare.
Plus ca la fiecare revizie nu strica o desprafuire (se bate cu un ciocan de cauciuc pe tambur pentru eliminarea prafului in exces).
Eu am inlocuit sabotii de frana la 70.000 km. Uzura uniforma, fara alte batai de cap.

PS > frana de stationare nu uzeaza sabotii pentru ca o folosesti cu masina oprita, nu ? Chiar in cazul in care mai intorci cu frana de mana masina, tot nu-i cauza majora de uzura la saboti. Sabotii neuzati la kilometrajul de schimbare pot indica o functionare insuficienta a franei spate. Sau un stil de condus foarte "ecologic" tongue.gif Oricum prima verificare cu demontare se face la 60.000 km.
benkenobi
doctore- ai uitat ca unii mai stau si in alte orase, mult, mult mai aglomerate decat deva, ca mai au si ceva prin portbagaj si ca altii fac multi, foarte multi km pe autostrazile europei?
hai ca m-ai omorat cu concluziile tale. multumesc frumos.
adicorbos
in prezent am la masina 91.500Km cand am fost nevoit sa schmb cilindrii de frana, mecanicul mi-a verificat si sabotii si mi-a spus ca mai tin 30.000 lejer, mentionez faptul ca nu am schimbat niciodata sabotii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.